myboobi
Kvinna ·
15 okt, 2013
vi som ska göra näsplastik i november 2013:)
Näsoperation - Näsplastikheeej:!!tänk att det äntligen snart är dax!!!:)
tänkte bara kolla om det är flera som ska göra en näsop i nov månad? tänkte att vi här kunde dela tankar och funderingar osv:)
tips och råd
kram påå err!!
Sortera efter
Sokalaka
Kvinna ·
22 okt, 2013
Jag ska opereras i november! Vilket datum ska du opereras?
Gilla
Dahlia
Kvinna ·
26 okt, 2013
Jag var på konsultation tidigare i veckan och planeras att opereras i november också! Ser fram emot detta. 😀
Min kirurg sa att det troligen kommer bli en total näsplastik - vilket jag uppfattat är att man skär upp huden mellan näsborrarna (septum) men han nämnde också att han måste gå in vid näsroten typ, mellan ögonen för att komma åt näsbenet, vad kallas en sådan operation om någon vet?
Gilla
Hejrovbino
Man ·
26 okt, 2013
Ska operaras om två veckor :D i November!!
Gilla
myboobi
Kvinna ·
29 okt, 2013
Heeej allla va kul att se att det är flera än jag som lägger sig på op bordet!! 12 nover smäller det:)) börjar bli rikitgt nervös..men mest för att jag ska få panik av sederingen(konstigt jag vet) och att det ska rinna massa blod ner i halsen som gör att man får svårt att andas eller att man ska få panik av det:/// kan tilllägga att jag opas i lokalbedövning samt sedering(själv valt fast ganska omfattaden op)
någon som har erfarenhet av dessa oros momoent? behöver bli lugnad:((
kram på er!!!
😕
Gilla
myboobi
Kvinna ·
30 okt, 2013
nån?🙂
Gilla
Sokalaka
Kvinna ·
30 okt, 2013
Ska också opereras den 12 november! Var ska du opereras? :)
Tror fakitskt inte att du kommer få blod i halsen som kommer göra det svår för dig att andas. Antigen så får du lite blod i magsäcken men det kommer du nog att spy upp ändå :) Är också ganska nervös inför op!
Gilla
K27
Kvinna ·
31 okt, 2013
Jag har bokat op 25 nov. Känns jätte pirrigt. Shit nu händer det liksom. Bokade igår, o kände mig lättad hela dagen bara över att ha fattat beslutet. Men sen har jag legat vaken hela natten o haft lite ångest. Usch inget kul o gå igenom operationen, men det är nu eller aldrig för mig.
Vart ska ni andra opereras?
Själv har jag bokat Jonas Röjdmark, Akademikliniken.
Gilla
Hejrovbino
Man ·
31 okt, 2013
Har du ångest K27? :( jag är så glaaaad och förväntansfull!! Ska opereras utav Richard Rylander!
Fanns en tråd innan med en lista full med bra grejer att köpa inför näsplastik. Någon som följer den och kan länka? Eller vad ska ni inhandla inför operationen?
Gilla
myboobi
Kvinna ·
31 okt, 2013
sokalaka jaså va kul hehe samma datum:)) nää hoppas verkligen inte de,man blir väl tamponerad under själva op:en,men lite blod kan jag ta,som jag ska iof får kräkas upp..hehe bara man inte får ligga och kämpa med att svälja och andas om vart annat :P
jag op av Richard rylander på conturkliniken,såg att du oxå skulle göra det hejrovbino:)
är oxå glad att det äntligen ska ske men är så klart super nervös oxå,men samtidigt lär man ju ta lite risker för att må bra,altv är ju att inte genom gå detta och må dåligt över det..har en sne näsa som gör att jag får olika profiler!! ska bli så skönt att slippa det bl.a.
det jag har handlat inför op är:
kompresser
tejp
koksalt(om man får skölja längre fram efter op:en)
blåmärkes-salva(om man nu får ha de?:)
sugrör
topsar
kyl-ögonbindel eller vad man ska kalla det hehe
sprej flaska(att ha vatten i,för att fukta munnen tex på natten)
kommer ej på något mera just nu:))
Gilla
Dahlia
Kvinna ·
02 nov, 2013
Jag är lite orolig över smärtan, har sövts förr och det var, även om jag kräktes och vaknade "blind" ingen stor grej. Men smärtstillande.. Enl. min operatör ska endast Alvedon räcka, vilket jag tvivlar på. Vad vet ni om smärtlindring vid näsplastik?
Gilla
myboobi
Kvinna ·
02 nov, 2013
jaag har hört att man ska få starkare utskrivna,har för mig att nån skrev något om citadon?..minns inte namnet till hundra..
jaa nu börjar det närma sig..:)))
Gilla
K27
Kvinna ·
04 nov, 2013
...
Gilla
K27
Kvinna ·
04 nov, 2013
Ja tyvärr har jag jätte jätte ångest. Om min näsa hade varit skitful hade jag inte varit lika orolig, då hade jag inte haft ngt att förlora liksom, då kan den bara förbättras. Nu tycker jag inte den är skitfull, men den är inte helt rak framifrån, vilket gör, jag har en snygg sida och en ful sida. Tror näsan kommer bli snyggare framifrån, men hoppas jag kommer få 2 snygga sidor och inte 2 fula. Känns som det kan gå åt det ena eller andra hållet liksom. Puh!Allt hänger på att han förstår vad jag vill förändra och att han klarar av att göra det så.
När ska du opereras? kul att du är så pass glad o förväntansfull. Stort lycka till, hoppas du blir nöjd. Du får berätta hur det går.
Kan rek bloggen http://lilliliten.blogg.se/
massa bra tips inför och efter op.
hur många tejpar egentligen efter gipset tagits bort? verkar som alla lidingö pat tejpar efter sina operationer. Men Jonas har inte sagt ngt om det.
Gilla
Hejrovbino
Man ·
04 nov, 2013
Förstår det! Har också sne näsa framifrån så jag har också en snygg och en ful sida. Dock tycker jag att min näsa är ful så jag blir liksom glad sålänge jag inte känner igen den haha :D
Jag opereras nu om 3 dagar. :) när opereras du? Stort lycka till för dig med!!
Gilla
K27
Kvinna ·
04 nov, 2013
Hejrovbino skrev:
Förstår det! Har också sne näsa framifrån så jag har också en snygg och en ful sida. Dock tycker jag att min näsa är ful så jag blir liksom glad sålänge jag inte känner igen den haha :D Jag opereras nu om 3 dagar. :) när opereras du? Stort lycka till för dig med!!Oj om bara 3 dagar, vad spännande! stort lycka till. Hoppas du blir nöjd. Men så länge man är ute efter en förbättring tror jag man blir nöjd :) Vart ska du opereras?
Jag ska opereras 25 nov på AK
Gilla
Hejrovbino
Man ·
05 nov, 2013
Inte länge kvar till dig heller då. :) på Lidingökliniken hos Richard Rylander!
Gilla
myboobi
Kvinna ·
06 nov, 2013
kul att vi ligger ganska nära varandra i tiden gällade op:)
det är inte långt kvar för nån av oss:P
för mig är det samma,sne näsa fram ifrån en "fin" och en "ful" sidan.men hoppas på en förbättring iaf,
snarare än perfektion!:)) som richard sa :att detta ska i slutända vara en bra och positiv sak man gör i sitt liv.(självklart är man nervös) men att man ska se till det positiva och inte låta oro ta över:) haha lättare sagt än gjort kanske!
Gilla
orkiden
Kvinna ·
07 nov, 2013
Jag ska opereras den 21 november på AK. Känner mig väldigt glad för att det äntligen ska bli av men samtidigt så nervös för att jag inte ska känna igen mig själv eller att den nya näsan inte passar ansiktet.
Gilla
Hedda
Kvinna ·
07 nov, 2013
Hej orkiden,
jag såg att du valde Paolo framför Jonas. Varför?
/Hedda
Gilla
beliber
Kvinna ·
07 nov, 2013
Opererades för andra gången i måndags och kan meddela dom som undrar att man får starka smärtstillande utskrivna, jag fick bla. OxyNorm utskrivet vilket är väldigt starka smärtstillande, dock inte haft så mycket behov av dom eftersom jag knappt haft ont :)
Gilla