Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Millan_71 profilbild

Millan_71

Kvinna ·

14 apr, 2013

Vi som ska göra bröst förstoring i maj 2013 " proforma "

Bröstförstoring

Jag ska göra bröstförstoring + lyft på proforma i Stockholm 29 maj hos Örjan konsultation 15 /4 allså i morgon :-) riktigt nervös för båda :-) någon mer ?

90

Sortera efter

Millan_71

Kvinna ·

16 apr, 2013

Blir lite stress tänkt typ som di boka nu14 maj bra födelsedags present fyller 15:de men får nog ta den tid jag har pga av barnvakt :-(
Gilla

Millan_71

Kvinna ·

16 apr, 2013

Varför åka hem samma dag:-/
Gilla

abroadgirl

Kvinna ·

16 apr, 2013

Millan_71 skrev:
Varför åka hem samma dag:-/
9:e är ju en röd dag. Fick höra samma om jag skulle välja att opa mig den 30/4.
Gilla

Millan_71

Kvinna ·

16 apr, 2013

Sant det är det , jag Vill stanna en natt:-)
Gilla

Anonym användare

17 apr, 2013

hade också mer än gärna stannat en natt men den enda lediga tiden som funkar i maj. Hoppas det går vägen iaf.. burr
Gilla

Millan_71

Kvinna ·

17 apr, 2013

Min kompis gjorde hon åkte hem samma dag typ efter 4 Tim , hon fungerade;-).. Men jag ska ju göra lyft o inplatat plus Vårtgård därför han ville ha kvar mig;-) JAG ÄR SJUKT NERVÖS MEN LÄNGTAR
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

17 apr, 2013

Op inbokad 6 maj på KKAB i falköping. 
Läst mycket bra om min kirurg (Dr. Avni Abdiu) här på forumet, känns tryggt. 

Kommer att lägga bakom muskeln, hur ska ni göra??
Gilla

Anonym användare

17 apr, 2013

Bakom muskeln, 325  :) 
Gilla

Millan_71

Kvinna ·

17 apr, 2013

Bakom 450:-)
Gilla

Millan_71

Kvinna ·

18 apr, 2013

Nu blir jag total förvirrad:-( jag har egen vävnad på ca 200-250... När jag fråga på konstulationen hur mycket försvinner så fick jag aldrig riktigt svar eller så va jag förvirrad av allt.. Hur beräknar man hyr mycket som försvinner ? Ska lägga i 450cc tänker om all vävnad blir kvar då blir slut resultat 600/650cc opppssss
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

18 apr, 2013

Oj det där har jag aldrig tänkt på, det pratade vi inget om på min konsulation. 
Hur mätte dom det??
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

18 apr, 2013

Vilken yta kommer ni att välja på implantatet?? Slät eller texturerad??
Man läser så mycket nu inför op:n, många frågor väcks.. 
Gilla

abroadgirl

Kvinna ·

18 apr, 2013

Millan_71 skrev:
Nu blir jag total förvirrad:-( jag har egen vävnad på ca 200-250... När jag fråga på konstulationen hur mycket försvinner så fick jag aldrig riktigt svar eller så va jag förvirrad av allt.. Hur beräknar man hyr mycket som försvinner ? Ska lägga i 450cc tänker om all vävnad blir kvar då blir slut resultat 600/650cc opppssss

Värför blir du förvirrad? Man kan inte beräkna hur mycket försvinner, för alla är det individuelt. Det man måste tänka på att det kommer inte se ut lika stort, när man provar ovanpå sina bröst med linne på, när de är inne under muskel blir de mera intryckta, muskel blir typ som en bh. Hoppas du förstår vad jag menar😀
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

18 apr, 2013

Jag funderar också på vilken yta man ska välja! Texturerad yta minskar väl risken att få kapselbildning har jag läst? Har inte bestämt vilken strl jag ska ha än heller. Kommer ha 1000 frågor på konsultationen :)
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

19 apr, 2013

Jag har läst lite olika, från början trodde dom att det minskade risken för kapselbildning men nu har de kommit fram till att det inte påverkar. Dock hjälper det till vid läkningen så att de hamnar rätt, framförallt om man väljer anatomiska (droppformade) inlägg.
Ja man blir lite förvirrad, jag får helt enkelt fråga min kirurg vad han anser är bäst :)

Men det är nog bra och läsa på innan konsulationen, så man har förberett alla frågor. Jag var tyvärr lite oförberedd men nu känner jag mig mer påläst och förberedd :) 
Gilla

9April

Man ·

19 apr, 2013

Millan_71 skrev:
Om du lägger bakom muskeln så försvinner 5-10% har jag fått höra:-) Så lägger du in 450 så försvinner alltså ca 30-45 cc. Sen får du väga in att du har en del egen vävnad.
Gilla

Phantasmic

Kvinna ·

21 apr, 2013

Jag ska opas hos örjan 14/5! Ska lägga in 450cc :)
Gilla

Lillgumman

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag ska opereras den 2 maj hos örjan :-) väldigt förväntansfull och inte direkt nervös över att bli nedsövd eller skuren i då ja legat på operationsbordet förr men inte av "kosmetiska" skäl då, så ja vet iaf vad som väntar..
Dryga veckan kvar! :-D
Gilla

abroadgirl

Kvinna ·

24 apr, 2013

Lillgumman skrev:
Jag ska opereras den 2 maj hos örjan :-) väldigt förväntansfull och inte direkt nervös över att bli nedsövd eller skuren i då ja legat på operationsbordet förr men inte av "kosmetiska" skäl då, så ja vet iaf vad som väntar..

Hej, jag ska opas den 2 maj hos örjan med, har du bestämmt storlek o etc?

Gilla

Lillgumman

Kvinna ·

24 apr, 2013

abroadgirl skrev:
Lillgumman skrev:

Hej, jag ska opas den 2 maj hos örjan med, har du bestämmt storlek o etc?

Har inte fastställt de än men vill ha geléhallon, 200-300 cc nånstans. Inte större iaf. Pratade just med Örjan i telefon, då ja bor så långt ifrån så har ja konsultation och op samma dag. Shit va nära de känns nu!
Vad har du själv bestämt?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem