Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fannah profilbild

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vi som opereras i oktober 2016

Bröstförstoring

Äntligen börjar det närma sig! Efter lite strul med jobb så har det slutliga datumet för operation blivit mitt på dagen den 5 oktober, Patrik höijer på laser och estetik i Stockholm, motiva 425/450 cc round HP, + bröstlyft. Vilka andra ska opereras i oktober?

288

Sortera efter

Hästtjej

Kvinna ·

20 okt, 2016

Targaryen, tack för peppet;) Jag håller helt med dej! Är kanske bara nerverna som gör att marken gungar...
Gilla

Caroline__

Kvinna ·

20 okt, 2016

Lycka till ni som ska opereras nu snart =) Så avis på er ;)
Gilla

Hästtjej

Kvinna ·

20 okt, 2016

Tack Catoline_! Skräckblandad förtjusning;) Kul att du också ev ska op på Citadell!
Gilla

Sessis

Kvinna ·

20 okt, 2016

Det e så spännande att läsa alla eras historier o förväntningar både före o efter er op! ;) min tur e om lite drygt en vecka, e inte nervös, än iallafall haha, vill bara ha det gjort nu.. Men e fortfarande lite velig med storleken.. Vill ju inte dom ska bli heeelt för stora men absolut inte för små i heller! :) ni som osså har vatt veliga gällande storleken innan er op, har ni ändå blivit nöjda efteråt med den storlek ni valde från början? Eller kändes det efteråt typ, åhh skulle tatt en storlek större/mindre ändå? ;)
Gilla

Spike85

Kvinna ·

22 okt, 2016

Så var min op gjord, igår på L&E :) Mår faktiskt jättebra än så länge, men tuttarna är som bomber just nu, haha! Sitter just nu i bilen på väg hem, 50 mil. Operationsberättelse finns, bilder kommer sen.
Gilla

Hästtjej

Kvinna ·

22 okt, 2016

Spike85, grattis!!!
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

22 okt, 2016

Betsii skrev:

Hyacinth skrev:

Betsii skrev:

Hyacinth skrev:

Det var en sköterska som sa åt mig också att jag kunde spänna BHn snäppet tightare efter ett tag när svullnaden gått ner och så men hur vet man hur länge "ett tag" är liksom, haha jag är som dig, rädd att göra fel. Jag tänker att återbesöket är på måndag så jag kan lika gärna fråga när jag kommer dit istället så vet jag säkert.

Ok då va ja inte helt ute å cykla då haha man va ju lite borta efter operationen :-P
Jag ska inte på återbesök förns den 24 så är ett tag kvar! Men du kan ju berätta vad de säger om det om du vill? :)
Har du bytt bh efter operationen?

Samma dag jag skulle på återbesöket så duschade jag och bytte till en ny fräsch BH det var alltså 12 dagar efter op.
Återbesöket gick bra, jag fick ett bröstband som jag ska ha nu i två veckor.
Hon sa att jag inte behövde ha det hårdaste spännet på BHn eftersom brösten ändå ska ner en bit till.
Med bröstbandet på också så är det viktigt att dom har lite plats att "sjunka" på eller vad man säger :p hoppas du fattar vad jag menar :p

Ok tack för svar! :)
Blötte du ner hela alltet då så att säga?
Jag försökte byta bh igår men den nya va så tight så fick inte igen den.. antar att den jag har nu har töjt sej en del. Får försöka igen om ett par dar skulle verkligen behöva tvätta den jag har nu! :-P
Får se om jag får bröstband på mitt återbesök! Tycker du att det känns bra med bröstband eller är det jobbigare med det?

Ja, precis jag "blötte ner hela alltet" :p Var bara noga med att föna tejpen ordentligt efteråt :) Haha, min var också supertight, men när man väl fått på den så töjs den ganska fort! Du får berätta sen om du får bröstband du med! Helt klart jobbigare, samma dag när jag fick den tyckte jag att den var skitjobbig och tryckte på som fan och det kändes bara hopplöst eftersom att man precis börjat känna sig normal igen, men nu 4 dagar senare känns den bara jobbig ibland. Typ precis efter man ätit och är jättemätt och så har man bröstbandet som trycker över bröstet liksom :p Den kan också skava lite i armhålevecken (har dock börjar lägga bomullspads där det skaver och det hjälper jättemycket). Så går jag och drar i den hela tiden för jag är nojig att den inte sitter rätt :p Men jag tycker det finns fördelar med den också faktiskt, tex att det får boobsen mer stabila, känner inte att jag behöver "hålla i dom" när jag böjer mig ner, eller att dom "skumpar" för mycket när jag är ute och går.. Dom sitter där dom sitter liksom :p Gud nu blev det en hel dagbok här.. Haha sorry!
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

22 okt, 2016

Betsii: Haha, kontentan av det hela var: Ja, den är lite jobbig, med det är överkomligt :) (Måste bara lägga till också att det är ju min upplevelse av bröstbandet, någon annan kan ju ha känt helt annorlunda såklart :)
Gilla

fannah

Kvinna ·

23 okt, 2016

Någon här som har koll på när man kan dra en vända till solariet? Självklart med både tejp o bh för att skydda. Ser helt död ut o ska börja jobba nu på måndag igen.. skulle va roligt om man kunde återfå lite färg i ansiktet.. Har uppdaterat med lite bilder nu också om någon är intresserad :)
Gilla

Hästtjej

Kvinna ·

23 okt, 2016

I morgon klockan 8 checkar jag in på Citadell, ligger här på ett mysigt hotell och huttrar av närvositet... I morgon händer det! På riktigt och inte i en av alla tusentals dagdrömmar!
Gilla

Klantfian

Kvinna ·

23 okt, 2016

Spännande! Lycka till! Ser fram emot din berättelse
Gilla

Betsii

Kvinna ·

23 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Betsii: Haha, kontentan av det hela var: Ja, den är lite jobbig, med det är överkomligt :)

(Måste bara lägga till också att det är ju min upplevelse av bröstbandet, någon annan kan ju ha känt helt annorlunda såklart :)

Hahaha det är lugnt kul å läsa! :) Jag har inte riktigt vågat gå hela vägen än har bara duschat övriga kroppen å kör mä våtservetter på tuttarna vilket känns lite skumt då det inte är nån känsel på vissa ställen! :P Kan tänka mej att det är jobbigare mä en grej till som trycker! Tycker att det trycker tillräckligt redan! Å som du säger så e man ju nojig för att allt ska sitta som det ska! De kliar ju rätt friskt också! Får se imon om ja åker påt eller inte! Upplever inte att mina sitter uppe vid hakan som en del andra beskriver det! Men sen kan man ju diskutera hur formen ser ut.. haha! Hoppas du kommit bra överens mä ditt bröstband nu iaf! :)
Gilla

brownie

Kvinna ·

23 okt, 2016

Hej allihopa. Är ny här. Så skönt o hitta andra tjejer som varit med om samma saker. Har gjort en bröstförstoring 17 oktober. Byte av implantat från gamla koksalt ( från 2001) haft "smygpunktering" som jag kissat ut i månader. blev för synligt så jag behövde göra något åt det.Blev jätteförvånad när jag inte kunde få nya koksalt implantat. Har inte uppgraderat mig i bröstvärlden under dessa år uppenbarligen :) Efter att ha läst på mkt på nätet och bra diskussion med läkaren Per-Erik på Reformedica kändes det bra med de silikonimplantat jag valt.Ska på återbesök på torsdag, änså länge ser och känns det bra.Dessutom har jag inte haft något ont denna gång. Var mest orolig över det då första gången var ett rent helvete för mig.
Gilla

Fialott

Kvinna ·

24 okt, 2016

Brownie, vilket implantat har du nu då, Mentor, Allergan eller Motiva? :-)
Gilla

Amerigo

Kvinna ·

24 okt, 2016

Hästtjej skrev:

I morgon klockan 8 checkar jag in på Citadell, ligger här på ett mysigt hotell och huttrar av närvositet... I morgon händer det! På riktigt och inte i en av alla tusentals dagdrömmar!

Lycka till idag! Jag hoppas att allt går bra och det ska bli spännande att se hur det blev :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

24 okt, 2016

Betsii; Åh jag vet, tycker det är superobehagligt att röra tuttarna där dom inte har någon känsel! :') På mina är det på "undersidan" av brösten som jag tappat lite känsel, hur är det med dina? Du får berätta hur det gick på återbesöket, fick du nå band? :)
Gilla

brownie

Kvinna ·

24 okt, 2016

Har nu mentor smooth moderate cohesive1 300cc. Mina gamla var koksalt 250cc från mentor. Ska bli intressant o se skillnaderna. Har inte hittat något bra ställe att läsa om på nätet gällande när man byter från koksalt till silikon o funderingar kring det.
Gilla

Caroline__

Kvinna ·

24 okt, 2016

Förstår det :P Men snart har du dina tuttar ;) Vem ska operera dig? Jag vet inte än om jag ska välja Helena eller Jörg eller Tuve. Är inne på Helena. Ska boka en konsultation snart. Kanske på fredag =P Lycka till nu =)
Hästtjej skrev:

Tack Catoline_!
Skräckblandad förtjusning;) Kul att du också ev ska op på Citadell!

Gilla

Hästtjej

Kvinna ·

25 okt, 2016

Caroline__ skrev:

Förstår det :P Men snart har du dina tuttar ;)
Vem ska operera dig?
Jag vet inte än om jag ska välja Helena eller Jörg eller Tuve. Är inne på Helena.
Ska boka en konsultation snart. Kanske på fredag =P
Lycka till nu =)

Hästtjej skrev:

Tack Catoline_!
Skräckblandad förtjusning;) Kul att du också ev ska op på Citadell!

Jag har op mej av Peter Cosmo.. Tror alla här på citadell är mycket duktiga! Det ligger sååå vackert och allt är toppklass. Är idag dagen efter op evigt tacksam att man ska sova över och får all hjälp! Lycka till:)
Gilla

Fialott

Kvinna ·

25 okt, 2016

Hej Hästtjej! Såg att du opererade dig igår! Hur blev resultatet? Blev det stort? Motiva va? Ska opererar mig den 14 nov på Bellakliniken, 925cc. Jag har en liten A kupa från början. Kan du inte lägga ut nåt kort på dom nyopererade brösten så man ser hur de ser ut direkt efter operation.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem