Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Cupcake_ profilbild

Cupcake_

Kvinna ·

23 aug, 2016

Vi som ska op:as i September 2016

Bröstförstoring

Hej allihopa! :) Den 5:e september är det äntligen dags op:as (bröstförstoring). Tänkte att det kunde vara kul att följas åt med fler som ska göra det i september. Så vi kan peppa varandra och svara på frågor m.m Själv så ska jag op:as på Proforma clinic av Magnus Kjelsberg. Ska lägga in 325 cc men jag börjar fundera på om jag ska ta 350, är rädd att jag ska tycka att det blir för litet. Är inte så nervös just nu iaf, men det kanske kommer.. Är ju knappt två veckor kvar! :D Mvh Cupcake_

78

Sortera efter

parize

Kvinna ·

23 aug, 2016

Hej jag ska op den 2 sep så vi är nära nu :D ska op på Laser & estetik av Patrik ska få välja mellan 400,425,450 runda högp ergonomix. Har köpt 2 behåhar där, en vit o en svart. är nervös, o längtar också
Gilla

75kglättare

Kvinna ·

23 aug, 2016

Den 20:e är det min tur! Hober på Improva ska lägga in 440 anatomiska och samtidigt göra en överarmsplastik. Nervös och förväntansfull till tusen!
Gilla

fannah

Kvinna ·

23 aug, 2016

Den 27e är det dags för mig! Patrik höijer på laser o estetik, väljer mellan 400/425 och 425/450 motiva round hög profil :) lycka till tjejer! Ska bli kul o följa er :)
Gilla

Nettan76

Kvinna ·

23 aug, 2016

31 aug är det dags för mig på Proforma. Så jäkla nervös och velar om storlek på implantaten
Gilla

Nettan76

Kvinna ·

23 aug, 2016

31 aug är det dags för mig på Proforma. Så jäkla nervös och velar om storlek på implantaten
Gilla

BlueBubble

Kvinna ·

24 aug, 2016

Jag ska opas den 1 september av Örjan Gribbe på Proforma, fortfarande vilsen med storlekar på implantaten men i alla fall minst 500cc mentor hög profil. Ska på en andra konsultation och testa fler Strl på implantat och ställa några frågor om diverse grejer.
Gilla

BlueBubble

Kvinna ·

24 aug, 2016

Jag ska opas den 1 september av Örjan Gribbe på Proforma, fortfarande vilsen med storlekar på implantaten men i alla fall minst 500cc mentor hög profil. Ska på en andra konsultation 26/8 och testa fler Strl på implantat och ställa några frågor om diverse grejer.
Gilla

Nettan76

Kvinna ·

24 aug, 2016

Jag valde allergan. De verkade ge bättre lyft och kändes säkrare.
Gilla

Cupcake_

Kvinna ·

26 aug, 2016

parize skrev:

Hej jag ska op den 2 sep så vi är nära nu :D
ska op på Laser & estetik av Patrik
ska få välja mellan 400,425,450 runda högp ergonomix. Har köpt 2 behåhar där, en vit o en svart.
är nervös, o längtar också

Åh det är ju jättenära nu! Lycka till och skriv sen när du har ork och berätta hur allt gick! :D Btw, hur har du valt bh storlek? Tänkte köpa några mjuka sporttoppar men hur ska jag veta storlek.
Gilla

Cupcake_

Kvinna ·

26 aug, 2016

75kglättare skrev:

Den 20:e är det min tur! Hober på Improva ska lägga in 440 anatomiska och samtidigt göra en överarmsplastik. Nervös och förväntansfull till tusen!

Önskar dig all lycka till!! Berätta sen hur allt gick :D
Gilla

Cupcake_

Kvinna ·

26 aug, 2016

fannah skrev:

Den 27e är det dags för mig! Patrik höijer på laser o estetik, väljer mellan 400/425 och 425/450 motiva round hög profil :)
lycka till tjejer! Ska bli kul o följa er :)

Vad kul! Lycka till och berätta sen hur det gick och vad du valde :D
Gilla

Cupcake_

Kvinna ·

26 aug, 2016

Nettan76 skrev:

31 aug är det dags för mig på Proforma.
Så jäkla nervös och velar om storlek på implantaten

Vad heter din kirurg på Proforma? Vilken cc funderar du på? Berätta sen hur det gick! Nu är det ju bara några dagar kvar ju. Lycka till! :D
Gilla

Cupcake_

Kvinna ·

26 aug, 2016

BlueBubble skrev:

Jag ska opas den 1 september av Örjan Gribbe på Proforma, fortfarande vilsen med storlekar på implantaten men i alla fall minst 500cc mentor hög profil. Ska på en andra konsultation 26/8 och testa fler Strl på implantat och ställa några frågor om diverse grejer.

Jag velar också på storlek 325 eller 350.. Men tänkte att man får ju träffa kirurgen innan op så man måste ju hinna prova en sista gång då? Okej men det är ju jättebra att du varit på en till konsultation. Hur gick det?
Gilla

Cat85

Kvinna ·

26 aug, 2016

Hej! Jag ska opa mig 19/9 av Peter Cosmo på Citadell. Tycker det är supersvårt att bestämma sig vilken storlek och profil man ska ta. Har blivit rek Motiva 380 mellanprofil eller 450 högprofil. Ska på konsultation nästa vecka för att testa lite mer. Vill både att det ska bli en hyfsat markant skillnad samtidigt vill jag inte att det ska bli för stort. Snacka om beslutsångest.
Gilla

Newtits

Kvinna ·

26 aug, 2016

Ska opereras 7 september på Laser & Estetik! Tiden går såå långsamt nu när det är så kort tid kvar.. Men har mycket att fixa hemma, städa o fixa mat o flytta ner micron tänkte jag göra! Har ni några tips som inte jag har tänkt på? Ska nog köpa en värmefilt också, hört att det är jätteskönt o ha när man har ont i ryggen efter operationen!
Gilla

Glimma

Kvinna ·

26 aug, 2016

Jag opererar mig hos Tuve Mårtensson, Citadellkliniken i Landskrona, 21 sep. Stor bukplastik och bröstförstoring med Motiva 360cc MP bakom muskeln. Nervös och nojar över olika saker varje dag. Det börjar kännas så påtagligt verkligt nu. Jag ska verkligen göra det här!
Gilla

parize

Kvinna ·

26 aug, 2016

Ja jag tänkte också fixa o grejja här hemma, vill de ska va fint o rent efter ja kommer hem ( ska dock va hos min bror första o kanske andra natten) nu är det verkligen nära :D
Gilla

BlueBubble

Kvinna ·

28 aug, 2016

Cupcake_ skrev:

BlueBubble skrev:

Jag velar också på storlek 325 eller 350.. Men tänkte att man får ju träffa kirurgen innan op så man måste ju hinna prova en sista gång då? Okej men det är ju jättebra att du varit på en till konsultation. Hur gick det?

Det gick jätte bra! fick testa 550cc och det såg jätte fint ut. Fick en fin side boob, men Örjan visste inte om det skulle gå att få in men han skulle försöka. skulle det vara så att det inte går så ska han lägga in 500cc. nu är det 4 dagar kvar och jag börjar bli nervös... kan nästan inte förstå att det verkligen kommer att hända! jag är nog mest nervös att jag inte kommer att ha samma konsistens på brösten sen som jag har nu... men man vänjer sig väl antar jag. Jag har mjuk egen vävnad (ca 250cc) så dom kommer inte vara lika gosiga sen... men dom mjuknar nog efter ett tag :)
Gilla

Amanda

Kvinna ·

28 aug, 2016

Lycka till!! Jag la in 500 och är supernöjd!!!
Gilla

Gullan80

Kvinna ·

02 sep, 2016

Såg er sept tråd här. Jag ska op den 27 sept i Göteborg hos Peter Tarnow, Calanderska. Känns superbra, och han verkar väldigt duktig. Men vet inte om mina 250 är tillräckligt. Vill absolut inte få för stora då jag alltid haft små. När blir man silvermedlem? Vill kunna se andras bilder om få en uppfattning innan op.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem