Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

Lysa

Kvinna ·

01 nov, 2016

Tänk att det nu är november..... helt otroligt. Ska bli så spännande att se och höra om eran läkningsprocess och hur era bröst blir. Tänker mycket på storleken och formen samt hur jag efteråt ska kunna träna. Det gäller att skynda långsamt och ta en dag i taget. Om två veckor är det dax för mig. Är så otroligt målfokuserad på det nu. Lycka till allihopa.
Gilla

Klantfian

Kvinna ·

01 nov, 2016

Jag har 27 dagar kvar till op! Både längtar och inte! Vill ha det gjort men klart orolig för hur det ska kännas efteråt . Velar fortfarande med storleken. Vill ha ett naturligt resultat . Lycka till ni andra!
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

01 nov, 2016

Jag har 9 dagar kvar och dagarna går sååå långsamt just nu! Hoppas att alla uppdaterar här hur det går :) Mitt humör växlar mellan oro/panik och längtan några gånger per dag haha! Jag är inte heller säker på storlek.
Gilla

Barbarella92

Kvinna ·

01 nov, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

Jag har 9 dagar kvar och dagarna går sååå långsamt just nu! Hoppas att alla uppdaterar här hur det går :) Mitt humör växlar mellan oro/panik och längtan några gånger per dag haha! Jag är inte heller säker på storlek.

Har samma känslor inom mig men försöker stänga av iallafall oron/paniken och försöker att tänka att jag ändå inte kan förändra nånting, det blir bra och dom vet vad dom gör. Jag är väldigt rädd för smärtan efteråt men så många som opererat brösten och tagit sig igenom det borde även jag kunna det! Inte heller har jag bestämt storlek blir mellan 400-500 cc bestäms imorgon :)
Gilla

Sheila08

Kvinna ·

01 nov, 2016

Opererade mig idag 1/11 på laser & estetik. Allt har gått bra och jag är hemma igen :)
Gilla

Plazatiken

Kvinna ·

01 nov, 2016

Kan bara instämma med er alla, det är november redan och jag har min op den 16:e. Är såå förväntansfull och taggad! Idag ringde kliniken upp mig och undrade om jag kunde komma 2 timmar tidigare,men jag svarade helst inte. Skulle då fått gått upp i ottan och en resväg på ca1 1/2 timme.. inte kul. Istället blev det 30 min senare, inte kul det heller men helt ok! När jag hade de på tråden ändrade jag mig från 325 till 350. Ingen nämnvärd skillnad i stlk, bara psykologiskt i mitt huvud. I morgon lägger de beställningen så nu finns ingen återvändo. Önskar er alla som ska op snart, lycka till!
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

01 nov, 2016

Sheila08 skrev:

Opererade mig idag 1/11 på laser & estetik. Allt har gått bra och jag är hemma igen :)

Vad kul! :) Uppdatera gärna efter ett tag och berätta hur du mår och hur de första dagarna varit.
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

01 nov, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

strutsen79 skrev:

strutsen79 skrev:

oh vad roligt att hon sa så!! Hoppas det blir bra, kan du inte skriva till mig när du haft din konsultation så jag får titta på bilden? Så nyfiken =)

Absolut kan jag det! Konsultationen är ju dagen innan op, så onsdag 9/11. Men har tänkt lägga upp förebild, 3D-bild och sen även efter. Men jag kan skriva till dig också :) Ser även fram emot din operationsberättelse!

Låter toppen :)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

01 nov, 2016

Sheila08 skrev:

oh vad spännande och skönt att höra att det gått bra :) Hur mår du? Mycket smärta? Berätta gärna hur första dagarna varit, själv ska jag operarå mig på torsdag!
Gilla

mmariaa

Kvinna ·

01 nov, 2016

23 dagar kvar. Börjar bli lite nervös. Betalat och klart, så nu känns det på riktigt. :)
Gilla

Sheila08

Kvinna ·

01 nov, 2016

Själva op gick jätte bra och blev inte illamående efter narkos, dock fick jag tabletter mot det i förebyggande syfte. Kände mig snurrig och trött när jag åkte hem (sov en stund i bilen). Det är klart att det finns smärta men inget som man inte står ut med, det som känns mest är spänningen i bröstmuskeln och vi får se hur natten blir. Har intagit soffan i halv liggande läge ;) sen har jag en sambo som är helt fantastisk och servar hela tiden för att jag ska få det så lugnt som möjligt!
Gilla

Pelin96

Kvinna ·

02 nov, 2016

Opererades igår 1/11 o ligger nu på rummet o ätit frukost :) skrivs ut kl 9
Gilla

NervösJ

Kvinna ·

02 nov, 2016

1 vecka kvar för mig, åker kl 9 på onsdag morgon! Har inte heller bestämt mig helt över storlek men de kommer nog bli 650vä - 500hö (stor skillnad på mina egna) Tuve däremot vill lägga i 725vä - 550hö -> jag vet att de inte är så stor skillnad men jag tycker de låter as stort... Nervööööst!!!
Gilla

Barbarella92

Kvinna ·

02 nov, 2016

Nu sitter jag och väntar på min tur i omklädningsrummet, fått lite smärtlindring. Är sjukt nervös!
Gilla

Caroline__

Kvinna ·

02 nov, 2016

Följer =)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

02 nov, 2016

Oh så spännande att "följa" alla! Själv opererar jag mig imorgon!!!!! Börjar bli nervös nu men är mest förväntansfull och liiite orolig för smärtan efteråt :)
Gilla

Lie2

Kvinna ·

02 nov, 2016

Spännande! Lycka till:)
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

02 nov, 2016

Barbarella92 skrev:

Nu sitter jag och väntar på min tur i omklädningsrummet, fått lite smärtlindring. Är sjukt nervös!

Hur gick det? Hur känns det? :D Säger som Strutsen79, det är såå kul att få följa alla! :)
Gilla

Barbarella92

Kvinna ·

02 nov, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

Barbarella92 skrev:

Hur gick det? Hur känns det? :D Säger som Strutsen79, det är såå kul att få följa alla! :)

Det gick hur bra som helst, vaknade pigg o klar i knoppen efteråt, inte ont alls men det känns såklart, spänner och har sig! Nu ligger jag hemma nerbäddad o kollar serier, ska ta första dosen smärtlindring vid 22. Har blödit igenom pyttelite på högra bröstet, såg det på linnet så blev lite rädd först. Ska fråga imorgon när dom ringer ifall det är normalt.
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

02 nov, 2016

Barbarella92 skrev:

FrökenGeléhallon skrev:

Barbarella92 skrev:

Det gick hur bra som helst, vaknade pigg o klar i knoppen efteråt, inte ont alls men det känns såklart, spänner och har sig! Nu ligger jag hemma nerbäddad o kollar serier, ska ta första dosen smärtlindring vid 22. Har blödit igenom pyttelite på högra bröstet, såg det på linnet så blev lite rädd först. Ska fråga imorgon när dom ringer ifall det är normalt.

Skönt att höra att det gick bra och hoppas det med blödningen inte är någon fara. Imorgon är det min tur :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem