Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Millan_71 profilbild

Millan_71

Kvinna ·

14 apr, 2013

Vi som ska göra bröst förstoring i maj 2013 " proforma "

Bröstförstoring

Jag ska göra bröstförstoring + lyft på proforma i Stockholm 29 maj hos Örjan konsultation 15 /4 allså i morgon :-) riktigt nervös för båda :-) någon mer ?

90

Sortera efter

Aksjon

Kvinna ·

04 maj, 2013

Jess på måndag gäller det :) åker redan imorgon med flyget!! Gaalet nervös men som sagt tänker att detta går bara bra :) håller tummarna att det går bra för oss... Håll i hatten!!
Gilla

Millan_71

Kvinna ·

04 maj, 2013

Lycka till allt kommer gå skit bra kram
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

06 maj, 2013

Nu ligger man här i sin säng på kkab... nervös, snart kommer dr Avni så ska vi bestämma planta :)
Gilla

Millan_71

Kvinna ·

06 maj, 2013

Lycka till
Gilla

Aksjon

Kvinna ·

06 maj, 2013

Ja lycka till, ligger på hotellet och väntar på att få gå till kliniken....har time kl 12.30 :) ahhhhhh!!
Gilla

honn_

Kvinna ·

06 maj, 2013

Har lagt upp en bild på mina nya tuttar om ni vill se. de är bara några dagar gamla så inte så fina ännu men jag hoppas de blir fina :D Känner mig rätt nöjd med storleken och nöjd med proforma :)
Gilla

mazlin

Kvinna ·

06 maj, 2013

Var in idag och betalade, 14/5 är stora dagen.
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

06 maj, 2013

Tack :) nu har vi bestämt oss för mentor 350 cc... Snart gäller de :)
Gilla

Aksjon

Kvinna ·

06 maj, 2013

Hur går det ubertotte??? Gikk det bra?? :) sitter själv här och är så glad att det gick så bra!! Vart natrelle 420cc och 375cc :) svårt att uppfatta hur storleken vart men det vill väl visa sig.... Ahh så stolt att jag vågade - ego boost ;) haha...
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

07 maj, 2013

Känner samma här, stolt :) men fyyy vad ont jag hade efteråt!! Som tur var finns morfin, dock hjälpte de inte mig mot muskelkrampen, la bakommuskeln.. Jag la texturerade, vad valde du? Nu så här på morgonkvisten känns det tusen gånger bättre.. Muskeln har verkligen slappnat av :) hoppas att det fortsätter så. Jag är så liten så 350 cc blev perfekt på mig känns det som, nu har man boobs.. Ångrar ingenting än så länge :) Lycka till alla andra :)
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

08 maj, 2013

Kunde inte vänta längre med min OP. Fick tid igår ist för den 16:de! Är nöjd med Örjan som kirurg. Och sköterskorna var super! De kom på en gång när jag pluggade på klockan(och det var några ggr) Är väldigt svullen och har riktigt ont. La in 450 cc hög profil. Och det känns som ett bra val till min kropp! Lycka till med eran OP tjejer! :)
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

08 maj, 2013

MissTitts skrev:
Kunde inte vänta längre med min OP. Fick tid igår ist för den 16:de! Är nöjd med Örjan som kirurg. Och sköterskorna var super! De kom på en gång när jag pluggade på klockan(och det var några ggr) Är väldigt svullen och har riktigt ont. La in 450 cc hög profil. Och det känns som ett bra val till min kropp! Lycka till med eran OP tjejer! :)

Vad kul :) 
Ja sköterskorna är guld värda.. Min sambo var med, hade ett dubbelrum. Så han fick hjälpa mig med streching så att muskeln skulle slappna av lite. Till och från hela natten fick jag väcka honom ;) 
Hur mår du idag? Illamående och så?

Gilla

MissTitts

Kvinna ·

08 maj, 2013

Jag fick ett enkelrum. Men det rummet var väldigt fint. Och jag var tacksam över att inte behöva dela med någon annan(jobbigt när man mår dåligt och så) Min sambo kom in i mitt rum några timmar efter operationen. Jag mådde bra tills jag skulle äta en macka. Mådde så illa på smärtstillande och smärtan så jag spydde. Min sambo hjälpte mig att stretcha. Men när han såg att jag blev vit i ansiktet så hjälpte han mig i sängen igen :) Han stannade hos mig till halv tio. Mådde väldigt dåligt igår. Men imorse fick jag i mig frukost som jag fick behålla. Så jag mår bättre idag. Har fortfarande jätteont. Det känns som att någon pressar ihop min bröstkorg så att jag knappt kan andas. Det är ju en stor OP och jag är glad att smärtlindring finns! Hur mådde du efter din OP? :)
Gilla

Bubblan767

Kvinna ·

08 maj, 2013

Jag ska opa mig den 16:e. Fick reda på idag att jag ska vara där kl 7:45. Börjar bli sjukt nervös nu...
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

08 maj, 2013

Jag var också jätte nervös! Men det kändes ändå tryggt när jag kom dit igår. Och allt blev jättebra! Läste förut att det var någon tjej som ringt på klockan i rummet för att kalla på sköterskorna men de kom inte. Det hände mig igår med, MEN sen kom jag på att man skulle hålla in knappen tills man hörde i korridoren att det plingat. Då kom de på en gång :) Trevliga sköterskor och Örjan kände jag mig trygg med. Lycka till! Det kommer säkert gå jättebra för dig! :)
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

08 maj, 2013

Jag har lagt upp före- och efterbilder i mitt galleri på min sida nu som ni kan kika på! Det har ju bara gått en dag ännu, och brösten är väldigt svullen (hårda). Slutresultatet ska bli spännande! Läste på papperet som man fick med hem om att man inte ska kolla för mkt på brösten första veckorna pga att de ser oftast svullna och olika ut.:)
Gilla

ubertotte

Kvinna ·

09 maj, 2013

okej :)
Jag åt ingenting på operationsdagen, därför att jag mådde lite illa.. Drack bara saft, så att jag fick i mig vätska och socker. Spydde inte... När jag vaknade morgonen efter kunde jag äta frukost utan problem, jag kunde bära talrik, glas och allt själv :) Dock var det/ Är det som ett tryck över bröstet. Svårt att hosta/ skratta eller nysa tycker jag. Jag upplever också att det är svårt att ta sig upp och ner i sängen :/ Sover typ halv sittande, och min sambo hjälper mig för det mesta, det spänner så i brösten annars. 
Jag tittar knappt på mina bröst, tycker dom ser så konstiga ut nu. Får vänta någon vecka ;)
Hur känns det för dig annars misstitts? Hur sover du, är du på dagarna osv? Skönt att jämföra lite med någon :)

Gilla

Anonym användare

10 maj, 2013

Gjorde också den 8/5 på proforma! Hur mår du, gick allt bra? :)
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

10 maj, 2013

Jag har mått som värst igår och idag. Har tagit tramadol men värken har verkligen vart olidlig. Mår illa på tramadol med så idag har jag mått riktigt dåligt. Nu ikväll känner jag mig faktiskt bättre. Har fått i mig lite snabbmat från M donalds tom! Är yr i skallen och brösten bränner rätt bra, men jag kan röra mig någorlunda :) Jag sover sittandes i sängen. Vaknar om vartannat och kan inte somna om pga smärtan. Tar mig inte upp själv och så. Känner mig tjatig på min partner ;) Men han ställer upp :) Värktabletterna gör ju sitt. Och jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dem! :)
Gilla

MissTitts

Kvinna ·

10 maj, 2013

Fnattbullen: Jag mådde dåligt efter operationen och natten jag sov över där. Sen när jag kom hem mådde jag hyfsat tills igår och idag. Usch vad dåligt jag mått :/ Brösten är stenhårda och gör riktigt ont. Nu har värktabletterna hjälpt mig väldigt mycket, så ikväll mår jag bättre. Kliar typ runt brösten, vet inte om det är pga den tajta toppen eller så? :) Hur har du haft det med smärtan efrer operationen? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem