Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fannah profilbild

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vi som opereras i oktober 2016

Bröstförstoring

Äntligen börjar det närma sig! Efter lite strul med jobb så har det slutliga datumet för operation blivit mitt på dagen den 5 oktober, Patrik höijer på laser och estetik i Stockholm, motiva 425/450 cc round HP, + bröstlyft. Vilka andra ska opereras i oktober?

288

Sortera efter

Plum

Kvinna ·

14 sep, 2016

Jag hoppar in här! OP den 14/10. 345cc, anatomiska :) Sååå taggad!
Gilla

muffin_

Kvinna ·

14 sep, 2016

Opereras av Patrik på L&E den 7 Okt, kl 11! Motiva round high profile... Kan inte bestämma storlek! Så svårt!! Pendlar mellan 300 & 400 cc, ena dagen tycker jag att 400 blir bra, andra dagen tror jag att det blir jääättestort, och det vill jag inte. Jag vill ha "lagom" haha, vad det nu är?! Men man vill ju fortfarande att det ska synas när man har kläder på sig. Ska göra lyft samtidigt, men tänker att ju större jag lägger in, ju snabbare börjar dom hänga igen?! Åh, det är så svårt. Patrik tror att jag kan lägga in 375/400 och bli nöjd med resultatet utifrån de bilder jag visat.. Kanske ska köra på ngt mittemellan, ca 350?? Har 75B i bh-storek, något större på andra bröstet, men där ska vi ta bort lite av den egna vävnaden också för att jämna ut brösten.
Gilla

Plum

Kvinna ·

14 sep, 2016

Jag har nu kollar massa bilder och jämfört med denna lista, och nu känner jag mig ändå säker på den storlek jag ändrade till. trots att jag velat fram och tillbaka 3462 gånger. Tips tips! http://www.mentorimplants.se/images/stories/broschyrer/16-0740-160414_Nordic_Mentor_Implant_Catalogue.pdf
Gilla

Barbarella92

Kvinna ·

14 sep, 2016

Demi skrev:

Hej! Hoppar in här fastän jag opereras i sep, jag har en fråga till er som ska göra förstoring+Ankarlyft vad får ni betala för er operation. Jag ska opereras av Patrik Höijer och ska betala 69 tusen utan kapselförsäkring.

Ska göra samma ingrepp, samma kirurg. Får också betala 69.000!
Gilla

Betsii

Kvinna ·

15 sep, 2016

Velar också mellan storlekar och implantat! Ena stunden känns 450cc helt rätt sen får jag ångest för att de blir för stort å att 400cc blir bättre...Å så håller det på! Blir knäpp snart haha! Velar mellan Motiva round och Motiva ergonomix mä.. Och hög eller mellan profil.. Hoppas verkligen att Patrik kan få mej att känna mej säker innan operationen! Så sjukt svårt att veta vad man kommer trivas med!
Gilla

fannah

Kvinna ·

15 sep, 2016

Nu är min operation betald! Börjar bli riktigt nervös nu fastän det är 20 dagar kvar, kan inte ens tänka mig hur nervös jag kommer vara kvällen innan.. Kommer gå runt som ett nervvrak haha! Det här med storleken är ju sjukt svårt.. Men just nu tänker jag hellre lite för stort än lite för litet.. Hmm.. Får se vad Patrik kommer fram till på operationsdagen :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

16 sep, 2016

Vad kul att vi är några stycken ändå! Ja, det här med storleken är himla klurigt, om det är någon som har nå bra tips på hur man bestämmer sig så dela gärna med er! :) Jag velar mellan 440 och 475 cc .. oj oj.. så svårt.. Jag funderade på att ta lite större just för att det är så många som säger efter operationen "ja jag är nöjd, men jag hade kunnat ta en storlek större." Men då säger Patrik att det mest är för att man tänker "gräset är alltid grönare". Man kan ta en större storlek och sen efteråt ändå tänka att man kunde ta en större storlek ändå liksom..
Gilla

Nattfjärill

Kvinna ·

22 sep, 2016

Jag ska OP.a mig den 21/10 hos Mattias Elmér på Laser och Estetik :-) 400/425cc snitt i bröstveck
Gilla

Banansaft

Kvinna ·

22 sep, 2016

Hänger på här! Har op bokad 27/10 hos Bo Cederqvist i Strömstad. Ska lägga i så mycket jag kan vilket blir 375cc mentor runda högprofil! Får tyvärr inte plats mer ;) är platt som en pannkaka just nu så jag längtar, samtidigt som jag är livrädd.....
Gilla

Erriia

Kvinna ·

22 sep, 2016

Banansaft skrev:

Hänger på här! Har op bokad 27/10 hos Bo Cederqvist i Strömstad.
Ska lägga i så mycket jag kan vilket blir 375cc mentor runda högprofil! Får tyvärr inte plats mer ;) är platt som en pannkaka just nu så jag längtar, samtidigt som jag är livrädd.....

Som mig då :) Jag har typ bara en vecka kvar nu. Men har ännu inte riktigt fattat det. Helt overkligt ju
Gilla

SS73

Kvinna ·

23 sep, 2016

Opererar Patrik Höijer bara bakom muskeln eller gör han även framför muskeln? Har läst att Dr Johan Nordquist på Bellakliniken gör endast bakom muskeln? Stämmer det?
Gilla

Betsii

Kvinna ·

23 sep, 2016

SS73 skrev:

Opererar Patrik Höijer bara bakom muskeln eller gör han även framför muskeln? Har läst att Dr Johan Nordquist på Bellakliniken gör endast bakom muskeln? Stämmer det?

Patrik gör iaf både bakom och framför :)
Gilla

SS73

Kvinna ·

23 sep, 2016

Hej och tack för ditt svar :))))
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

23 sep, 2016

Åh jag har lite mindre än två veckor till min operation och jag kan fortfarande inte bestämma om jag ska ha 440 cc eller 475 cc eller om jag ska ha motiva round eller motiva ergonomix...Jag blir gaaalen!
Gilla

lekmeddockan

Kvinna ·

23 sep, 2016

Den 4/10 är det dags för mig igen! Den här gången blir det implantatsbyte i samband med korr. 510cc corsé. Bästa Peter Cosmo på Citadellkliniken! Supernöjd med kliniken och framförallt honom som kirurg :)
Gilla

Amerigo

Kvinna ·

24 sep, 2016

lekmeddockan skrev:

Den 4/10 är det dags för mig igen! Den här gången blir det implantatsbyte i samband med korr. 510cc corsé. Bästa Peter Cosmo på Citadellkliniken! Supernöjd med kliniken och framförallt honom som kirurg :)

Vad är det du ska korrigera? Får du betala för de nya implantaten eller ingår de i korren? :)
Gilla

ltll

Kvinna ·

24 sep, 2016

Här kommer en till =) 4/10 hos Örjan Gribbe lägger in runda mentor high profil 550cc för att slippa lyft. Tycker att de kände lite stort, iallafall om man jämför med vad som finns nu, men de va bara bra att de kände stort sa Örjan. Börjar bli så jättenervös, inte för op utan för hur man mår efter...
Gilla

Serika

Kvinna ·

24 sep, 2016

Jag hoppar in här! Jag har OP på L&E hos Patrik den 12/10! Blir min tredje operation, byte av implantat till mindre plus lyft. Fick tid på kvällen 16:30. Lite rädd inför lyftet faktiskt. Men ska bli skönt att bli av med mina 925cc! Osäker på vad bi byter till, blir nog något mellan 550-650 cc
Gilla

lekmeddockan

Kvinna ·

24 sep, 2016

Amerigo skrev:

lekmeddockan skrev:

Vad är det du ska korrigera? Får du betala för de nya implantaten eller ingår de i korren? :)

Jag ska korrigera att mina implantat har fastnat för högt upp. Själva korren är ju gratis, men jag får betala för de nya implantaten eftersom jag själv vill byta till större :) annars hade det varit helt gratis om jag skulle vilja behålla mina nuvarande. Får betala 18 000 kr för dem.
Gilla

Betsii

Kvinna ·

26 sep, 2016

Hyacinth skrev:

Åh jag har lite mindre än två veckor till min operation och jag kan fortfarande inte bestämma om jag ska ha 440 cc eller 475 cc eller om jag ska ha motiva round eller motiva ergonomix...Jag blir gaaalen!

Du e likadan som mej då! Ska opereras den 7e å har inte helt bestämt mej! Kommer nog inte bestämma mej förns precis innan operationen :-P Litar på att Patrik gör de som passar mej bäst helt enkelt!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem