Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

Boobs4me

Kvinna ·

30 sep, 2014

Jag opas den 26 november av Peter Cosmo på Citadellkliniken. Har fortfarande inte kommit fram till exakt vilken storlek jag vill ha. Velar mellan 425cc hp och 445 cc uhp
Gilla

loonette

Kvinna ·

01 okt, 2014

Nu är det oktober. Det betyder att vi ska opereras NÄSTA MÅNAD! 👍

Gilla

Jess

Kvinna ·

01 okt, 2014

Ja jag såg de ubbelina
Gilla

Beauty

Kvinna ·

01 okt, 2014

Boobs4me skrev:
Jag opas den 26 november av Peter Cosmo på Citadellkliniken. Har fortfarande inte kommit fram till exakt vilken storlek jag vill ha. Velar mellan 425cc hp och 445 cc uhp
Ska också opereras utav Peter den 4 november kan inte fatta att det är nästa månad.. Jag ska dit den 14 okt och testa storlek och bestämma mig! Lutar åt 300cc HP mentor släta... Hur går dina tankar inför opration ser att du oxå har två barn.. Får du hjälp av någon?
Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

01 okt, 2014

Ser att några skriver ut släta vs textuerade. Är det ni själva som valt och varför i sådanna fall eller är det kirurgerna som valt? Min kirurg har valt ut till mig men hon sa inget om varför hon valde släta.
Gilla

loonette

Kvinna ·

01 okt, 2014

Linnéa.W skrev:
Ser att några skriver ut släta vs textuerade. Är det ni själva som valt och varför i sådanna fall eller är det kirurgerna som valt? Min kirurg har valt ut till mig men hon sa inget om varför hon valde släta.
Eftersom jag ska lägga framför nu fick jag inte egentligen välja, i alla fall inte om jag vill ha kapselförsäkring, och jag känner att jag litar på att min kirurg väljer det han tror blir bäst. 

Gilla

Nelle31

Kvinna ·

01 okt, 2014

loonette skrev:

Nu är det oktober. Det betyder att vi ska opereras NÄSTA MÅNAD! 👍

Jag veeeeet
Gilla

Johanna38

Kvinna ·

01 okt, 2014

Hej!Jag ska op. 28 nov på KKAB i Jönköping av Ivan Letterfors. Har inte träffat honom utan varit på konsultation med en sköterska för en månad sedan. Slutade amma mitt andra barn i Juni och det måste gå 6 mån mellan amning och op. Jag trodde jag var förberedd inför konsult. men nu när jag läst på detta forum samt googlat bilder mm så inser jag att jag inte var det. Det är så svårt att veta vilken storlek jag vill ha. Vill ha stora men inga onaturliga bollar:) Men jag litar på att Ivan lotsar mig rätt...
Gilla

CRM

Kvinna ·

01 okt, 2014

Bara 5 ynka veckor kvar nu!!!
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

01 okt, 2014

CRM skrev:
Här är det 6v kvar men det är inte alls länge kvar ;) speciellt inte när man har väntat i 10 år!
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

01 okt, 2014

Johanna38 skrev:
Hej!Jag ska op. 28 nov på KKAB i Jönköping av Ivan Letterfors. Har inte träffat honom utan varit på konsultation med en sköterska för en månad sedan. Slutade amma mitt andra barn i Juni och det måste gå 6 mån mellan amning och op. Jag trodde jag var förberedd inför konsult. men nu när jag läst på detta forum samt googlat bilder mm så inser jag att jag inte var det. Det är så svårt att veta vilken storlek jag vill ha. Vill ha stora men inga onaturliga bollar:) Men jag litar på att Ivan lotsar mig rätt...
Va kul :) Jag ska operera mig av Ivan i jönköping den 14 nov :) Jag har också bara träffat en sköterska på konsultationen men ska träffa Ivan nästa vecka för att bestämma exakt vad det blir och om jag ska göra ett minilyft på ena bröstet. Jag litar helt och hållet på Ivan :) Har ett par kompisar som har opererat sig hos Ivan och de har PERFEKTA bröst :) Säg precis hur du vill ha det, ta med någon bild om du har någon. Du kan vara helt lugn. Du kommer att få dina drömtuttar ;) Kram
Gilla

Lindavallmo

Kvinna ·

01 okt, 2014

Hej tjejer! Jag opererar mig den 7 November i Jönköping hos Ivan Letterfors!

Johanna38 och Nelle31, såg att ni också ska de, va roligt :D Har baaaaara hört bra saker från den kliniken och kirurgen!

Jag har ammat så har ett litet häng och då blir det minilyft på båda, bakomplacering, runda mentor, medium plus profil för att få ett naturligt resultat och sen tänker jag typ 350-400cc. Jätte svårt, får ju inte bli för stort!!

Är orolig för narkosen, smärtan efteråt och alla dessa komplikationer hahaha, men det blir nog bra :D

Kraam

Gilla

Nelle31

Kvinna ·

01 okt, 2014

Lindavallmo va superkul :) Då är ju du först ut och får berätta för oss hur det fick :) Åhå va spännande det är!! Kram kram
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

01 okt, 2014

Hur det gick skulle det va ;)
Gilla

CRM

Kvinna ·

01 okt, 2014

Nelle31 skrev:
CRM skrev:
Här är det 6v kvar men det är inte alls länge kvar ;) speciellt inte när man har väntat i 10 år!
Så roligt! Äntligen säger jag bara! Såg att vi är rätt jämna i längd/vikt. Vad är du inne på för storlek? :)
Gilla

Petite

Kvinna ·

01 okt, 2014

Lindavallmo skrev:

Hej tjejer! Jag opererar mig den 7 November i Jönköping hos Ivan Letterfors!

Johanna38 och Nelle31, såg att ni också ska de, va roligt :D Har baaaaara hört bra saker från den kliniken och kirurgen!

Jag har ammat så har ett litet häng och då blir det minilyft på båda, bakomplacering, runda mentor, medium plus profil för att få ett naturligt resultat och sen tänker jag typ 350-400cc. Jätte svårt, får ju inte bli för stort!!

Är orolig för narkosen, smärtan efteråt och alla dessa komplikationer hahaha, men det blir nog bra :D

Kraam

O jag ska operera mig hos Ivan 12/11 i Falköping!!! Jag har oxå urammade bröst, men hoppas verkligen att jag slipper lyft, för det är jag livrädd för!
Gilla

sanna1991

Kvinna ·

01 okt, 2014

Jag opererar mig den 4 november! :) Känns så sjukt bra att det jag velat göra sen jag var typ 15 år gammal äntligen blir verklighet! Ska operera mig hos Anders Liss på art clinic 290 cc anatomiska mentor mp blir det! All nervositet släppte när jag träffade honom, fick ett  så otroligt bra intryck av Anders så nu känns det bara spännande. Det enda jag funderat iite på är storleken.. Borde man lägga i mer eller börjar man tveka för att man blir lite storleksblind efter att ha stirrat på för mycket stora bröst haha :) Dock kändes det bra när jag provade 250 cc och jag lägger i 300 så borde ju kanske gå på känslan...svårt val, hur tänkte ni med storlek?

Gilla

Petite

Kvinna ·

01 okt, 2014

sanna1991 skrev:

Jag opererar mig den 4 november! :) Känns så sjukt bra att det jag velat göra sen jag var typ 15 år gammal äntligen blir verklighet! Ska operera mig hos Anders Liss på art clinic 290 cc anatomiska mentor mp blir det! All nervositet släppte när jag träffade honom, fick ett  så otroligt bra intryck av Anders så nu känns det bara spännande. Det enda jag funderat iite på är storleken.. Borde man lägga i mer eller börjar man tveka för att man blir lite storleksblind efter att ha stirrat på för mycket stora bröst haha :) Dock kändes det bra när jag provade 250 cc och jag lägger i 300 så borde ju kanske gå på känslan...svårt val, hur tänkte ni med storlek?

Kul! Jag har hört att när man bestämt sig så ska man ta en storlek större, annars finns det stor risk att Man ångrar sig efter! Jag har inte vart på konsultation än, men ska nästa vecka. Hur tänker du med anatomiska? Jag har en kollega som lagt in det, hon är jätte nöjd, men beskriver det själv som att hon är 40+, och vill ju ha lite häng. O lite den uppfattningen har jag fått av yngre vänner med, att vissa ska byta till runda för att det känns som att dem hänger. Jag kan ha jätte fel, men vet ju inte själv än, därför jag spånar lite :)
Gilla

Ubbelina

Kvinna ·

01 okt, 2014

Jag hade fem veckor i måndags, så det går undan! 33 dagar kvar har jag idag, wihoo!!!!
Gilla

Jess

Kvinna ·

02 okt, 2014

Jag kanske checkar in när du checkar ut Har du varit på konsultation ? Såg att du också är från gävle
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem