Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
blondie123 profilbild

blondie123

Kvinna ·

07 mar, 2016

Vi som ska opereras i april 2016! Ska vi följas åt?

Bröstförstoring

Äntligen är det snart min tur. Som jag har varit avundsjuk på alla andra som haft trådar liknande den här där folk berättar om sina operations datum, implantat och följer med varandra på den stora resan medans jag bara har suttit bakom min skärm på datan och drömt mig bort tills mitt datum äntligen är.

Jag vet inte om det redan finns en tråd för april men oavsett vad så startar jag en ny! 

När ska ni opereras, vart ska ni opereras , hur mår ni?, hur nervösa är ni? Berätta allting så kan vi följa varandras resor, ge våra bästa tips och dela med oss av våra erfarenheter, vår glädje eller missnöjdhet. 

Jag ska operera mig den 12 april på Bellakliniken, först kom vi fram till 500 cc ultrahighprofile men efter en

andra konsultation ändrade jag faktiskt mitt storleksval till 400 cc highprofile men hoppas ändå kunna få till en riktigt snygg klyfta och fina bröst. 

NERVÖS ! 

Jag ser fram emot att få följa era resor :) 

267

Sortera efter

Ohana

Kvinna ·

21 mar, 2016

rosen1995 skrev:
Ingen mer med op på citadell 14/4? :)
Citadell den 5/4 :)
Gilla

Kayans

Kvinna ·

21 mar, 2016

Ja jag har oxå velat länge! Hade en OP tid i mars förra året som jag avbokade.. ;) Jag är mest nervös över resultatet! Jag har ganska olika stora bröst så därav 2 olika implantat.. Det som skrämmer mig lite ;)
Gilla

Atomen

Kvinna ·

21 mar, 2016

Heej aprilgruppen! Jag opas 7 april, mentor 300cc framför muskeln.
Gilla

Jenascia

Kvinna ·

21 mar, 2016

Det verkar ju vara mer vanligt att ha olika stora bröst än lika stora så tror inte det är något du behöver oroa dig för alls. Din kirurg har ju säkerligen opererat många fler med samma "problem" så det kommer säkert bli jättefint :)

Gilla

Jenascia

Kvinna ·

21 mar, 2016

Kul med någon mer som ska ha mentor framför muskeln :) Vilken klinik har du valt?

Gilla

Atomen

Kvinna ·

21 mar, 2016

Jenascia skrev:

Kul med någon mer som ska ha mentor framför muskeln :) Vilken klinik har du valt?

Om du menar mig så opas jag på Sahlgrenska :)
Gilla

Catalina

Kvinna ·

21 mar, 2016

Kayans skrev:
Ja va kul med en aprilgrupp! 19/4 är det dags för mig.. Galet nervös! Ångrar mig typ varannan dag ;) men längtar såklart oxå! OP av Dr Gribbe på proforma :) 500+550 cc HP.
Ja känslorna är ju lite överallt, men tror bara d kan bli till d bättre på mig, så jag är mer sugen än tveksam, snart är d dags för alla oss, hoppas d blir fint till sommaren, ska ni ha bikini eller baddräkt?:)
Gilla

Jenascia

Kvinna ·

21 mar, 2016

Ja det var dig jag menade. Okej :) 

Gilla

Stjärna1

Kvinna ·

21 mar, 2016

Följer här :) Opa mig 1 april, börjar bli skit nervös och fortfarande osäker på mitt val så kollar runt som bara den på bilder på andra och olika storlekar.
Gilla

Boobgirl

Kvinna ·

21 mar, 2016

Hej alla!:) Jag ska äntligen göra mina op. 28/4 på läkarhuset norr i Umeå. Nervös, taggad, förväntansfull, orolig...ja vad mer kan man vara? Haha! Jag ska lägga in mentor bakom, 375 tror jag det blir. Ska nog dit och testa inplantat en en gång till... Jag ska även göra en bukplastik, bara ta bort löst skinn.
Gilla

Kayans

Kvinna ·

25 mar, 2016

Jag vill definitivt ha bikini! Men frågan är om ärren hunnit läka så pass bra så att det skyddar tillräckligt? Tänker ju förstås tejpa dom oxå men ändå?
Gilla

Catalina

Kvinna ·

25 mar, 2016

Kayans skrev:
Jag vill definitivt ha bikini! Men frågan är om ärren hunnit läka så pass bra så att det skyddar tillräckligt? Tänker ju förstås tejpa dom oxå men ändå?
Bikini utan bygel som är snygga, var finns dom?:) kommer oxå tejpa länge
Gilla

Kayans

Kvinna ·

25 mar, 2016

Ja det undrar jag med ;)
Gilla

Jenascia

Kvinna ·

26 mar, 2016

Har en lite fråga, jag ska göra mina bröst 21:a april och kommer väl förmodligen inte ha på mig bikini förrän ca 2 månader efteråt eftersom sverige är så kallt :D Jag kommer ju bli tvungen att ha en bikini utan bygel men man måste ändå ha en bikini med bra stöd va?

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

26 mar, 2016

Ja du måste använda bikini/bh med bra stöd eftersom läktiden tar i 6 månader och impl kan röra sig från sina platser utan stöd innom den här tiden. 

Jag tänkte köpa en bygel bikini med en storlek mindre i underbandet och jag tar bort bygel helt enkelt. 

Gilla

Jenascia

Kvinna ·

26 mar, 2016

Okej, tack för hjälpen! Någon som har ett tips på vilka bikins som fungerar? Vill ändå ha någon nu när man lagt pengar på fina bröst :) De som kommer från hm och lindex typ är bara skit eller? Måste man köpa någon på typ change?

Gilla

Wildcat

Kvinna ·

26 mar, 2016

Jag gillar inte hm men bh från lindex är bra om man har "vanlig bh storlek". Men om man hamnar i tex 60J efter op då måste man köpa från England...

Gilla

Stjärna1

Kvinna ·

27 mar, 2016

Oj England? Är det bara därifrån man kan beställa? Tycker själv det är så svårt att beställa, vill gärna prova:/ Men det är bikini som är bäst för ett par ny opererade bröst? Jag ska utomlands i slutet av maj och opar mig första april. Fundera på en baddräkt
Gilla

Hyenan

Kvinna ·

27 mar, 2016

7/4 är det min tur!! :) Har op.tid hos Jenny Cajander, Läkarhuset Norr. Ankarlyft och förstoring 300cc, runda mentor. Har mycket egen vävnad så hon kommer ta bort lite av den för att få ett bra resultat. Är inte alls nervös, har en tenta på morgonen innan som jag är mer nervös inför ;)
Gilla

Lotie

Kvinna ·

27 mar, 2016

Hej! Jag ska opereras 14 april. På art Clinic i Jönköping. Ska lägga in 295g anatomiska mentor under muskeln. Var inte på tal om nån bredd eller hög/låg profil? Är helt platt och varit det hela livet så mina föräldrar stöttar och är glada jag äntligen ska få lite bröst och känna mig kvinnlig och kunna köparländerna utan problem
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem