Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop mars 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
997

Sortera efter

Anonym användare

18 mar, 2013

Lycka till Jojja 🙂
Önskar jag också hade optid den 21/3!
Gilla

Anonym användare

18 mar, 2013

Bläää... 9 dagar kvar... tur att dagarna går fort nu på slutet! Svårt att fatta att man verkligen ska göra det här nu... jag har svårt att föreställa mig hur det kommer å kännas. Att sätta sig på bussen, åka in till stan & sen gå upp till kliniken... herregud vad nervös jag 
kommer att vara precis innan. Jag kommer dö. Tur att man får stesolid innan... annars hade jag nog mått riktigt skit. Jag vill vara helt
drogad innan jag får narkosen. :-)
sen å vakna upp efteråt. Jag undrar om jag bara kommer ligga å dreggla eller om jag kommer bli pigg sen framemot dagen... jag ska
vara där 7.30, så jag hoppas jag är pigg sen på kvällen när jag ska åka hem. 
Känns så overkligt... att man bara kan åka in till en klinik inne i stan och fixa ett par bröst sådär. Att man har dom sen. Brösten som 
man aldrig fick och hade... ska bli så... spännande... :-DDDD
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

18 mar, 2013

kuttran skrev:

Bläää... 9 dagar kvar... tur att dagarna går fort nu på slutet! Svårt att fatta att man verkligen ska göra det här nu... jag har svårt att föreställa mig hur det kommer å kännas. Att sätta sig på bussen, åka in till stan & sen gå upp till kliniken... herregud vad nervös jag 
kommer att vara precis innan. Jag kommer dö. Tur att man får stesolid innan... annars hade jag nog mått riktigt skit. Jag vill vara helt
sen å vakna upp efteråt. Jag undrar om jag bara kommer ligga å dreggla eller om jag kommer bli pigg sen framemot dagen... jag ska
Känns så overkligt... att man bara kan åka in till en klinik inne i stan och fixa ett par bröst sådär. Att man har dom sen. Brösten som 

Helt sjukt egentligen ❤️ Man kliver in på kliniken, får nya boobs. Några timmar senare sitter man på tunnelbanan på väg hem. Det känns lite overkligt 😉

Gilla

Anonym användare

18 mar, 2013

Taxörat skrev:
kuttran skrev:

Helt sjukt egentligen ❤️ Man kliver in på kliniken, får nya boobs. Några timmar senare sitter man på tunnelbanan på väg hem. Det känns lite overkligt 😉

Ja, eller hur... och som jag drömt om att ha bröst. Varje gång jag ser mig i spegeln så tänker jag på det. VARJE GÅNG. 
Speciellt när jag provar kläder... jag provar öht inte ens underkläder längre för jag känner mig så sjukt okvinnlig. 
Det ska bli så underbart att ha bröst... men det känns overkligt. Helt sjukt overkligt. 
Om man tänker också på hur många jävla år jag gått runt å mått dåligt för dom. Att jag inte gjort nåt åt det innan. 
Men allt har väl en mening. Det är nog rätt tid för det nu, både känslomässigt och ekonomiskt. 

Gilla

Jojja

Kvinna ·

18 mar, 2013

Tack Syster Yster! :)

Håller med dig kuttran, det känns overkligt att på bara någon timma så har man plötsligt fått ett par bröst(!) Kommer att bli sjukt spännande, jag är laddad. Nervositeten lär väl komma där när de börjar rita på mig...
Jag skulle haft tid 8.30 men de ringde och frågade om jag kunde komma dit redan vid 06.30! Känns som en farlig tid, nästan som att jag skulle kunna försova mig. Just därför lär det väl bli så att jag inte kommer att kunna sova alls natten innan. :)
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

19 mar, 2013

kuttran skrev:
Taxörat skrev:
kuttran skrev:

Ja, eller hur... och som jag drömt om att ha bröst. Varje gång jag ser mig i spegeln så tänker jag på det. VARJE GÅNG. 
Speciellt när jag provar kläder... jag provar öht inte ens underkläder längre för jag känner mig så sjukt okvinnlig. 
Det ska bli så underbart att ha bröst... men det känns overkligt. Helt sjukt overkligt. 
Om man tänker också på hur många jävla år jag gått runt å mått dåligt för dom. Att jag inte gjort nåt åt det innan. 
Men allt har väl en mening. Det är nog rätt tid för det nu, både känslomässigt och ekonomiskt. 

Du har rätt där, det är mycket som ska stämma. Även om jag haft tanken på op i många, många år så har det alltid funnits saker av högre prioriet. Att barnen inte skulle behöva avstå från saker för att mammas pengar gick till nya bröst, att man verkligen är mogen i sitt beslut osv. Nu känner jag att jag kunnat  tänka enbart på mig själv och göra detta. Och det känns fantastiskt! 🙂

Gilla

Hera

Kvinna ·

19 mar, 2013

Imorgon är det dags=))) ska va på kliniken 11.30! Konstigt nog är jag mindre nervös nu än för några dagar sen, fortfarande storleksnojja men har insett att det nog inte släpper förbränns de är färdigbakade;)
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

19 mar, 2013

Lycka till imorgon. Gå på magkänslan . Det är svårt att föreställa sig hur det blir. Hade oxå storleksnoja. Men är super nöjd än så länge :-).
Gilla

jeessee

Kvinna ·

19 mar, 2013

Jag förstår dig kuttran jag är också sjukt nervös det pirrar i hela kroppen dagarn flyger förbi och innan man vet ordet av det så är det dags. Min fästman kommer följa med på morgonen som stöd.. Han ska va med mig så länge som det bara går. Sen är det väll dags.. Vill också ha så mycket lugnande de bara går. Hur kommer man agera vad kommer man säga när man vaknar upp? Helt galet haha...
Gilla

geratis

Kvinna ·

19 mar, 2013

Nu sitter jag här och väntar på min skjuts. Ska opereras idag på Bellakliniken i Hbg. Kl. 10. Man skulle nog kunna säga att jag är aaaningen nervös nu... :-) Och hungrig!!!
Gilla

Mle

Kvinna ·

19 mar, 2013

Lycka till :)
Gilla

Balli

Kvinna ·

19 mar, 2013

Opererades igår vid middestid! Har sovit över på kliniken och ska nu åka hemåt. Mår hur fint som helst just nu! Bilder finns på min sida :)
Gilla

jeessee

Kvinna ·

19 mar, 2013

Grattis tjejer och lycka till ni som ska opas idag 😀
Gilla

NiniNisse

Kvinna ·

19 mar, 2013

Mle skrev:
Yes, ska va där 12 och opas 12.30. När ska du va där?

Jag ska vara där 10.30 och opas 11.00.
Vi kanske ses på uppvaket då 👍
Gilla

letsfixit

Kvinna ·

19 mar, 2013

Hera skrev:
Imorgon är det dags=))) ska va på kliniken 11.30! Konstigt nog är jag mindre nervös nu än för några dagar sen, fortfarande storleksnojja men har insett att det nog inte släpper förbränns de är färdigbakade;)

Jag hade också storleksnojja de sista dagarna innan op (rädd att det skulle bli för stort). Just när jag fick ta bort bandaget kändes dom ENORMA och jättetunga när man skulle duscha, kändes som dom skulle trilla lös. Men nu, 2½ vecka senare, börjar boobsen absolut kännas lagom och som att dom börjar vara ett med mig när jag duschar så jag är glad att jag inte gick ner i storlek 😀

Lycka till! 👍
Gilla

Mle

Kvinna ·

19 mar, 2013

NiniNisse skrev:
Mle skrev:
Yes, ska va där 12 och opas 12.30. När ska du va där?

Jag ska vara där 10.30 och opas 11.00.
Vi kanske ses på uppvaket då 👍
Ja det kanske vi gör :)
Gilla

X-ray Cat

Kvinna ·

19 mar, 2013

letsfixit skrev:
Hera skrev:

Jag hade också storleksnojja de sista dagarna innan op (rädd att det skulle bli för stort). Just när jag fick ta bort bandaget kändes dom ENORMA och jättetunga när man skulle duscha, kändes som dom skulle trilla lös. Men nu, 2½ vecka senare, börjar boobsen absolut kännas lagom och som att dom börjar vara ett med mig när jag duschar så jag är glad att jag inte gick ner i storlek 😀

Lycka till! 👍
Var in och kikade..wow!! Snygga :)
Gilla

letsfixit

Kvinna ·

19 mar, 2013

X-ray Cat skrev:
letsfixit skrev:
Hera skrev:

Lycka till! 👍
Var in och kikade..wow!! Snygga :)
Tack så mycket! :) jag är supernöjd! :)
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

19 mar, 2013

X-ray Cat - känner igen den där känslan, att man tror att dom ska ramla ner till midjan när man duschar! 😛

Men nu när boobsen är 18 dagar gamla och jag har återgått till livet utanför tuttfixering och POF så smått,
känns det som att dom alltid suttit där. Har jobbat två dagar nu, och alla kollegor har inspekterat och
beundrat resultatet!

Ingen har kommit med en enada negativ kommentar! Känns bra! 👍 Jag är sanslöst lycklig att jag gjorde denna op.
Gilla

Hera

Kvinna ·

19 mar, 2013

Tack så mycket, ja storleksnojjan är på sin topp nu;) rädd att det ska bli för stort och för lite... Men man kan ju aldrig veta innan hur det kommer att bli, så man får gå på magkänslan och alla bilder man sett här. Har väldigt lite egen vävnad så man får väl hoppas att det blir ett lagom resultat=))) längtar tills imorron!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem