Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Snövit33 profilbild

Snövit33

Kvinna ·

01 dec, 2014

Vi som skaffar silikonbröst vecka 51. 15 -21 dec. 2014.

Bröstförstoring

Startar en tråd där vi som gör bröstförstoring under vecka 51 så vi kan följas åt både nu innan och efter.

301

Sortera efter

Jojobagge

Kvinna ·

25 dec, 2014

Snövit33 skrev:
Jag fick ingen antibiotika alls..

va? ingen antibiotika? d va väldigt konstigt, alla tar antibiotika förebyggande syfte mot infektioner. Var opererade du dig? fick du inte ett recept?

Gilla

Snövit33

Kvinna ·

25 dec, 2014

Jojobagge skrev:

Snövit33 skrev:
Jag fick ingen antibiotika alls..

va? ingen antibiotika? d va väldigt konstigt, alla tar antibiotika förebyggande syfte mot infektioner. Var opererade du dig? fick du inte ett recept?

Nej, jag fick ingen. Jag vet att kirurgen sa han skulle ge mig, tror han gav mig det intravenöst vid OP. Men endast den dosen . Inga tabletter eller så utskrivna. Art Clinic.
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

25 dec, 2014

åt mina anti inflammatorisk de första 7 dagarna. De smärtstillande hade jag bara de första 3-4 dagarna :) nu är det alvedon som gäller, kanske inte så gött för magen det heller men har svullnad i ena bröstet som gör lite ont så sköterskn tyckte att jag skulle fortsätta med alvedonen. Annars känns det bättre nu ca 1,5 v efter operationen. Klarar det mesta själv men försöker ta det lugnt ...
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

25 dec, 2014

Alla får väl recept så man kan hämta ut på apoteket?
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

25 dec, 2014

Då kör jag med på en vecka. Jag var lite osäker, det står inte på burken hur länge jag ska ta dom och har en dos för 12 dagar, men minns det som om apoteket sa att de inte hade inne den dos jag skulle ha så fick en större burk.
Gilla

Joliine

Kvinna ·

25 dec, 2014

Karin-m skrev:
Joliine skrev:
Någon som kört bil än? Ska på ett obligatoriskt möte på jobbet i dag kl,12 ( sen sem till 1 jan)och funderar på att ta bilen för att slippa bussen . Kan röra mina armar utan smärta .., men är det dumt?
Nu har du säkert redan kört bil. Jag gjorde det den 22/12 och känner att det var rätt dumt gjort. Gjorde ont som satan när jag la i tvåas växel. Körde även den 23/12 kändes då med men mindre. Hur mår ni alla nu? Jag vet inte om jag reagerat på medicinerna eller om jag blivit sjuk av annat, men julafton och idag har jag tillbringat i ett töcken, somnat/vaknat till och kräkts ibland. Har nu slutat med alla smärtstillande och hoppas det blir bättre av det. Antibiotikan måste jag fortsätta med några dagar till. Önskar att jag kunde sluta med dom också. Hur länge ska ni äta antiiotika?
Nu flera dagar senare har jag inga problem med bilkörandet:) äter inga mediciner längre (inte alvedon heller) penicillin fick jag inte utskrivet efter op? Jag mår bra nu har bara en spänd känsla i brösten ( precis samma känsla som när man har för mycket mjölk och måste amma ur det) så du börjar kanske bli sjuk? När jag åt smärtstillande var jag väldigt trött till och från hela dagarna men även pga värken. Hoppas du mår bättre snart;) god fortsättning på julen
Gilla

Anonym användare

25 dec, 2014

är det någon av er som opereras på Laser& estetik? får ni antibiotika då???

Gilla

Anonym användare

25 dec, 2014

Jag opades på laser & estetik 19/12 och fick en antibiotika-kur för en vecka. Fick en dos intravenöst under sövningen och resten i tablettform.
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

25 dec, 2014

Jag fick ingen antibiotika (opererades av Örjan på Proforma). Men han sa att de som gör sin första op har väldigt liten risk för att få infektioner. Däremot sa han att om man byter ut implantat så är risken större för inflammation. Så min rumpskompis som böt sina implantat fick antibiotika men inte jag. Mår för övrigt bra nu, är nästan helt utan smärtstillande (tar alvedon vid behov, ex på kvällen). jag har bara lite ont i ärren när jag legat/suttit still för länge. :D god fortsättning på er och hoppas att alla mår bra nu och känner sig nöjda hittills!
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

26 dec, 2014

Jag fick inte heller någon antibiotika, så det verkar bara vara från klinik till klinik, som bröstband osv :) Det ska nog gå bra ändå!

Jag känner äntligen som att mina bröst är mina egna (sålänge läkbh:n är på, duscha är ganska obehagligt). Sova är skönt, kan ligga ner och ta mig upp själv utan att det gör ont, så det är jätteskönt! Så ja, det värsta är över kan man lugnt säga! 

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

26 dec, 2014

Känns som mitt bara blir värre :/ Hoppas ni får bra mellandagar och att de växer fortsatt fint för er :)
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

26 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:
Känns som mitt bara blir värre :/ Hoppas ni får bra mellandagar och att de växer fortsatt fint för er :)
Vad är det som blir värre Hejsanhoppsan?
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

26 dec, 2014

Mitt vänstra har varit mer svullet, det högra känns inte alls svullet nu och storleks skillnad har det blivit nu.. Så vet inte om det enbart är svullet eller om det kan vara början på något snea bröst eller så. Jag hoppas det enbart är svullnaden som inte velat lagt sig ordentligt och inte något annat med t.ex implantatet, inte något att göra åt i vilket fall
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

26 dec, 2014

Jag skulle vara helt lugn än så länge. Det ö fortfarande så nytt och att de läker i olika faser verkar inte konstigt alls, snarare regel än undantag. Det kommer bli fint ska du se :)
Gilla

Karin-m

Kvinna ·

26 dec, 2014

Patrik Höijer sa till mig att många blir lite smått upptagna av sina bröst efter operation så att man börjar märka alla små skillnader och så blir de mycket större än vad de egentligen är. Väldigt väldigt sällan är bröst helt symetriska med varandra. Och så olika läkprocess på det. Jag har för min egen skull bestämt mig för att inte skärskåda brösten ännu utan att allt får lägga sig lite först. Men oj vad svårt det är att låta bli att kika. Jag gillar mina nya (och än så länge lite roligt stående) bröst.
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

26 dec, 2014

Tack:) Lite orolig när det vänstra ser ut att sitta lite längre ned bara :/ Försöker ha is i magen :) hehe
Gilla

FannyBunny

Kvinna ·

27 dec, 2014

wishxing skrev:

18 dec på clinic strömstad😀

Jag gjorde också på Clinic strömstad den 18! :) Hur har det gått för dig? 
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

27 dec, 2014

Inatt råkade jag lägga mig på sidan i några timmar tror jag. Vaknade i alla fall upp så imorse, men det kändes inte konstigt. Kändes precis som vanligt! Så himla glad om jag kan börja sova på sidan igen, har verkligen tröttnat på att halvsitta/ligga på rygg nu. Tror ni att det kan vara farligt att sova på sidan så tidigt (10 dagar efter op)? Sover med läkbhn så brösten sitter ganska bra på plats, men tänkte om det finns risk för att de läker olika eller liknande :/

Gilla

Snövit33

Kvinna ·

27 dec, 2014

Emzzii skrev:

Inatt råkade jag lägga mig på sidan i några timmar tror jag. Vaknade i alla fall upp så imorse, men det kändes inte konstigt. Kändes precis som vanligt! Så himla glad om jag kan börja sova på sidan igen, har verkligen tröttnat på att halvsitta/ligga på rygg nu. Tror ni att det kan vara farligt att sova på sidan så tidigt (10 dagar efter op)? Sover med läkbhn så brösten sitter ganska bra på plats, men tänkte om det finns risk för att de läker olika eller liknande :/

Jag frågade min kirurg om det var okej att sova på sidan och han sa att jag kan göra det om det känns okej.
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

28 dec, 2014

Hur mår ni allihopa? :) Shoppade massa nya tröjor och ett par bygelfria bh:ar idag :D Sååå roligt! Gud så snyggt allt sitter ;) Är väldigt rörlig nu, tänker bara på att inte lyfta tungt, och sover fortfarande inte raklång, upplever att det spänner och att jag får superhårda bröst av det! Annars mår jag prima ballerina :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem