Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Tjillo

Kvinna ·

03 jun, 2015

Ska operera mig på proforma den 9 juli, längtar så mycket! följer denna tråd!!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

03 jun, 2015

Hilda01 skrev:
Ska ni sova över på kliniken ni opas på eller ta er till hotell efteråt?
Jag sover på hotell dagen innan och dagen efter op! Har med mig en vän så det blir både lite tjejdag i sthlm dagen innan med shopping osv! Dagen efter blir det nog vääääldigt lugnt för mig :j Hon opade sig i mars, och är sjuksyrra. Ska bli gott med både lite pepp, kunskap, sällskap och roligheter!
Gilla

Cilla08

Kvinna ·

03 jun, 2015

Jag opas 8 juli på Clinic Strömstad hos Bo Cederqvist, 550 cc xtra high anatomiska Silimed, framförplacering. LÄNGTAR!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

03 jun, 2015

Hilda01 skrev:
Ska ni sova över på kliniken ni opas på eller ta er till hotell efteråt?
Jag bor fyra timmar från sthlm så jag och sambon åker ner dagen före och sover på hotell. Sen åker vi hem när jag piggnat till efter op, alltså samma dag. Vi har en liten bebis på 10 månader så vi vill inte vara borta från henne så länge ;)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

03 jun, 2015

Vinna skrev:
Blondabelles skrev:
Idag är det exakt en månad kvar till min operation, galet! Hoppas tiden går superfort nu, haha ;p
Kom också på det idag!!!!!
Det är typ det enda jag tänker på nu, att snart är det 2 juli! ;D
Gilla

proforma girl

Kvinna ·

03 jun, 2015

Då har ju vi operation samma dag av samma kirurg!!! Jag är ju opererad av örjan tidigare och han är grym!
Gilla

proforma girl

Kvinna ·

03 jun, 2015

Då ska ju vi opereras på samma dag av samma kirurg!! Örjan är grym. :) vad har du tänkt lägga i!?
Gilla

Mittilivet

Kvinna ·

03 jun, 2015

Va kul :) jag valde 445 framför muskeln ,, jag vet inte storlek men tyckte dem kändes bra när jag stoppade dem i bh-n :-p ,,,,väntar såå ....
Gilla

Mittilivet

Kvinna ·

03 jun, 2015

Va spännande,,,, bara 2 dagar före mig, det är skönt å ha forumet dagarna efter op tror jag
Gilla

Rosako

Kvinna ·

08 jun, 2015

Hej =) Min tur den 2 Juli! Jag är jättenervös!!!!

Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

08 jun, 2015

Rosako skrev:

Samma datum som mig, inte länge kvar!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

08 jun, 2015

Rosako skrev:

Hej! Vad kul! Då är det du och jag & Blondabelles på samma dag! Spännande :) Kul att följas åt! Se till att försök bli silvermedlem så fort som möjligt så får du mer ut av forumet! Kram
Gilla

Rosako

Kvinna ·

08 jun, 2015

Vinna skrev:
Rosako skrev:

Hej! Vad kul! Då är det du och jag & Blondabelles på samma dag! Spännande :) Kul att följas åt! Se till att försök bli silvermedlem så fort som möjligt så får du mer ut av forumet! Kram

Ja gud va kul =) Hur blir jag det?

Jag är mest nervös över hur dom kommer bli. tror dom kommer bli för små men min kirurg sa att det inte gick att få större. fanns inte plats..
Gilla

Rosako

Kvinna ·

08 jun, 2015

Blondabelles skrev:
Rosako skrev:

Samma datum som mig, inte länge kvar!

Bara23dagar10timmar21minuter Kvar =P

Gilla

Vinna

Kvinna ·

08 jun, 2015

Kul att du lagt ut en förebild Blondabelles! Pratade ni något om att sänka bröstvecket på konsultationen? Verkar som om det görs per automatik nästan. Mina bröst sitter högt upp på kroppen som det är och han kommer behöva sänka mitt bröstveck en bit för att få ett bra resultat och få upp bröstvårtan! Lite skraj för DB faktiskt,,, Kånns också lite surt att Motiva inte fanns på kliniken då jag hade konsultaition. Men iof känns det bra ned något väldigt beprövat som Mentor.
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

08 jun, 2015

Vinna skrev:
Kul att du lagt ut en förebild Blondabelles! Pratade ni något om att sänka bröstvecket på konsultationen? Verkar som om det görs per automatik nästan. Mina bröst sitter högt upp på kroppen som det är och han kommer behöva sänka mitt bröstveck en bit för att få ett bra resultat och få upp bröstvårtan! Lite skraj för DB faktiskt,,, Kånns också lite surt att Motiva inte fanns på kliniken då jag hade konsultaition. Men iof känns det bra ned något väldigt beprövat som Mentor.
Jaa jag kände att jag var tvungen att lägga ut bild, blir lättare att jämföra sig med andra som har liknande utgångsläge då känner jag. Vi pratade inte om att sänka bröstvecket - det verkar dock vara "standard" och därför närmner inte kirurgen detta om inte patienten frågar? Eller? Pratade ni om det? Jag vet inte ens vad det innebär men litar så mycket på Patrik ;p Jag velar dock ang storleken, har fått för mig att jag kanske kommer att tycka att 450 cc blir för litet, men implantaten på 500 var något för breda för mig (och 50 cc borde väl inte göra så stor skillnad..) Har suttit och kollat i implanttslistan här på pof för att se vad som skulle passa, men de implantaten blir Ultra high profile och coh 1 (jag vill ha coh 2 och de implantaten blir ju för breda som sagt)... Känner att det bara snurrar i skallen!! Har du bestämt storlek?
Gilla

Vinna

Kvinna ·

08 jun, 2015

Rosako skrev:

Vinna skrev:
Rosako skrev:

Ja gud va kul =) Hur blir jag det?

Jag är mest nervös över hur dom kommer bli. tror dom kommer bli för små men min kirurg sa att det inte gick att få större. fanns inte plats..
Kolla här ang medlemskapet !https://plastikoperationsforum.se/sida/medlemsnivaer-pa-pof 500 är stort tycker jag, men smaken är som baken! De som vill ha större brukar få operera sig fler gånger och öka cc vart eftersom. Jag hoppas och tror att jag blir nöjd med 400/425/450 ish Jag tränar en del och rör mig mycket så de får inte bli ivägen för mycket. Jag jobbar i uniform och går iof i sport-bh alla arbetsdagar. Lite sideboob hade varit nice dock! Stort lycka till!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

08 jun, 2015

Blondabelles skrev:
Vinna skrev:
Jaa jag kände att jag var tvungen att lägga ut bild, blir lättare att jämföra sig med andra som har liknande utgångsläge då känner jag. Vi pratade inte om att sänka bröstvecket - det verkar dock vara "standard" och därför närmner inte kirurgen detta om inte patienten frågar? Eller? Pratade ni om det? Jag vet inte ens vad det innebär men litar så mycket på Patrik ;p Jag velar dock ang storleken, har fått för mig att jag kanske kommer att tycka att 450 cc blir för litet, men implantaten på 500 var något för breda för mig (och 50 cc borde väl inte göra så stor skillnad..) Har suttit och kollat i implanttslistan här på pof för att se vad som skulle passa, men de implantaten blir Ultra high profile och coh 1 (jag vill ha coh 2 och de implantaten blir ju för breda som sagt)... Känner att det bara snurrar i skallen!! Har du bestämt storlek?
Låter solklart att du ska ha 450! (Ur min amatörmässiga synvinkel ☺️) Låter som du har bestämt dig men bara velar för att man ska vela lite innan om du föratår vad jag menar! (som 99,9% av alla andra!) Precis som jag som börjar läsa på om Motiva helt plötsligt??!! Sweet jezuz jag vet ju inte ens om de implantaten alls är möjligt för mitt utgångsläge, haha!! Nerver!! Kommer du ihåg din bröstbredd? (11,7 och 12 tror jag att mina var) Som jag förstått det: Man sänker bröstvecket för att annars pekar brösttvårtan nedåt och det blir ingen underpol alls. Skapar ett nytt veck såattsäga och det gamla vecket hamnar då en bit upp på det "nya" bröstet och brukar försvinna. Större bröst behöver mer plats och då skapar man mer plats nån centimeter neråt! Om du kollar på bilder tagna precis innan op (morgonrock och visande av bröst med ritning på :) så ser du snabbt linjen för nytt tänkt bröstveck! Jag mailade Patrick efter konsultationen för att jag var orolig för vart bröstvårtorna skulle peka. (Är nöjd med placeringen nu) Då fick jag svar om bla bröstveck. Det blir 400+425 alt 425+450 för mig, skiljer knappt nåt men jag vill ha en fin klyfta så vi ska diskutera det på plats. Han har beställt båda alternativen åt mig utifall att. Skiljer som sagt ytterst lite (400= 12,3cm 425=12,5cm 450= 12,7cm) Kommer gå på hans rek alla gånger! Jag kunde valt större storlek men han tyckte det här skulle ge mig ett finare och längre hållbart resultat. (HP Coh2) Som du ser i min profil skiljer det lite mellan brösten, inget som stört mig innan men de blir kanske mer jämna nu. Kul att skriva lite med dig!!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

08 jun, 2015

Glömde ju skriva att ditt utgångsläge ser ju fin-fint ut! Kommer nog bli kanon det där! Kram - nu närmar det sig
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

08 jun, 2015

Vinna skrev:
Glömde ju skriva att ditt utgångsläge ser ju fin-fint ut! Kommer nog bli kanon det där! Kram - nu närmar det sig
Tack, hoppas verkligen att det blir bra!! Ditt utgångsläge ser ju också kanon ut tycker jag :) Hahahaa ja herregud, det där med att plötsligt börja kolla på andra implantat känner jag igen kan jag säga xD alltså jag har känt mig helt 100 på att det är mentor coh 2 jag SKA ha men helt plötsligt sitter jag och kollar på andra sorters implantat och läser info på än den ena sidan än den andra. Det kanske är någon typ av "knäpp" man får såhär innan operationen, det är ju inte direkt länge kvar! Jag mejlade Patrik såhär nu på kvällskvistan ang mina funderingar om 450/500 cc. Jag kan ju för allt i världen inte minnas mitt egna bröstmått!! Alltså vem glömmer det egentligen? ;p haha nejdå det är ju så många siffror hit och dit att hålla reda på. Men jag hoppas Patrik har detta nedskriver någonstans ;) Jag vill inte direkt utmana ödet och ta alltför breda implantat med tanke på att det kanske inte funkar utifrån mitt utgångsläge. Får se vad han säger helt enkelt! Jag är väldigt smal med tunn bröstkorg och har hela tiden tänkt att 450 cc kommer bli stort och bra (som jag vill) men nu har jag läst så många inlägg här med tjejer som tycker 400-450 cc är alltför litet så då blir jag velig. Tycker det är snyggt med stora (och lite fake-look) tuttar helt enkelt och med tanke på hur mycket pengar man pungar ut vill man ju inte känna att de blev för små ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem