POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop januari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
Sortera efter
Anonym användare
14 feb, 2013
G Boob skrev:
tin skrev:
Känner ni med bakomplacering något obehag av att tex torka av bordet? Hur vet man vad som är normalt?
Jag stör mig verkligen på att känna hur det kramar och drar..
Jag har känt det där obehaget i alla fall dom 4 första veckorna. Nu har det gått 5 snart 6 veckor och det är borta!
Vad skönt att det försvunnit. Hoppas det försvinner för mig med, har bara problem med brösten så kirurgen lär ju sjukskriva sig om jag kommer och gnäller om något mer ;)
Gilla
PocaLoca
Kvinna ·
15 feb, 2013
Hej Tin. Hur länge har du varit sjukskriven? Jag har oxå obehag. Vet inte när jag ska börja
dammsuga mattor..:-/
Ja vi får hoppas det blir bra. Jag gillar inte att vara så här hjälplös...:-)
Gilla
Balobas
Kvinna ·
15 feb, 2013
G Boob skrev:
tin skrev:
Känner ni med bakomplacering något obehag av att tex torka av bordet? Hur vet man vad som är normalt?
Jag stör mig verkligen på att känna hur det kramar och drar..
Jag har känt det där obehaget i alla fall dom 4 första veckorna. Nu har det gått 5 snart 6 veckor och det är borta!
Ja verkligen skönt att höra... känner definitivt av att torka bord, växla i bilen, dra/svänga med barnvagnen. Känns precis som du säger tin att det stramar, kramar och känns obehagligt när man råkar spänna bröstmuskeln.
Hoppas att det försvinner allteftersom muskeln tänjs ut då.
Gilla
Anna.
Kvinna ·
15 feb, 2013
Tjejer, kan ni kika på en bild jag la upp förut och säga vad ni tror? Jag är rädd att ett lyft behövs..
Gilla
PocaLoca
Kvinna ·
17 feb, 2013
Hej. Jag tycker inte det. Men det är svårt att se på den bilden. Det är nog nåt du får känna m tiden. :-) Jag tycker dom ser jättefina ut. :-)
Gilla
Nusse
Kvinna ·
20 feb, 2013
Anna. skrev:
Tjejer, kan ni kika på en bild jag la upp förut och säga vad ni tror? Jag är rädd att ett lyft behövs..Hej!
jag tycker inte attd et behövs men det beror på vad du vill ha. Jag tycker det är fint med lite häng men är du efter typiska "silikonbröst" eller "porrtuttar" så behövs ett lyft.
Hade det varit JAG hade jag inte rört dom :) tycker de är fina :)
Gilla
Anna.
Kvinna ·
20 feb, 2013
Tack!!
Jag är livrädd för att skära i dom igen!! Inte kan jag ju ha sån tur att jag får behålla känsel och läka bra en gång till...
Gilla
Balobas
Kvinna ·
20 feb, 2013
Jag tycker att mina har avsvullnat ganska mycket senaste dagarna (3v gamla) vilket har resulterat i att jag nu känner kanten på implantatet undertill och på utsidorna. Sen tycker jag klyftan blivit bredare också...eller att det blivit mer markerade kanter typ.
Hoppas de blir mjukare med tiden...inbillar mig att massage ska gör de mjukare så jag masserar för fullt.
Gilla
Busan83
Kvinna ·
01 mar, 2013
Mina har läkt Jättefint, nu väntar jag bara på att slippa tejpen! :-)
Gilla
Baylis
Kvinna ·
01 mar, 2013
Mary007 skrev:
Hej tjejer, hur går det för alla "Januari bröst" ? :)
Det går kalas bra =) Tror dock att jag har lite av muskelpåverkan, boobsen åker gärna med när muskeln spänns.. Men hoppas det lägger sig lite..
Sen märker jag fortfarande av ibland när jag burit eller ansträngt mig för mkt, bröstmusklerna är lite extra spända..
Men formen har tagit sig och dom har sjunkt ner fint =)
Hur går det för dina boobs då? 😀
Gilla
andrasidanköping
Kvinna ·
01 mar, 2013
Mina bröst har läkt jättebra och jag är så nöjd med strl och formen på dom :)
Men jag märker av i bröstmusklerna när jag lyft för mkt så då försöker jag vila lite och sen e det lite obekvämt fortfarande att sova på sidan utan bh på natten... även fast det är jätteskönt att få va utan tortyren iaf så är man inte van att ha nåt stort ivägen när man ligger på sidan... hehe
Köpte lite nya vårkläder här i veckan och älskar att jag äntligen ser lite kurvig ut :) det är precis som jag vill ha det nu och jag skulle lätt göra om processen med tortyren eftersom jag är så nöjd med formen
Visst det e lite svårt att hitta en bh i rätt strl eftersom jag nästan är bara 60cm runt och de flesta görs ju bara i 65cm men hittat en 65F som funkar iaf men har som sagt bara en bh hittills så vill gärna hitta en till att byta med ibland ;)
Gilla
ollie
Kvinna ·
01 mar, 2013
det går bra! Allt känns som vanligt, ibland när jag e bakis dock så har jag ont i snitten igen typ....konstigt haha, men jag kan sova på mage nu osv o de är mjuka o känns ganska "klara". Har inte hänt mkt utseende mässigt sista veckorna. Trist med muskelpåverkan tjejer, men det kan ju också ge med sig när muskeln vant sig lite mer o töjts typ. ÄR ju fortfarande så tidigt!
Gilla
Balobas
Kvinna ·
01 mar, 2013
Har precis gått en månad för mig nu... Brösten är fortfarande lite ömma när man tar/masserar dem (ska det vara så?)
De har också svullnat av ganska mycket och både blivit mjukare och hårdare ?!? När jag va på återbesöket så kom vi fram till att jag skulle använda en oklippt "tortyr" sista tiden för att få lite mer volym upptill (trodde inte det skulle gå men jodå :) ) Har även varit utan bröstbandet på dagen sen återbesöket.
Har rätt långt mellan brösten men det va jag ju medveten om redan innan. Hoppas dock att klyftan kommer bli lite mjukare... just nu ser man typ konturerna av implantaten där...jag masserar på.
ärren (armhålan) ser iaf riktigt fina ut :)
Gilla
Anna.
Kvinna ·
01 mar, 2013
Mina känns klara..! Förutom att ena snittet ömmar ibland, det är tyvärr inte det finaste ärret :( gropigt och inte precis i bröstvecket .. Men men.. Är fortfarande rädd att ett lyft ska behövas, vill inte riskera att förlora det faktiskt bra resultatet jag har, och dessutom kanske förlora känsel ..!
Har all känsel i brösten kvar, tack och lov, endast några cm ner på revbenen som är borta vad gör väl det :)
Gilla
Baylis
Kvinna ·
01 mar, 2013
Balobas: jag kan fortfarande vara lite öm om jag "klämmer" dom för hårt.. Sen lite öm på dom, har inte fått 100% känsel än så kan ju vara nervtrådar som spökar just när det gäller utan på.
Men fickorna har väl inte läkt till 100 så kanske därför man är lite öm (?)
--------------------------
Ang att sova på mage :) det kan jag oxå, men har en kudde under magen, så jag inte belastar flickorna för mycket ;P men såååååå skönt..
Gilla
Häpp
Kvinna ·
02 mar, 2013
Kul att höra att det verkar gå bra för alla.
Här känns det helt ok och brösten börjar kännas som mina egna. Nöjd med storleken. Formen kan få fortsätta att rätta till sig lite till. Dock är ärren väldigt korviga fortfarande men om jag förstått rätt så är det en teknik att sy som gör att ärren rätar ut sig lite senare.
Min ena bröstvårta har läkt ihop på fel ställe, så det blir ett veck och för mycket hud påsen bröstvårtan. Det kommer doktorn rätta till vid 6 månaders återbesöket, så det känns inte som någon stor grej.
Så skönt att slippa de gamla taxöronen så jag är helt klart nöjd!
Gilla
Anonym användare
02 mar, 2013
Vad har ni fått för reaktioner från omgivningen tjejer? :)
Brösten blev inte bra. Försöker låta bli att kolla och känna för jag blir bara ledsen. Jättejobbigt. Ska korrigera och kommer därför behöva göra min tredje operation inom ett halvår (första op dec 2012), troligtvis i april eller senast maj. Jag är så orolig för att bli besviken igen. Tröttsamt att känna att den här skiten aldrig tar slut. Läkningsprocess om och om igen.. :(
Gilla
Baylis
Kvinna ·
02 mar, 2013
Har bara fått bra reaktioner :) så känns ju toppen
Men kom på mig själv igår när jag stod vid spegeln att jag nog är lite storleksblind 😕
Men ska iaf vänta tills sommaren känner jag lika då så får man kanske fundera om man ska ta och lägga in nån extra cc..
Tin:Vad är det som inte har blivit bra ? Har tentingen försvunnit iaf ?
Så tråkigt att det inte känns bra och att det då blir så korr igen.. 🙁
Gilla
Anonym användare
02 mar, 2013
Tentingen var bara efter första operationen. Försvann när implantaten flyttades bakom muskeln.
Ena bröstet (höger) ligger fel på något sätt och skapar asymmetri som inte fanns naturligt. Har ett veck i nedre klyftan på höger bröst där implantatet ska ligga. Ger volymskillnad där.. Det som saknas i klyftan på höger bröst är utpressat mot armhålan. Vänster bröst är 12cm mätt från vårtan snett ner till nedre klyftan. Höger 10 cm. Lodrätt är höger vårta 1 cm längre ner än den vänstra. Mer projektionsskillnad än tidigare mellan brösten (hade ca 0,5 cm innan vilket var acceptabelt, nu står ena bröstet ut 1 cm mer än det andra), mer rippling med texturerade, den egna vävnaden fylls inte längre ut vilket gör att det känns som att två lösa degklumpar glider runt på brösten. Greppar man brösten känns det tydligt vad som är äkta och oäkta. Kirurgen bytte till smalare implantat vid korren för att jag var skadad i vävnaden mellan brösten av att dom tidigare åkt ihop. Blev inte bra. Alldeles för smala till min bröstkorg. Att klyftan känns perfekt är en klen tröst när volymen utåt saknas. Ger stora problem för mig när jag ska köpa bhar. Har fått hjälp i flera butiker med olika bhmodeller i rätt storlek. Dom sitter inte bra för att volym saknas på sidorna. Det blir bara för mycket av allting.. Trots att brösten åkte ihop och såg förjävliga ut efter första operationen var jag mer nöjd då för då var dom i alla fall jämna och såg likadana ut.
Är och hälsar på hos min mamma i dalarna för första gången sen korren. Hon fick se brösten igår och skrek rätt ut och undrade vad som hänt. "Brösten ser ju helt olika ut, som att det ena hör till en annan person" Jag har försökt inbilla mig att jag överdriver allting för att jag är väldigt petig och att brösten inte alls är så dåliga som jag tycker att dom är. Har fått bekräftat från ännu en vän och även från mamma nu att brösten verkligen inte är okej.
Oavsett om höger bröst sätter sig på rätt plats så vårtorna och formen blir jämn så kan man inte vara nöjd eftersom allt det andra återstår. Putskillnaden ändras inte, vävnaden kan inte fyllas ut av sig själv och bredden utåt ökar inte..
Behöver mer cc för att fylla ut vävnaden och mer bredd för att det ska se bra ut.. räknar dagarna tills jag kan få korrigera.. :(
Gilla
ollie
Kvinna ·
02 mar, 2013
Fy Tin vad sjukt tråkigt att det blev dåligt och nästan tom sämre av att byta bak dem:-(
Hur ska du korrigera nästa gång?
Styrke kramar till dig!
Gilla