Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

28 dec, 2014

Vi som ska göra bukplastik vinter/vår 2015!

Bukplastik

Här hänger vi som skall göra bukplastik vinter/vår 2015 :-)

172

Sortera efter

Maggann

Kvinna ·

01 jan, 2015

Jag har en inbokad stor bukplastik i slutet på Feb, har fortfarande några kilon som ska bort tills dess hoppas hinna få bort dessa med diet (start idag) och pt pass ett par gånger i veckan. Väldigt nervös. Nån som gjort bukplastik hos Clinic Strömstad el ska göra?

Gilla

Nilla

Kvinna ·

01 jan, 2015

har min bukplastik inbokad till den 11 mars och förbereder mig med styrketränig och diet hoppas väga några kilo minder innan dess.

är inte särskilt nervös utan längtar bara till det är dags känner mig vär förbered och har erfarenhet från kejsarsnitt, bortagen galla samt 2 andra större operationer så den biten oroar jag mig inte över.

hoppas det går bra för oss kul med andra som opererar sig ca samma tid.

Gilla

Anonym användare

01 jan, 2015

Åh va kul att ni hittade hit till tråden. Då ligger vi nära varandra i tid och kan "tjata" av oss all vår oro, ångest och förväntan ihop:-D Ska bli kul att följas åt! Jag betalade min handpenning för op strax innan jul så nu känns det verkligen på riktigt och för var dag som går blir jag bara mer och mer säker på mitt val. Känns toppen!
Gilla

alexisme

Kvinna ·

02 jan, 2015

Hej,

Jag gjorde en stor bukplastik den 22 december på Art Clinic i Uppsala och såhär på 11:e dagen efteråt så känns det helt ok. Kan inte gå helt rakt men nästan, tar lite kortare steg än vanligt när jag går så det blir inga timslånga promenader än men försöker ta kortare promenader flera ggr/dag. Har inte så speciellt ont längre så jag ska snart sluta med Alvedon och Ipren tänker jag. Lite svårt att sova helt skönt, kan ligga på sidan ett tag men inte helt skönt, lättast att sova på rygg. Ser att magen kommer att bli jättefin till slut, även om den nu är svullen, har blåmärken efter fettsugning flanker och rester av värmeutslag efter första veckans tjocka gördel!

Fryser en hel del eftersom jag inte rör på mig lika mycket som vanligt. Är väldigt glad att jag tog 3 veckors sjukskrivning, hade inte orkat med att gå och jobba om tre dagar, är alldeles för trött för att ha arbetsenergi en hel dag.

Jag har inte ångrat mig en sekund! Första veckan var värst men absolut uthärdlig med kärlek och omsorg av andra.

Pepp till er alla och hoppas att vi alla kan känna oss nöjda och glada över fina magar framöver,

//Alexisme

Gilla

Anonym användare

02 jan, 2015

Såg dina bilder Alexisme, ser jätte fint ut :-D
Gilla

Sabiinchen

Kvinna ·

03 jan, 2015

Hej på er! Jag har en tid inbokad 16 mars för bröst och buk. Är sjukligt nervös!!! Peter cosmo på citadellkliniken ska va min kirurg och jag har sett 100 plus och 1 minus typ om honom! De har o känns helt rätt men tänk om de inte blir som man tänkt efter så mycket pengar!!!?
Gilla

Anonym användare

04 jan, 2015

Hur mycket betalar ni för era operationer och vad ingår, fettsugning utav flanker?
Gilla

Wrestsgirl

Kvinna ·

05 jan, 2015

Hej. Jag ska göra en bukplastik samt fettsugning utav flanker den 22:a januari, på läkarhuset i Uppsala.

Jag är väldigt nervös och förväntansfull samtidigt. Skall bli så skönt att få bort den hängande magen.

Gjorde en GBP för 4 år sen och gick sammanlagt ner 50 kg så bukplastiken behövs verkligen. Då jag dessvärre inte får den bekostad av mitt landsting så får jag bekosta den själv, men det är värt varenda krona.

Gilla

Anonym användare

06 jan, 2015

Wrestsgirl skrev:

Hej. Jag ska göra en bukplastik samt fettsugning utav flanker den 22:a januari, på läkarhuset i Uppsala.

Jag är väldigt nervös och förväntansfull samtidigt. Skall bli så skönt att få bort den hängande magen.

Gjorde en GBP för 4 år sen och gick sammanlagt ner 50 kg så bukplastiken behövs verkligen. Då jag dessvärre inte får den bekostad av mitt landsting så får jag bekosta den själv, men det är värt varenda krona.

Är också GBP opad, är orolig för att gå ner mer i vikt efter bukplastiken. Har gått ner några kilon sedan min konsultation. Kunde fått min op av landstinget men valde att gå privat då jag vill ha fettsugning av flanker och insida lår. Genom landstinget är det ju liksom ingen skönhetsop direkt. Säger som du, värt varenda krona!
Gilla

Wrestsgirl

Kvinna ·

07 jan, 2015

Precis, blir en bra investering i sig själv.

Hade jag fått den genom landstinget så hade jag nog som du ändå valt att göra den privat, ska jag göra operationen så vill jag att den ska bli bra och jag vill bli nöjd.

Ser fram emot dagen nu, är bara 15 dagar kvar. Och om 5 dagar åker jag utomlands, kommer hem 3 dagar innan operationen :-) kan behöva tänka på lite annat innan.

Vart skulle du operera dig?

Gilla

Anonym användare

08 jan, 2015

Ja verkligen! Första konsultationen jag var på blev jsg först bestört när jag fick summan svart på vitt och tänkte; varför har jsg tillåtit mig själv bli så stor att jag nu måste slakta halva magen. Ångest kallas det också med ett finare ord ;-) Sen efter några veckor la sig ångesten och jag tänkte noga igenom allt, det är ju detta jag vill och nu känns summan som en väldigt bra investering i sig själv. Kan inte titta mig mätt i spegeln just nu på min mage och tänka, bye bye bulldeg :-D Fy vad jag längtar nu alltså!! Det låter vääääldigt härligt hörrudu att åka utomlands nu ;-) Vart ska du? Skönt att tänka på något annat och framförallt, nästa semester har du platt mage ;-)
Gilla

Wrestsgirl

Kvinna ·

08 jan, 2015

Haha precis, det är sjuka summor egentligen men så värt det.

Jag åker till Lanzarote en vecka med familjen, All inclusive och hotellet har eget vattenland :-) ska bli väldigt skönt.

Ja jag kollar oxå i spegeln hela tiden, och så tar jag kort ifrån alla möjligt vinklar haha.. Ska bli så skönt att få bort det som hänger.

Ja man kanske skulle sparat semestern till efter operationen. ;-)

Gilla

Anonym användare

08 jan, 2015

Låter toppen kul! Vila upp dig ordentligt ;-)
Gilla

Nilla

Kvinna ·

09 jan, 2015

HaHa vad roligt att läsa. jag gör precis som ni kollar mig i spegeln från olika vinklar o tänker detta ska bort ååååå vad jag längtar. 

tränar för fullt nu de sista 2 månaderna och är noga med att äta nyttigt och inte för lite. skulle vilja väga 2 kilo mindre när det är dags.

tränar styrka 3 dagar i veckan och går 4 kilometer minst 4 dagar i veckan så hoppas att min kropp ska vara väl förberedd på vad som krävs av den vid en så pass stor operation.

Gilla

Anonym användare

09 jan, 2015

Längtar såå tills jag blir silvermedlem så jag kan se fler efter bilder här inne. Googlar sönder mig och tittar på Youtube så jag nästan mår illa av op filmer, haha Tips på bra sidor, bloggar eller liknande?
Gilla

Anonym användare

09 jan, 2015

Nilla skrev:

HaHa vad roligt att läsa. jag gör precis som ni kollar mig i spegeln från olika vinklar o tänker detta ska bort ååååå vad jag längtar. 

tränar för fullt nu de sista 2 månaderna och är noga med att äta nyttigt och inte för lite. skulle vilja väga 2 kilo mindre när det är dags.

tränar styrka 3 dagar i veckan och går 4 kilometer minst 4 dagar i veckan så hoppas att min kropp ska vara väl förberedd på vad som krävs av den vid en så pass stor operation.

Vad du är duktig!! Hejja dig!! Jag jobbar mest just och försöker få tiden att gå tills op :-D
Gilla

Miss me

Kvinna ·

09 jan, 2015

Hej

Jag är helt ny här men blev glad när jag såg denna tråd :)

Jag har tidigare gjort två bröstförstoringar med 9 år mellan operationerna, den senaste i Juni 2014.

På Måndag ska jag äntligen göra en stor bukplastik med fettsugning av flanker. Såå förväntansfull inför operationen, men faktiskt lite rädd för första tiden efter.

Operationen kommer göras på Proforma i Sthlm, Dr Said opererar, han gjorde även mina bröst i somras.

Gilla

Fit4Life

Man ·

09 jan, 2015

Jag opererades strax före jul efter en större viktminskning. Supernöjd! Redan dagen efter op såg jag hur platt och fin min mage kommer att bli. Man behövde sy ihop magmuskler också och det har gett mig en smal midja - orolig ett tag att den blev för smal (jag är kille) men har kommit till slutsatsen att det är gördeln som klämmer åt och det kommer att bli bra. Nu är jag svullen och har en del serom. Det kommer så klart att gå bort men inser att det kommer att ta tid innan man ser slutresultatet. Men den som väntar på något gott :)

Operationen tog mer på mina krafter än vad jag trodde den skulle föra. Fortfarande svårt att arbeta en hel dag - och då jobbar jag på kontor. Kan sträcka mig helt men känner till och från fortfarande smärtor. Rent psykiskt var det också en större förändring än vad jag trott. Man tar bort en inte helt liten bit av kroppen och känsel påverkas och förväntas inte komma tillbaka fort. Jag visste detta rent intellektuellt redan innan op men det tog ett tag för hjärna att vänja sig i alla fall.

Nu längtar jag efter att få börja träna igen men har övertalat mig själv att dt är bäst att följa läkares råd och ta det lugnt.

Skriv gärna och fråga om ni har några funderingar!

Gilla

Anonym användare

10 jan, 2015

Miss me skrev:

Hej

Jag är helt ny här men blev glad när jag såg denna tråd :)

Jag har tidigare gjort två bröstförstoringar med 9 år mellan operationerna, den senaste i Juni 2014.

På Måndag ska jag äntligen göra en stor bukplastik med fettsugning av flanker. Såå förväntansfull inför operationen, men faktiskt lite rädd för första tiden efter.

Operationen kommer göras på Proforma i Sthlm, Dr Said opererar, han gjorde även mina bröst i somras.

Ohhhh spännande! Uppdatera gärna hur det går/hur du mår osv :-)
Gilla

Anonym användare

10 jan, 2015

Fit4Life skrev:

Jag opererades strax före jul efter en större viktminskning. Supernöjd! Redan dagen efter op såg jag hur platt och fin min mage kommer att bli. Man behövde sy ihop magmuskler också och det har gett mig en smal midja - orolig ett tag att den blev för smal (jag är kille) men har kommit till slutsatsen att det är gördeln som klämmer åt och det kommer att bli bra. Nu är jag svullen och har en del serom. Det kommer så klart att gå bort men inser att det kommer att ta tid innan man ser slutresultatet. Men den som väntar på något gott :)

Operationen tog mer på mina krafter än vad jag trodde den skulle föra. Fortfarande svårt att arbeta en hel dag - och då jobbar jag på kontor. Kan sträcka mig helt men känner till och från fortfarande smärtor. Rent psykiskt var det också en större förändring än vad jag trott. Man tar bort en inte helt liten bit av kroppen och känsel påverkas och förväntas inte komma tillbaka fort. Jag visste detta rent intellektuellt redan innan op men det tog ett tag för hjärna att vänja sig i alla fall.

Nu längtar jag efter att få börja träna igen men har övertalat mig själv att dt är bäst att följa läkares råd och ta det lugnt.

Skriv gärna och fråga om ni har några funderingar!

Låter härligt! Det med det psykiska har jag läst många som upplever. Gjorde det samma efter min GBP op, lite känslan, "vad har jag gjort..." Min kirurg har förberett mig på att det kan komma att bli en lite tumult känslo resa även med bukplastiken efteråt. Står också i alla papper ifrån kliniken att man kan komma påverkas psykiskt. När jag bokade min op blev jag först besviken att jag inte fick op tid inom en månad, men nu har det börjat lägga sig och jag är mer än nöjd över att det blir när det blir eftersom jag vill förbereda mig mer innan dess. Göra i ordning allt på jobbet innan sjukskrivning, förbereda mig så gott det går mentalt och planera in hjälp här hemma osv (har små barn).
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem