Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lolitamin profilbild

Lolitamin

Kvinna ·

21 okt, 2019

Vi som opereras i Jan 2020

Bröstförstoring

Hej, Jag ska göra ett implantatsbyte den 2/1 på Nordiska Kliniken hos Mattias Elmér. Vid min första operation (mars 2019) uppskattade jag den här typen av tråd, så kul att dela upplevelsen med andra. Är det fler som ska opereras i Jan, berätta gärna lite om er upplevelse :) Mvh Loli

297

Sortera efter

Vertumnus

Kvinna ·

22 okt, 2019

Opererades 21/10 2019 av Mattias och allt har hittills gått bättre än bäst!
Gilla

Spa

Kvinna ·

22 okt, 2019

Hej! Jag ska också operera mig i början på nästa år. Ska på konsultation 21/11. Ska göra inplantatbyte samt lyft. Dock på annan klinik. Följer gärna denna tråd då det är spännande att höra om andras tankar och upplevelser. Jag ska operera mig på improva och har inbokad konsultation 21/11. SPA
Gilla

Vertumnus

Kvinna ·

26 okt, 2019

Nu har dett gått 5 dagar sedan operationen då jag även fettsög ryggen. Förvånansvärt få blåmärken, svullnaderna har redan börjat lugna sig och det gör inte alls så ont som jag hade förväntat mig. Har kunnat jobba lite och gått promenader. Vill du ha en riktigt vass kirurg, så ska du välja Mattias Elmer ?
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

27 okt, 2019

Hej! Vad roligt att du startade denna tråden. Jag ska operera mig i Jan 2020, var på konsultation 16/10 på Aleris i Umeå. Valde att vänta ett par månader med operationen, känner dock att det känns så sjukt långt kvar just nu.. Längtar varje dag hahah!
Gilla

Evinz

Kvinna ·

28 okt, 2019

Jag ska operera mig på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation 24/10 och har tid för operation 27/1. Känns som det är hur lång tid som helst kvar men valde att göra operationen så sent eftersom jag ska resa utomlands i början av jan. Längtar varje dag!
Gilla

Lyrisk

Kvinna ·

10 nov, 2019

Jag har också operation bokad i januari! 20/1 på Akademikliniken i Gbg hos Jonas Lundberg. Växlar mellan supernervös och pirrig, till obrydd, till herreguuud kan tiden gå fortare?! Ser fram emot det jättemycket!
Gilla

Baccata

Kvinna ·

12 nov, 2019

Jag ska opereras av Per Windh på Art Clinic i Göteborg 8/1. Försöker förbereda mig mentalt genom att läsa om andras upplevelser, både här och på Realself. Håller på att ta avsked från min oopererade kropp och mina tunna bröst. Alla som berättar om sin resa är fantastiska! Utan er hade jag aldrig kommit till beslut, jag känner ingen som har lagt in implantat. Följer såklart denna tråd. Min största oro är träningsuppehållet, som kommer att bli den längsta på 30 år, ja, förutom graviditeterna. Använder löpning som humörreglerare.
Gilla

NettanSpättan

Kvinna ·

13 nov, 2019

Jag har planerad op 7/1-2020 hos Tuve Mårtensson, Reformkliniken i Malmö. Pendlar mellan: tjohoooooo äntligen!! Till: Shit jag tror jag avbokar medan tid finns ;) Så tacksam över detta forum där jag kan hitta så mycket givande information och härliga människor!
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

13 nov, 2019

Baccata skrev:

Jag ska opereras av Per Windh på Art Clinic i Göteborg 8/1. Försöker förbereda mig mentalt genom att läsa om andras upplevelser, både här och på Realself. Håller på att ta avsked från min oopererade kropp och mina tunna bröst.
Alla som berättar om sin resa är fantastiska! Utan er hade jag aldrig kommit till beslut, jag känner ingen som har lagt in implantat. Följer såklart denna tråd.
Min största oro är träningsuppehållet, som kommer att bli den längsta på 30 år, ja, förutom graviditeterna. Använder löpning som humörreglerare.

Vad roligt! Träningsuppehållet var helt klart det jobbigaste för mig också efter min första OP men tiden går ändå fort och nu ca 8mån senare så känns det knappt som det har hänt. Januari är dock en väldigt bra månad för träningsuppehåll hehe. Stort lycka till!
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

14 nov, 2019

Min operationstid blev flyttad från 16/1 till 9/1 så en vecka tidigare för att det passade mig bättre. Mindre än två månader kvar nu, längtar så mycket men är också lite orolig..
Gilla

Veee

Kvinna ·

14 nov, 2019

Vertumnus skrev:

Nu har dett gått 5 dagar sedan operationen då jag även fettsög ryggen. Förvånansvärt få blåmärken, svullnaderna har redan börjat lugna sig och det gör inte alls så ont som jag hade förväntat mig. Har kunnat jobba lite och gått promenader. Vill du ha en riktigt vass kirurg, så ska du välja Mattias Elmer ?

Hört så mycket gott om Elmér! Ska dit på tisdag för OP och han har verkligen varit så bra hittils
Gilla

Bella Bella

Kvinna ·

14 nov, 2019

Hakar på denna tråden, har operation inbokad 9/1 och är livrädd haha!! Hoppas att bli lite lugnare efter konsultationen. Har en A kupa idag och vill visuellt ha en c/d kupa. Tränar också sjukt mycket då jag ska tävla i fitness så känner mig orolig över placeringen ...
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

14 nov, 2019

Bella Bella skrev:

Hakar på denna tråden, har operation inbokad 9/1 och är livrädd haha!! Hoppas att bli lite lugnare efter konsultationen. Har en A kupa idag och vill visuellt ha en c/d kupa. Tränar också sjukt mycket då jag ska tävla i fitness så känner mig orolig över placeringen ...

Hej Bella Bella, Jag tror inte att du behöver oroa dig om placeringen, jag har 550cc bakom och jag tränar på Max nu 8 mån efter OP. Du måste vara inställd på ett uppehåll, men man kan köra ben ganska snabbt efter OP. Men renodlade bröstövningar bör man ju vänta med i runt 6mån. Lite olika vad klinikerna rekommenderar. Du kommer hinna komma i god form till sommaren och tävlingsform till hösten igen. Lycka till!
Gilla

Bella Bella

Kvinna ·

15 nov, 2019

Åh vad skönt att höra! Kan man börja köra axlar tidigare tro? Tänkte först att jag skulle köra framför att kunna träna snabbare men vill samtidigt inte ha tydliga kanter när man är deffad ...
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

17 nov, 2019

Jag valde att lägga bakom då jag tänker att ett uppehåll på 6 veckor inte är så mycket i längden. MEN jag tävlar inte så hade jag gjort det kanske jag hade tänkt annorlunda (tror inte det ändå). Axlar kunde jag köra ganska obehindrat efter 6v. Det är vissa ryggövningar, framför allt om man hänger som kan kännas lite obehagliga och även övningar där brösten hamnar i kläm så klart (om man ligger ner på brösten tex.) men man lär sig ganska snabbt vad som funkar och som jag skrev innan, idag kör jag helt obehindrat.
Gilla

Crisp

Kvinna ·

17 nov, 2019

Hej, jag ska opereras 21/1 2020 på Akademikliniken. Bestämde mig i somras och var på konsultation i slutet av augusti, då var det tänkt att operationen skulle äga rum i okt men var tvungen att flytta fram den till januari istället. Nedräkningen har verkligen varit lååång... Längtar, men med skräckblandad förtjusning.
Gilla

NettanSpättan

Kvinna ·

18 nov, 2019

Bella Bella skrev:

Så spännande, eller hur?! Jag har min op planerad 7/1 på Reformkliniken i Malmö. Har dock valt en framförplacering pga att jag inte vill ha någon muskelpåverkan. Dessutom har jag ett arbete där jag ibland har tunga lyft och jag kan inte vara hemma från jobbet mer än 3 veckor efter op. Kommer säkert bli jättebra :) Lycka till med träning och tävling!
Gilla

Ariadna

Kvinna ·

18 nov, 2019

Jag planerar också för operation i januari ska på konsultation hos Patrik Höijer i slutet av November. Just nu tänker jag motiva demi runt 375cc men detta kan ju ändras helt vid konsultation. Har längtat länge till att få tummen ur så är väldigt spänd och förväntansfull nu :) Ganska velig dock då det är en djungel av val att välja mellan. Men efter konsultationen blir jag förhoppningsvis klokare :)
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

06 dec, 2019

Nu är det bara några veckor kvar till OP. Så skönt att det är jul och nyår innan så tiden förhoppningsvis går snabbt :) jag längtar ännu mer den här gången än förra gången. Förra gången var jag så nojig över storleken och smärtan men den här gången längtar jag bara :) Ser till och med fram emot tiden direkt efter...
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

06 dec, 2019

Lolitamin skrev:

Nu är det bara några veckor kvar till OP. Så skönt att det är jul och nyår innan så tiden förhoppningsvis går snabbt :) jag längtar ännu mer den här gången än förra gången. Förra gången var jag så nojig över storleken och smärtan men den här gången längtar jag bara :)
Ser till och med fram emot tiden direkt efter...

[/quote Jag vill också att tiden ska gå fortare nu!! Du har ju redan gjort denna op en gång tidigare, har du några tips för att göra närmsta tiden efter lite enklare??
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem