Lolitamin
Kvinna ·
21 okt, 2019
Vi som opereras i Jan 2020
BröstförstoringHej, Jag ska göra ett implantatsbyte den 2/1 på Nordiska Kliniken hos Mattias Elmér. Vid min första operation (mars 2019) uppskattade jag den här typen av tråd, så kul att dela upplevelsen med andra. Är det fler som ska opereras i Jan, berätta gärna lite om er upplevelse :) Mvh Loli
Sortera efter
Lolitamin
Kvinna ·
25 jan, 2020
fannylicious
Kvinna ·
25 jan, 2020
Emsjo
Kvinna ·
26 jan, 2020
5 dagar sedan op.
Har fortfarande otroligt ont i bröstmuskulaturen och svårt att röra mig. Ont i kroppen på grund av halvsittandes läge...
Har fått 40 graders feber nu med men ingen infektion i snitten.. ?
Någon mer som har fått feber? När har ni börjat ta er ut och göra saker och köra bil?
Var ute igår och umgicks med vänner men det slog tydlugen ut mig helt.... :(
JuliFlicka
Kvinna ·
26 jan, 2020
carolineadam
Kvinna ·
26 jan, 2020
JuliFlicka
Kvinna ·
26 jan, 2020
Jag opererade mig den 2 januari. Här har smärtan också gått över helt. Idag kände jag dock nån slags diffus brännande känsla i brösten, tror jag överansträngde mig lite när jag städade och flyttade på möbler. Men gick över när jag vilade mig. Just nu vill jag bara att tiden ska gå så brösten mjuknar och resultatet blir mer naturligt som jag vill ha det. Men är riktigt nöjd med storleken och formen det är bara att framifrån naken ser brösten lite ”bolliga” ut fortfarande. Jag njuter av att kunna sova normalt igen på sidan, tog typ två veckor innan det kändes bra att ligga på sidan. På torsdag har det gått fyra veckor så då ska jag till en underklädesbutik och få hjälp med att ta mina mått och skicka till kliniken så jag kan få stöd-bh.
Hur går det för er andra?
JuliFlicka
Kvinna ·
26 jan, 2020
Jag opererade mig den 2 januari. Här har smärtan också gått över helt. Idag kände jag dock nån slags diffus brännande känsla i brösten, tror jag överansträngde mig lite när jag städade och flyttade på möbler. Men gick över när jag vilade mig. Just nu vill jag bara att tiden ska gå så brösten mjuknar och resultatet blir mer naturligt som jag vill ha det. Men är riktigt nöjd med storleken och formen det är bara att framifrån naken ser brösten lite ”bolliga” ut fortfarande. Jag njuter av att kunna sova normalt igen på sidan, tog typ två veckor innan det kändes bra att ligga på sidan. På torsdag har det gått fyra veckor så då ska jag till en underklädesbutik och få hjälp med att ta mina mått och skicka till kliniken så jag kan få stöd-bh.
Hur går det för er andra?
NettanSpättan
Kvinna ·
27 jan, 2020
Känns aom det var ett tag sen man hörde uppdateringar här. Hur har det gått för alla som opererade sig i börjam av månaden?
Min smärta har gått bort helt skulle jag säga. Och smärtan som var var ändå inte så fruktansvärd som jag föreställt att det skulle vara. Någon mer än jag som kännt att det varit jobbigt psykiskt? Jag har verkligen ifrågasatt allt och gör till o från fortfarande. Men hoppas det bara sitter i huvudet och att jag med tiden kommer bli nöjd med mitt beslut att operera mig och nöjd med resultatet :)
JuliFlicka
Kvinna ·
27 jan, 2020
Känns aom det var ett tag sen man hörde uppdateringar här. Hur har det gått för alla som opererade sig i börjam av månaden?
Min smärta har gått bort helt skulle jag säga. Och smärtan som var var ändå inte så fruktansvärd som jag föreställt att det skulle vara. Någon mer än jag som kännt att det varit jobbigt psykiskt? Jag har verkligen ifrågasatt allt och gör till o från fortfarande. Men hoppas det bara sitter i huvudet och att jag med tiden kommer bli nöjd med mitt beslut att operera mig och nöjd med resultatet :)
Jag kan bara hålla med dig, smärtan har inte varit det som utmanat mig mest. Det jobbigaste har varit det mentala.
Men det har blivit bättre och bättre för varje dag och jag misstänker att det kommer bli ännu bättre den dag jag slipper ha bh på mig dygnet runt. Bh:n påminner mig ju hela tiden om att jag "gjort något".
Vi får ha lite tålamod helt enkelt :)
Kram till dig!
joja
Kvinna ·
27 jan, 2020
Bella Bella
Kvinna ·
27 jan, 2020
Selines
Kvinna ·
28 jan, 2020
Selines
Kvinna ·
28 jan, 2020
Niccis123
Kvinna ·
28 jan, 2020
Cezzy
Kvinna ·
29 jan, 2020
Selines
Kvinna ·
29 jan, 2020
NettanSpättan
Kvinna ·
29 jan, 2020
JuliFlicka skrev:Känns aom det var ett tag sen man hörde uppdateringar här. Hur har det gått för alla som opererade sig i börjam av månaden?
Min smärta har gått bort helt skulle jag säga. Och smärtan som var var ändå inte så fruktansvärd som jag föreställt att det skulle vara. Någon mer än jag som kännt att det varit jobbigt psykiskt? Jag har verkligen ifrågasatt allt och gör till o från fortfarande. Men hoppas det bara sitter i huvudet och att jag med tiden kommer bli nöjd med mitt beslut att operera mig och nöjd med resultatet :)Jag kan bara hålla med dig, smärtan har inte varit det som utmanat mig mest. Det jobbigaste har varit det mentala.
Men det har blivit bättre och bättre för varje dag och jag misstänker att det kommer bli ännu bättre den dag jag slipper ha bh på mig dygnet runt. Bh:n påminner mig ju hela tiden om att jag "gjort något".
Vi får ha lite tålamod helt enkelt :)
Kram till dig!
Ja men precis, bhn påminner ju en hela tiden. Vill bara att tiden ska gå så man kan börja ha fina bhar. Förhoppningsvis kommer jag komma mer överrens med storleken då. Annars blir det jobbigt.. Brukar även träna en hel del så lääängtar tills jag kan komma igång ordentligt igen då det är "min tid" och mitt sätt att samla energi i föräldraledigheten.
Det här med den mentala biten var jag inte så insatt i innan men blev lättare när man insåg här på sidan att det ändå är rätt vanligt.
Ser att vi opererades samma dag så antar att vi båda får kämpa på med tålamodet ett liiiten tag till ;) KÄMPA!
Kram till dig!
Cezzy
Kvinna ·
29 jan, 2020
Jag hade inga bortdomningar i mina armar, det gjorde bara otroligt ont att använda dom.
Opererade mig förra måndagen och förra veckan var PAIN! Sen fick jag min feberchok på fredagen och efter det har allt bara blivit bättre.
Första dagen på jobbet idag, säljare så babblet är lite ansträngt och det bränner och spänner i ärren och tuttarna är tokspända annars är det lugnt. ?
Lyfte upp minsta bonussonen av ren reflex, inte omöjligt men inte skönt..
Selines
Kvinna ·
29 jan, 2020
Cezzy
Kvinna ·
30 jan, 2020
Haha! Kämpa Mycket knastrande från luft under huden är nog det sjukaste jag upplevt, och typ som gnuggljud från implantaten gissar jag på. Hehe.
Någon som har koll på om mycket rörelse har någon negativ effekt?
5 dagar sedan op.
Har fortfarande otroligt ont i bröstmuskulaturen och svårt att röra mig. Ont i kroppen på grund av halvsittandes läge...
Har fått 40 graders feber nu med men ingen infektion i snitten.. ?
Någon mer som har fått feber? När har ni börjat ta er ut och göra saker och köra bil?
Var ute igår och umgicks med vänner men det slog tydlugen ut mig helt.... :(