Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minna22 profilbild

Minna22

Kvinna ·

10 jan, 2013

Vi som ska göra bröstoperation i april 2013

Bröstförstoring
Detta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
677

Sortera efter

Toff

Kvinna ·

30 jan, 2013

Ska operera mig 4 april =)
Gilla

gummiboll

Kvinna ·

30 jan, 2013

Jag ska operera mig 16 april :D
Gilla

Minna22

Kvinna ·

02 feb, 2013

jag ska också operera mig 4 april
Gilla

Toff

Kvinna ·

02 feb, 2013

Wiktoria84 skrev:
jag ska också operera mig 4 april

Samma som mig då =)
Gilla

Smillan_

Kvinna ·

02 feb, 2013

Jag ska operera mig 9 april !:)
Gilla

Minna22

Kvinna ·

15 feb, 2013

Har ni bestämt er? Dom ringde nyss från kliniken och frågade om jag bestämt mig och jag vet inte riktigt ännu vad jag ska välja med tanke på att jag har lite häng. 
Gilla

anglatutt

Kvinna ·

15 feb, 2013

Jag den 5 april! En dag efter två av er :-)
Gilla

Venus

Kvinna ·

15 feb, 2013

Har också den 5 april. Har inte gjort min konsultation än, men bokade operationstid ändå för att få det gjort innan sommaren :)
Gilla

Toff

Kvinna ·

15 feb, 2013

Ja har bestämt mig, gjorde ja redan på konsultationen.
De blir 375 å lyft.
Har redan 550/600 själv =)
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

15 feb, 2013

Jag var på konsultation idag och planerad operation är 9e April :)
Gilla

Elita88

Kvinna ·

15 feb, 2013

Jag ska också operera mig i april :) Men senare än ni andra, nämligen  den 24:e!!
Gilla

apaapa

Kvinna ·

16 feb, 2013

Jag ska operera mig 8/4... på Proforma.. Lyft + förstoring.
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

16 feb, 2013

Här är en till som har april tid. 23/4 näramre bestämt! Jag hoppas att man hittar många svar här på forumet. Känns som om man har en miljon frågor samtidigt så kan OP-dagen inte komma fort nog!
Gilla

Minna22

Kvinna ·

16 feb, 2013

spännande, var ska ni operera er och vad för implantat strl m.m. har ni valt

jag ska till gerlee i Helsingborg och ska bestämma allt nästa vecka :-)
Gilla

apaapa

Kvinna ·

16 feb, 2013

Kul att kunna följas åt fram till op och även efteråt.
Jag ska operaras på Proforma av Michael Olenius.
Känner mig fortfarande lite vilsen, ska nog maila honom i veckan eftersom att det jag igentligen vet så blir det runda implantat bakom muskeln med 375cc. Han visade mig två ex av runda ett som var platt och ett putande, han sa att jag ska ha det "platta" och att jag ska ta med en bild på op dagen så bestämmer vi allt då.
Jag vet inte vilken profil det är? Någon som vet?
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

18 feb, 2013

Känner också att jag måste mejla örjan, man glömmer fort bort hur det var på konsultationen :/ så vet inte till 100 om storlek eller inplantat.. Någon här som har valt eller ska välja allergan istället för mentor? Känner att jag inte alls kan välja mellan dom.. Allergan är mera fasta och mer fyllda så det blir mer utfyllt upptill också istället för mentor som är lite mer hängiga, mer som vanliga kanske? Allergan kanske kommer se väldigt fejk ut :/ åååå hjääälp!
Gilla

apaapa

Kvinna ·

18 feb, 2013

Jag mailade Michael igår kväll och fick snabbt svar i morse. 
Så nu har jag iallafall lite koll på typ av protes... ska ha Mentor Moderate Plus, vi skulle se hur det ser ut med High profile på op dagen ifall att det inte blev för smalt. (skulle ta med en bild på vilka bröst jag ville ha... har fortfarande inte hittat någon, men det är tid kvar.)

Liin_da - Jag har inte så stor koll på allegran vs mentor, men Michael sa att på mig så skulle det inte bli någon skillnad vilket jag tog, ha rekommenderade mentor för att det dels är billigare, men också för att på mig så skulle resultatet bli typ detsamma. 
Gilla

Tuffs

Kvinna ·

19 feb, 2013

Oj, det där med vilken implantat typ vet jag inte än. Ville förut ha stora bröst men har insett att det kommer att se helt vrickat ut på mig. Vill väll helst att de ska se så naturliga ut som möjligt. Mitt problem är att jag tränar väldigt mycket också. har ni bestämt er för framför VS bakom bröstmuskeln än? Ni som vart på konsultation, vad sas det? rekomendationer?
Gilla

Minna22

Kvinna ·

25 feb, 2013

Nu har jag ändrat mig, det kommer bli runda implantat och ca 350cc bakom bröst muskeln. snart en månad kvar till operation för mig :-)
Gilla

Flisan69

Kvinna ·

25 feb, 2013

Jag ska operera mig den 18 april. 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem