Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Snövit33 profilbild

Snövit33

Kvinna ·

01 dec, 2014

Vi som skaffar silikonbröst vecka 51. 15 -21 dec. 2014.

Bröstförstoring

Startar en tråd där vi som gör bröstförstoring under vecka 51 så vi kan följas åt både nu innan och efter.

301

Sortera efter

Karin-m

Kvinna ·

29 dec, 2014

SweetMelon skrev:

Hur mår ni allihopa? :) Shoppade massa nya tröjor och ett par bygelfria bh:ar idag :D Sååå roligt! Gud så snyggt allt sitter ;) Är väldigt rörlig nu, tänker bara på att inte lyfta tungt, och sover fortfarande inte raklång, upplever att det spänner och att jag får superhårda bröst av det! Annars mår jag prima ballerina :)

Vad skönt :) Funkar rätt bra här med, muskeln över höger bröst krånglar en del och båda brösten känns av. Jag mådde så dåligt på de smärtstillande så slutade med dom rel fort. Hade varit skönt annars att ta till natten tror jag. Jag är också väldigt rörlig annars :) Kanske för rörlig till och med. Glömmer bort mig ibland. Körde dancebattle här med sonen ikväll och då gjorde brösten sig ordentligt till känna. Hade nästan glömt bort dom en stund.
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

29 dec, 2014

Mår bra på dagen, rörlig m.m Kan sova lite på höger sida:) Vänster gör mer ont pga det fortfarande är svullet:/ Ska ju ha sportnh i 6 v. Men kan du gå utan stöd nu?:) Alltså ha "vanlig bh"/ utan bh? :) Och köpa så det stämmer i storlek m.m ?:Jag ska rensa garderoben först innan jag ska shoppa men lääängtar så efter att gå ut och köpa något nytt :D Lyllos dig!
Gilla

Snövit33

Kvinna ·

29 dec, 2014

Jag rensade garderoben igår och la in mina nyköpta bh:ar. Riktigt kul! Ska köpa lite skjortor nu. Har aldrig kunnat gå i det för jag har tyckt jag haft för små bröst. Hittade en skitsnygg skjorta från Rene' L. På zalando .
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

29 dec, 2014

Hut kändes det när ni testade bh?:) Med tanke på att de kan ämdras under halvåret:) Köpte ni lite att fylla ut med eller en tightare ifall de minskar?:)
Gilla

Snövit33

Kvinna ·

29 dec, 2014

Jag köpte lite lite för liten. Sedan tror jag inte att brösten förändras en hel storlek..
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

29 dec, 2014

Nej det skulle jag inte tro heller :) Men lite i form osv kommer ju ske:)
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

29 dec, 2014

JAg köpte storlek 75C (fanns inte 70D), kändes bra i både kupa och omkrets! det enda är att det inte alls är skönt att ha på sig nu, det är för hårt tryck. Dessutom är brösten så hårda så bh:n sticker ut lite ovanför bröstkorgen om ni fattar vad jag menar :) Men när det lägger sig tror jag att den kommer sitta som en smäck! De övriga jag köpte var mer sportbh:ar så de sitter superbra redan nu :) Köpte C i dem.

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

29 dec, 2014

Okej:) Härligt att shoppa lite sådant :) Är det bygel löst först va? Hur länge?:)
Gilla

Lakritspipa

Kvinna ·

29 dec, 2014

Någon dom vet när det är ok att gå till badhuset....förstår att ärren måste läka först men någon nämnde så lång tid som ett halvår. Kan det verkligen stämma?
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

29 dec, 2014

Jag har för mig att man skulle vara utan bygel i 6 månader, medan de formas liksom! :)

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

29 dec, 2014

Låter logiskt ;) Just badhus vet jag inte, längtar dock efter ett bad hemma:/ Badhus skulle jag nog vänta lite med. Men efter ärret läkt ordentligt, kan man inte ta ett bad då tror ni? Om man duschar av sig innan badet och efter:)
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

29 dec, 2014

Lakritspipa skrev:
Någon dom vet när det är ok att gå till badhuset....förstår att ärren måste läka först men någon nämnde så lång tid som ett halvår. Kan det verkligen stämma?
Vänta fyra veckor med bassängbad och bastu har jag för mig. Från L&E iaf.
Gilla

Lakritspipa

Kvinna ·

30 dec, 2014

Det lät lite bättre :-)....svårt att hålla sig borta med två simskolebarm ;-)
Gilla

Joliine

Kvinna ·

30 dec, 2014

Jag har ingen känsel under brösten? Känns typ som bedövat! Känns jätte märkligt . Upptill känner jag och på bröstvårtorna. Mina bröstvårtor är också jätte känsliga ;/ så obehagligt att bara sätta på sport-bh . Någon annan som hat liknande ? Säkert normalt men vill gärna ha känsel under i framtiden ;)
Gilla

Ekm

Kvinna ·

30 dec, 2014

Joliine skrev:
Jag har ingen känsel under brösten? Känns typ som bedövat! Känns jätte märkligt . Upptill känner jag och på bröstvårtorna. Mina bröstvårtor är också jätte känsliga ;/ så obehagligt att bara sätta på sport-bh . Någon annan som hat liknande ? Säkert normalt men vill gärna ha känsel under i framtiden ;)

Har exakt samma upplevelse! Inte så skönt men tycker ändå att den värsta känsligheten i bröstvårtorna försvunnit. Huden över brösten har varit väldigt öm men det är också lite bättre de senaste dagarna vilket känns bra då det trots allt snart är 4 veckor sedan op.

Gilla

Joliine

Kvinna ·

30 dec, 2014

Ekm skrev:

Joliine skrev:

Har exakt samma upplevelse! Inte så skönt men tycker ändå att den värsta känsligheten i bröstvårtorna försvunnit. Huden över brösten har varit väldigt öm men det är också lite bättre de senaste dagarna vilket känns bra då det trots allt snart är 4 veckor sedan op.

Jag har inget tålamod och är orolig hela tiden så fort någon känns anourllunda eller om det spänner och värker mer ena dagen ...det är bara 12 dagar sedan jag opererades men jag blir fundersam över allt just nu... Läser för mycket negativt här på pof.
Gilla

Ekm

Kvinna ·

30 dec, 2014

Joliine skrev:
Ekm skrev:

Joliine skrev:

Jag har inget tålamod och är orolig hela tiden så fort någon känns anourllunda eller om det spänner och värker mer ena dagen ...det är bara 12 dagar sedan jag opererades men jag blir fundersam över allt just nu... Läser för mycket negativt här på pof.

Du kan vara helt lugn- jag är säker på att många med oss känner precis likadant. Jag har heller inte mycket tålamod med ex. all värk. Nöjd över att själv operationen gick bra och vistelsen på Citadellkliniken var en positiv upplevelse trots smärtor osv. Tiden därefter har också gått bra men trodde nog inte att det skulle vara så tröttande så länge.

Gilla

Anonym användare

30 dec, 2014

Kapar tråden och frågar om det är någon som op hos L&E och betalat 34 000 kr i grundpris, som det står på hemsidan?? exkl. försäkring etc...

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

31 dec, 2014

Helt normalt att det inte känns något, det kommer ta ett tag innan man får tillbaks den mesta känseln. Man kanske inte får tillbaks precis all känsel det är så individuellt. Har precis samma. Ok på översida. avdomnad under? känsliga bröstvårtor, ta smink bomulls pads och lägg på, fick jag som tips och tycker det fungerar:)
Gilla

Anonym användare

31 dec, 2014

Jag gjorde på l&e och betalade 34 000 kr för mentor 400 cc.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem