Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

Millz

Kvinna ·

20 okt, 2016

Opereras den 9 November på Clinic Strömstad. Tiden går ju faktiskt oväntat fort så snart är det ju dags. Ser såå mycket fram emot det, men lite orolig över smärtan efteråt. Funderar också lite över storleken, bestämde 500cc på konsultationen men då hade jag en vadderad bh på mig. Och så tänker jag att lite av storleken "försvinner" när de väl är på plats?
Gilla

mmariaa

Kvinna ·

20 okt, 2016

Jag ska också till örjan på proforma. Men 24/11. Sjukt nervös. Har också valt 500cc high profile. Hur lång och vad väger du? Jag är 170 cm 64 kg.
Gilla

LissB

Kvinna ·

20 okt, 2016

mmariaa jag har också valt proforma och örjan som kirurg. Tog också 500 men börjar fundera om jag ska ta lite större. Börjar tveka på storleken. Jag är 165 lång och väger 54 kg.
Gilla

mmariaa

Kvinna ·

21 okt, 2016

LissB skrev:

mmariaa jag har också valt proforma och örjan som kirurg. Tog också 500 men börjar fundera om jag ska ta lite större. Börjar tveka på storleken.
Jag är 165 lång och väger 54 kg.

Okej. Ja det är svårt att veta hur mycket man ska ta! men till min bröstbredd, vikt och längd tyckte jag 500 blev bra. Dock nervös om det kanske blir för stort. vill inte se "stor" ut. Men jag tror det blir bra ändå. Litar på Örjan. han tyckte 500 skulle passa bra. Men kunde ta 600 om jag ville också sa han.
Gilla

Birdlove

Kvinna ·

21 okt, 2016

Ska opereras på Citadellkliniken i Landskrona den 9/11, så himla taggad! Ska nog lägga in 380cc mellanprofil demi. Lite rädd att det ska bli för stort då jag i princip inte har några bröst för tillfället, vill inte att folk ska ifrågasätta det haha.. Även nojjig över att jag börjat i ett nytt handbollslag för någon månad sen och måste ta paus i en månad pga operationen, vilket jag inte har några problem med men vet inte vad jag ska ha för ursäkt till pausen, vill helst inte behöva berätta om min bröstoperation!
Gilla

Linlar

Kvinna ·

21 okt, 2016

Ni som diskuterar lite ang vikt osv, finns det något "riktmärke" för när man bör göra lyft och när man kan fylla ut vävnaden ändå?
Gilla

Pelin96

Kvinna ·

21 okt, 2016

Meya88 skrev:

Pelin96 skrev:

Jag ska opereras den 1 november på bellakliniken!
475 cc :D längtar så mycket

Åh då kanske vi ses :) har med tid där den 1 november :)

Ja vi kanske blir roomies :D vi kommer ju garanterat ses :)
Gilla

LissB

Kvinna ·

21 okt, 2016

Mmariaa precis så vart det för mig med men sa nej till att prova 600cc men börjar tveka på om jag kanske skulle ha provat iaf. Men tyckte 500 var bra men sen sa han att dom blir lite mindre i kroppen också så hmm svårt. Är smal men ändå bred så vill inte att dom blir försmå.
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

22 okt, 2016

Jag ska operera brösten den 10:e på akademikliniken. Längtar ihjäl mig!! Det blir ca 300 cc tror jag. Liknande Sierra Egans bröst vore drömmen. Ska visa kirurgen och se vad hon säger!
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

23 okt, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

Jag ska operera brösten den 10:e på akademikliniken. Längtar ihjäl mig!! Det blir ca 300 cc tror jag. Liknande Sierra Egans bröst vore drömmen. Ska visa kirurgen och se vad hon säger!

Hej! Vad spännande! Jag ska med operera mig på akademikliniken, fast den 3 november. Vill att tiden ska gå snabbare, läääängtar så mycket nu. Jag ska ha 325cc och Paolo ska göra min operation :) Det brösten såg verkligen perfekta ut (Sierra), hoppas du kan få liknande dom om du vill det, med mitt utgångsläge blir jag nöjd om de ser ut som på min 3D-bild :)
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

23 okt, 2016

Åh vad kul Strutsen79! Då är det inte länge kvar! :D Hoppas att du skriver en operationsberättelse sen så får jag läsa lite mer om akademikliniken. Är ju rätt få som skriver om den! Om du har lagt upp din 3D-bild ska jag kika på den när jag är silver. Har hört bra om Paolo så du blir säkert jättenöjd! Ja, jag ska visa bilder på Sierra så får kirurgen avgöra hur likt det går att göra.
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

24 okt, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

Åh vad kul Strutsen79! Då är det inte länge kvar! :D Hoppas att du skriver en operationsberättelse sen så får jag läsa lite mer om akademikliniken. Är ju rätt få som skriver om den! Om du har lagt upp din 3D-bild ska jag kika på den när jag är silver. Har hört bra om Paolo så du blir säkert jättenöjd! Ja, jag ska visa bilder på Sierra så får kirurgen avgöra hur likt det går att göra.

Ja verkligen, bara lite mer än 1 vecka nu, vill bara att tiden ska gå :) Ska absolut skriva en operationsberättelse som du kan läsa :) Berätta sen vad din kirurg sa om förutsättningarna för sierras bröst =)
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

29 okt, 2016

strutsen79 skrev:

Ja verkligen, bara lite mer än 1 vecka nu, vill bara att tiden ska gå :)
Ska absolut skriva en operationsberättelse som du kan läsa :) Berätta sen vad din kirurg sa om förutsättningarna för sierras bröst =)

Jag mailade kirurgen och länkade Sierras instagram. Hon trodde absolut att vi skulle kunna få till ett sådant resultat och att runda bakom muskeln som vi tidigare tänkt blir bra om man vill ha som henne. Däremot att vi nog i så fall behöver ta större, ca 360-380 cc. Ska bli såå spännande att gå på konsultation och få se 3D-bild. Är nog först då jag kan bestämma mig om exakt storlek. Tänker lägga upp bilder så fort jag blir silver :)
Gilla

LissB

Kvinna ·

29 okt, 2016

Förlåt att jag frågar men vem är sierra?
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

29 okt, 2016

LissB skrev:

Förlåt att jag frågar men vem är sierra?

Sierra Egan heter hon. Hittade henne via instagram. Tycker hon har såå snygga bröst! https://www.instagram.com/sierraaaskyee/ Är något sånt jag är ute efter, kanske lite mindre :)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

30 okt, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

strutsen79 skrev:

Ja verkligen, bara lite mer än 1 vecka nu, vill bara att tiden ska gå :)
Ska absolut skriva en operationsberättelse som du kan läsa :) Berätta sen vad din kirurg sa om förutsättningarna för sierras bröst =)

Jag mailade kirurgen och länkade Sierras instagram. Hon trodde absolut att vi skulle kunna få till ett sådant resultat och att runda bakom muskeln som vi tidigare tänkt blir bra om man vill ha som henne. Däremot att vi nog i så fall behöver ta större, ca 360-380 cc. Ska bli såå spännande att gå på konsultation och få se 3D-bild. Är nog först då jag kan bestämma mig om exakt storlek. Tänker lägga upp bilder så fort jag blir silver :)

oh vad roligt att hon sa så!! Hoppas det blir bra, kan du inte skriva till mig när du haft din konsultation så jag får titta på bilden? Så nyfiken =)
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

30 okt, 2016

strutsen79 skrev:

strutsen79 skrev:

oh vad roligt att hon sa så!! Hoppas det blir bra, kan du inte skriva till mig när du haft din konsultation så jag får titta på bilden? Så nyfiken =)

Absolut kan jag det! Konsultationen är ju dagen innan op, så onsdag 9/11. Men har tänkt lägga upp förebild, 3D-bild och sen även efter. Men jag kan skriva till dig också :) Ser även fram emot din operationsberättelse!

Gilla

Barbarella92

Kvinna ·

01 nov, 2016

Nu är vi inne i November månad tjejer! Shit en dag kvar nu, är nervös men försöker att inte tänka alls än att tänka för mycket, att bara ta det som det kommer! Smärta efteråt är det som oroar mig mest.
Gilla

LissB

Kvinna ·

01 nov, 2016

Wiie nu står vi alla på tur efter varandra :) Hoppas alla kommer bli nöjda. Ni alla får berätta hur det gått och visa gärna resultatet. Själv har jag 16 dagar kvar. Går såå segt tycker jag. Oroar mig också får smärtan och hur det ska gå efter op. Samt om man kommer bli nöjd med resultatet.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem