Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
indianen92 profilbild

indianen92

Kvinna ·

09 sep, 2014

Vi som ska göra bröstförstoring i NOVEMBER 2014

Bröstförstoring

Tänkte det kunde vara kul om det är några fler som ska opereras i November så kan vi dela med oss av våra tankar och funderingar här, samt vilken klinik, storlek osv :)

70

Sortera efter

SuzieQ

Kvinna ·

13 sep, 2014

Tjock - Haha vad kul, hoppas Peter är på hugget den dagen ;-) vilken cc ska du lägga in? Jag funderar på att gå dit en gång till innan för att prova och klämma på storlekar så att jag är helt säker. Blev orolig över någons kommentar att Pertthese ska sluta tillverkas, hur påverkar det ev garantier?
Gilla

Jd.88

Kvinna ·

13 sep, 2014

Hallå! Jag har bokat konsultation 5/11 och op 28/11 för att inte behöva vänta ifall jag verkligen vill göra det. På plastikakademin. Läser och funderar men vet inte alls storlek eller placering, får se vad han säger.. Vet någon hur länge en bröstförstoring håller sig "snygg"? Får man räkna med att göra något efter ett par år osv?
Gilla

Tjock

Kvinna ·

14 sep, 2014

SuzieQ skrev:
Tjock - Haha vad kul, hoppas Peter är på hugget den dagen ;-) vilken cc ska du lägga in? Jag funderar på att gå dit en gång till innan för att prova och klämma på storlekar så att jag är helt säker. Blev orolig över någons kommentar att Pertthese ska sluta tillverkas, hur påverkar det ev garantier?

500 (550 på andra tutten) sj? Det är ingen fara att Perthese skall sluta tillverkas, Mentor äger ju Perthese och vad jag fattat ska det inte vara något fel på dom. De va något om att de inte tjänar lika bra på Perthese som med mentor :) Men garantierna är ju kvar då Mentor är ägarna haha. Hoppas du förstår vad jag skriver för det blev vääääldigt flummigt!

Gilla

CRM

Kvinna ·

14 sep, 2014

Jag började också fundera på att byta till Mentor nu när Perthese inte ska tillverkas mer, men sen tänkte jah en gång till. Det är Perthese vi provat ut, det som kändes bäst och vad jag förstått även det Peter personligen tycker bäst om :) Garantierna gäller precis som vanligt!
Gilla

Lillajag

Kvinna ·

14 sep, 2014

Kekka- Vad kul! Jag ska vara på plats 08.45, du då? :)
Gilla

Kekka

Kvinna ·

14 sep, 2014

Lillajag- Åh då är du före mig jag har kl 10 :D
Gilla

Lillajag

Kvinna ·

15 sep, 2014

Kekka - vad kul då kommer vi säkert att ses. Men åh hjälp, jag är redan nervös och jag har inte ens haft min konsultation än! Men jag längtar samtidigt ihjäl mig efter att få bröst!! Ser att du har varit på konsultationen, gick den bra? Fick du ett bra intryck av Patrik? Har du bestämt dig för implantat, stl osv helt än? :)
Gilla

Kekka

Kvinna ·

16 sep, 2014

Lillajag- Alla här talar så otroligt gott omPatrik men om jag ska vara helt ärlig så tror jag att han hade en dålig dag jag var där haha

Jag hade tid kl 16.30 vid kl 16 så ringde de å sa att detvar förseningar men de visste inte hur länge. Sen ringde de 16.30 å sa att jag kunde komma kl17.10  (nu jobbar ju jag tio min ifrån så jag gjorde nytta sålänge. Men jag bor 1,5 timme ifrån så om jag inte hade jobbat den dagen så hade jag blivit lite irriterad) :P

Kom dit fick vänta ett tag till.  sköterskan var supertrevlig! Patrik hämtade mig, ursäktade förseningarna. Han såg trött å stressad ut men var väldigt informativ och lyssnade på vad jag sa. Han var trevlig men det kändes som han ville gå hem för dagen   :P vilket man förstår alla har vi sådana dagar ;) det gick väldigt fort allting provade bara en storlek lite kort sen kollade vi 3d bilden å jag var inte nöjd med storleken så han sa att jag får tänka på det å så skrev han ut tre bilder med olika storlekar på i reseptionen och tackade för sig. 

När jag gick därifrån så snurrade det mest i huvudet men jag var endå jätteglad att det äntligen var på gång!

Jag har inte bestämt storlek än haha SJUKT SATANS SVÅRT ändrar mig varje dag efter jag har bestämt mig!

På det flesta punkter tänker jag lyssna på Patrik han tyxker jag ska ha bakom muskeln, hög profil. Släta eller inte sa han inget om. Han tyckte jag skulle ha perthese men jag tror jag vill ha mentor å det gick bra det med sa han fast attman kan känna implantatet mer tydligt så det beror på hur känslig/petig jag är med det. 

Oj va långt det blev sorry haha :D

Gilla

Lillajag

Kvinna ·

16 sep, 2014

Kekka - Okej, vilken otur! Men som du säger, alla har vi dåliga dagar. Hoppas han är lite gladare/mindre stressad på lördag. ;) Ja storleken verkar vara det svåraste för alla att bestämma sig för! Ja jag är också mest inne på mentor istället för perthese. Just nu vill jag helst ha mentor coh1. Alla val är så svåra men jag hoppas få klarhet på lördag! Ska du på en konsultation till innan op eller bestämmer du storlek på op-dagen? :)
Gilla

Kekka

Kvinna ·

16 sep, 2014

Lillajag- tanken är vel att jag ska bestämma mig innan dess haha!

Men jag undrar om jag måste meddela honom innan ifall dem inte finns på lager?

Har tänkt att jag ska maila honom men försöker komma på så många frågor som möjligt innan så jag slipper störa honom tusen ggr :P

Gilla

Lillajag

Kvinna ·

16 sep, 2014

Kekka - Det låter smart att komma på så många frågor som möjligt innan du mailar. Ja det är nog bra att meddela i tid så att du inte äntligen kommer fram till vad du vill ha och så hinner dem inte få hem dem. :/
Gilla

Kekka

Kvinna ·

16 sep, 2014

Lillajag- ja smart, det hade ju varit fruktansvärt :O ......måste börja skriva en lista hihi 

Gilla

loonette

Kvinna ·

16 sep, 2014

Jag har preliminärbokat operation på Proforma den 25/11, insåg precis nu att det är nästa vecka jag ska dit på konsultation! Ojsan, nu blev jag lite nervös! 😛

Gilla

Boobs4me

Kvinna ·

16 sep, 2014

Här är en Citadella till! :) har tid för op 26 november hos Peter Cosmo. Har inte riktigt bestämt vilken storlek eller märke jag ska ha ännu :/ på konsultationen tyckte Peter Perthese 445 cc uhp. Jag har börjar tveka eftersom jag är så smal och rädd för rippling. Så nu lutar det åt Mentor hp. Antingen 425 cc eller 450 cc. Peter tyckte det senare men är rädd att det ska bli för stort...
Gilla

CRM

Kvinna ·

17 sep, 2014

Boobs4me skrev:
Här är en Citadella till! :) har tid för op 26 november hos Peter Cosmo. Har inte riktigt bestämt vilken storlek eller märke jag ska ha ännu :/ på konsultationen tyckte Peter Perthese 445 cc uhp. Jag har börjar tveka eftersom jag är så smal och rädd för rippling. Så nu lutar det åt Mentor hp. Antingen 425 cc eller 450 cc. Peter tyckte det senare men är rädd att det ska bli för stort...
Vad kul med en till citadella :D hur upplever du Peter? Jag ska också ha perthese uhp. Fast 485cc. Provade både 450 och 500 från mentor, men det ena kändes för litet och det andra för stort. 485 gav verkligen ett litet "wow moment" så jag hoppas det blir bra :D Varför tror du att du lättare skulle få rippning av perthese?
Gilla

Boobs4me

Kvinna ·

17 sep, 2014

Jag tyckte Peter var supertrevlig CRM! :) han var väldigt tillmötesgående och bra. Kanske hade med att göra att jag läst på väldigt mycket innan så jag var förberedd, han behövde inte förklara så mycket begrepp och liknande. Har läst om många som har min storlek och fått rippling av just Perthese eftersom de är så mjuka och inte maxfyllda. Jag har ju ingen egen vävnad sen innan (enligt Peter 50 cc egen vävnad). Är lite rädd dock att 445 cc uhp ska bli stort. Det kändes som du beskriver som det där "lilla extra" när jag provade, men är eädd att de ska bli som två bollar på mig. I kläder såg det bra ut men i bh såg de enorma ut! Haha! Kanske är en vanesak också. ;) Är lite rädd att om jag fegar och tar perthese 425 cc hp så kommer det kännas för litet.. Hur funderar du kring storleken? Det försvinner väl ändå lite när de ligger inne i kroppen
Gilla

CRM

Kvinna ·

18 sep, 2014

Boobs4me Vad kul! Jag gillade honom direkt. Rak och ärlig, inget fumlande. Kände genast att jag var i trygga händer. Jag ska ju lyfta också, och han liksom sken upp lite när han började prata om hur man kan skulpturera bröstet runt implantatet. Det va härligt att få verkligen få se hur passionerad han är för det han gör :) Jag kan tänka mig att man lättare får rippning om man har så lite egen vävnad, men tror samtidigt aldrig han skulle rekommendera det implantatet om han tror det skulle bli så för dig :) Tycker du ska gå på magkänslan. Kändes det bäst när du provade så är det vad du ska välja. Lite försvinner ju som sagt var bakom muskeln med. Sen är det klart det är lite chockartat i början :P
Gilla

Jd.88

Kvinna ·

18 sep, 2014

Hur vet manhur mycket egen vävnad man har?
Gilla

CRM

Kvinna ·

18 sep, 2014

Jd.88 skrev:
Hur vet manhur mycket egen vävnad man har?
Kirurgen mäter på konsultationen :)
Gilla

Jd.88

Kvinna ·

18 sep, 2014

Okej! Vad är bra och dåligt med mycket eller lite?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem