Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

28 dec, 2014

Vi som ska göra bukplastik vinter/vår 2015!

Bukplastik

Här hänger vi som skall göra bukplastik vinter/vår 2015 :-)

172

Sortera efter

Emm

Kvinna ·

11 jan, 2015

Jag skall opereras 28:E jan. Stor buk med fettsug & bröstlyft utan implantat, känns spännande nu när det närmar sig... Måste gå ner ett par kg till innan OP, för att få ett så bra slutresultat som möjligt... :)
Gilla

Anonym användare

12 jan, 2015

Vill bara ha det gjort NU!! Avundsjuk på er som snart skall opas ;-)
Gilla

Anonym användare

15 jan, 2015

Nu är det ju två som redan opat sig i tråden :-) HUR MÅR NI??
Gilla

Anonym användare

15 jan, 2015

Förlåt nu läste jag fel.., EN har opats; Miss me och två som väldigt snart ska ;-)
Gilla

Else

Kvinna ·

17 jan, 2015

Vilket härligt forum! Jag ska operera mig 9 februari och fick tiden i förra veckan. Ligger precis på gränsen till normalt BMI. Ska man köra någon kur för att gå ner mer innan op. En med många frågor och väldigt förväntansfull
Gilla

Else

Kvinna ·

17 jan, 2015

Spännande då är det nära. Du skriver att du måste gå ner lite innan op för bättre resultat. Var det något de sa till dig vi konsultationen? Ska själv på konsultation veckan innan Op och är lite orolig för min vikt som ligger på gränsen till Normalt BMI Stort lycka till!
Gilla

Emm

Kvinna ·

19 jan, 2015

Bara 9 dagr kvar innan OP för mig.. Ang vikten, ja läkaren sa till mig att jag skall gå ner får ett bättre slut resultat... Jag väger nu 59 kg så det känns bra :)
Gilla

Else

Kvinna ·

19 jan, 2015

Bra jobbat med vikten. Vad gjorde du för att gå ned?
Gilla

Ophelia

Kvinna ·

19 jan, 2015

Jag ska korrigera bukplastik den 11 februari då landstinget vid den stora bukplastiken endast tog bort halva huden.. Nu ska jag sys på varje sida av överkroppen upp till armhålan, så den lösa huden försvinner där med. Tror det blir bättre än ett ärr mitt på och nu försvinner överskottshud på ryggen också :-) Vill verkligen råda er att gå ned och vars viktstabila tre månader innan operation. Går du ned några kilo efter operationen blir det lös hud igen väldigt lätt. Vet inte varför. Landstinget kräver därför viktstabilatet i 6 månader för att operationen inte ska vara i onödan om patienten sedan går ned en 5 kilo till.
Gilla

Wrestsgirl

Kvinna ·

21 jan, 2015

Imorgon bitti 7.30 är det dags för mig att opereras på läkarhuset i Uppsala. Nu börjar jag verkligen känna av nervositeten, är dessutom livrädd för sjukhus och allt vad nålar mm heter, men har jag bestämt mig så har jag, då får jag va hur rädd jag vill.😉

Gilla

Anonym användare

21 jan, 2015

Åhhhh! Lycka till nu och hör av dig när du orkar! Förstår att du är nervös ;-)
Gilla

gråkatten22

Kvinna ·

22 jan, 2015

Hej!

Jag försöker hitta en bra kirurg i Stockholm för bukplastik. Är det någon som vet någon klinik som känns "trygg"?

Vh,

Gråkatten

Gilla

Wrestsgirl

Kvinna ·

22 jan, 2015

Hej. Idag gjorde jag min bukplastik, fick även komma hem redan idag och kan säga att jag mår helt ok. När jag precis vaknat kändes det som ett tåg kört över mig, men fick snabbt smärtlindring och blev genast bättre. Nu har jag som träningsvärk i magen. De tog 1,3 kg hud och fettsög 700 gr. Så totalt 2 kg! Helt otroligt. Har ännu inte vågat öppna gördeln för att kolla så återkommer senare med hur magen ser ut. Lycka till ni andra som ska göra snart.
Gilla

Emm

Kvinna ·

22 jan, 2015

Jag fick frågor om hur jag gått ner i vikt... Var uppe & snuddade vid 66 kg vilket är på tok för mycket på mig... :( Jag bestämde mig att nu får jag skärpa mig, när min man är sååå snäll & lägger 100 000:- på mig så är det minsta jag kan göra är att banta så att vi får bästa & snyggaste valutan för pengarna... Jag slutade att äta pasta & potatis. Inget sött & skräpigt what so ever. Bröd äter jag inte men det är nog bra art hoppa om man gillar det, jag äter dock en massa knäckte bröd :) Kan meddela att jag INTE tränar, har ett jobb som tar mycket tid & ork så jag har prio att vara hemma de få lediga timmarna jag har. Skall börja till våren - har lovat min man & son det... Så nu är det bara 6 dagr kvar innan jag "får min nya" kropp YEAY!!!
Gilla

Emm

Kvinna ·

22 jan, 2015

PS drog ner på vin, men inte avstått helt ;)
Gilla

Anonym användare

26 jan, 2015

Wrestsgirl skrev:
Hej. Idag gjorde jag min bukplastik, fick även komma hem redan idag och kan säga att jag mår helt ok. När jag precis vaknat kändes det som ett tåg kört över mig, men fick snabbt smärtlindring och blev genast bättre. Nu har jag som träningsvärk i magen. De tog 1,3 kg hud och fettsög 700 gr. Så totalt 2 kg! Helt otroligt. Har ännu inte vågat öppna gördeln för att kolla så återkommer senare med hur magen ser ut. Lycka till ni andra som ska göra snart.
Hur mår du nu? Så du åkte hem samma dag alltså?
Gilla

Anonym användare

26 jan, 2015

Emm; Lycka till på onsdag (var det va!?) Håll oss uppdaterade ;-)
Gilla

Fit4Life

Man ·

26 jan, 2015

Nu har det gått lite mer tid sedan mitt ingrepp. Känns helt underbart. Svullnaden har nästan gett sig och min mage är platt och jättefin. Midja verkar bli lagom och bidra till fint vformad överkropp. Har funderat lite på att förlänga snitt om det blir kvar love handles men lite tidigt att säga ännu. Har även kunnat börja träna cardio och det känns underbart att kunna röra sig. Den första månaden var dock jobbig - både psykiskt och fysiskt. Även mot slutet av månaden var jag jättetrött. Var beredda på att det tar lång tid att läka. Inget litet ingrepp .. Men ville bara berätta att allt vänder och blir bättre. Finns ingen väg tillbaka och jag skulle absolut inte vilja ha ogjort. Nu ska jag njuta av och vårda min nya fina kropp ... Ser verkligen fram mot sommaren !!!
Gilla

Anonym användare

26 jan, 2015

Låter helt underbart 👍 Tack för att ni som redan opat er delar med er av era erfarenheter!

Gilla

Wrestsgirl

Kvinna ·

27 jan, 2015

Hej! Japp jag fick åka hem samma dag redan. Jag mår över förväntan måste jag säga :-) Enda problemet jag har nu är en enorm smärta i ryggen pga att jag måste gå framåtböjd och att jag fr endast kan ligga på rygg. All personal på läkarhuset i Uppsala var helt underbara. När jag vaknade kändes det som någon kört en påle genom magen eller att jag blivit överkörd av tåget, men det gick fort över med smärtlindring. Svårt att se resultat än, har knäppt upp gördeln några ggr men känns lite obehagligt, är ju ff svullen så svårt att säga resultatet än, sen där de har fettsugit ut på kärlekshandtagen så är huden väldigt slapp, men det kanske drar ihop sig med tiden :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem