blondie123
Kvinna ·
07 mar, 2016
Vi som ska opereras i april 2016! Ska vi följas åt?
BröstförstoringÄntligen är det snart min tur. Som jag har varit avundsjuk på alla andra som haft trådar liknande den här där folk berättar om sina operations datum, implantat och följer med varandra på den stora resan medans jag bara har suttit bakom min skärm på datan och drömt mig bort tills mitt datum äntligen är.
Jag vet inte om det redan finns en tråd för april men oavsett vad så startar jag en ny!
När ska ni opereras, vart ska ni opereras , hur mår ni?, hur nervösa är ni? Berätta allting så kan vi följa varandras resor, ge våra bästa tips och dela med oss av våra erfarenheter, vår glädje eller missnöjdhet.
Jag ska operera mig den 12 april på Bellakliniken, först kom vi fram till 500 cc ultrahighprofile men efter en
andra konsultation ändrade jag faktiskt mitt storleksval till 400 cc highprofile men hoppas ändå kunna få till en riktigt snygg klyfta och fina bröst.
NERVÖS !
Jag ser fram emot att få följa era resor :)
Sortera efter
Catalina
Kvinna ·
09 mar, 2016
blondie123
Kvinna ·
09 mar, 2016
Är det någon av er som har koll på det här med sjukskrivningen? Får man den från kliniken man valt att operera sig på och behöver chefen acceptera den? Tänkte om företaget kan vägra sjukskrivningen och vägra betala ut sjukersättning på grund av att det är en skönhetsoperation med personliga skäl?
bankedink
Kvinna ·
09 mar, 2016
Ohana
Kvinna ·
09 mar, 2016
Är det någon av er som har koll på det här med sjukskrivningen? Får man den från kliniken man valt att operera sig på och behöver chefen acceptera den? Tänkte om företaget kan vägra sjukskrivningen och vägra betala ut sjukersättning på grund av att det är en skönhetsoperation med personliga skäl?
jossarr
Kvinna ·
09 mar, 2016
Jenascia
Kvinna ·
09 mar, 2016
Hur länge ska ni vara sjukskrivna och hur tänker ni bäst ladda upp inför operationen och smärtan? Är så himla nervös så försöker fötränga hela operationen typ :p. Är det någon mer som ska lägga in mentor eller ska alla ha motvia?
Ne jag vet faktiskt inte vad det kommer stå, men man kan säkert prata med sin kirurg om det så de skriver lite mer diskret. För jag tror inte man måste berätta för sin chef vad man ska göra, men jag vet inte. Du vill inte berätta för din chef? Jag berättade idag, jag var sjukt nervös men hon tog det jättebra. Tyckte inte alls det var något jag skulle "skämmas" över och sa tillomed själv att jag inte behöver boka några behandlingar första veckan jag är tillbaka utan sitta med lite administrativt :) kändes väldigt skönt att ha berättat och slippa smyga. Men hade det varit vår gamla chef (65åring mansgris) hade jag hellre tagit ut all min semester istället för att behöva berätta!! Men måste säga att alla jag berättat för hittills har tagit det väldigt bra och det har stärkt mej något enormt i mitt beslut, att folk inte kommer tycka anorlunda om mej för att jag gör detta. Är rädd för nån sorts bimbostämpel även att jag ska göra små bara. Ja du menar så :) ja träning är ju alltid jättebra!! Speciellt för ryggen och att förebygga smärtor där. Är man i bra form är jag helt säker på att man återhämtar sej snabbare. Så absolut är träning och motion något du borde satsa lite mer på nu innan. Jag jobbar ju ips med att få folk att börja träna och tränar själv 5-6pass i veckan, så jag är mer orolig över träningsabstinens efter op :) man får ju inte träna på 6-8 veckor :O men jag hoppas att iaf få till benträningen och lite rörelseträning ganska snabbt, lite bålstabilitet när det känns ok.
Okej, vad skönt att din chef tog det bra! :) Jag studerar just för tillfället så det är CSN jag sjukskriver mig till, men vet inte ens om jag ska sjukskriva mig eller bara vara sjuk ett par dagar. Eftersom jag ska lägga implantaten framför muskeln trodde min kirurg att jag kunde vara tillbaka till studierna efter typ 4 dagar, så hoppas på detta för då kommer jag bara vara hemma i influensa eller något. Vet helt ärligt inte ens om man får sjukskriva sig till CSN pga en bröstoperation (måste nog kolla upp det för säkerhetsskull). Skönt att de stärker dig i ditt beslut, för mig är det tvärtom och det gör att jag börjar tveka lite :( Ja, jag måste verkligen komma igång lite mer med motionen, är väldigt svag i kroppen så min rygg kommer nog ta mycket stryk. Haha, då förstår jag att du kommer få abstinens, men som du säger borde ju ben gå att träna efter några veckor. Men du skulle lägga dina implantat bakom musklen va?
Ja, eftersom det är ok för försäkringskassan borde det vara okej med CSN också. Jag har aldrig sjukanmält mig till CSN när jag varit sjuk men vet att man egentligen ska göra det så man får pengar. Jag ska också operera mig på en torsdag och har föreläsning nästa gång tisdagen efter så hoppas jag kan vara tillbaka :) Nej, det är inget praktiskt så bara föreläsningar på ca tre timmar så borde kunna stå ut. Tack för tipset, det ska jag definitivt testa då! Jag har fått ganska negativa reaktioner från två av mina närmsta vänner, har inte ens berättat det för min bästa vän än för hon kommer tycka att jag inte är riktigt klok. Mamma tog det inte bra till en början men det är bara för att hon är rädd för att jag ska få komplikationer, likadant med pappa. Tror inte jag tänker berätta för några mer. Jag bor också i en småstad där typ 2 personer har silikonbröst och kring de rykats det mycket så kommer säkert bli likadant för mig. Ja, precis som du säger kan det ju vara så att en själv har fördomar om att andra har fördomar. Vi lever ju trots allt på 2000-talet och det är ju ganska vanligt med ingrepp så hoppas folk förstår en :)
Jenascia
Kvinna ·
09 mar, 2016
Vad kul, hopaps allt gå bra :) Jag ska lägga in mentor 325cc, hade först bestämt hög profil jag med men funderar på att gå ner till mellanplus-profilen. Vet du hur bred din bröstbredd är? :)
jossarr
Kvinna ·
09 mar, 2016
Vad kul, hopaps allt gå bra :) Jag ska lägga in mentor 325cc, hade först bestämt hög profil jag med men funderar på att gå ner till mellanplus-profilen. Vet du hur bred din bröstbredd är? :)
Catalina
Kvinna ·
10 mar, 2016
Jenascia
Kvinna ·
10 mar, 2016
Okej, tack för svar! Okej, då passar ju 375cc dig bra :) Jag har varit på två konsultationer och på den första mättes min bredd till 13,5cm vilket är ganska stort och hos den andra mätten han min bredd till 12cm. 1,5cm är ju ganska stor skillnad men båda rekommenderade mig 325cc i hög profil trots att det bara är 11,7cm brett. Undrar lite hur dom tänkte! Jag vill nog hellre ha ett lite för bredd implantaten än för smalt. Jag tror att det var ett moderate plus implantat jag både höll i och testade. I handen tyckte jag det kändes väldigt platt, på kroppen var det också ganska platt men tyckte ändå att det uppfyllde putet jag hade tänkt mig. Har 300 i egen vävnad och vill liksom inte ha värsta brösten så det är därför jag mest funderar på att gå ner i put. Hur stora bröst har du nu innan? :) Men måste verkligen höra av mig till min klinik igen för jag håller på att bli tokig snart :D
Jenascia
Kvinna ·
10 mar, 2016
Du kanske frågar till dom som ska operera sig på citadell? :)
Svarar ändå, jag ska operera mig 21 april klockan 13:15. Har ca 50 mil till kliniken så åker tidigt på morgonen :)
Jenascia
Kvinna ·
10 mar, 2016
Har också haft järnbrist och även blodbrist till och från i typ 5 års tid så måste nog också ta blodprover innan op :)
nervgift
Kvinna ·
10 mar, 2016
Jag ska opereras på Hermelinen i Luleå den 14 april, 400 eller 450 cc (har inte bestämt mig...) hög profil, mentor. 🙂 Jag är mer nervös att berätta för mina föräldrar än för själva operationen faktiskt...
Jag valde hög profil eftersom att den storleken jag vill ha inte hade fått plats på bredden i medium plusprofilen på min lilla bröstkorg, haha. 😀 Av bilder jag sett är det dock medium-plusprofil jag tyckt sett naturligast ut! Anledningen att jag är så rädd att berätta för min mamma var för att hon fick frispel när jag hade fyllt mina läppar... Får hoppas att hon tar det bra när jag förklarar, alla i min släkt har naturligt stora bröst förutom jag som är (nästan) platt.
nervgift
Kvinna ·
10 mar, 2016
7.30, så skönt! Hade inte klarat att fasta flera timmar, är en riktig frukostmänniska. 😎
Jenascia
Kvinna ·
10 mar, 2016
Jag ska opereras på Hermelinen i Luleå den 14 april, 400 eller 450 cc (har inte bestämt mig...) hög profil, mentor. 🙂 Jag är mer nervös att berätta för mina föräldrar än för själva operationen faktiskt...
Jag valde hög profil eftersom att den storleken jag vill ha inte hade fått plats på bredden i medium plusprofilen på min lilla bröstkorg, haha. 😀 Av bilder jag sett är det dock medium-plusprofil jag tyckt sett naturligast ut! Anledningen att jag är så rädd att berätta för min mamma var för att hon fick frispel när jag hade fyllt mina läppar... Får hoppas att hon tar det bra när jag förklarar, alla i min släkt har naturligt stora bröst förutom jag som är (nästan) platt.
Okej, tack för svar :) Får hon spel om du fyller läpparna får hon nog det också, av orohetskäl förmodligen. Hon kommer säkert ta det bra när du har förklarat för henne och hon inser att du verkligen är säker på din sak :) Lycka tilL!
jossarr
Kvinna ·
10 mar, 2016
Okej, tack för svar! Okej, då passar ju 375cc dig bra :) Jag har varit på två konsultationer och på den första mättes min bredd till 13,5cm vilket är ganska stort och hos den andra mätten han min bredd till 12cm. 1,5cm är ju ganska stor skillnad men båda rekommenderade mig 325cc i hög profil trots att det bara är 11,7cm brett. Undrar lite hur dom tänkte! Jag vill nog hellre ha ett lite för bredd implantaten än för smalt. Jag tror att det var ett moderate plus implantat jag både höll i och testade. I handen tyckte jag det kändes väldigt platt, på kroppen var det också ganska platt men tyckte ändå att det uppfyllde putet jag hade tänkt mig. Har 300 i egen vävnad och vill liksom inte ha värsta brösten så det är därför jag mest funderar på att gå ner i put. Hur stora bröst har du nu innan? :) Men måste verkligen höra av mig till min klinik igen för jag håller på att bli tokig snart :D
blondie123
Kvinna ·
10 mar, 2016
Jag har precis ägnat hela kvällen åt att kolla runt på bröst och drömt mig bort. Nu har jag dock panikångest och håller på att få frispel..
Jag ska lägga in 400 cc och jag har precis insett hur mycket det är och hur stort det kommer att se ut på lilla mig. Jag vet inte om jag kommer kunna leva med ett par jätte rattar då hela min familj är så extremt fördomsfull och jag själv känner mig osäker. Vill verkligen inte att det ska se ut som om det är två bröst som är ute och går med mig..
Det är så svårt att bedömma för på vissa ser 400 cc ut som ingenting och nästan naturligt medans andra så är det två jätte bomber.
ALLTSÅ HJÄLP. Känner mig nästan osäker på hela grejen trots att jag drömt om det här sen jag var 16 år.
Det är svårt att känna sig säker på någonting utan stöd från familjen
Det känns som om de mest vill ha mitt misslyckande så det kan säga '' vad var det jag sa '' i efterhand.
Catalina
Kvinna ·
11 mar, 2016
Du kanske frågar till dom som ska operera sig på citadell? :)
Svarar ändå, jag ska operera mig 21 april klockan 13:15. Har ca 50 mil till kliniken så åker tidigt på morgonen :)
Catalina
Kvinna ·
11 mar, 2016
7.30, så skönt! Hade inte klarat att fasta flera timmar, är en riktig frukostmänniska. 😎
Catalina
Kvinna ·
11 mar, 2016
Har också haft järnbrist och även blodbrist till och från i typ 5 års tid så måste nog också ta blodprover innan op :)