Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fannah profilbild

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vi som opereras i oktober 2016

Bröstförstoring

Äntligen börjar det närma sig! Efter lite strul med jobb så har det slutliga datumet för operation blivit mitt på dagen den 5 oktober, Patrik höijer på laser och estetik i Stockholm, motiva 425/450 cc round HP, + bröstlyft. Vilka andra ska opereras i oktober?

288

Sortera efter

Amerigo

Kvinna ·

13 sep, 2016

Jag ska opereras den 12:e oktober av Tuve Mårtensson på Citadellkliniken. 550cc Motiva ergonomix Full. hade "egentligen" behövt ett lyft men vi börjar med att testa om jag slipper lyft genom att fylla ut, behövs ett lyft så kommer det isf ske senare :) Är lite orolig för hur tungt det kommer bli, har 425/450cc egen vävnad så varje bröst kommer landa på 1kg. Men jag antar att kroppen bygger upp den muskulatur som behövs när de väl sitter på plats.
Gilla

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vad spännande Amerigo! Känner du dig säker på storleken? Själv så tvekar jag en del fortfarande :) hoppas att det räcker med implantaten så du slipper göra lyft sen! Hur mycket häng har du?
Gilla

Amerigo

Kvinna ·

13 sep, 2016

Ja jag håller tummarna. Tuve rekommenderade 550cc så jag litar på att det blir bra, Jag vet ju att mindre inte hade fyllt ut så mycket som behövs så 550cc är det "minsta" jag kan ha utan lyft, vill inte ha större implantat än vad jag behöver eftersom det nog skulle se för oproportionerligt ut på min kropp. Jag har 4-5cm häng, dock sitter min bröstvårta i linje med mitt bröstveck och det är väll det som skulle kunna "rädda" detta, tyvärr finns det ju inget "facit" att titta på så egentligen är det en rejäl chansning men det går ju att rädda med lyft om det inte skulle bli bra. Tuve sa att jag bara behövde betala mellanskillnaden för ett lyft (tror det var 13-14.000kr) om jag vill lyfta inom ett år från op. :)
Gilla

Demi

Kvinna ·

13 sep, 2016

Hej! Hoppar in här fastän jag opereras i sep, jag har en fråga till er som ska göra förstoring+Ankarlyft vad får ni betala för er operation. Jag ska opereras av Patrik Höijer och ska betala 69 tusen utan kapselförsäkring.
Gilla

Hästtjej

Kvinna ·

13 sep, 2016

Hej! Ska op 24/10 på citadell. Känner mej pirrig och nervös! Har 500 i egen vävnad med lite häng och blev rekommenderad Motiva uhp 825cc för att "Lyfta det hela" . Är orolig att det blir för mycket men också att det inte fyller upp så jag borde ta 925 i stället! Blir tokig på det här med storleken, är ju liksom inte en tröja man köper så man bara kan byta lite enkelt...
Gilla

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Demi skrev:

Hej! Hoppar in här fastän jag opereras i sep, jag har en fråga till er som ska göra förstoring+Ankarlyft vad får ni betala för er operation. Jag ska opereras av Patrik Höijer och ska betala 69 tusen utan kapselförsäkring.

Hej Demi! Jag kommer att landa på precis samma summa som du, 69k, tänkte att jag nog kommer välja till en försäkring också på 3 år.. Ska du köpa till en sån?
Gilla

Demi

Kvinna ·

13 sep, 2016

Hej fannah! Ja tänkte köpa till en försäkring, skulle kännas jävligt surt om det skulle hända nåt haha. Ok vi ligger på samma samma prismässigt, trodde att det var lite individuellt hur de satte priserna men det kanske inte är så ändå :)
Gilla

Spike85

Kvinna ·

13 sep, 2016

Jag har op 21 oktober på L&E Patrik Höijer. Motiva Ergonomix 300/275cc (alt 275/250cc) mellanprofil :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vi opas på samma dag fannah! Så himla lycklig just nu, det känns nästan overkligt att det äntligen är dags :D Vilken tid opas du? Jag har kl.11.30 :)
Gilla

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Hyacinth skrev:

Vi opas på samma dag fannah! Så himla lycklig just nu, det känns nästan overkligt att det äntligen är dags :D
Vilken tid opas du? Jag har kl.11.30 :)

Men åh vad kul!! Då är jag precis efter dig, ca 12.30 :) Vilket implantat och storlek har du valt? :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

13 sep, 2016

Haha då kanske vi ser varandra på uppvaket :D Jag valde motiva round, har inte riktigt bestämt mig för storlek än, så hiiiimla svårt..men det ligger mellan 430, 475 eller 510 cc :) Vad valde du? :)
Gilla

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Yes det lär vi göra! Lutar mot 450 cc men är inte helt säker än :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vad tyckte Patrik att du skulle ha? Kör du också på motiva?
Gilla

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Aa det gör jag full round hög profil, han föreslog att jag kunde välja mellan 400-450
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

13 sep, 2016

Jag tror att jag skulle ha extra hög profil, bara för hur min kroppsform är. Ahja men då ligger vi på ungefär samma då :)
Gilla

Betsii

Kvinna ·

13 sep, 2016

Opereras den 7/10 hos Patrik Höijer på L&E! :D Känns helt sjukt att det är så snart! Inte fattat det än! Vill bara få det överstökat haha! :D Blir nog Motiva Round Full 400 eller 450! Får se vad han säger innan operationen!
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

13 sep, 2016

Kul! Visst känns det helt overkligt?! Är så glad för våran skull! :D
Gilla

LLW73

Kvinna ·

14 sep, 2016

op 5/10 akademikliniken göteborg 335cc MF anatomiska bakom muskeln. Längtar
Gilla

Erriia

Kvinna ·

14 sep, 2016

Jag ska opereras 3 oktober på clinic Strömstad :) ska lägga in nått mellan 350 och 400 beroende vad som går in :) under muskeln :D
Gilla

Sarah84

Kvinna ·

14 sep, 2016

OP bokat 26 .oktober på proforma
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem