Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Ankipanki

Kvinna ·

29 okt, 2014

För mig är det dags imorgon, så fruktansvärt nervös å kan knappt tänka på något annat..

Men kul att höra att det gått bra för alla! :)

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

29 okt, 2014

Jag längar till att kunna ligga på sidan och bli helt rörlig...! Jag kan ligga lite halvt på sidan men det gör ont efter en stund, så det går bara väldigt korta stunder.. Men jag är väldigt nöjd hittills över brösten! :) Fast än har de inte fått rätt form, de är inte så mjuka än som de ska bli och bröstvårtorna är fortfaradne svullna.. Det är störande.. Sen är ärren bulliga än och jag vågar inte raka mej under armarna ordentligt än heller.. Längtar tills jag kan göra det normalt. Och att kunna röra armarna helt och hållet som innan operationen ska bli skönt..! Men den som väntar på nåt gott... ;) Hoppas tiden går snabbt! :D 

Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

31 okt, 2014

Oj, vilken pärs det här har varit! Trodde faktiskt att det inte skulle vara lika jobbigt som efter bukplastiken. Först nu orkar jag engagera mig i att ens slå på datorn... Varit jättetrött och helt slut, mycket pga mediciner skulle jag tro. Op 23/10, gick jättebra, men gud vilken smärta jag har haft efteråt! Har känt som knivar under brösten och utåt sidorna över revbenen, speciellt på höger sida. Var på återbesök i onsdags och fick då lokalbedövning på höger sida för att bryta smärtan och det gav resultat. Har inte behövt ta de starkare tabletterna på ett par dagar nu, utan har klarat mig på Alvedon + Ipren. De trodde att smärtan beror på att de satt väldigt djupa stygn i snittet under brösten. Allt hade läkt jättefint, så det var skönt att höra! Svårt att säga om jag är nöjd eller inte, brösten har varit väldigt kantiga, svullna osv. Känns som att de fortfarande är lite "tomma" upptill, trots lyft + implantat. Men det kanske lägger sig?! Är så himla rädd att det inte ska bli bra, att de fortfarande ska kännas tomma och hängiga...

Bh:n skaver under brösten och bröstbandet känns lite irriterande, men det är sånt jag kan stå ut med. Längtar tills jag inte behöver sova på rygg (2 veckor)! Ska försöka ta mig ut på en promenad idag, har längtat efter det men inte orkat. Men känner mig lite piggare och mer rörlig nu när den värsta smärtan lagt sig. Kanske blir bättre med svullnaden i kroppen om man får komma ut och röra på sig lite, känner mig höggravid, jättesvullen från bh:n och ner över hela buken - ser inte klok ut ;)

Hoppas det går bra för er andra!

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

31 okt, 2014

Oj trebarnsmor! Låter hemskt! Jag har inte haft så hemskt, men det har vart en pärs! Mått sämst av medicinerna och mådde så illa och va helt väck pga av morfinet dom första 4 dagsrna! Jag har dock inte haft så mycket smärta! Jag har oxå bröstband och det är hemskt tycker jag! Jag hoppas verkligen jag slipper det på ons /återbesök! Hoppas du mår bättre och bättre och att du blir nöjd med resultatet! Med vänlig hälsning, Cilla
Gilla

Vkac

Kvinna ·

17 nov, 2014

Hej alla oktobertjejer!

Hur har det gått för er? Jag opades 7 okt och tycker att brösten har mjuknat en hel del sedan dag 1, men dom är fortfarande långt ifrån klara... Känner mig än så länge nöjd med storleksvalet. Bär fortfarande sportbh. Ser fram emot att shoppa nya bh'ar :-) Ha det så gott allihop!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem