Mangotango
Kvinna ·
18 dec, 2017
Vi som opereras av Anders Nilsson i början av 2018
BröstförstoringNu skapar jag ett "hem" för oss som ska opereras av Anders Nilsson i Umeå på Polarkliniken i början på året, Januari/Februari. Just nu är vi 3st medlemmar på POF som gått ihop och stöttar varanda genom resan till våra nya bröst, men finns det fler här så är ni välkomna in i gemenskapen =)
Det är fritt att tjattra om allt och ingenting!
Vi gör det tillsammans! Kram❤️
Sortera efter
Mollymy
Kvinna ·
20 dec, 2017
Mangotango
Kvinna ·
20 dec, 2017
Mangotango
Kvinna ·
20 dec, 2017
Mollymy
Kvinna ·
20 dec, 2017
Mollymy
Kvinna ·
20 dec, 2017
Jenkan91
Kvinna ·
20 dec, 2017
Jenkan91
Kvinna ·
20 dec, 2017
Mangotango
Kvinna ·
20 dec, 2017
Belle14
Kvinna ·
20 dec, 2017
xBeatricex
Kvinna ·
20 dec, 2017
Jenkan91
Kvinna ·
20 dec, 2017
Mollymy
Kvinna ·
21 dec, 2017
Vad gullig du är molly! =) Jag har 11,5 i bröstbredd. Om man skulle gå upp från 450cc till 500cc av mentors runda implantat får man en bredd på 13,2cm, Istället för 12,7cm med 450cc. Projektionen på det, alltså putet, kommer däremot inte att skilja särskilt mycket. 450cc ger 5,2cm i put medans 500cc ger 5,4cm. Jag har funderat på om det är värt att gå upp för att få lite bredare implantat men samtidigt känns det så himla mycket med 500cc, och jag tror inte att det är bra att avvika allt för mycket från sin egen bröstbredd. Så för min del vågar jag nog inte göra det.. Jag tänker också att när brösten börjar hänga sedan och jag behöver göra om dem kan jag behöva fylla på med lite mera cc för att få ett bra resultat och det är väl bra om det finns lite att ta av då innan det blir alldeles för stort.
Anders sa till mig att han inte vill bestämma något utan att det är jag själv ska bestämma, antagligen för att skydda sig själv. Det är nog därför han är så luddig i sina svar. Birgitta däremot upplevde jag lite rakare, så du kanske skulle kunna prata med henne för att få ett svar? Personligen tycker jag inte att hennes svar är lika pålitliga som Anders, men hon har förmodligen bättre koll än vad vi kunder har iallafall =) Till mig sa hon max 450cc (anders satte ingen gräns) och det är också en anledning till att jag inte vågar gå större än 450cc.
Som jag förstått det så är väl grejen med motivas implantat just att de ska kunna falla fritt i olika positioner, mer som ett naturligt bröst. När du står upp faller de ner som anatomiska, medans om du ligger ner så flyter de ut. Mentors implantat är lite fastare än så och ska hålla formen bättre som jag har förstått det, men fortfarande kännas mjuka =)
Jenkan, Ja jag menade vilken bh storlek du har nu efter operationen =) 70D 70E låter ju perfekt! Jag hoppas landa någonstans där jag också. Har du fått några frågor så här i efterhand av bekanta eller så som undrat om du har opererat dig eller är har det inte märkts? =)
Mollymy
Kvinna ·
21 dec, 2017
Mollymy! Tror att mentors implantat är mindre rörliga än Motivas och tror inte man har samma problem med de :) Anders och Birgitta varnade mig för att Motivas implantat kan glida lite men verkar ju va så många som är helnöjda så tänkte mest att de kanske är gammalmodiga. Ångrar nu att jag inte tog åt mig av den infon ;P Dock är ju allt individuellt från person till person men jag hade ingen aning om att implantaten skulle åka ut åt sidorna som de gör när jag ligger ner. Ångrar absolut inte operationen ändå! Är det bästa jag gjort höll jag på säga, brösten är snygga och mjuka men är ändå inne på byte till stadigare implantat och lite större för att bli helt nöjd. Detta får jag göra för 19.000kr så det får man ju ta istället för att grubbla dagarna i ända :)
Mollymy
Kvinna ·
21 dec, 2017
Asså jag längtar så till sommaren då man kan få känna sig fin i en bikini
Jag ser så många med samma implantat, storlek och profil som jag ska ha som har sååå drömmiga bröst! Men jag vill inte hoppas på för mycket då jag kanske inte har samma förutsättningar som dom. Men jag kan ändå inte sluta hoppas liiitegran att det blir precis Så, men det kan bli "farligt" då man kanske blir missnöjd med det man får, även om dom är att dö för. Man kan ju bli så blind. Just nu påminner jag mig själv varje dag att tänka att allt är bättre än det jag har. Så länge det inte blir komplikationer
Man har så mycket hjärnspöken nu, man är nervös, orolig, förväntansfull, har väntat in flera år på just detta och nu helt plötsligt så ska det ske, betalar mycket pengar och lägger allt i kirurgen händer. Och man ska vara allt det där, för det är ett stort beslut och man vill ju att allt ska bli perfekt!
Så skönt att vi kan dela allt detta tillsammans.
Min man tycker jag ska skärpa mig och bara vara glad haha men han förstår inte hur tankarna går i bergochdalbana
Mangotango
Kvinna ·
21 dec, 2017
Belle14
Kvinna ·
21 dec, 2017
Belle14
Kvinna ·
21 dec, 2017
Mangotango: Tack för välkomnandet :) Jag hade min konsultation med Birgitta, men funderar på att boka en till med Anders för att få lite mer svar på mina frågor, de sa att de bara vara att maila men har hitills bara fått ett kort svar från Anders. Så jag vet inte om de alltid är såhär dåliga med respons eller om de har operationsvecka och har allmänt mycket att göra.
Jag blev aldrig erbjuden en 3d-simulering, måste man be om en sådan? hade inte ens en tanke på det.
Men jag tror att jag vill ha någonstans mellan 375-400 cc, mentor eller motiva, kanske mellanprofil alt högprofil ...haha blir inte klok!
Ser mycket fina resultat på alla dessa, men svårt att veta vad som passar en själv. Tror man helt enkelt bara måste bestämma sig för något och stå fast vid det.
Däremot är jag orolig att Motivas Ergonomix implantat ska bli fööör mjuka, och då jag har fött 2 barn vill man ju inte att brösten ska bli hänga med implantat om några år. Har läst att många upplever de som väldigt rörliga, och birgitta förespråkade verkligen mentor före Motiva, just för att de var så "rörliga". Känns för mig mer tryggt att lägga in nått som dom mer går i god på...men jag vet inte, här på forumet verkar många välja just Motiva.
Ska de flesta välja högprofil här i forumet? jag är bara rädd att de ska se för "bolliga" ut, vill ha ganska naturligt.
Hur tänker ni, kring tankar och förväntningar? Vad önskar ni för resultat ? :) bring me!
Mollymy
Kvinna ·
21 dec, 2017
Mangotango
Kvinna ·
21 dec, 2017
Mollymy
Kvinna ·
21 dec, 2017