Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Cheetah

Kvinna ·

19 jul, 2014

Jag opar mig den 17/10 på KKAB i Jönköping :) så hänger på här!
Gilla

feliicia

Kvinna ·

19 jul, 2014

Bra initiativ, hänger på!! :) Opereras den 3/10 på L&E av Patrik Höijer!
Gilla

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Välkomna :-) feliicia: Såg dina kort i profilen och är det dina nuvarande bröst eller på önskebröst?
Gilla

feliicia

Kvinna ·

19 jul, 2014

Det är äldre bilder på mina bröst, så såg de ut för något år sedan.. 3D bilderna visar mina nuvarande samt hur de kommer bli med den storleken jag valt. Dock kommer dom bli rundare än vad bilderna visar :)
Gilla

feliicia

Kvinna ·

19 jul, 2014

feliicia skrev:
Det är äldre bilder på mina bröst, så såg de ut för något år sedan.. 3D bilderna visar mina nuvarande samt hur de kommer bli med den storleken jag valt. Dock kommer dom bli rundare än vad bilderna visar :)
Såg nu att du också varit hos Patrik, då vet du ju hur det är med 3D bilderna :)
Gilla

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

feliicia skrev:
Du hade verkligen hur vackra bröst som helst som jag skulle vara nöjd med. Vad är anledningen till att du inte har dom brösten kvar? Fått barn? Gått ner i vikt? Jag var hos Patrik Höijer i mars förra året men fick inget så fint resultat av 3D-simuleringen.
Gilla

feliicia

Kvinna ·

19 jul, 2014

Silicon dream skrev:
feliicia skrev:
Du hade verkligen hur vackra bröst som helst som jag skulle vara nöjd med. Vad är anledningen till att du inte har dom brösten kvar? Fått barn? Gått ner i vikt? Jag var hos Patrik Höijer i mars förra året men fick inget så fint resultat av 3D-simuleringen.
Jag håller med dig, var verkligen supernöjd! Jag vet faktiskt inte, har inte gått ner i vikt, något kilo bara. Inga barn heller men märkte stor skillnad då jag böt p-piller till några med mindre östrogen. Antar att det hände mycket då samt att hormonerna i kroppen kanske lugnade ner sig. Är verkligen skillnad i både storlek och form nu. Hade dom inte ändrat sig hade jag väntat med operation :)
Gilla

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

feliicia skrev:
Silicon dream skrev:
feliicia skrev:
Jag håller med dig, var verkligen supernöjd! Jag vet faktiskt inte, har inte gått ner i vikt, något kilo bara. Inga barn heller men märkte stor skillnad då jag böt p-piller till några med mindre östrogen. Antar att det hände mycket då samt att hormonerna i kroppen kanske lugnade ner sig. Är verkligen skillnad i både storlek och form nu. Hade dom inte ändrat sig hade jag väntat med operation :)
Tycker i vilket fall som helst att du har väldigt fina bröst och ett bra utgångsläge att få ett tillfredsställande resultat.
Gilla

feliicia

Kvinna ·

19 jul, 2014

Silicon dream skrev:
feliicia skrev:
Silicon dream skrev:
feliicia skrev:
Tycker i vilket fall som helst att du har väldigt fina bröst och ett bra utgångsläge att få ett tillfredsställande resultat.
Tack ska du ha :)!! Ser verkligen fram emot det.
Gilla

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

feliicia skrev:
Silicon dream skrev:
feliicia skrev:
Silicon dream skrev:
feliicia skrev:
Tack ska du ha :)!! Ser verkligen fram emot det.
Det förstår jag för jag ser också fram emot min operation också.
Gilla

A-sandra

Kvinna ·

19 jul, 2014

Ska opa mig 9/10 Vid Patrik Höijer "Laser&Estetik" i sthlm. Men ännu inte bestämt stl än. Fortfarande osäker. Så jag hänger med i denna tråd. ;-)
Gilla

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Välkommen A-sandra.
Gilla

A-sandra

Kvinna ·

19 jul, 2014

Tack! :-) Kul att följas åt. ;-)
Gilla

A-sandra

Kvinna ·

20 jul, 2014

Fasiken jag tycket att detta med att välja stl samtidigt e svårt!

Jag är ganska lite nu efter att gått ner -25kg.

Är 157cm lång. 56kg.

Vill ha STORA men ändå skapligt proponerligt för min kropp vill säga.

Har valt "Silimed" runda 505cc kom vi överens på konsultationen. Men börjar nu tveka...

Tänk om det blir FÖR stort. Svårt att veta.... Frågade min girurg vad stl under var å det var 440cc.

Detta känns som att det e en chansning när t väl e dax!

Ska göra Ankarlyft samt Bröstförstoring.

Vad tro ni tjejer????

Kraaam på er! Nu läääängtar man tills detdax!:-)

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

20 jul, 2014

A-Sandra hur är du byggd förövrigt? Jag tänker på om du har smala axlar och höfter eller breda? Som jag skrev en annan gång så velar jag oxå fram o tillbaka. Provade ut 500cc hp på konsultationen fast då hos en sköterska, försökt mäta min bröstbredd själv å tror jag har ganska brett mått runt 14cm sen har jag ju höfter, midja och axlar så jag kan ju bära upp lite större implantat som hon sa men ändå! Haha man vill ju ha proportionerna :). Men har starka funderingar på att boka ytterligare en konsultation innan det är dax, fast med kirurgen. Vill ju inte få nån black out på op dagen och göra fel val. kraaaamar
Gilla

A-sandra

Kvinna ·

20 jul, 2014

Cheetah skrev:
A-Sandra hur är du byggd förövrigt? Jag tänker på om du har smala axlar och höfter eller breda? Som jag skrev en annan gång så velar jag oxå fram o tillbaka. Provade ut 500cc hp på konsultationen fast då hos en sköterska, försökt mäta min bröstbredd själv å tror jag har ganska brett mått runt 14cm sen har jag ju höfter, midja och axlar så jag kan ju bära upp lite större implantat som hon sa men ändå! Haha man vill ju ha proportionerna :). Men har starka funderingar på att boka ytterligare en konsultation innan det är dax, fast med kirurgen. Vill ju inte få nån black out på op dagen och göra fel val. kraaaamar

Jag e ganska liten å nätt- Är mer elr mindre ganska rak i modellen.

Ja det tokiga e att jag inte har någon möjlighet att komma ner till sthlm ytterligare än gång innan op.

Bor i Dalarna. Svårt att få ihop det md barnvakt kids å jobb... Men Patrik Höijer skulle ha en stl mindre hemma utifall som ligger på 440cc samt oxå 505cc som vart bestämt på konsultationen. Min bröstbredd låg oxå på 14.1 ca om jag inte missminner mig helt fel.

Hur man än vrider på detta så e det svårt att veta riktigt hur det blir i slutändan. Då ja oxå ska göra ett lyft.

Kraaam! :-)

Gilla

Silicon dream

Man ·

20 jul, 2014

Ni är inte ensamma om att fundera för här finns en till och jag tänker på knappt något annat än detta.
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

21 jul, 2014

A-Sandra det är ju perfekt att safe'a genom att han har mindre implantat hemma. Sen tror jag att om det kändes bra på konsultationen så blir det nog bra i slutänden, man har ju en tendens att överanalysera allt :). Ena stunden vill man ha stoooora sen vill man inte att de knappt ska synas ;P. Jag har en liten B kupa idag och jag tänker lite som så att vad jag än tar för size så blir det större och bättre än idag, dom är lite tomma efter tre barn :D. Sen blir man väldigt lurad av att titta på andras för och efter bilder just för att man inte vet hur mycket ens egna kropp kommer svälja av implantatet osv! Silicon dream vilka storlekar funderar du på? Framför eller bakom?
Gilla

Silicon dream

Man ·

21 jul, 2014

Cheetah skrev:
A-Sandra det är ju perfekt att safe'a genom att han har mindre implantat hemma. Sen tror jag att om det kändes bra på konsultationen så blir det nog bra i slutänden, man har ju en tendens att överanalysera allt :). Ena stunden vill man ha stoooora sen vill man inte att de knappt ska synas ;P. Jag har en liten B kupa idag och jag tänker lite som så att vad jag än tar för size så blir det större och bättre än idag, dom är lite tomma efter tre barn :D. Sen blir man väldigt lurad av att titta på andras för och efter bilder just för att man inte vet hur mycket ens egna kropp kommer svälja av implantatet osv! Silicon dream vilka storlekar funderar du på? Framför eller bakom?
Jag vet inte faktiskt, precis som du skriver så pendlar det mellan stora som verkligen syns och nästa stund till storlek som lätt går att dölja i en stor pösig tröja. Men jag har länge känt att 500 cc känns mer rätt än under det. Har funderat på alla spann mellan 500-700 cc så får se vilken storlek det slutar på. Jag är mer bestämd när det gäller projektion. Jag hoppas på devis bakomplacering, men får se vad kirurgen rekommenderar och varför. Detta är en djungel, kunde aldrig tro att det var så många beslut man skulle ta innan jag satte mig in i det hela. Det enda jag kommit fram till är runda implantat och texturerade. Väntar nu på telefontid för konsultation på Clinic Strömstad och dom använder sig av implantat Silimed som är Brasilinaska men det går mot tilläggskostnad bra att välja annat implantatsmärke om man önskar det. Vad har du tänkt dig?
Gilla

Silicon dream

Man ·

21 jul, 2014

Inte kan jag stava rätt heller...suck
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem