Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Alleirbag profilbild

Alleirbag

Kvinna ·

25 jul, 2015

Vi som opererar oss i September 2015

Andra bröstoperationer

Jag vill ha en grupp för oss som opererar oss i September också, blev så avundsjuk på de andra grupperna :D Vilka mer opar sig under månad nio? Har bara 6 veckor kvar till min, vill att tiden ska gå fortare!

205

Sortera efter

Alleirbag

Kvinna ·

12 sep, 2015

bynn skrev:

hallåj hur har det gått för dej.? hur gick din op,hur mår du..? :)

Hej! Än så länge har det gått jättebra! Enligt personalen var jag ovanligt pigg efter operationen och jag har inte haft direkt ont, kunde redan dagen efter ta på/av mig kläder utan problem, sätta upp håret osv :) Än så länge är jag mycket nöjd med Polarkliniken och Anders, är så glad att jag inte fegade ur och avbokade :) Finns kort på min sida om du vill se^^

Gilla

Alleirbag

Kvinna ·

12 sep, 2015

bynn skrev:

Alleirbag skrev:

bynn skrev:

hallåj hur har det gått för dej.? hur gick din op,hur mår du..? :)

Hej! Än så länge har det gått jättebra! Enligt personalen var jag ovanligt pigg efter operationen och jag har inte haft direkt ont, kunde redan dagen efter ta på/av mig kläder utan problem, sätta upp håret osv :) Än så länge är jag mycket nöjd med Polarkliniken och Anders, är så glad att jag inte fegade ur och avbokade :) Finns kort på min sida om du vill se^^

okej men vad härligt,det låter ju jätte bra :)

fick du ova över på hotellet..? när ska du dit igen..?

ser ut som du komme att få ett fint resultat :) känner igen den där sporttoppen :)

Joo vi sov en natt där. Dock var det lite onödigt då de pga för lite personal har "återbesöket" med information osv på kvällen nu istället för dagen efter.

Jag ska inte dit igen, tydligen. Sålänge jag inte får problem med någonting så behöver jag inte träffa dom igen, tycker det verkar lite konstligt men jag vet inte. Är på ett sätt också praktiskt.
Tack så mycket! De är fortfarande lite strutiga från sidan, har så svårt att ha is i magen och kan/troligen kommer ändras på ett tag!
Gilla

FrokenM

Kvinna ·

14 sep, 2015

Idag är det dags för mig. Ligger inne på rummet nu och om en och en halv timme är det dags för operation!
Gilla

Alleirbag

Kvinna ·

14 sep, 2015

FrokenM skrev:
Idag är det dags för mig. Ligger inne på rummet nu och om en och en halv timme är det dags för operation!

Va kul! Lycka till! :)

Gilla

Anonym användare

14 sep, 2015

Hej tjejer!

Jag har precis blivit medlem här och imorgon är det en vecka kvar till min operation. Tanken är att lägga i 700cc bakom musklen på Bellakliniken. Är supernervör med tusen fjärilar i magen! Jag har dock börjar tveka på storleken och tänker att det kanske blir för stort. Hade först en konsulation via mail och då kom vi fram till 425cc, men sen träffades vi för en vecka sen på kliniken och kom istället fram till 700, men tänker nu att 600cc kanske räcker. Vad tror ni? Många säger ju att man bör ta den större om man tvekar mellan två olika. Men 700 är ju så ruggigt stort?!

Tacksam för svar!

Gilla

FrokenM

Kvinna ·

14 sep, 2015

Alleirbag skrev:

FrokenM skrev:

Tack! Allt har gått bra. Har vart väldigt trött. Har inte speciellt ont utan det spänner mest och känner mig mest svullen. När gick eran svullnad ned? Jag hade ju även min konsultaion idag och jag kan tycka att den gick lite väl fort. Vet bara vad jag har för storlek, inget mer. Så tycker Johan kunde vara lite tydligare. Han frågade inte hur jag ville ha dem eller vilken mjukhet/fasthet jag ville ha. Jag var rätt nervös så jag tänkte inte på det förns efteråt. Men i övrigt är jag nöjd med Bellakliniken. Personalen är jätte trevliga och tar bra hand om en! Blir spännande i morgon bitti då jag får se dem för första gången.
Gilla

Anonym användare

14 sep, 2015

Spännande att höra ifrån din op så snabbt! Känns det bra och tryggt att stanna över på kliniken? Blev rekommenderad det men tänker att jag kanske vill åka hem direkt.

Min vän op sig för 2 veckor sedan och hennes första reaktion till brösten var "fyfan vad fula de är", men sen nästa gång hon tog av BHn och bandet så bara stormälskade hon dem, så tänker att första intrycket kanske är skrämmande men att det nog blir bättre. Hoppas allt känns bra för dig imorgon med!

Gilla

Alleirbag

Kvinna ·

14 sep, 2015

FrokenM skrev:
Alleirbag skrev:

FrokenM skrev:

Tack! Allt har gått bra. Har vart väldigt trött. Har inte speciellt ont utan det spänner mest och känner mig mest svullen. När gick eran svullnad ned? Jag hade ju även min konsultaion idag och jag kan tycka att den gick lite väl fort. Vet bara vad jag har för storlek, inget mer. Så tycker Johan kunde vara lite tydligare. Han frågade inte hur jag ville ha dem eller vilken mjukhet/fasthet jag ville ha. Jag var rätt nervös så jag tänkte inte på det förns efteråt. Men i övrigt är jag nöjd med Bellakliniken. Personalen är jätte trevliga och tar bra hand om en! Blir spännande i morgon bitti då jag får se dem för första gången.

Okej, härligt att det gick bra och att du är nöjd! :) Det är en vecka sen min op och jag är fortfarande svullen, det kan sitta i rätt länge har jag för mig.

Ah, jaa det var lite konstigt, han borde ha varit extra noga med att gå igenom allt när du hade op samma dag.. :s
Gilla

Lärkvägen

Kvinna ·

14 sep, 2015

Hej Maartinaa! Jag var i din sits ungefär och velade mellan storlekar och fick olika förslag av olika läkare och tips av andra, sedan när det närmade sig började jag väga in vilka intressen jag hade samt hur aktivitetsnivå ser ut samt sysslor på jobbet. Jag är ryttare och tycker om att springa samt att jag har problem med en nerv i ryggen så det avgjorde mitt val att ta någonstans i mitten av alla förslag. På op. dagen stod jag i valet 500 - 560 - 600 och det blev 560. Passar min kropp och min aktivitetsnivå så det kan vara ett tips kanske:-) Lycka till
Gilla

FrokenM

Kvinna ·

15 sep, 2015

maartinaa skrev:

Spännande att höra ifrån din op så snabbt! Känns det bra och tryggt att stanna över på kliniken? Blev rekommenderad det men tänker att jag kanske vill åka hem direkt.

Min vän op sig för 2 veckor sedan och hennes första reaktion till brösten var "fyfan vad fula de är", men sen nästa gång hon tog av BHn och bandet så bara stormälskade hon dem, så tänker att första intrycket kanske är skrämmande men att det nog blir bättre. Hoppas allt känns bra för dig imorgon med!

Ja känns bra att man får sova över. De tar hand om en och kommer med alla tabletter när det behövs så känns tryggt. Jag bor ca 50 mil härifrån så jag har inget val än att stanna kvar, Har också en vän som sa att de kan se lite hemska ut första gången och att bröstvårtorna kan stå åt olika håll
Gilla

Anonym användare

15 sep, 2015

Lärkvägen skrev:
Hej Maartinaa! Jag var i din sits ungefär och velade mellan storlekar och fick olika förslag av olika läkare och tips av andra, sedan när det närmade sig började jag väga in vilka intressen jag hade samt hur aktivitetsnivå ser ut samt sysslor på jobbet. Jag är ryttare och tycker om att springa samt att jag har problem med en nerv i ryggen så det avgjorde mitt val att ta någonstans i mitten av alla förslag. På op. dagen stod jag i valet 500 - 560 - 600 och det blev 560. Passar min kropp och min aktivitetsnivå så det kan vara ett tips kanske:-) Lycka till

Ja jag har ju ett ganska aktivt jobb och styrketränar mycket på min fritid. Tänker att alla säger "ta den större storleken" om du väljer mellan två, men det är så svårt att veta hur resultatet kommer se ut naket, har provat ristestet och även med implantaten på kliniken med mina egna kläder om då blir 700 jättefint. Försöker hitta bilder på 700cc men det är inte många som postat det tyvärr. Tänker att det är kanske bättre att ta 600 för jag anser hellre lite för små bröst än lite för stora. Tror jag. USCH, hemskt val! Hoppas det blir självklart på op dagen.

Gilla

Anonym användare

15 sep, 2015

bynn skrev:

maartinaa skrev:

Hej tjejer!

Jag har precis blivit medlem här och imorgon är det en vecka kvar till min operation. Tanken är att lägga i 700cc bakom musklen på Bellakliniken. Är supernervör med tusen fjärilar i magen! Jag har dock börjar tveka på storleken och tänker att det kanske blir för stort. Hade först en konsulation via mail och då kom vi fram till 425cc, men sen träffades vi för en vecka sen på kliniken och kom istället fram till 700, men tänker nu att 600cc kanske räcker. Vad tror ni? Många säger ju att man bör ta den större om man tvekar mellan två olika. Men 700 är ju så ruggigt stort?!

Tacksam för svar!

Hejsan och välkommen till forumet :) alltid kul med nya medlemmar :)

Läser att du är lite osäker på stl.?

Det är väldigt väldigt vanligt att börja vela om stl innan op, man läser lite överallt att det är så många som ångrar att dom inte tog större,och att det försvinner så mkt cc i kroppen.

Det var precis vad som hände innan min första op 2013, och har ångrat mej sen dag 1.

Du får försöka tänka : sitter jag hellre med för stora bröst efter op eller för små..?

Nu ska jag inte vara den som predikar och kommer med pekpinnen, men jag har endel erfarenheter om stora implantat och vet hur tunga dom är i kroppen,hur ont man får i nacke axlar och rygg,och hur iallafall jag kände mej stor i alla kläder :(

Man får verkligen ta sig en extra funderare innan, det är stora implantat,jag gjorde min andra operation i fredags och plockade ut mina bomber,har dom i en påse här hemma och dom är så tung att det gör ont att lyfta påsen nu , förstår inte hur jag kan ha haft dom inne i min kropp,inte konstigt att man haft ont och gått upp i vikt på vågen..

Nu mår jag toppen och känner mej lätt som en fjäder 2kg - på vågen nästan direkt efter på =)

Oj nu vart det ett långt inlägg.. inte min mening att låta negativ men ser så många tjejer som ska lägga in så stora implantat och tänker bara snälla,gör det inte ni vet inte vad ni ger er in på :/

Lycka till vad du än bestämmer dej för :) mvh bynn

Vad skönt att höra dina åsikter Bynn, då det är mest olika alla andras! Tänker att jag gärna inte vill gå med ryggont, dock sa min doktor att det inte skulle hända eftersom bröstmuskeln bär en stor tyngd? Men kroppen är ju fortfarande inte van vid 1200 resp. 1400 g extra framvikt. Jag är också rädd för att se ut som ett tält, då jag har superstor bakdel och helt platt annars, men kommer nog heller inte vara rädd för att klä mig tight och framhäva brösten. Kläderna jag har hemma nu är tur nog iallafall fina på med ristestet! Haha

Tusen tack för kloka råd och snabb respons! Kan inte fatta att jag inte blivit medlem här tidigare. Försökt prata med min sambo om det här men han förstår nog inte riktigt, ni är ju själva i samma sits, så tack!!

Gilla

Anonym användare

15 sep, 2015

FrokenM skrev:
maartinaa skrev:

Ja känns bra att man får sova över. De tar hand om en och kommer med alla tabletter när det behövs så känns tryggt. Jag bor ca 50 mil härifrån så jag har inget val än att stanna kvar, Har också en vän som sa att de kan se lite hemska ut första gången och att bröstvårtorna kan stå åt olika håll

Jag förstår att du måste sova över då. Bor själv i närheten men tänker att det ändå är en trygghet att stanna på kliniken då man kan få all hjälp man behöver osv.

Är spänd på att höra ifrån dig hur allt går! Lycka till.

Gilla

Tuttfräs

Kvinna ·

15 sep, 2015

Imorgon är det min tur att få nya tuttar :) inte nervös än, ser mest bara framemot det. Jättekul att följa alla och snart kommer det väl en drös med bilder ;)
Gilla

83kvinna

Kvinna ·

15 sep, 2015

Lycka till alla som snart ska OP ! Själv är det exakt en vecka sedan min OP . Och idag gjorde jag mitt första jobbpass. Sitter på kontor så det gick bra, men blev ibland trött och fick stretcha emellanåt. Det värsta är sömnen som blir rubbad då jag inte orkar ligga ner på rygg Utan måsta halvsitta , och då klämmer jag skinkorna så jag får krämpor där oxå. Plus att magen är stenhård oc svullen av alla mediciner. Men nu börjar jag känna mig mer tillfreds med min nya kropp Och när de fått lagt sig och smärtan är helt borta så Är nog det här helt klart värt varenda öre!!!
Gilla

Äntligen OP

Kvinna ·

16 sep, 2015

Hej tjejer,

Jag ska operera mig hos Örjan nästa vecka 24/9, någon mer.

Jag är storbystad i mig sj men fått mkt häng så jag ska göra lyft + förstoring. velar mellan 450 cc och 500cc bakom.

Är det någon som har gjort dessa storlekar?

kändes det jätte stort?

//Michellep

Gilla

Äntligen OP

Kvinna ·

16 sep, 2015

hej.

jag opererar ooxå mig om en vecka och tvekar oxå på storlek. vill ha 500cc men rädd att det ska va stort på mig.

vad har du för storlek idag??

Gilla

Äntligen OP

Kvinna ·

16 sep, 2015

Hej,

Jag tränar mycket och och springer en del och har också lite ont i ryggen.

hur känns det nu. tycker du att det är tungt?

Jag tänkte ev köra på 500cc bakom

Gilla

83kvinna

Kvinna ·

17 sep, 2015

Michellep skrev:

Hej,

Jag tränar mycket och och springer en del och har också lite ont i ryggen.

hur känns det nu. tycker du att det är tungt?

Jag tänkte ev köra på 500cc bakom

Hej! Jag tycker det känns otroligt bra och normalt för min längd osv. Jag hade absolut inga bröst innan utan platt. 500cc tycker jag du ska köra på. Tränar gör jag oxå och det känns som att det inte kommer bli några som Helst problem med i framtiden heller . Just nu är mina väldigt hårda då svullnaden ej lagt sig riktigt än och de har ej ramlat ner så mycket än. Men när dom gör det kommer jag bli ännu nöjdare!! Lycka till!
Gilla

Anonym användare

17 sep, 2015

Michellep, tänker dessutom att det inte är så stor skillnad på 450-500, så jag hade nog absolut kört på det större alternativet då! Tränar du dessutom så har du ju säkert en superbra muskulatur för att kunna bära på det! 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem