Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mangotango profilbild

Mangotango

Kvinna ·

18 dec, 2017

Vi som opereras av Anders Nilsson i början av 2018

Bröstförstoring
Hej gänget!

Nu skapar jag ett "hem" för oss som ska opereras av Anders Nilsson i Umeå på Polarkliniken i början på året, Januari/Februari. Just nu är vi 3st medlemmar på POF som gått ihop och stöttar varanda genom resan till våra nya bröst, men finns det fler här så är ni välkomna in i gemenskapen =)

Det är fritt att tjattra om allt och ingenting!

Vi gör det tillsammans! Kram❤️
183

Sortera efter

Jenkan91

Kvinna ·

18 jan, 2018

Men detsamma! Patrik verkar ju inte kunna misslyckas dock, haha ;P En vecka är ju ingenting, så spännande! Själv har jag prick 8 veckor kvar idag men det går fort med :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

19 jan, 2018

Ja jag räknar neråt, men när jag tänker på det allt jämt och bara väntar så går tiden ändå såå långsamt."-Har det inte varit en vecka kvar nu i hur många dagar som helst?", är ungefär min tankegång just nu. Jenkan, du som har gjort en bröstoperation tidigare, har du några tips på vad som är bra att förbereda eller tänka på rent praktiskt inför operationen?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

19 jan, 2018

Jag hade ganska mycket hjälp hemma men såg till att ha gjort klart massa matlådor, storhandla och städa å bädda rent i sängen typ. :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

22 jan, 2018

Jo det ska jag också göra. Handla, fixa mat, bädda rent, städa och tvätta. Något mer att förbereda har jag inte direkt kommit på =)
Gilla

Momto3

Kvinna ·

24 jan, 2018

Erbjuder polarkliniken motiva?? Det framgår inte på deras hemsida vad jag sett iallafall..
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

24 jan, 2018

Yes, de har Motiva :)
Gilla

Momto3

Kvinna ·

24 jan, 2018

Har geografiskt sett närmare umeå och polarkliniken....men har fått för mig att Patrik på nordiska är bäst....är Anders på polarkliniken lika bra? Någon som har lust att svara på vad jag borde välja?!
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

24 jan, 2018

Momto3, Jag valde ju först Anders, men när det var en vecka kvar till operationen ändrade jag mig till Patrik. Jag var tvungen att lita på min magkänsla och jag hade fått så mycket dåliga vibbar av anders. Jag tror att anders kan va duktig på mentors implantat men jag litar inte på honom och det känns otryggt ifall att komplikationer skulle uppstå. Han är också hemskt dålig på att ge vägledning och sätta gränser för vad som skulle bra och inte. Jag kände att jag kunde ha valt vad som helst i princip och han hade ändå bara sagt att det skulle bli bra. Hade jag sen fått en komplikation eller inte fått det resultat jag ville ha så hade det varit mitt eget val. Med Patrik har jag en helt annan känsla. Jag känner mig omhändertagen, lyssnad på och han ger verkligen information. Ur Anders fick jag dra den. Imorgon ska jag opereras av patrik och det känns jättebra. Jag känner mig så trygg och lugn med att jag har valt honom =) Baserat endast på mina erfarenheter så här innan operationen så skulle jag också råda dig till att välja Patrik.
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

24 jan, 2018

Iiiiih imorgon är det min dag!! Nu ska jag hoppa in i duschen och göra den där descutan tvätten. Fy tusan den längtar jag inte efter kan jag säga =) Ska bli så himla spännande och kul det här!
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

24 jan, 2018

Momto3, jag säger exakt samma som mangotango! Även jag hade bokad tid men avbokade två veckor innan. Jag kände att jag vill lita på min kirurg och känna mig säker men jag gjorde aldrig det med Anders. Han kör sitt race med mentor och är bäst på dom, han rekommenderade mig dom men Patrik sa direkt att jag måste ha motiva för ett bra resultat. Och här sitter jag nyopererad av Patrik och kunde inte varit nöjdare =) Låt inte avståndet avgöra. Jag hade 13mil till Umeå och typ 80 till Sthlm men de är så värt det. Patrik är ett proffs! Han är rena bröstguden och vet vad han snackar om! :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

24 jan, 2018

Kunde inte ha sagt det bättre molly! =)
Gilla

Momto3

Kvinna ·

24 jan, 2018

Tusen tack för svar tjejer. Då behöver jag inte göra mig besväret att tänka på polarkliniken nåt mer!! Har ju redan träffat Patrik och tyckte mycket om honom!
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

26 jan, 2018

Du kommer vara trygg hos honom momto3 :) Kan meddela att jag har tuttarna på plats nu! Gjorde min operation igår och allt har gått såå bra, över förväntan <3 känns jättebra :)
Gilla

Momto3

Kvinna ·

26 jan, 2018

Mangotango skrev:

Du kommer vara trygg hos honom momto3 :)

Kan meddela att jag har tuttarna på plats nu! Gjorde min operation igår och allt har gått såå bra, över förväntan

Vad kul!! Grattis till nya tuttar. Måstebara fråga, hur kommer det sig att du valde round? Jag velar mellan round och ergonomix.....
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

26 jan, 2018

Momto3, jag har oxå round och hade lite häng innan efter tre graviditeter. Patrik sa till mig att väljer jag ergonomix så måste huden vara stark nog att bära upp dom utan något stöd men eftersom jag hade lös hud så sa han att round kommer att bära upp sig själv och inte behöva något stöd så round är väl mer ”stabila” om man har lite häng. Men de blir absolut inga bollar me round :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

26 jan, 2018

Jag ser faktiskt inga fördelar med ergonomix om jag ska vara ärlig. Skillnaden dem emellan är som jag förstått det, mest känslan och hur de rör sig. De följer kroppen och håller inte formen lika bra. En del ser det som positivt dock. Sen är de inte helfyllda som runda och blir mer säckiga. Runda blir inte runda i kroppen heller utan de blir lite mer anatomiska :) Patrik sa till mig också att det i regel blir bättre med runda om man vill ha ett större implantat, medans ergonomix passar bättre till mindre storlekar.
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

11 feb, 2018

Ville bara kika in och önska dig lycka till imorgon belle14!! <3 hoppas allt går bra :) hur känns det för dig såhär dagen innan? Är du nervös? :) kram!
Gilla

Belle14

Kvinna ·

11 feb, 2018

Mollymy skrev:

Ville bara kika in och önska dig lycka till imorgon belle14!!

Gulle dig! <3 Jag är så himla nervös! Mest för att det inte ska bli av då jag har lite ont i ett öra :( jag har ingen feber eller så men så orolig ändå att dom nekar op. Imorgon klockan 8 åker vi från övik.. har såna klumpar i magen haha!
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

11 feb, 2018

Det ska nog gå bra ska du se! Jag var väldigt orolig att jag skulle bli sjuk inför min op med. Jag flög ju och fick lock i örat och fick sen ont i örat av det men på op dagen var som allt borta för då var fokus någon annanstans :) huvudsaken är väl att man inte har feber, jätteont i halsen eller mycket hosta. Lycka till imorgon! Allt kommer gå bra ska du se :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

11 feb, 2018

Mollymy skrev:

Det ska nog gå bra ska du se! Jag var väldigt orolig att jag skulle bli sjuk inför min op med. Jag flög ju och fick lock i örat och fick sen ont i örat av det men på op dagen var som allt borta för då var fokus någon annanstans :) huvudsaken är väl att man inte har feber, jätteont i halsen eller mycket hosta.
Lycka till imorgon! Allt kommer gå bra ska du se :)

Tack för dom orden <3 jamen precis och jag har ingetdera så måtte detta inte ske haha. Har packat väskan och lagt fram det jag ska ha på mig vid färd. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem