Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gorgeous_ profilbild

gorgeous_

Kvinna ·

26 mar, 2011

Vi som opereras i maj 2011

Bröstförstoring

Spännande! Håller ni med?

395

Sortera efter

natalie

Kvinna ·

24 maj, 2011

tjo skrev:
Hej tjejer, nu är jag opad och klar. Sitter på sängen och tittar på tv i mitt rum på Proforma. Känns bra! Smärtan är inte så farlig, däremot illamåendet har varit lite jobbig. Men nu så har jag fått mot det, så kan förhoppningsvis få behålla lite mat. Sen ska jag SOOOOVA! ;) Ögonen går i kors, o har gjort det hela dagen, hehe. Så, god natt :)

Grattis!!! Imorrn är det min tur!!! =)

Gilla

natalie

Kvinna ·

24 maj, 2011

Latina 02 skrev:

Hej,

Örjan ringde mig idag och bad mig komma på torsdag den 26 istället för det var många bokade den 25 och han ville inte stressa så det känns bra att man kommer veta att han är lugn på torsdan.

är det någon här som ska operera sig den 26 på Proforma?

då syns vi inte där, men hoppas det går bra för dig iaf =)

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

Nej Natalie :( hoppas allt går bra för dig imorgon, lycka till
Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

Imon kl 07.00 är de dags för mig att infinna mig på Carlanderska hos Peter Tarnow!

Kan knappt fatta att de äntligen är dags!!!

Gilla

R3kan

Kvinna ·

24 maj, 2011

Gjorde min korr hos Calle idag. Allt har gått kanonbra och jag har egentligen bara ont under bröstet. Inte på några av de andra 4 ställen han varit o grävt :P Tyvärr hade jag en liiiiten antydan till kapsel in mot klyftan, så där fick han skära bort en bit. Lär väl få tillbaka kapslarna hur som helst. Räknar med det iaf. :( Han tog bilder som lovat, de lägger jag upp imorgon!
Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

R3kan: kan inte massage hjälpa mot kapselkontraktur?

Gilla

R3kan

Kvinna ·

24 maj, 2011

Nej, man trodde det förr men inte längre. :( tyvärr!
Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

Jaha vad tråkigt. :( Det är helt enkelt din kropp som reagerar på implantaten då genom att tillverka en extra tjock kapsel eller? Eller vet du varför du får det? :/ Hur många operationer har du gjort på brösten nu? :O Har du framför eller bakom?

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2011

Nuuuuuuuuu ska jag gå hemifrån sen har jag bara två bussresor, en tågresa och en liten promenad kvar tills jag är framme på Citadell!!!! :D Sa till min man nu i imorse att jag kan inte fatta att de ska SKÄÄÄÄRA i mig?! Fast ärligt talat är jag mer nervös över att missa bussen - än så länge. Och kanske för att råka fisa under operationen? :/ Fast det är väl inget man får reda på av sköterskorna direkt om man skulle göra det hahaha...

Hoppas ni får en härlig dag!! :D

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2011

Men jag har ju inte ens riktigt tänkt på att dom faktiskt på riktigt ska skära i mig.. NU blev jag ju ännu mer nervös. Ska alldeles strax ge mig ut i morgonenes rusningstrafik med min kära syster med siktet inställt på Carlanderska. Jippiiiiiii!!!! Nu känns de faktiskt för första gången som att detta verkligen är på riktigt, helt otroligt.

Håller tummarna för dig Pumpapajen!!! =)

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2011

Men jag har ju inte ens riktigt tänkt på att dom faktiskt på riktigt ska skära i mig.. NU blev jag ju ännu mer nervös. Ska alldeles strax ge mig ut i morgonenes rusningstrafik med min kära syster med siktet inställt på Carlanderska. Jippiiiiiii!!!! Nu känns de faktiskt för första gången som att detta verkligen är på riktigt, helt otroligt.

Håller tummarna för dig Pumpapajen!!! =)

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2011

Ja shit alltså, nu är det nära :D jag ska egentligen sova 45 minuter till men det går inte. Ska nog sätta mig o betala lite räkningar eller nåt annat tråkigt så tiden går! Hungrig o galet nervös e jag nu o så längtar jag till man vaknat med sin nya kropp...boobies B-) Hoppas vi ses sen pumpapajen! O lycka till nu tjejer, idag är det ÄNTLIGEN vår tur :D
Gilla

R3kan

Kvinna ·

25 maj, 2011

Cookie skrev:

Jaha vad tråkigt. :( Det är helt enkelt din kropp som reagerar på implantaten då genom att tillverka en extra tjock kapsel eller? Eller vet du varför du får det? :/ Hur många operationer har du gjort på brösten nu? :O Har du framför eller bakom?

Ja, precis så är det. De finns inte heller någon röd tråd mellan oss som får såna här problem med kapslar. Sen är mina visst väldigt extrema. Det finns ett par implantat som knappt används i Sverige men som sägs i princi ta bort risken med kapsel helt. Detta lägger Calle in om jag får kapsel en tredje eller fjärde gång, för det är tydligen väldigt mkt negativt med de proteserna också. Så vi prövar vanliga implantat först och håller tummarna :) Igår var det min tredje bröst-op. Meningen med op igår var att jämna ut storleken och just nu ser det perfekt ut :) Jag har bakom muskeln, och är helt befriad från muskelpåverkan tack och lov! :):)
Gilla

Anonym användare

25 maj, 2011

R3kan: Ja det jag hört också. Att allas kroppar helt enkelt reagerar olika på det främmande innehållet. Alla bildar ju kapslar men sen har vissa otur och så bildar kroppen en extra hård kapsel. :( Usch tycker JÄTTESYND om dig... kapselkontraktur är nog det jag är mest rädd för. :(

Jaha finns det ett sånt implantat! :O Häftigt! Men hoppas du slipper det iaf. :)

Skönt att du är nöjd med utseendet! :D Och gud vad skönt att du sluppit muskelpåverkan! :)

Gilla

Anonym användare

25 maj, 2011

Nu ligger jag Jemma hos min mor o far eftersom mannen jobbar sent o jag vill inte o fick heller into for familjen vara själv. allt har gått bra men jag är väldigt trött så jag skriver med när jag piggnat till o orkar sitter vid datorn, Att skiva på iPhone e inte min starka sida men nu vet ni iaf Att de gått bra!
Gilla

Anonym användare

25 maj, 2011

Jag mår oxå bra! Ligger i mitt rum på citadell o Peter har precis varit inne hos mig. 1,5 kg hud o så väck från magen, nästan en liter på fettsugningen :O Han va mycket nöjd! Har bara ont i bröstmuskeln men fårgoa tabletter så det går bra :) Hoppas alla andra oxå mår bra!!
Gilla

Anonym användare

26 maj, 2011

Imorgon bär det av till Linköping för min del! Ojoj, börjar allt bli nervös nu!

Gilla

Anonym användare

26 maj, 2011

Nu är jag hemma! Sorry Bibbilina, har ingen telefon som jag kan kolla nätet på så fanns inte en chans att få tag i dig.

Har knappt haft ont alls och varit uppe och i farten och gjort diverse saker, sköterskorna tyckte jag skulle bli i sängen så det blev att lyda. Fick besök av en vän igårkväll också och har haft det allmänt trevligt. Smärtan och obehaget efter op var inte alls lika hemskt som jag väntat mig, jag har varit bra omhändertagen och fått mycket goa tabletter. Är än så länge nöjd med resultatet men känner att jag nog borde lagt in lite mer... :P Blev aldrig nervös innan op heller.

Ni som opades nu för ett tag sen: har ni haft/har ni ont i halsen (som halsfluss) och hur lång tid tar det innan det försvinner? är från den där slangen man fick i halsen för att tungan inte skulle ramla bakåt.

Nej, ni som har op framför er, oroa er inte :) Kommer bli så bra sååå!

Gilla

tjo

Kvinna ·

26 maj, 2011

Pumpapajen skrev:

Nu är jag hemma! Sorry Bibbilina, har ingen telefon som jag kan kolla nätet på så fanns inte en chans att få tag i dig.

Har knappt haft ont alls och varit uppe och i farten och gjort diverse saker, sköterskorna tyckte jag skulle bli i sängen så det blev att lyda. Fick besök av en vän igårkväll också och har haft det allmänt trevligt. Smärtan och obehaget efter op var inte alls lika hemskt som jag väntat mig, jag har varit bra omhändertagen och fått mycket goa tabletter. Är än så länge nöjd med resultatet men känner att jag nog borde lagt in lite mer... :P Blev aldrig nervös innan op heller.

Ni som opades nu för ett tag sen: har ni haft/har ni ont i halsen (som halsfluss) och hur lång tid tar det innan det försvinner? är från den där slangen man fick i halsen för att tungan inte skulle ramla bakåt.

Skönt att det gick så bra att du mår så pass låter ju underbart! :) Tyckte också att smärtan var mycket mindre än förväntat, men väl hemma, nu 2-3 dagar efter blev det värre. Är bra tacksam när tabletterna kickar in! ;P

Jag var inte ens medveten om att jag haft en slang i halsen! Gulp! Var väl lika bra det.. Det man inte vet lider man inte av. Har inte alls känt något från det i så fall.

Jag tyckte mina såg rätt små ut första gången jag såg dem, men inte nu längre. Huvudsaken att man känner sig nöjd och inte ångrar sig! ;)

Gilla

Anonym användare

26 maj, 2011

tjo skrev:

Pumpapajen skrev:

Skönt att det gick så bra att du mår så pass låter ju underbart! :) Tyckte också att smärtan var mycket mindre än förväntat, men väl hemma, nu 2-3 dagar efter blev det värre. Är bra tacksam när tabletterna kickar in! ;P

Jag var inte ens medveten om att jag haft en slang i halsen! Gulp! Var väl lika bra det.. Det man inte vet lider man inte av. Har inte alls känt något från det i så fall.

Jag tyckte mina såg rätt små ut första gången jag såg dem, men inte nu längre. Huvudsaken att man känner sig nöjd och inte ångrar sig! ;)

Kanske blir värre med smärtan under helgen nu, men känner ändå att jag inte har något att klaga på :D Och tuttarna är ju betydligt större nu än innan, hoppas bara de inte blir mindre. Haha, det där med slangen: de visade mig innan op, såg ut som ett stort grönt löv med en stjälk på. Trodde bara jag skulle ha lövet i munnen men hade tydligen både det OCH stjälken i halsen ner till stämbanden... tur man inte visste om det säger jag också.

Undrar hur sjutton man kommer över i sängen från op-bordet? Jag väger 68 kg kan inte vara helt lätt att lyfta...:P

Är så nöjd med allting, man är ju helt väck under narkos och bättre sömn får man faktiskt leta efter. Önskar den varat lite längre behövde verkligen sova ut :P

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem