Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lolitamin profilbild

Lolitamin

Kvinna ·

21 okt, 2019

Vi som opereras i Jan 2020

Bröstförstoring

Hej, Jag ska göra ett implantatsbyte den 2/1 på Nordiska Kliniken hos Mattias Elmér. Vid min första operation (mars 2019) uppskattade jag den här typen av tråd, så kul att dela upplevelsen med andra. Är det fler som ska opereras i Jan, berätta gärna lite om er upplevelse :) Mvh Loli

297

Sortera efter

Lolitamin

Kvinna ·

06 dec, 2019

norrlandstjejen skrev:

Lolitamin skrev:

Nu är det bara några veckor kvar till OP. Så skönt att det är jul och nyår innan så tiden förhoppningsvis går snabbt :) jag längtar ännu mer den här gången än förra gången. Förra gången var jag så nojig över storleken och smärtan men den här gången längtar jag bara :)
Ser till och med fram emot tiden direkt efter...

[/quote

Jag vill också att tiden ska gå fortare nu!!
Du har ju redan gjort denna op en gång tidigare, har du några tips för att göra närmsta tiden efter lite enklare??

Haha, nej dessvärre har jag inte det. Men jag vet också att rätt var det är så är dagen där och då är väntan över och det känns helt overkligt. Jag njuter lite mer av att längta den här gången och det kanske är ett tips i sig. Att gilla den här känslan som man hade som barn inför jul. Inte så ofta man har den känslan som vuxen så njut allihop :) :) :)
Gilla

carolineadam

Kvinna ·

07 dec, 2019

Jag ska också operera mig i januari :) Närmare bestämt 2 januari hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken. Är så spänd! Vill fortfarande ha ”nätta” bröst så kommer köra Motiva Ergonomix 230 cc Mini profil.
Gilla

Eehn

Kvinna ·

07 dec, 2019

Jag ska också operera mig i januari den 16:e. Hos Mattias på NK. Tänkte först välja motiva ergo mini 220cc men valde sen att förstora med eget fett då jag mest vill fylla ut urammade bröst :)
Gilla

Knasen

Kvinna ·

08 dec, 2019

Eehn.. har mattias nämnt hur mycket han kan få ut till varje bröst? Vad får du betala?
Gilla

Eehn

Kvinna ·

09 dec, 2019

Knasen skrev:

Eehn.. har mattias nämnt hur mycket han kan få ut till varje bröst? Vad får du betala?

Han pratade om 200/300. Han ska ta från insida lår, jag får betala 55 000.
Gilla

Selines

Kvinna ·

09 dec, 2019

Hej alla :) Jag opererar mig i Januari. Är det någon som som ska lägga in motiva round corse 550 eller 590? Testade endast 510 men lär bli minst 550 ändå. Beslutsångesten..... ;P Lycka till alla :)
Gilla

Lindelou

Kvinna ·

09 dec, 2019

Jag opererar mig 29e januari, bröstreduktion hos Mattias Elmer
Gilla

Niccis123

Kvinna ·

09 dec, 2019

Jag ska ha konsultation i början av januari och om allt känns bra blir det op i slutet av den månaden i så fall! Tycker det känns svårt att komma ihåg allt som kommer sägas under konsultationen, man kanske borde ta anteckningar? ?
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

09 dec, 2019

Niccis123 skrev:

Jag ska ha konsultation i början av januari och om allt känns bra blir det op i slutet av den månaden i så fall! Tycker det känns svårt att komma ihåg allt som kommer sägas under konsultationen, man kanske borde ta anteckningar? ?

Om jag var du skulle jag typ antecka det viktigaste kortfattat. Själv har jag glömt en del grejer som sagts så har fått mejla typ 100 mejl i efterhand med massa frågor, känner mig skitjobbig? Så anteckna definitivt ner det viktigaste!
Gilla

Niccis123

Kvinna ·

09 dec, 2019

norrlandstjejen skrev:

Niccis123 skrev:

Om jag var du skulle jag typ antecka det viktigaste kortfattat. Själv har jag glömt en del grejer som sagts så har fått mejla typ 100 mejl i efterhand med massa frågor, känner mig skitjobbig? Så anteckna definitivt ner det viktigaste!

Haha ja jag tänker att det är så det skulle bli för mig också! Har tips du några bra frågor att ställa eller annat jag bör tänka på inför konsultationen? Antar att man får testa implantat. Bör man ha någon särskild bh för det eller har dom det?
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

09 dec, 2019

Niccis123 skrev:

norrlandstjejen skrev:

Niccis123 skrev:

Haha ja jag tänker att det är så det skulle bli för mig också! Har tips du några bra frågor att ställa eller annat jag bör tänka på inför konsultationen? Antar att man får testa implantat. Bör man ha någon särskild bh för det eller har dom det?

Hmm jadu bra fråga. Det beror ju helt klart på vad som är viktigt för dig. För mig var det t.ex viktigt att kunna träna som vanligt i framtiden så därför frågade jag vilken placering jag bör ha. Men annars fråga upp vad man har för säkerhet/rättighet om man får en komplikation? Vad man får för hjälp lixom. Sen ett annat tips är att ta bild när du provar implantat, jag tog bara en bild och önskar jag hade tagit fler. Jag fick låna t-shirt och sportbh på kliniken när jag provade. Men om du är osäker kan du ju ta en tunn tröja och typ en sportbh till konsultationen. Lycka till?
Gilla

Lindelou

Kvinna ·

09 dec, 2019

Jag glömde spela in samtalet med läkaren men spelade in samtalet med sköterskan där jag fick en hel del info. Skönt att ha! Frågade såklart innan å det gick bara bra.
Gilla

Niccis123

Kvinna ·

10 dec, 2019

norrlandstjejen skrev:

Niccis123 skrev:

norrlandstjejen skrev:

Niccis123 skrev:

Hmm jadu bra fråga. Det beror ju helt klart på vad som är viktigt för dig. För mig var det t.ex viktigt att kunna träna som vanligt i framtiden så därför frågade jag vilken placering jag bör ha. Men annars fråga upp vad man har för säkerhet/rättighet om man får en komplikation? Vad man får för hjälp lixom. Sen ett annat tips är att ta bild när du provar implantat, jag tog bara en bild och önskar jag hade tagit fler. Jag fick låna t-shirt och sportbh på kliniken när jag provade. Men om du är osäker kan du ju ta en tunn tröja och typ en sportbh till konsultationen. Lycka till?

Vilka bra tips, tack! Smart att ta bild också så man kan komma hem och kolla i lugn och ro?
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

10 dec, 2019

Niccis123 skrev:

norrlandstjejen skrev:

Niccis123 skrev:

norrlandstjejen skrev:
Niccis123 skrev:

Vilka bra tips, tack! Smart att ta bild också så man kan komma hem och kolla i lugn och ro?

Ingen fara! Lycka till?
Gilla

Elin92

Kvinna ·

10 dec, 2019

Följer gärna med i tråden. Jag ska operera mig den 27/1-20 på Nordiska kliniken hos Patrik. Blir stor buk och lyft med implantat. Troligtvis 500 cc motiva full. Längtar men är galet nervös.
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

11 dec, 2019

Mindre än en månad kvar nu för mig! Nu börjar det faktiskt närma sig. Bokade ju operationstiden då jag var på konsultation i oktober, så tre månaders väntan har nu blivit en månad. Tiden går fort nu!?
Gilla

Bella Bella

Kvinna ·

11 dec, 2019

Kan tillägga att jag nu ska opereras på Nordiska kliniken istället men 9/1 blir inte proforma för mig. Taggad men nervöööös!! Mest över smärtan än resultatet ? hur känner ni tjejer ?
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

11 dec, 2019

Bella Bella skrev:

Kan tillägga att jag nu ska opereras på Nordiska kliniken istället men 9/1 blir inte proforma för mig. Taggad men nervöööös!! Mest över smärtan än resultatet ? hur känner ni tjejer ?

Hej, Vad fick dig att ändra dig? Kram
Gilla

Niccis123

Kvinna ·

12 dec, 2019

norrlandstjejen skrev:

Mindre än en månad kvar nu för mig! Nu börjar det faktiskt närma sig. Bokade ju operationstiden då jag var på konsultation i oktober, så tre månaders väntan har nu blivit en månad. Tiden går fort nu!?

Börjar bli verklighet!? Hoppas sista månaden går lika snabbt!
Gilla

norrlandstjejen

Kvinna ·

12 dec, 2019

Niccis123 skrev:

norrlandstjejen skrev:

Börjar bli verklighet!? Hoppas sista månaden går lika snabbt!

Verkligen! Jo men jag hoppas också det, det är ju som jul och nyårs innan så tror det kommer göra att tiden går fortare? Såg att du ev. ska operera dig på polarkliniken i umeå? Jag ska operera mig på Aleris som också är i umeå?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem