Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

meride

meride

Kvinna ·

Smika skrev:

meride skrev:

Smika: Har du fått dina beställda bhar ännu? Hur sitter din Sophie? Min satt illa så jag skall prova att returnera imorgon. Underbandet var jättestort och kupan var antagligen för liten. Av tre köp satt en bra, badräkten =) Kram!

mina kom idag, de sitter inte bra :(

åh så trist, underbandet stort, kupan också stor. Jag behöver antagligen köpa 30 D eller 30 DD !? Vad ska du beställa för strl nu?

Ahh, det är ju tråkigt när man så gärna vill ha dem. Jag returnerade min 34e och bad om en 32ff... får se hur det blir. Annars kanske jag ska åka till change imorgon, de kanske har ngt som funkar. Har äntligen barnvakt =))

Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Nu har jag äntligen lagt upp lite nya bilder på min sida, 4 v efter ankarlyft och än så länge inget implantat :)
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

meride skrev:

Smika skrev:

meride skrev:

Smika: Har du fått dina beställda bhar ännu? Hur sitter din Sophie? Min satt illa så jag skall prova att returnera imorgon. Underbandet var jättestort och kupan var antagligen för liten. Av tre köp satt en bra, badräkten =) Kram!

mina kom idag, de sitter inte bra :(

åh så trist, underbandet stort, kupan också stor. Jag behöver antagligen köpa 30 D eller 30 DD !? Vad ska du beställa för strl nu?

Ahh, det är ju tråkigt när man så gärna vill ha dem. Jag returnerade min 34e och bad om en 32ff... får se hur det blir. Annars kanske jag ska åka till change imorgon, de kanske har ngt som funkar. Har äntligen barnvakt =))

skickade du med returpengar och har du mailat dem eller skickade du bara tillbaka det? KONSTIGT ATT det är sån skillnad, min abecita kimberly är så liten i 70 E men sophie i 32 E var för stor ffa i kupan, nu beställde jag 32 DD & 30 DD... hoppas jag kan ha någon av dem eller båda ;P

SÅ Snygga alexC :)

Linis jag tänker på dig, kram

Nu har jag uppdaterat med 5 veckors bild (men bilderna liggeri oordning men se bildtexterna ;) ) men vet ej om det syns någon direkt skillnad de sista veckorna. De känns i alla fall bredare på nå vis (på utsidan)...

Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Tack Smika! :) Tycker man ser skillnad på dina bilder, jättekul att kunna följa utvecklingen! Så himla fina! :)
Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Smika: Ja det är underligt med storlekarna, undrar om vi någonsin kommer hitta rätt storlek på den där rackaren =) Jag läste på figleaves hemsida och skickade därför bara tillbaka kläderna med en lapp fär jag skrev att jag ville byta, varför och till vad. Jag gick till posten o stoppade det i ett vanligt vadderat kuvert, 16kr för kuvertet och 86kr för portot. Jag tänker att de pengarna är absolut värt det om jag får tillbaka rätt storlekar. Jag läste ngnstans att ett par tjejer beställer samma storlekar på sophien som de har hos change, och att det funkade för dem...

Var på just Change igår och fick prova massor av saker. Ville köpa en sportis men jag varkade vara mellan storlekar så ingen passade. Men inhandlade en snygg svart BH och en snajsig bikini =) Kommer lägga upp bilder när jag för tid till att prova i fota!

AlexC: sååå snyggt det har blivit! Kul att se utan tejpen =) jättefina!

Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Meride, tusen tack!! :) glad jag blir! Så spännande att se bild på nya bikinin och BHn! Tänk, helt plötsligt är det kul med underkläder :):)
Gilla
meride

meride

Kvinna ·

oo oo  glömde säga att dina ser fantastiskt fina ut också Smika! De är lite som min, jag kan se skillnad till det bättre men kan inte sätta fingret på vad som ändrats. De ser liksom bara mjukare o mer avslappnade ut =)

Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Blir ni något klokare tjejer? Vill gärna beställa jag med, har följt dusskutionen o nu undrar jag vad kontentan är?!? Som jag fattat så är det mycket skillnad i storlekarna o var föreslår ni att man beställer o vilken storlek? ❤️
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Jag chattade med kundservice på Figleaves.com, och hon var jättetrevlig och hjälpte mig så att jag fick rätt storlek när jag beställde Panache Sophie, har 30E (dvs 65E) i den. Efter det beställde jag Abecita Kimberley från Sportamore och den finns inte i 65E så jag tog 70D vilket ju är nästan samma och den passar också. Har också köpt två till på Gustav Mellbin (affär på Södermalm i Stockholm) där expediten var jättetrevlig, hjälpsam och duktig, en Freya Deco Nude i storlek 65E och en Abecita (ej Kimberley utan en finare bh som jag inte sett här) i 70D. Så nu har jag 4 bh:ar, bygelfria, förutom Proformas läkbh som jag inte kommer att använda mer, men behåller som minne. Mina gamla finaste bh:ar (många är jättefina) får dottern, om hon vill, har inte frågat än. Hon fyller 12 om en månad och hennes bröst har ju börjat växa så hon kanske tycker det är spännande med riktiga bh:ar även om de inte passar. Eller är det konstigt? När jag var 11-12 minns jag att jag lekte med en kompis att vi hade bröst och vi stoppade in papper innanför tröjorna.

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Det finns föresten ett särskilt forum för Kläder, bh, op-plagg mm där ni kan hitta jättebra info samt folk som säljer felköpta bh:ar.

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Tack AlexC och Meride! :) Skriver mer en annan dag..zzz
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Batgirl! Ursäkta sent svar! Har köpt 70F på lindex!

Gilla
Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Bara-jag skrev:

Batgirl! Ursäkta sent svar! Har köpt 70F på lindex!

Då får jag leta bättre, hitta ingen när jag var där:))
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Hej vill tipsa om freya deco utan bygel för er som måste köra bygelfritt. Super skön och snygg. Jag beställde 34DD alltså 75 DD jag kan ha den men beställer jag en till blir det nog i 75D så den är nog ganska normal i storlek tror jag.. :) hoppas det är bra med er tjejer!? :)
Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Smika: Hejsan, bra tips! Annars fick jag min sophie härromdagen med nya storleken, 32ff, och den sitter ganska bra. Brösten blir vääääldigt spetsiga av den, speciellt när en är van vid tillplattande sportisar.

Jag kan också tipsa om den här:

http://www.figleaves.com/uk/product/FIG-113518/figleaves-active-High-Impact-Non-Wired-Sports-Bra/?size=&colour=Black

- hot tamales! Snacka om skruvstäd! =) Med den på rör de sig inte en milimeter. Och att axelbanden är smala så den funkar under linnen om man inte vill ståta med sportbh i sommar.

Nu förtiden tycker jag att jag är tillbaka i vardagen. 7 veckor gamla nu. Kan lyfta o bära barnen, städa, handla, powerwalk:a, cykla m.m... Har fortfarande ont i mitt ena snitt, mer vissa dagar än andra, men tar inget för det eller så.

Hur går det för er andra? =)

Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Hej Meride! Gött att höra att det går så bra för dig! Jag är äntligen infektionsfri :) känner som du, att det börjar gå tillbaka till vardag. Har fått mitt nya op-datum nu med! September blir det :)
Gilla
meride

meride

Kvinna ·

alexc: oooh, skönt att infektionen gett sig så att du slipper det nu när vädret börjar bli varmt o svettigt. =) Så spännande med opdatumet! Har du kommit fram till ngn storlek/profil än? Och oj, jag ser att du ökat en bh storlek efter lyftet, brukar det vara så? jag trodde kirurgen automatiskt tog bort lite när han lyfte. Elle är det p g a att tjejerna är "vassare" nu så de drar lite större? 😀

Gilla
Boobs2014

Boobs2014

Kvinna ·

Hej tänkte bara kolla en grej nu, när kan man börja använda olja/salva på ärren för att bleka dom?
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Meride, ja det är rätt gött att slippa kompresser och mediciner nu ju! :) tänker ca 400cc, runda hp, men vi får väl se vad han säger :) Flickorna har helt klart blivit mindre, men det är precis som du säger, formen kräver en annan storlek nu :) gillar skarpt! Har tom gått utan bh helt idag! Wohoo! Hade aldrig hänt med raggsockarna...! :) Boobs, tror efter ca 6 veckor är lagom!
Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Äntligen nu har jag tvåmånadersfoto i min profil.....mina bröst har blivit riktigt fina om man nu får skryta så själv. Tycker nog ärren också är fina...de under brösten är fulast men det är ju också det man visar minst
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem