Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
blondie123 profilbild

blondie123

Kvinna ·

07 mar, 2016

Vi som ska opereras i april 2016! Ska vi följas åt?

Bröstförstoring

Äntligen är det snart min tur. Som jag har varit avundsjuk på alla andra som haft trådar liknande den här där folk berättar om sina operations datum, implantat och följer med varandra på den stora resan medans jag bara har suttit bakom min skärm på datan och drömt mig bort tills mitt datum äntligen är.

Jag vet inte om det redan finns en tråd för april men oavsett vad så startar jag en ny! 

När ska ni opereras, vart ska ni opereras , hur mår ni?, hur nervösa är ni? Berätta allting så kan vi följa varandras resor, ge våra bästa tips och dela med oss av våra erfarenheter, vår glädje eller missnöjdhet. 

Jag ska operera mig den 12 april på Bellakliniken, först kom vi fram till 500 cc ultrahighprofile men efter en

andra konsultation ändrade jag faktiskt mitt storleksval till 400 cc highprofile men hoppas ändå kunna få till en riktigt snygg klyfta och fina bröst. 

NERVÖS ! 

Jag ser fram emot att få följa era resor :) 

267

Sortera efter

Jenascia

Kvinna ·

11 mar, 2016

jossarr skrev:
Jenascia skrev:

jossarr skrev:
Jenascia skrev:

jossarr skrev:
Jag ska opas 12e april hos Örjan Gribbe på Proforma, längtar massor! Ska lägga in mentor 375cc hög profil bakom muskeln :)

Vad kul, hopaps allt gå bra :) Jag ska lägga in mentor 325cc, hade först bestämt hög profil jag med men funderar på att gå ner till mellanplus-profilen. Vet du hur bred din bröstbredd är? :)

Tack och hoppas allt går bra för dig med! :) När jag var på konsultation så frågade Örjan om jag tänkt nått på bredden var implantaten och den tanken hade aldrig slagit mig, så testade först 300cc moderate plus men de kändes alldeles för små och platta. Velade sen mellan 350cc och 375cc och det slutade på 375cc då Örjan sa att implantaten är 12cm och kommer därför sticka ut typ 2 mm eller vad han sa. Så antar att min bröstbredd ligger på 11,8? 350cc skulle ligga kant i kant. Upplevde verkligen moderate plus som "platta", har du hållt i och provat moderate plus? :)

Okej, tack för svar! Okej, då passar ju 375cc dig bra :) Jag har varit på två konsultationer och på den första mättes min bredd till 13,5cm vilket är ganska stort och hos den andra mätten han min bredd till 12cm. 1,5cm är ju ganska stor skillnad men båda rekommenderade mig 325cc i hög profil trots att det bara är 11,7cm brett. Undrar lite hur dom tänkte! Jag vill nog hellre ha ett lite för bredd implantaten än för smalt. Jag tror att det var ett moderate plus implantat jag både höll i och testade. I handen tyckte jag det kändes väldigt platt, på kroppen var det också ganska platt men tyckte ändå att det uppfyllde putet jag hade tänkt mig. Har 300 i egen vävnad och vill liksom inte ha värsta brösten så det är därför jag mest funderar på att gå ner i put. Hur stora bröst har du nu innan? :) Men måste verkligen höra av mig till min klinik igen för jag håller på att bli tokig snart :D

Ja det var ju lite skillnad med 1,5 cm, man undrar hur de har mätt.. Vet inte hur din kirurg placerar implantaten men min sa iallafall att klyftan alltid blir detsamma så det är på utsidan man kan se skillnad, därför tyckte han jag skulle ta 375 så jag inte såg så "rak" ut liksom :) Har du 300 egen vävnad så blir nog 325cc bra på dig! Men om du tex vill ha 12 cm i bredd moderate plus, hur stort är putet då? Jag vet faktiskt inte vad jag har men jag har iallafall 70-75 A i kupa :) haha ja det är lika bra så slipper man gå runt och tänka sönder sig själv :D

Okej :) Min kirurg sa bara att han lägger implantetet centrerat så att min naturliga form kommer inte påverkas så mycket. I 12cm bredd i moderate plus är putet 3,8 cm. Kan liksom inte riktigt föreställa mig hur putet blir, är det som nu men att tröjan kommer puta ut 3,8cm till? Haha, konstig jämförelse kanske. i HP ligger putet på ca 5,0cm. Okej :)

Gilla

Jenascia

Kvinna ·

11 mar, 2016

blondie123 skrev:

Jag har precis ägnat hela kvällen åt att kolla runt på bröst och drömt mig bort. Nu har jag dock panikångest och håller på att få frispel..

Jag ska lägga in 400 cc och jag har precis insett hur mycket det är och hur stort det kommer att se ut på lilla mig. Jag vet inte om jag kommer kunna leva med ett par jätte rattar då hela min familj är så extremt fördomsfull och jag själv känner mig osäker. Vill verkligen inte att det ska se ut som om det är två bröst som är ute och går med mig..

Det är så svårt att bedömma för på vissa ser 400 cc ut som ingenting och nästan naturligt medans andra så är det två jätte bomber.

ALLTSÅ HJÄLP. Känner mig nästan osäker på hela grejen trots att jag drömt om det här sen jag var 16 år.

Det är svårt att känna sig säker på någonting utan stöd från familjen

Det känns som om de mest vill ha mitt misslyckande så det kan säga '' vad var det jag sa '' i efterhand.

Jag känner precis som du! Ja, du är ju inte jättelång och väger inte så mycket men precis som du säger är ju storleken så himla olika på alla. Jag är 10 cm längre än dig och väger typ 20kg mer och jag ska lägga in 325 och tycker det känns stort! Men du kanske ska gå ner lite i storlek då om du känner att det kanske bli för stort, vad har din kirurg rekommenderat dig? Sen beror det ju lite på vilket put du väljer på implantaten med. Jag känner mig faktiskt också riktigt osäker på hela grejen, hade varit så skönt att bara strunta i allt.. Känner också att folk vill säga "vad var det jag sa", hade aldrig vågat berätta för min mamma om jag faktiskt inte blev nöjd för hon hade bara sagt "jag varnade dig". Det är tur att forumet finns så man kan prata av sig lite här :) När ska du operera dig?

Gilla

Jenascia

Kvinna ·

11 mar, 2016

Catalina skrev:
Jenascia skrev:

Du kanske frågar till dom som ska operera sig på citadell? :)

Svarar ändå, jag ska operera mig 21 april klockan 13:15. Har ca 50 mil till kliniken så åker tidigt på morgonen :)

Nej jag frågar alla, tycker det är intressant att höra hur många som op på samma dag, vilka tider man fått osv... Ja vill gärna ha morgontid

Okej :) Hade också velat ha en morgontid egentligen, känns inte som man hinner bli lika nervös då. Men var ändå skönt att jag fick en senare tid eftersom jag har långt att åka, hade jag fått en morgontid hade jag behövt sova en natt på hotell innan och vill gärna vara hemma kvällen innan för jag kommer vara så nervös!

Gilla

Godingens gumma

Kvinna ·

11 mar, 2016

Jag ska också till Clinic Strömstad, 28 april. Var på min konsultation hos Bo igår, 10/3... Jag visste redan innan vilka implantat jag ville ha, så det var bara storleken som skulle avgöras/bestämmas.
Gilla

Wildcat

Kvinna ·

11 mar, 2016

Hej tjejer!

Vilken bh ska ni använda efter op?

Jag hörde (nu) att sport bh:ar är inte så bra eftersom de trycker ihop bröst för mycket och de kan bli deformerad. Och en vanlig bygellös bh är bättre med formpressad kupor. Jag sökte på netet men hittade jag inte sån i 65/70 underband + större kuppor bara med bygel.

Jag visste att sportbh är den bästa läkbh:n eftersom den gör en bra kompression till bröst och håller bröst starkt som kan inte röra sig.

Hjälp!

Gilla

Jenascia

Kvinna ·

11 mar, 2016

Wildcat skrev:

Hej tjejer!

Vilken bh ska ni använda efter op?

Jag hörde (nu) att sport bh:ar är inte så bra eftersom de trycker ihop bröst för mycket och de kan bli deformerad. Och en vanlig bygellös bh är bättre med formpressad kupor. Jag sökte på netet men hittade jag inte sån i 65/70 underband + större kuppor bara med bygel.

Jag visste att sportbh är den bästa läkbh:n eftersom den gör en bra kompression till bröst och håller bröst starkt som kan inte röra sig.

Hjälp!

Har också funderat lite över det här. På clinic strömstad får man en vanlig sport bh att använda efteråt men vet inte hur länge och har absolut ingen aning om vad jag ska använda sen. Har sett att många startat nya trådar om detta på senaste men har inte sett något bra svar.

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

11 mar, 2016

🙁

Gilla

jossarr

Kvinna ·

11 mar, 2016

Jenascia skrev:

jossarr skrev:
Jenascia skrev:

jossarr skrev:
Jenascia skrev:

jossarr skrev:
Jag ska opas 12e april hos Örjan Gribbe på Proforma, längtar massor! Ska lägga in mentor 375cc hög profil bakom muskeln :)

Vad kul, hopaps allt gå bra :) Jag ska lägga in mentor 325cc, hade först bestämt hög profil jag med men funderar på att gå ner till mellanplus-profilen. Vet du hur bred din bröstbredd är? :)

Tack och hoppas allt går bra för dig med! :) När jag var på konsultation så frågade Örjan om jag tänkt nått på bredden var implantaten och den tanken hade aldrig slagit mig, så testade först 300cc moderate plus men de kändes alldeles för små och platta. Velade sen mellan 350cc och 375cc och det slutade på 375cc då Örjan sa att implantaten är 12cm och kommer därför sticka ut typ 2 mm eller vad han sa. Så antar att min bröstbredd ligger på 11,8? 350cc skulle ligga kant i kant. Upplevde verkligen moderate plus som "platta", har du hållt i och provat moderate plus? :)

Okej, tack för svar! Okej, då passar ju 375cc dig bra :) Jag har varit på två konsultationer och på den första mättes min bredd till 13,5cm vilket är ganska stort och hos den andra mätten han min bredd till 12cm. 1,5cm är ju ganska stor skillnad men båda rekommenderade mig 325cc i hög profil trots att det bara är 11,7cm brett. Undrar lite hur dom tänkte! Jag vill nog hellre ha ett lite för bredd implantaten än för smalt. Jag tror att det var ett moderate plus implantat jag både höll i och testade. I handen tyckte jag det kändes väldigt platt, på kroppen var det också ganska platt men tyckte ändå att det uppfyllde putet jag hade tänkt mig. Har 300 i egen vävnad och vill liksom inte ha värsta brösten så det är därför jag mest funderar på att gå ner i put. Hur stora bröst har du nu innan? :) Men måste verkligen höra av mig till min klinik igen för jag håller på att bli tokig snart :D

Ja det var ju lite skillnad med 1,5 cm, man undrar hur de har mätt.. Vet inte hur din kirurg placerar implantaten men min sa iallafall att klyftan alltid blir detsamma så det är på utsidan man kan se skillnad, därför tyckte han jag skulle ta 375 så jag inte såg så "rak" ut liksom :) Har du 300 egen vävnad så blir nog 325cc bra på dig! Men om du tex vill ha 12 cm i bredd moderate plus, hur stort är putet då? Jag vet faktiskt inte vad jag har men jag har iallafall 70-75 A i kupa :) haha ja det är lika bra så slipper man gå runt och tänka sönder sig själv :D

Okej :) Min kirurg sa bara att han lägger implantetet centrerat så att min naturliga form kommer inte påverkas så mycket. I 12cm bredd i moderate plus är putet 3,8 cm. Kan liksom inte riktigt föreställa mig hur putet blir, är det som nu men att tröjan kommer puta ut 3,8cm till? Haha, konstig jämförelse kanske. i HP ligger putet på ca 5,0cm. Okej :)

Klurigt det där haha, men han lägger ju implantaten utanpå dina egna bröst när han provar, så antar att brösten kommer bli ungefär så stora sen på riktigt med. Men typ 10% eller nått försvinner bakom muskeln så inte riktigt 5 cm som i mitt fall som har HP. Gud en djungel det här, tänker inte på annat haha. Längtar tills operationen är gjord så jag kan ägna tiden och tankarna på annat ;D
Gilla

Jenascia

Kvinna ·

11 mar, 2016

Godingens gumma skrev:
Jag ska också till Clinic Strömstad, 28 april. Var på min konsultation hos Bo igår, 10/3... Jag visste redan innan vilka implantat jag ville ha, så det var bara storleken som skulle avgöras/bestämmas.

Vad kul :) Har du valt motiva implantat, får du betala extra för det? Är också lite intresserad av det men Bo nämnde aldrig något om vilka implantat dom ens använver nu när silimed är i blåsväder så läste på hemsidan att det är mentor som gäller men såg att man kunde få andra. Vad tyckte du om Bo då? Jag tyckte han var bra och lugn och så men såhär i efterhand tycker jag han gav mig ganska tunn information och jag frågade inte om så mycket för jag trodde jag hade fått med allt. Vet du om Bo utgick från din bröstbredd när du valde storleken? :)

Gilla

Catalina

Kvinna ·

12 mar, 2016

Får man inte en efter op? Tipsar dom inte om toppar/bh där?
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

14 mar, 2016

Jag har idag bokat en tid för korrigering av mitt högra bröst då det fastnat lite för långt ner och därför gör att bröstvårtorna sitter i olika höjd. 14/4 på Citadell av Helena :)
Gilla

Jenascia

Kvinna ·

14 mar, 2016

rosen1995 skrev:
Jag har idag bokat en tid för korrigering av mitt högra bröst då det fastnat lite för långt ner och därför gör att bröstvårtorna sitter i olika höjd. 14/4 på Citadell av Helena :)

Dina bröst är så himla fina, är ofta inne och kollar på dina bilder :D Hur korrigerar man något sånt? :)

Gilla

rosen1995

Kvinna ·

14 mar, 2016

Jenascia skrev:

rosen1995 skrev:

Dina bröst är så himla fina, är ofta inne och kollar på dina bilder :D Hur korrigerar man något sånt? :)

Åh tack så mycket! Hon kommer skära upp i bröstvecket och plocka ut implantat då det är ivägen när hon ska sy. Sen syr hon längst ner i kapseln så den blir mindre nertill och tvingas upp. Sen in med implantatet och ser igen. 2v sjukskrivning, totyren och borta ifrån träningen. Och kommer knappt ha ont efter da hon så är en ganska liten operationen.. synd med ett ärr under bröstet också men man tänker mindre på ett blekt ärr i bröstvecket än bröstvårtor i olika höjd. :D
Gilla

skugga

Kvinna ·

15 mar, 2016

Här är en till med op-tid i april. 14:e kl 9.30 på laser & estetik. Perfekt tid tycker jag. :) Jag har som tur var inte så långt till kliniken heller, tar en dryg halvtimme kommunalt. Efter op tänkte jag ta taxi hem. Jag har våndats en hel del av alla funderingar om stl, modell mm, men efter att ha pratat med kirurgen Patrik känner jag mig säker. Har valt motiva M+ coh II, 375 och 400 cc. Jag var så rädd att det skulle bli för stort, men Patrik menar att det blir bäst med tanke på min bröstkorg. Jag är så taggad nu och önskar att jag kunde snabbspola tiden. Lite orolig också förstås, dels för smärtan men främst för komplikationer eller att jag inte blir nöjd med resultatet. Håller tummarna för oss alla!
Gilla

x_fel

Kvinna ·

20 mar, 2016

Wihoo! Jag har tid 07:30 27/4 på Akademikliniken i stlm. Ska på en andra konsultation på tisdsag, vill testa ett implantat i M projektion...lite rädd att det blir för putigt med Full^^

Gilla

Ohana

Kvinna ·

21 mar, 2016

Det närmar sej :D Har precis betalt operationen och i morgon om exakt två veckor är det dags!! Är så jäkla pepp och nervös på samma gång. Var sjukt stressad över storleken förra veckan, har fortfarande inte bestämt om jag ska ha mini eller demi. Men lyckats boka in en konsultation till om en vecka för att vara helt 100.. Så går runt och provar mej fram med ristestet och försöker fånexakt rätt cm på putet för att få en riktig bild. Hr börjat smörja brösten morgon och kväll med bio oil med :) så huden är riktigt mjuk och smidig till op-dagen. Använde den på magen under hela mina två graviditeter, kanonens!! Hur går det för er andra, några nerver? :)
Gilla

Kayans

Kvinna ·

21 mar, 2016

Ja va kul med en aprilgrupp! 19/4 är det dags för mig.. Galet nervös! Ångrar mig typ varannan dag ;) men längtar såklart oxå! OP av Dr Gribbe på proforma :) 500+550 cc HP.
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

21 mar, 2016

Ingen mer med op på citadell 14/4? :)
Gilla

Jenascia

Kvinna ·

21 mar, 2016

Ångrar mig också typ varannan dag, idag är det en månad kvar för mig. Idag känns det tveksamt om jag verkligen kommer genomföra operationen :D

Gilla

Ohana

Kvinna ·

21 mar, 2016

Kayans skrev:
Ja va kul med en aprilgrupp! 19/4 är det dags för mig.. Galet nervös! Ångrar mig typ varannan dag ;) men längtar såklart oxå! OP av Dr Gribbe på proforma :) 500+550 cc HP.
Så har jag med känt :) tvekar ibland fortfarande men de håller bara i sej några sekunder nu, innan kunde ja känns så en hel dag att herre Gud varför ska ja göra detta, finns ju så mkt viktigare saker i livet än att ha bröst!! Men man lever bara en gång, detta är något jag velat länge och bättre läge än nu lär ja aldrig få :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem