Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Alleirbag profilbild

Alleirbag

Kvinna ·

25 jul, 2015

Vi som opererar oss i September 2015

Andra bröstoperationer

Jag vill ha en grupp för oss som opererar oss i September också, blev så avundsjuk på de andra grupperna :D Vilka mer opar sig under månad nio? Har bara 6 veckor kvar till min, vill att tiden ska gå fortare!

205

Sortera efter

Lily89

Kvinna ·

21 sep, 2015

1 vecka kvar till operation :D Hur mår ni andra? :) 

Gilla

Nejixa

Kvinna ·

21 sep, 2015

Lily89 skrev:

1 vecka kvar till operation :D Hur mår ni andra? :) 

Det känns bra! Lite nervöst men det är väl att vänta :)

Ringde och fick min tid idag, ska vara där kl 07:00, ingen sovmorgon här inte.

Gilla

Lily89

Kvinna ·

21 sep, 2015

Spännande jag ska också infinna mig kl 7 och har en bit att åka! Hoppas tiden går fort nu! :D
Gilla

Anonym användare

22 sep, 2015

Jag vaknade precis och ligger svinnervös, för idag är det min tur!! Klockan 12 ska jag vara på plats. Mår illa av bara tanken. Är fortfarande osäker på storlek, men vet att det blir bra när jah kommer dit. Tycker dock stt det värsta är att jag inte får äta. Dog av hunger när jag vaknade vid 6 imorse. Somnade tack och lov om men är fortfarande hungrig. Usch!
Gilla

Lily89

Kvinna ·

22 sep, 2015

Lycka till och hoppas allting går bra! :)
Gilla

Anonym användare

22 sep, 2015

Lily89 och Nejixa, blev så himla avsid på er nu. Önskar jag kunde haft kl 7. Är ingen kul människa alls att ha och göra med när jag är hungrig haha. Jag hör av mig sen!
Gilla

Nejixa

Kvinna ·

22 sep, 2015

maartinaa skrev:
Lily89 och Nejixa, blev så himla avsid på er nu. Önskar jag kunde haft kl 7. Är ingen kul människa alls att ha och göra med när jag är hungrig haha. Jag hör av mig sen!

Haha, bara för det fick jag min tid ändrad till 11:00. ser ut som jag också får svälta :P

Hoppas allt gått bra för dej!

Gilla

Anonym användare

22 sep, 2015

Hej kompisar! Allt har gått jättebra, men gud vad jobbigt det var att sövas, gjorde ju himla ont. Ligger just nu i sängen på kliniken och mår helt okej för första gången idag. Varit himla yr och trött men nu är allt bra.

Bynn! Jag var osäker på min storlek ända fram till 10 min innan jag gick på op, men valde till slut den större och jag tror det var ett bra val. Men tro mig, tog dina råd och täntke igenom ordentligt. Att jag valde det större var att jag fick reda på min egen bröstvävnad som var knappt 75, alltså ingenting. Sen pirra det till när Johan diskuterade med mig. Och änsålänge känns det inte för stort! Har bara fått se mig med BH men återkommer imorgon när jag fått se dem naket!

Nejixa! Nej är det sant? Så typiskt! Man är dock inte superhungrig efter så det behöver du inte vara orolig över iallafall:)!

Har försökt lägga upp en bild bland bronsbilderna, så se om ni hittar den!

Gilla

Felfriii

Kvinna ·

24 sep, 2015

Hej jag är ganska ny här.hoppas de är ok att jag hakar på tråden. Har också en operation inbokad nu i september. Om 6 dagar. Jag har ännu inte bestämt mig om min storlek, antingen 450cc eller 500 cc. Jätte svårt val tycker jag..

Gilla

Lily89

Kvinna ·

28 sep, 2015

Nu är även jag opererad! Ska få Åka hemåt om någon timme! Det spänner rejält i bröstkorgen men mår ändå bra och har blivit väl omhändertagen här :)
Gilla

Anonym användare

28 sep, 2015

Felfriii skrev:

Hej jag är ganska ny här.hoppas de är ok att jag hakar på tråden. Har också en operation inbokad nu i september. Om 6 dagar. Jag har ännu inte bestämt mig om min storlek, antingen 450cc eller 500 cc. Jätte svårt val tycker jag..

Det är ett svårt val, men ta med lite egna kläder på op-dagen och prova med implantaten i BHn så kanske det känns bättre? Du kommer göra rätt val. Lycka till!

Gilla

Anonym användare

28 sep, 2015

Lily89 skrev:
Nu är även jag opererad! Ska få Åka hemåt om någon timme! Det spänner rejält i bröstkorgen men mår ändå bra och har blivit väl omhändertagen här :)

Grattis och lycka till med läkningen!

Gilla

Lily89

Kvinna ·

28 sep, 2015

Tack så mycket! :) vilken dag tyckte du var värst med smärta?? Rädd att jag ska ha mer ont imorgon än idag!
Gilla

Anonym användare

29 sep, 2015

Jag klarade mig lindrigt undan de två första dagarna sen var det värst för mig på kvällen den tredje dagen, tror det kan bli "värre" fram till en vecka framåt. Men i övrigt så tror jag antingen att jag har en hög smärtgräns som attan, eller så har just jag blivit skonad från all hemsk smärta. För jag tycker typ det värsta är ryggen och sen att själva BHn skaver under brösten. Men har lagt två pads där så nu är nästan inget särskilt jobbigt. Lycka till! Hoppas du är nöjd med ditt resultat:) 

Gilla

Lily89

Kvinna ·

29 sep, 2015

Okej har också hört att dag 3-4 ska vara som värst! Jag har haft mest ont i vänster bröst idag de svider och spänner! Har inte riktigt sett hur de ser ut utan bh-n men ska få duscha imorgon så då ska jag få se dom! Är en väldigt stor skillnad från innan iallafall var helt platt före! Tack och detsamma :)
Gilla

Anonym användare

29 sep, 2015

Ja det är ju ett himla spännande fenomen att brösten gör ont i olika turordning eftersom att dem läker i olika takt haha. Du kommer klara dig fint med de smärtstillande du har, jag delade upp mina i en dosett och tog regelbundet för att förebygga smärtan och nu har jag varit tablett fri under dagtid i två dygn, så tar endast när jag ska sova, vilket känns superskönt! 

Gilla

Lily89

Kvinna ·

29 sep, 2015

Åh förstår det! Ska bli skönt när man kan trappa ned och mår bättre ! :)
Gilla

Anonym användare

31 okt, 2015

Hur har det gått för alla här? Kram! 

Gilla

Felfriii

Kvinna ·

03 nov, 2015

Det har gått hur bra som helst för mig,Klarade mig undan från smärta i överhuvudtaget. Tycker brösten blivit mjuka och ser helt perfekta ut. Hur har de gått för dig ? 

Gilla

Anonym användare

03 nov, 2015

Felfriii skrev:

Det har gått hur bra som helst för mig,Klarade mig undan från smärta i överhuvudtaget. Tycker brösten blivit mjuka och ser helt perfekta ut. Hur har de gått för dig ? 

Gud vad skönt att allt har gått bra för dig, verkligen kul att höra att du är så nöjd! Grattis!!:) Det har gått bra för mig med tack! Råkade ut för en komplikation i form av vätskefyllt vänsterbröst. Men nu mår jag bättre igen och är väldigt nöjd. Väntar på att dem ska trilla ner lite till då jag vill ha mer underpol, men ja. Det tar väl sin tid:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem