Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Asirnas profilbild

Asirnas

Kvinna ·

30 okt, 2015

Vi som opereras i Januari 2016

Andra bröstoperationer

Har än ingen tid bokad men kommer få det nu på Tisdag.

Vilka mer ska operera sig i Januari?!

Själv ska jag korras för kapselkontratur och DB, kommer få Motiva implantat och kommer göra ett lyft.

49

Sortera efter

Mommy

Kvinna ·

19 dec, 2015

Ser att jag och 3 till i denna tråd ska operera sig hos Patrik på L&E den 8 Januari! Själv har jag tid runt 15! :)
Gilla

jenneloppan

Kvinna ·

19 dec, 2015

Jag ska opereras 7/1 :)
Gilla

sosu

Kvinna ·

20 dec, 2015

Vad kul att vi är fler på fredagen den 8/1 men även att vi är så många som opererar oss i Januari månad!

Jag har tid kl.13:00 på L&E !

Gilla

Gamermom92

Kvinna ·

21 dec, 2015

Skriver här också. 🙂 Har flyttat fram operationen til Maj då annat kommit upp. Men längtar sjukt mycket tills operationen! 

Vi hörs mer när det närmar sig! 🙂 Hoppas det går bra för er! 

Gilla

litenkanin

Kvinna ·

25 dec, 2015

Jag ska opereras 14 jan på Citadellkliniken.. 3 veckor kvar nu..
Gilla

Carolajna_80

Kvinna ·

27 dec, 2015

Jag har ju också 8/1 på L&E. :) direkt på morgonen kl 8.
Gilla

sosu

Kvinna ·

27 dec, 2015

Carolajna_80 skrev:
Jag har ju också 8/1 på L&E. :) direkt på morgonen kl 8.

Spännande, du är kanske först ut den dagen. Jag ska op mig kl. 13:15 .

Känner du dig lugn så här nära inpå?

Gilla

Bystan

Kvinna ·

27 dec, 2015

jag ska opereras den 20 januari på L&E i sthlm. längtar.. förstoring och ankarlyft. skulle hellre vilja göra bara förstoring, men pågrund av mina assymetriska bröstvårtor så kommer nog bästa resultatet bli att göra med ett litet lyft, mest för att flytta lite och fixa symmetrin så de blir fina :).. ska sätta in 500cc och 625cc tror jag 🙂 längtar

Gilla

Madde258

Kvinna ·

02 jan, 2016

Herregud snartdax, ska opereras tidigt på morgonen den 7/1 a har ändrat mig från 450 till 550cc nu efter att gått runt med ristestet hemma ett bra tag :P Och nästan alla jag pratat med som redan föstorat brösten säger att dom önskat att dom tagit lite större storlek från början.

Dock så är jag väldigt förkyld.. Är det något som kan hindra en op?

Dom där läkbhna som man köper på plats. Måste man köpa flera?

Shit börjar bli nervös!!!! :)

Gilla

Emelliebianca

Kvinna ·

02 jan, 2016

Hej, Jag har en bokad tid den 4/2 på proforma men ska ringa på måndag och fråga om sem jar en tid i januari. Hopps innerligt att dem har en tid
Gilla

Therese94

Kvinna ·

02 jan, 2016

Jag opereras 11/1 på bellakliniken :) längtar!
Gilla

Emelliebianca

Kvinna ·

04 jan, 2016

Nu fick jag en ny tid den 14/1 hos Örjan på proforma!
Gilla

Noellle

Kvinna ·

04 jan, 2016

Åh jag opererar mig nu på torsdag den 7/1 hos Dr Bo Cederqvist i Strömstad kl 15:45. Så spännande!!
Gilla

Cindie

Kvinna ·

04 jan, 2016

Gamermom92 skrev:

Är det någon mer som ska opereras i Januari? Mitt datum som är satt är 8/1. 🙂

Jag ska operera mig den 26 januari på klinik Strömstad
Gilla

litenkanin

Kvinna ·

06 jan, 2016

Ni som har opererats, hur mår ni?

Jag har min op-tid nästa vecka. 14 januari. ! :)

Gilla

Lorian

Kvinna ·

06 jan, 2016

Jag ska opereras hos Gunnar Kratz, plastikakademin Linköping, den 21/1
Gilla

Kavorka

Kvinna ·

06 jan, 2016

Den 18/1 på Proforma av Said, ska ringa på måndag för op-tid. Så jag lever och andas tuttar just nu haha :)
Gilla

Emelliebianca

Kvinna ·

07 jan, 2016

Jag ska också op den 14/1 på proforma =)

Gilla

litenkanin

Kvinna ·

10 jan, 2016

Är ni nervösa? Jag är inte nervös över kompl eller resultat. Däremot narkosen! Tänk om.jag inte vaknar.. jo jag vet att det är liiiiiten risk men jag nojjar mej. Har opererats tidigare men det var för 7 år sedan. Nu har jag familj och barn och tycker jag har såå mycket mer att leva för.. Ush..
Gilla

sosu

Kvinna ·

10 jan, 2016

litenkanin skrev:

Ni som har opererats, hur mår ni?

Jag har min op-tid nästa vecka. 14 januari. ! :)

Hej, jag ställde in mig på det värsta i smärtväg och i begränsad rörlighet. Men wow vad skönt att bli positivt överraskad när en vaknar upp från narkosen. Jag har tack vare smärtlindring enligt schema mått som vanligt nästan. Visst lite stelt och ömt i början. Men mest i ryggen/skulderbladen. Jag var uppe med familjen samma kväll jag kom hem och åt middag. Kunde klä på och av mig själv och borsta tänderna. Så jag har inte förrän nu tredje dagen kännt att nu har svullnad och smärta stegrat lite. Men ser jag bara till att ta smärtlindring i tid så är det inte så farligt. Men tack till alla som tipsat mig här på POF innan om att i möjligaste mån var uppe och stöka runt hemma så mycket ni orkar. För jag har haft som minst ont när jag hållt igång. Alltså rört på mig, gått runt, inte jobbat med armarna såklart. Men jag har inte varit rädd för att röra armar och så försiktigt jag kunnat göra så mkt jag kan själv här hemma. Har varit ensam hemma en del och det har gått bra. Ett tips till jag uppskattat: "sitt" upp och sov. Då har jag inte haft ont varit stel på morgonen när jag vaknat. Inga problem att komma upp själv. Brösten har gjort minst ont konstigt nog. Dem tänker jag knappt på känns som om de alltid varit där. Som en del av mig redan. Bara när jag glömmer och böjer mig fram eller tar i lite för mkt som det kan kännas obehagligt eller plötsligt hugga till. Annars är detta det bästa jag gjort för mig själv. Jag är så glad att få känna mig bekväm med hela mig själv igen. Och L&E samt Patrik Höijer och hans kollegor. Vilket gäng!! Så fina och goa. Jag skrattade in i det sista innan jag sövdes. Jag behövde inte ens lugnande då alla var så glada, varma och gav så mkt trygghet. Guld värt! Det var liksom mysigt inne i op-salen. Jag ville inte alls somna ifrån det där roliga gänget. Ha ha Snart är det er tur att få era bröst! Var inte oroliga, tänk att era kirurger och deras team är proffs på just detta. De gör detta flera ggr dagligen. De har stenkoll på allt kring narkos och operation. Ni kan känna er trygga för ingen kommer lämna er sida vid op. En har ju till och med en natkosläkare enbart vid ens sida som håller koll på en. Alla har en under uppsikt. Det kommer gå superbra!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem