Anonym användare
28 dec, 2014
Vi som ska göra bukplastik vinter/vår 2015!
BukplastikHär hänger vi som skall göra bukplastik vinter/vår 2015 :-)
Sortera efter
BIMI
Kvinna ·
17 mar, 2015
Mich
Kvinna ·
26 mar, 2015
Hej alla 2015 buksystrar😉
Hittade eran tråd och förstår att många av er är opade men saknar lite mer bilder!
Jag skulle göra en korrigering efter min stora bukis jan-14 som nu blev till en ny bukop ist 21/3.
De här första jobbiga dagarna som vi alla går igenom är snart över och imorgon dag 6 ska jag åka in och ta bort drenaget. Skönt!!!
Ser att BIMI ska göra den största varianten av bukis och hoppas verkligen det har gått jättebra!
Minns att vi hade en tjej som gjorde det samtidigt med min förra op. Har du hämtat dej lite?
Mår ni andra bra? Eller någon som råkat ut för komplikationer?
Britney
Kvinna ·
02 apr, 2015
Nilla
Kvinna ·
02 apr, 2015
redelicious
Kvinna ·
02 apr, 2015
Britney
Kvinna ·
03 apr, 2015
Jag mår betydligt bättre idag! Sov oväntat bra. Vaknade varje gång jag skulle vända mig men jag behövde inte vända mig så himla ofta. Sov inte särskilt bra men bättre än jag väntat åtminstone.
Det är inga större problem att ta sig till toan. Men det märks att jag får stor hjälp av värktabletterna, för i morse när dom nästan hade gått ur så gjorde det ondare.
Så jag får nog fortsätta ta dom minst i några dar.
Men det är verkligen enorm skillnad mot igår! Andningen går MYCKET lättare (har nästan inga problem med det alls). Tack Nilla för tips! Jag fick nästan panik över andningen igår, för det kändes verkligen som att jag inte fick nån luft. Men en sjukgymnast kom och pratade med mig och berättade hur jag skulle göra för att andas.
Nilla
Kvinna ·
03 apr, 2015
Toppen skönt att du mår bättre
Britney
Kvinna ·
04 apr, 2015
Nu är det andra natten jag sovit hemma efter operationen och jag sov betydligt bättre mot igår. Jag vaknade inte varje gång jag skulle vända mig. Vaknade klockan 9 rätt förvånat.
Vaknade klockan fem och tog värktabletterna som jag ska ta var 8e timme men utöver det så hade jag inga större sömnavbrott. Somnade om fort.
Det är klart att jag sover ju himla dåligt i jämfört med innan operationen men tycker det ändå är okej.
Britney
Kvinna ·
06 apr, 2015
Hej hörreni, hur är det med er? Hur går det med läkningen? Nån som ska opereras snart?
jessica00
Kvinna ·
25 apr, 2015
Längesen jag var här inne nu. gjorde full bukplastik 25 mars så 1 mån idag. 5 cms delning syddes ihop och 1 kg överskott togs bort. Jag har mått oförskämt bra. Har genomgått två kejsarsnitt tidigare och detta var väldigt likvärdigt. Jag har förstått att man får väldigt olika direktiv kring gördlar och korsetter. Vid hemgång hade jag en med ben och en kardborre utanpå. Vid återbesöket efter 2 veckor togs kardborren bort och nu har jag enbart gördeln med ben dygnet runt och har 1 och en halv vecka kvar sen är jag färdig så att säga. Är det någon av er andra som upplevt att ni blivit svullna på baksidan av ryggen vid kärlekshandtagen. Jag är lite orolig att resultatet blev ett timglas....
Emmispemmis
Kvinna ·
25 apr, 2015
jessica00
Kvinna ·
25 apr, 2015
Nilla
Kvinna ·
26 apr, 2015
Jag gjorde också min bukplastik i mars den 11:te för att vara exakt och enligt vad jag läst om andra och förstått så bör man vänta med att så att säga titta efter fel då kroppen läker ojämnt.
Det är ju inte förrän ett år efter som korrigering, om så behövs gör så för min del innebär det att min kropp har typ 10 månader kvar innan jag kan se mitt slutresultat.
jah tycker själv att det verkar som jag har väl mycket skinn kvar men har inte brytt mig om att vare sig kontakta min läkare eller min klinik utan tänker som så att jag ska dit efter sommaren så vid typ 7 månader och tycker jag så då så får vi se.
Mitt förslag Emmispemmis är att försök slappna av och tänk på att i plastikoperations tid så är du nyopererad och möjligheten finns att du inte ser ut som du gör nu om 6 månader. Dessutom så opererar de inte om efter 2 månader ändå utan de vill helst att det ska ha gått ett år.
hoppas allt blir bra för dig och försök att njut av det som du är nöjd med och ge det andra tid, minst 6 månader innan du oroar dig.
Emmispemmis
Kvinna ·
26 apr, 2015
jessica00
Kvinna ·
26 apr, 2015
Britney
Kvinna ·
26 apr, 2015
Hej allihop! Jag gjorde på Art Clinic 1 april och det har gått bra. Jag sydde 4cm mellanrum mellan magmusklerna och tog bort 1,5 kg fett och hud.
Har haft lite vätska i magen men nu är jag bara svullen ner mot ärret och så bak på ryggen efter fettsugen. Men känner hela tiden hur huden lugnar sig och blir min igen.
Jag försöker fortfarande att ta det lugnt men det börjar bli svårare och svårare desto rörligare jag blir. Men eftersom jag inte vill samla på mig väska igen eller förlänga läkningen så lägger jag mig och vilar så ofta som det känns rimligt.
Jag skriver en blogg om operationen som ni kan gå in på och läsa om ni vill: bukis.blogg.se
Emmispemmis
Kvinna ·
27 apr, 2015
Britney
Kvinna ·
27 apr, 2015
Jag tycker att det låter som att han vill skjuta över problemet på dig lite genom att föreslå viktnedgång. Jag tycker att du bör få väga vad du vill utan att behöva räkna med ett ojämnare resultat. Jag blir faktiskt arg när jag läser det du skriver att han har svarat. När jag ser din bild ser jag sannerligen inte nån som som "bör träna och även gå ner något kilo". Jag tycker att din första reaktion låter helt rimlig.
Emmispemmis
Kvinna ·
27 apr, 2015
Emmispemmis
Kvinna ·
27 apr, 2015
jag har inte opererat mig ännu men har vid 2 tidigare operationer haft svårt att ta mig ur sängen själv. det är typ det svåraste med att vara själv.
mat o annat kan ju fixas i förväg och stå nära men toabesök och röra på sig lite är ett måste.
för att göra det lättare att ta sig från liggande till stående så försök hitta något sätt att knyta ett rep så att du kan greppa tag i det och delvis dra dig upp till stående. idealiskt är ett handtag från taket typ men även ett rep från golvet hjälper. Var uppfinningsrik ett långt rep kan ju knytas i ett annat rum och fortfarande vara till hjälp.
lycka till.