Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

ollie

Kvinna ·

02 mar, 2013

På tal om reaktioner så inga alls från kollegor men jag jobbar på förskola ju o barn är ju väldigv ärliga. Vad stora tuttar du har fröken... Inte kul då ba åh titta där Pelle ett flygplan! Haha Fy vad usel grammatik det blev men ni förstår vad jag menar iaf hoppas jag. O även om jag redan hade 355 cc innan så ser 450 mkt större ut så de märker skillnad trots att jag bär en stor fleece på jobbet oftast!
Gilla

Balobas

Kvinna ·

02 mar, 2013

Tin: att det kunde bli så stor skillnad på 50cc... finns det ingen risk att brösten "ramlar till sig" ännu då? 
Håller med om at just nu är ju resultatet sämre än innan korren...

Gilla

G Boob

Kvinna ·

02 mar, 2013

För mig har det gått jättebra och det känns som dom är "klar" nu! Iofs sa han att det skulle gå fort för mig eftersom det är min andra operation och att jag bytte från 350 till 450, alltså inte så stor skillnad. Har börjat på gymet lite smått med benträning och crosstrainer med fast grepp och tänkte vänta med övrig styrketräning till om 3 veckor när et har gått 2 månader! Så får se då hur det går!
Gilla

andrasidanköping

Kvinna ·

03 mar, 2013

Reaktionerna från dom som vet att jag har opat mig så tycker de flesta att strl passar mig och att det inte ser för stort ut för det va det som jag va mest orolig för att det skulle synas för mkt och jag skulle få en massa frågor ;)
Men mina tjejkompisar tycker att jag ska ha mina tajta kläder igen så att jag verkligen visar brösten ordentligt haha men kan ju inte få på mig så tajta kläder än eftersom det fortfarande stramar lite i ärren i armhålan när man sträcker armarna för mkt... sen ville jag ändå köpa lite nya vårkläder och byta stil lite... är ju ändå ett mode nu med lite pösiga kläder och inte så tajta .... men men sen vill jag kunna ha en bh som ger lite finare form innan jag har tajta kläder igen (den bh på min profilbild har jag lämnat tillbaka för att den formade upp brösten för mkt) då jag har en bh med bara tyg över bysten (tantbh som jag kallar det) och den ger lite toppiga bröst men det gör mig inget nu när man fortfarande måste ha tjocka tröjor på sig ;)

Jag är jättenöjd med brösten och allt runt dom men har ändå känt att jag blivit lite deppig över hela världen och allt väldigt ofta nu förtiden...
jag tror att det beror på att man har blivit så beroende av att få hjälp med allt från att komma upp ur sängen, tvätta håret, klä på sig och inte lyfta kastruller och laga mat till sig själv ens en gång... man känner sig så ovuxen om ni förstår va jag menar ;)
jag har ändå min sambos barn hos oss varannan vecka och ibland har jag fått be dom om hjälp att lyfta grejer för mig och det är lite jobbigt när det är jag som ska ta hand om dom egentligen... visst dom e ändå så pass stora att de kan klara mkt själva men själva mammarollen blir lidande och jag kände mig lite hjälplös och värdelös ett tag och det känns lite jobbigt fortfarande för jag tycker att jag kan lyfta och göra allt nu men får ändå ont när jag gör för mkt och då blir jag arg (på mig själv) och sur för att man fortfarande inte e helt hundra normal igen...
men men det kommer väl
Gilla

G Boob

Kvinna ·

04 mar, 2013

Hmm har precis mätt mina bröst. 70 cm under och 85 cm över fylligaste delen av brösten. Enligt vissa mätare på nätet har jag 70 A (????), andra 70 B.... men enligt denna http://change.com/se/bh-guide 65 E. Måste ju vara den som stämmer eller??
Gilla

Baylis

Kvinna ·

04 mar, 2013

G boob: tror nog att måtten på change stämmer bäst ;) Jag har en 65F o enligt vissa sidor så har jag 75C lite liten bh kan jag säga om jag ska gå efter deras mått..
Gilla

Lillans

Kvinna ·

04 mar, 2013

G boob: jag ska ha 70A enligt dom där skalorna men 70D är perfekt på mig om inte lite tajt tillochmed så tror du ska gå på change guide :P
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

04 mar, 2013

G Boob skrev:
Hmm har precis mätt mina bröst. 70 cm under och 85 cm över fylligaste delen av brösten. Enligt vissa mätare på nätet har jag 70 A (????), andra 70 B.... men enligt denna http://change.com/se/bh-guide 65 E. Måste ju vara den som stämmer eller??
Låter rimligt,du ska absolut inte ha större underband än 65.Det är viktigt för stödet ska komma därifrån och ingen annanstans ifrån. Jag tycker change brukar va i minsta laget i kupan,men normal i underband så du ligger säkert på 65e/f :)
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

27 mar, 2013

Woho den 10 maj ska jag få sätta in ett nytt implantat efter att ha gått utan i 3 månader då efter min infektion som jag fick. Har verkligen en blandad känsla över op. Är rädd att de ska hända samma skit igen. Men längtar som fan efter att få två snygga bröst istället för 1 och kunna gå med vanlig bh och slippa tänka på att alltid ha tröjor och tunikor som döljer allt istället. Hoppas bara tiden går fort nu :D
Gilla

Anna.

Kvinna ·

28 mar, 2013

Härligt LillaMy!! Jag ska på tidig efterkoll om två veckor :) diskutera lyft och sånt. Har fått rippling och det "bränns" på huden under vänster. Ärret är fult på det också.. :( Är allergisk mot tejpen och är helt röd och sönderkliad på och under brösten.. Hua..
Gilla

Lillamy88

Kvinna ·

04 apr, 2013

Hur många har fått korra i denna grupp? Jag ska på koll i slutet av maj för att se om jag ev har fått kapselbildning. Gör ont på sidorna och bränns ut mot ryggen, opererades för ca 3 månader sen. Hoppas verkligen att det är något tillfälligt och att det går till sig. Vill inte behöva göra om allt. Någon som varit med om samma?
Gilla

Anonym användare

04 apr, 2013

Lillamy88 skrev:
Hur många har fått korra i denna grupp? Jag ska på koll i slutet av maj för att se om jag ev har fått kapselbildning. Gör ont på sidorna och bränns ut mot ryggen, opererades för ca 3 månader sen. Hoppas verkligen att det är något tillfälligt och att det går till sig. Vill inte behöva göra om allt. Någon som varit med om samma?
Har brösten blivit missformade så det är därför ni tror att det är kapsel? Förutom att det gör ont då. Inte roligt att göra om allt.. Ska göra korr nr 2 i början på sommaren. Suck :(
Gilla

Lillamy88

Kvinna ·

04 apr, 2013

Nej allt ser bra ut utifrån, men det gör ont under armhålorna typ vid inplantat kanten. Och mer på höger sida så hon sa att det kan vara det, men läkaren ska få kolla på det och avgöra. Hoppas verkligen att det bara kanske är något tillfälligt som uppstått. Men vet inte vad det skulle kunna vara då? Usch stackare. :/ även under sommaren då man verkligen vill vara färdig läkt :(
Gilla

Lillamy88

Kvinna ·

05 apr, 2013

tin skrev:
Lillamy88 skrev:
Har brösten blivit missformade så det är därför ni tror att det är kapsel? Förutom att det gör ont då. Inte roligt att göra om allt.. Ska göra korr nr 2 i början på sommaren. Suck :(
Nej allt ser bra ut utifrån, men det gör ont under armhålorna typ vid inplantat kanten. Och mer på höger sida så hon sa att det kan vara det, men läkaren ska få kolla på det och avgöra. Hoppas verkligen att det bara kanske är något tillfälligt som uppstått. Men vet inte vad det skulle kunna vara då? Usch stackare. :/ även under sommaren då man verkligen vill vara färdig läkt :(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem