Minna22
Kvinna ·
10 jan, 2013
Vi som ska göra bröstoperation i april 2013
BröstförstoringDetta är en tråd för oss som ska operera oss i april, så vi kan stötta och följa varandra
EDIT Marina: I förebyggande syfte - börja inte skriva listor som alla sen kopierar och lägger till sig i, över vem som opas när och var. Vi har en operationskalender för det ändamålet, (I POFmenyn till vänster) och så slipper trådarna blir 15 sidor långa, när det nya innehållet räcker till tre...
Sortera efter
Patti
Kvinna ·
04 maj, 2013
Flisan69 skrev:
Babs skrev:
Patti skrev:
Ni som operarade er för ett tag sen, hur lång tid tog det för er innan ni inte hade ont på morgonen/kvällen.
Dagarna är ok för mig äter alvedon (dag 6) men morgonen, natten och kvällarna är hemska:( igår kväll hade jag konstiga muskelkramer i höger bröst. Jätte ont!
Ok, hoppas 8 dagen ska vara bättre för mig med! :) ja vissa dagar backar man, idag gör det ondare än igår. Hur har du det med känseln? Jag har noll känsel i bröstvårtor och under bröstet.
Gilla
hemligönskan
Kvinna ·
04 maj, 2013
Hej, som sagt blev det ju ett hål så jag åkte in till kliniken dagen efter och då bestämdes det att det skulle sys igen så nu är jag sydd med 4-5 stygn. Det fick liksom ingen chans att läka bra då hålet uppståd och det hela tiden blev blött av sårvätska som kom ifrån bröstet. Så detta blev det bästa alternativet enligt kirurgen. Jag litar på dem och hoppas på så lite ärr som möjligt :(
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
04 maj, 2013
Patti skrev:
Flisan69 skrev:
Babs skrev:
Patti skrev:
Ni som operarade er för ett tag sen, hur lång tid tog det för er innan ni inte hade ont på morgonen/kvällen.
Dagarna är ok för mig äter alvedon (dag 6) men morgonen, natten och kvällarna är hemska:( igår kväll hade jag konstiga muskelkramer i höger bröst. Jätte ont!
Ok, hoppas 8 dagen ska vara bättre för mig med! :) ja vissa dagar backar man, idag gör det ondare än igår. Hur har du det med känseln? Jag har noll känsel i bröstvårtor och under bröstet.
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
04 maj, 2013
hemligönskan skrev:
Hej, som sagt blev det ju ett hål så jag åkte in till kliniken dagen efter och då bestämdes det att det skulle sys igen så nu är jag sydd med 4-5 stygn. Det fick liksom ingen chans att läka bra då hålet uppståd och det hela tiden blev blött av sårvätska som kom ifrån bröstet. Så detta blev det bästa alternativet enligt kirurgen. Jag litar på dem och hoppas på så lite ärr som möjligt :(
Gilla
hemligönskan
Kvinna ·
04 maj, 2013
Flisan89 - Hur mycket tycker du jag borde få i ersättning?
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
04 maj, 2013
hemligönskan skrev:
Flisan89 - Hur mycket tycker du jag borde få i ersättning?Oj det har jag inte någon aning om. Det är inte lätt att få hjälp men fråga skadar ju inte.
Jag brukar alltid säga så här.....skicka in en förfrågan, du kan ju inte få annat än nej. Allt annat är bonus för dig!
Hör med kliniken om de har någon försäkring för hans olycka vid operationen. Det skulle förvåna mig om de inte har.
Kanske det är så att du måste fråga innan de säger något.
Sen ringer du och pratar med ditt privata försäkringsbolag.
https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/19700/1/gupea_2077_19700_1.pdf
Här är en avhandling som är gjord på ersättningar inom vården.
Gilla
Patti
Kvinna ·
04 maj, 2013
Flisan69 skrev:
Patti skrev:
Flisan69 skrev:
Babs skrev:
Patti skrev:
Gilla
Siri00
Kvinna ·
06 maj, 2013
Bröstfix: En vecka gamla tuttisar idag!!! :D Hur mår du nu? Imorn har jag min efterlängtade återkontroll. Ska bli sååå skönt att få ta bort det äckliga plåstret och ta stygnen :)
Gilla
hemligönskan
Kvinna ·
07 maj, 2013
Jag tänkte göra en ny tråd och visa hur brösten ser ut idag efter 14 dagar, men jag vet inte :/
Gilla
Bröstfix
Kvinna ·
08 maj, 2013
Siri: Wiiiiiiiie! :D Hoppas allt är bra med dig och dina två skyddsänglar xD Visst är vi BRA!!!!!!
Jag var iväg idag, 9 dagar efter op, på återbesök hos "min" Tuve!
Det har läkt riktigt fint och jag har över huvudtaget ingen verk eller ömhet alls i brösten, de känns som innan op förutom att de är hårdare givetvis x)
Orden från Tuve var som från himlen sänd. Jag slipper förbandet på dagarna, tejpen är borta och kan med stor sannolikhet använda vanlig bh om 3 veckor. Är så lycklig över en lyckad op.
Hur har det gått för dig? Mår du som en sessa? :D
Kram
Gilla
Ploppet
Kvinna ·
08 maj, 2013
Hej alla April-bröst :-)
Min bröst är idag 19 dagar och jag tycker att de börjat ömma lite extra. Är det så att de börjar komma på plats så det är därför? Eller vad kan det vara??
Hur mår ni andra?
Gilla
Siri00
Kvinna ·
08 maj, 2013
Bröstfix: Åååh så härligt att höra :D Ja jag fick också höra de magiska orden igår från Peter, att allt såg bra ut, att jag kan lägga ner bandet och att det med sannolikhet räcker med tre veckor tortyrbh till :D Så svar ja, jag mår som en sessa ;)
Haha var helt sjukt igår. Blev som ett barn på julafton när vi parkerade bilen, kändes så "mysigt" att vara tillbaka hihi, knäpp? Jojo :D
Hur ser dina ärr ut?
Mina ser inte så fina ut, rätt bulliga o så, men tror de kommer lägga sig om jag förstått det hela rätt :) Sen tror jag jag har drabbats av "Mondors cords" också. Är som att en sena sitter fast i armhålan och som stramar ut i armen, men även det tror jag kommer rätta till sig med tiden så är inte speciellt orolig :)
Har väldigt mycket luft fortfarande i ena bröstet också så de knorrar/vibbrerar o har sig men som sagt även det kommer nog försvinna med tidens gång ;)
Fick du något kvitto eller garantibevis eller liknande från din operation?
Fick idag hem på posten en garantibroshyr från Perthese men det var det enda, men de kanske räcker så?
Hur har ni andra citadellisar fått?
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
08 maj, 2013
Ploppet skrev:
Hej alla April-bröst :-)
Min bröst är idag 19 dagar och jag tycker att de börjat ömma lite extra. Är det så att de börjar komma på plats så det är därför? Eller vad kan det vara??
Hur mår ni andra?
Hej Ploppet!
Kunde inte säga det bättre själv. Sitter för jämnan med solsvedda bröst känns det som. 🙁
Inbillar mig att det är för att de försöker ta sig ett hack längre ner.
Gilla
Lunarsoffan
Kvinna ·
08 maj, 2013
hemligönskan skrev:
Jag tänkte göra en ny tråd och visa hur brösten ser ut idag efter 14 dagar, men jag vet inte :/
Gilla
Flisan69
Kvinna ·
08 maj, 2013
hemligönskan skrev:
Varför inte?
Gilla
Elita88
Kvinna ·
08 maj, 2013
Ploppet och Flisan69 - Det är precis samma sak för mig! Nu efter 14 dagar har jag börjat få ont i brösten igen. Tur att jag inte är ensam, då måste det vara normalt??! ;-)
Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
09 maj, 2013
Samma här börjat göra ont igen nu 14 dagar senare men tror det kan ha och göra med att jag ska ha mens med ? Det ömmar som satan men har också smärta i musklerna på morgonen eller när kag ska gå upp ur soffan eller sängen .. Men ibland kan det bara blixtra till i bröstet eller bränna till och jag kan skrika rakt ut ! Ngn som har det så med ? Det kommer från ingenstans typ ..
Gilla
Elita88
Kvinna ·
09 maj, 2013
nattispattisbus - Jag får också den brännande känslan ibland, att det liksom hugger/blixtrar till i bröstet.. En kompis till mig (som gick igenom sin bröstförstoring för drygt ett år sedan) säger att det kan bli så under några veckor/månader?? Och att det deror att nervtrådarna försöker hitta tillbaka till varandra. Men om det är därför man upplever den brännande smärtan vet jag inte??
Gilla
Skruuf
Kvinna ·
09 maj, 2013
Jag känner igen symtomen - men 95% av gångerna händer det i det högra bröstet ( vet inte om det har att göra med att jag är högerhänt )? det kan göra riktigt ont ? men som tur är så är det snabbt övergående.
Känner ofta som att jag "fryser" och som att jag har ståfräs i nipplarna - ni förstår säkert vad jag menar det kommer och går flera gånger om dan ?
Gilla
nattispattisbus
Kvinna ·
09 maj, 2013
Kan ju ha att göra med nerverna kanske ! Har ingen känsel på vissa ställen .. Hoppas det kommer tillbaka .. Sen format det sig väl och försöker komma ner mer kanske ? Ibland tycker jag det krampar till emellan brösten med .. Konstig känsla .. Hoppas fortfarande på bättre form ! Tycker de är för höga fortfarande !! Visserligen har de gått 2 veckor bara men jag hoppas verkligen de sjunker mer ..
Gilla
Visar 641 till 660 av total 677 objekt