Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Cupcake_ profilbild

Cupcake_

Kvinna ·

23 aug, 2016

Vi som ska op:as i September 2016

Bröstförstoring

Hej allihopa! :) Den 5:e september är det äntligen dags op:as (bröstförstoring). Tänkte att det kunde vara kul att följas åt med fler som ska göra det i september. Så vi kan peppa varandra och svara på frågor m.m Själv så ska jag op:as på Proforma clinic av Magnus Kjelsberg. Ska lägga in 325 cc men jag börjar fundera på om jag ska ta 350, är rädd att jag ska tycka att det blir för litet. Är inte så nervös just nu iaf, men det kanske kommer.. Är ju knappt två veckor kvar! :D Mvh Cupcake_

78

Sortera efter

lillamy82

Kvinna ·

02 sep, 2016

Hej :) jag opererade mig på estetik och laser i Stockholm ( patrik höijer) i dag klockan 11.00. Jag valde mentor 400cc hög profil. Gick från 350cc till 400cc precis innan operationen. Jag har gjort både lyft o inlägg. Just nu känns det väldigt bra :) längtar tills att jag får ta bort det om 12 dagar då jag ska tillbaka på återbesök.
Gilla

BlueBubble

Kvinna ·

03 sep, 2016

Opererades i torsdags men har inte orkat/hunnit skriva något här, blir sömnig efter ca 30 min vaken tid haha... Tror de är pga tramadol... De starkare smärtstillande. Jag opades av Örjan Gribbe på Proforma, jag la in 500cc runda i hög profil bakom muskeln. Självklart så gjorde det ondast i torsdags efter självaste operationen. Men nu hat det värsta släppt. Jag kan lyfta armarna osv :) men vrida sig går inte, då gör det för ont i snitten. Detta pga min thong bra.. Huden mellan brösten började lyfta så jag tänkte att det var lika bra att köpa en med en gång så att jag inte behöver göra korr på de. Tycker redan nu att de blivit mjukare haha, vet inte om det är pga huden som börjar ge efter eller om det är inbillning. Lycka till er andra som det snart är dags för!
Gilla

fannah

Kvinna ·

03 sep, 2016

lillamy82 skrev:

Hej :) jag opererade mig på estetik och laser i Stockholm ( patrik höijer) i dag klockan 11.00. Jag valde mentor 400cc hög profil. Gick från 350cc till 400cc precis innan operationen. Jag har gjort både lyft o inlägg. Just nu känns det väldigt bra :) längtar tills att jag får ta bort det om 12 dagar då jag ska tillbaka på återbesök.

Vad spännande! Hade du bestämt med Patrik att du eventuellt ville gå upp i storlek innan eller var det något du kände där på plats? Vet du vilken bröstbredd du har? Och hur kändes det när du kom till kliniken, personalen m.m? :)
Gilla

Memsan

Kvinna ·

03 sep, 2016

Den 26:e september ska jag opas på laser och estetik. Är galet nervös och det känns som att tiden står stilla, jag bara vill bara vara där och ha det gjort nu! :p
Gilla

lillamy82

Kvinna ·

03 sep, 2016

fannah skrev:

lillamy82 skrev:

Vad spännande! Hade du bestämt med Patrik att du eventuellt ville gå upp i storlek innan eller var det något du kände där på plats? Vet du vilken bröstbredd du har?
Och hur kändes det när du kom till kliniken, personalen m.m? :)

jag hade haft mailkontakt med patrik angående större storlek. Har hört att det e så många som ångrat att dom inte la in mera, då storleken blir lite mindre när det läkt färdigt. Nej tyvärr ja vet inte så här på rak arm vad ja har för mått. Personalen var helt fantastisk likaså patrik. Ja var bra omhändertagen både före o efter operation. Och idag ringde dom från kliniken o ville höra hur man mådde. :) så väldigt nöjd med allt !
Gilla

Sann68

Kvinna ·

03 sep, 2016

Hej, jag ska opereras den 13 september på Improva, Magnus Hober. Bröstlyft + förstoring Mentor High profile 500 cc. Spännande!! Gjorde cirkumferent bukplastik där i april och jag blev jättenöjd.
Gilla

lillamy82

Kvinna ·

03 sep, 2016

parize skrev:

Hej jag ska op den 2 sep så vi är nära nu :D
ska op på Laser & estetik av Patrik
ska få välja mellan 400,425,450 runda högp ergonomix. Har köpt 2 behåhar där, en vit o en svart.
är nervös, o längtar också

hej :) vilken tid opererades du ? Jag gjorde oxå det 2 september på laser o estetik i Stockholm. Blev du nöjd ?
Gilla

fannah

Kvinna ·

03 sep, 2016

lillamy82 skrev:

fannah skrev:

lillamy82 skrev:

Vad spännande! Hade du bestämt med Patrik att du eventuellt ville gå upp i storlek innan eller var det något du kände där på plats? Vet du vilken bröstbredd du har?
Och hur kändes det när du kom till kliniken, personalen m.m? :)

jag hade haft mailkontakt med patrik angående större storlek. Har hört att det e så många som ångrat att dom inte la in mera, då storleken blir lite mindre när det läkt färdigt. Nej tyvärr ja vet inte så här på rak arm vad ja har för mått. Personalen var helt fantastisk likaså patrik. Ja var bra omhändertagen både före o efter operation. Och idag ringde dom från kliniken o ville höra hur man mådde. :) så väldigt nöjd med allt !

Tack för svaret! Härligt att du känner dig så nöjd, kan jag andas ut lite nu när nervositeten sakta kommer smygandes :)
Gilla

Ingise

Kvinna ·

03 sep, 2016

Jag ska opereras den 27/9 hos Patrik Höijer, Laser & Estetik :-)
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

03 sep, 2016

Här är en till som ska opereras på Laser & Estetik den 27/9 av Patrik. :-D Var där på konsultation kl 10 idag. Kan hända att vi stötte på varandra då lillamy82 :-) Hoppas du blev nöjd.
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

04 sep, 2016

Fannah och Ingise, kul att vi har samma dag! Vilken tid har ni? Jag fick kl 17,30 så tror jag är sist ut.
Gilla

Cupcake_

Kvinna ·

04 sep, 2016

Hej igen allihopa! Har haft fullt upp dom senaste dagarna så har inte hunnit vara aktiv här. Men imorgon så är det äntligen min tur! (Proforma clinic, Magnus Kjelsberg. Runda mentor 350 cc HP). Känner mig inte alls nervös än så länge faktiskt. Ska duscha i Descutan nu ikväll och imorgon bitti innan jag åker. Kanske då eller nu ikväll när jag ska sova kommer nervositeten? Vi får se! Snart ska jag i allafall äta något, får se vad, men ska unna mig något gott. Ska vara fastande 6 timmar innan man kommer till kliniken..Men jag tänkte ta från midnatt för säkerhetsskull. Ha det så bra alla och lycka till med alla som har sin op framöver och hoppas allt gått bra för er som redan opat er! (Utifall det dröjer innan jag återkommer till tråden). Kram till alla! Mvh Cupcake_
Gilla

Emma86

Kvinna ·

04 sep, 2016

Hoppar in här trots att det inte är någon bröstoperation jag ska göra.. Hoppas det är okej! Kommer genomgå en stor bukplastik med korrigering av bukmuskler den 15:e. Ska opereras på Akademikliniken i Gbg av dr. Lauritzen. Har lite mer skador på bukmusklerna än "normalt" efter 2 kejsarsnitt varav det vid det ena skedde rätt mkt fel och missar, så ska bli skönt att förhoppningsvis få en hyffsat hel och fungerande mage om ett tag..
Gilla

Whatever

Kvinna ·

04 sep, 2016

Full buk och bröstförstoring på citadell 15:e, Av Dr Helena Sveinsdottir. 590cc motiva round corsé och ev sy magmuskler. Har dock fått kalla fötter (dock försent nu när op är betald och allt) men det är mycket pengar som jag tänker på kunnat använt till annat. Förhoppningsvis så blir resultatet bra så jag slipper våndas efter ^^.
Gilla

Cupcake_

Kvinna ·

05 sep, 2016

Då var man op:ad och klar sedan några timmar tillbaka! Är så nöjd än så länge :D
Gilla

75kglättare

Kvinna ·

06 sep, 2016

Sann68 skrev:

Hej, jag ska opereras den 13 september på Improva, Magnus Hober. Bröstlyft + förstoring Mentor High profile 500 cc. Spännande!!
Gjorde cirkumferent bukplastik där i april och jag blev jättenöjd.

Va roligt! Jag gjorde en cirkumferent hos Hober 13/6 och gör överarmsplastik plus bröstförstoring 20/9 :) Hur känns det efter den cirkumferenta? :)
Gilla

Emma86

Kvinna ·

07 sep, 2016

Whatever skrev:

Full buk och bröstförstoring på citadell 15:e,
Av Dr Helena Sveinsdottir. 590cc motiva round corsé och ev sy magmuskler.

Har dock fått kalla fötter (dock försent nu när op är betald och allt) men det är mycket pengar som jag tänker på kunnat använt till annat. Förhoppningsvis så blir resultatet bra så jag slipper våndas efter ^^.

Då op:as vi samma dag.. Hoppas också innerligt att resultatet gör att man inte behöver känna panik över pengarna efteråt. För min del så handlar det även om att pengarna förhoppningsvis ska kunna minska risken för sjukskrivning och problem under resten av livet då jag har haft smärtproblematik i bukmusklerna redan sen mitt första kejsarsnitt. Det blev dock väldigt mycket värre efter sista då läkaren var tvungen att klippa ett jack i ena bukmuskeln då hon inte kom åt barnet genom att enbart sära på bukmusklerna vilket är det normala. Denna suturerades sedan ej och har orsakat ganska mycket besvär genom åren. Dr. som ska op:a mig nu var väldigt säker på att det skulle gå att fixa till och exakt hur det ser ut i det området och vad som behöver göras tar han ställning till när han öppnar mig.. Det som är klart är att det blir suturering av de raka bukmusklerna.
Gilla

Sann68

Kvinna ·

11 sep, 2016

75kglättare skrev:

Sann68 skrev:

Hej, jag ska opereras den 13 september på Improva, Magnus Hober. Bröstlyft + förstoring Mentor High profile 500 cc. Spännande!!

Va roligt! Jag gjorde en cirkumferent hos Hober 13/6 och gör överarmsplastik plus bröstförstoring 20/9 :) Hur känns det efter den cirkumferenta? :)

Gilla

Sann68

Kvinna ·

11 sep, 2016

Det känns bara bra. Det stramar ju förstås fortfarande och jag har ingen känsel ca 1 dm runt hela kroppen. Själv då?
Gilla

Sann68

Kvinna ·

11 sep, 2016

75kglättare skrev:

Sann68 skrev:

Det känns bara bra. Det stramar ju förstås och jag har ingen känsel ca 1 dm runt hela opsnittet. Själv då?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem