EnglaEmmy
Kvinna ·
08 jan, 2022
Vi som ska göra bröstlyft 2022
Andra bröstoperationerHej tjejer! Det vore kul med en tråd för oss som ska göra enbart bröstlyft utan implantat för att stötta, peppa och lyfta erfarenheter. Jag ska operera mig den 19e jan hos Oya på strandkliniken och börjar bli nervös. Har efter flera års velande äntligen fattat beslutet och ser fram emot att få se resultatet. Tycker inte själv om mina brösts utseende idag vilket är orsaken till operationen. Vilka är ni som har planer på samma operation 2022? :)
Sortera efter
Belle
Kvinna ·
02 feb, 2022
EnglaEmmy
Kvinna ·
03 feb, 2022
Kaktusen
Kvinna ·
03 feb, 2022
Fick höra av en kollega som också opererat sig som har byggda naglar att det handlar om syresättningen. Tydligen så visar kroppen tydligt om man inte syresätter sig tillräckligt genom att bli blå under naglarna. Har man då byggda naglar så ser man inte detta.
Kaktusen
Kvinna ·
03 feb, 2022
Till mig sa dem att jag bara skulle tvätta mig som vanligt på morgonen och sen skulle de tvätta på operationsbordet.
Men nu är Ääntligen gjort!!! Jag var så galet nervös haha, mestadels för att lämna över kontrollen så mycket. Men det gick bra, har ju inte fått se resultatet dock.fick byta om och sen lägga mig i uppvakssalen och få infart i armen av narkossköterskorna samt lite blandade mediciner mot smärta, koagulerande medicin och mot illamående. Narkosläkaren kom och pratade, han var så jäkla rar och gullig. Sen in till dr Oya för att rita, frågade lite om hur hon skulle göra med vårtgårdarna eftersom de ser ovala ut idag men hon sa att hon skulle försöka få till det så bra hon kunde med tanke på hur huden bär bröstens vikt. Jag bara skakade av nervositet när hon ritade. " jag tror vi kör in och söver dig direkt du är så nervös skojade hon". Så sen fick jag hoppa in på operationsbordet. Det såg så proffsigt ut med alla människor och de var så rara och klappade mig och sa att det skulle bli så fint och jag skulle njuta och tänka på något fint. När de sa till mig att andas i den där masken så märkte jag först inget och undrade hur jag skulle kunna somna av det här. Sen kom det! Värsta ruset och sen var jag borta på en sekund och vaknade lite senare så fint. Hade först inte så ont utan det kom en stund efter jag vaknat, som värst kanske jag var uppe på en fyra på smärskalan. Sa till sköterskan och hon gav mig en morfin-light tablett sen hade jag inte ont alls. Somnade lite och när jag vaknade och kände mig klar så fick jag information och kunde åka hem. Har inte haft särskilt ont heller. Så nu blir det till att vänta på resultat. Men för operationens skull hade jag lätt kunnat göra det igen utan att vara sådär nervös.
RoxyAA
Kvinna ·
03 feb, 2022
Alex12017
Kvinna ·
03 feb, 2022
Kaktusen
Kvinna ·
04 feb, 2022
Åh så skönt att höra att allt gått bra EnglaEmmy! Det lugnar mina nerver lite inför min operation på måndag!
Så spännande att höra hur närmsta dagarna känns för dig!
Jag frågade ang dusch med tex hibiscrub och sköterskan sa att jag ska duscha hemma och tvätta håret, komma dit hel och ren utan produkter. Sen tvättar dom mig där innan operation.
Naglar sa hon - ta bort nagellack om du har det. Men har du precis gjort akryl så brukar det gå fint ändå. Vi har superbra narkosläkare här.
Men jag kommer ta bort mina naglar i helgen, håller med om att det känns mest hygieniskt att ha korta naglar när man ska ta hand om sår.
I helgen blir det att hålla mig hemma och undvika att bli sjuk :). Måndag kl 9.30 ska jag vara på plats!
EnglaEmmy
Kvinna ·
06 feb, 2022
Alex12017
Kvinna ·
07 feb, 2022
EnglaEmmy
Kvinna ·
08 feb, 2022
Alex12017
Kvinna ·
09 feb, 2022
Men fy så hemskt för dig att ligga och vänta så där länge. Vilken plåga! Men skönt att det i alla fall gick bra sen, spännande att vänta på att få se resultatet.
Skönt att du får vara kvar över natten och bli ordentligt ompysslad! Nu får du läka ordentligt. Ska få en bh på torsdag. Längtar för gördeln kliar så förbaskat. Sen att det är läkande sårskorpor kliar ju också.
EnglaEmmy
Kvinna ·
09 feb, 2022
Alex12017
Kvinna ·
16 feb, 2022
Mars2022
Kvinna ·
18 feb, 2022
Despret
Kvinna ·
23 feb, 2022