Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop mars 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation mars 2013
997

Sortera efter

Mle

Kvinna ·

21 mar, 2013

Åhhh jag är frisk igen och imorgon är det min tur!! Det jobbigaste är att jag inte bestämt mig för storleken ännu. 450 eller 485 allergan soft touch hp.
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

21 mar, 2013

485 :-)skiljer inte så mycket och lite försvinner om du ska ha bakom. Så då jämnar det ut dig till ca 450-425. Lycka till
Gilla

Mle

Kvinna ·

21 mar, 2013

Åhh det känns ju jättemycket men det är ju som du säger inte stor skillnad. Kirurgen får nog välja åt mig vad han tror blir bäst.
Gilla

Mle

Kvinna ·

21 mar, 2013

MissFiona skrev:
485 :-)skiljer inte så mycket och lite försvinner om du ska ha bakom. Så då jämnar det ut dig till ca 450-425. Lycka till
Kikade in på dina, supersnygga och lagom stora :)
Gilla

geratis

Kvinna ·

21 mar, 2013

Nu får jag varför den kallas för tortyren!! Den sitter så hårt att jag kan nästan inte andas eller röra mig, och jag har blåmärken efter den också... :-( hade av den an halvtimme igår när Johan skulle kolla mig och då hade jag inte ont nånstans. När han sen spände på mig tortyren höll jag på att svimma, så jag fick ligga ner ett tag.... Tänker dock INTE slarva med den. En halvtimme om dagen fick jag ta av mig den... Längtar tills mannen kommer hem ikväll så jag kan duscha och vara utan tortyr en stund... Behöver ju hjälp att få på den igen... Usch... Känner mig så negativ idag... Jättenöjd med resultatet - tuttarna är skitfina - men jag har så otroligt vansinnigt ont av tortyren så jag vill bara försvinna... :-(
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

21 mar, 2013

Snart ligger du och beundrar fina nya bröst! Lycka till!
Gilla

Jojja

Kvinna ·

21 mar, 2013

Lycka!! Nu sitter jag med mina två nya vänner i sängen, har precis fikat och har inte speciellt ont ännu, gissar att den smällen kommer när bedövningen släpper ;)
Gilla

Jobo

Kvinna ·

21 mar, 2013

Grattis! Skönt att allt gått bra!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

21 mar, 2013

Grattis! Härligt att höra att du mår bra! Skönt att di kunnat äta också, jag tyckte det hjälpte mycket att få lite energi :)
Gilla

jeessee

Kvinna ·

21 mar, 2013

är det någon som vet om det gör skiiiiiit ont när bedövningen släpper? eller känner man smärtan krypa sig på sakta sakta..?
Gilla

Bazuna

Kvinna ·

21 mar, 2013

jeessee skrev:
är det någon som vet om det gör skiiiiiit ont när bedövningen släpper? eller känner man smärtan krypa sig på sakta sakta..?

Det kom nog krypande för mig, men å andra sidan har jag aldrig haft ordentligt ont heller. Är nog ganska smärttålig då jag fött två barn, haft njursten och nu bröstoperationen, och ingen av de nämda har gjort speciellt ont. Men jäävlar om någon sparkar mig på smalbenet, DET är smärta det ;)

Jag var iaf jätte orolig för smärtan efter op, men sköterskorna var guld och så fort jag nämnde att det känns lite mera så kom dom med smärtstillande :)
Gilla

jeessee

Kvinna ·

21 mar, 2013

Haha, mjo smärtan på smalbenet är inte o leka med :P känns tryggt att man kan få smärtstillande, har aldrig varit med om riktig smärta *peppar peppar* så jag vet inte hur det känns.. MEN jag kommer inte klaga, får ju ett par snygga tuttar ;) Hur känns det med 425? Upplever du dem som stora? Vi har rätt så lika mått och jag ska lägga in 415 cc..
Gilla

Mle

Kvinna ·

21 mar, 2013

Vid min första operation hade jag inte särsklt ont! Var aldrig sängliggande utan väldigt mobil på engång! Det värsta va massagen jag skulle göra, det tyckte jag var obehagligt. Denna gång opas jag imorgon och tänkte va tillbaka på jobbet på måndag.
Gilla

Bazuna

Kvinna ·

21 mar, 2013

Direkt efter op tyckte jag dom kändes gigantiska, men nu när jag vant mig är dom helt lagom :) Dom ser ungefär ut som när jag hade pusch-up med extra stora kuddar i, bara att det nu är mina egna ;) Väntar med spänning på slutresultatet då dom inte "fallit till rätta" ännu :) Men ja, jag är NÖJD! :)
Gilla

Liin_da

Kvinna ·

21 mar, 2013

Ser att du ska ha allergan, precis som jag tänkt. 415cc är jag inne på men funderar på om man ska gå upp litegrann i cc ändå om det nu är så det försvinner litegrann, vet du vad nästa storlek är isånafall när det är allergan? :)
Gilla

jeessee

Kvinna ·

21 mar, 2013

Bazuna härligt o höra! Jag var rädd att dom skulle se enorma ut, men tror att jag skulle bli mindre nöjd med 350-375 som jag var inne på i början.

Liin_da ja precis jag du och jag har valt exakt samma, 415 allergan hp bakom :) tror att nästa steg är 450 men det känns allt för stort till mina mått. precis det försvinner lite vid bakomplacering, men känn efter själv. jag velade mellan 375 mentor och 415 allergan. skiljer sig inte så mycket,men om du velar mellan två storlekar kanske du ska ta det som är större? vad är värst, att vakna upp med för stora eller för små?... :)
Gilla

Jojja

Kvinna ·

21 mar, 2013

jeessee skrev:
Nja, jag har inte heller fått tväront ännu, men man vet aldrig.. Det kanske kommer smygande inatt? Men jag hoppas att det inte blir "värre" än så här, lite ont, lite stel och lite trött, men det är helt klart överkomligt!! :) däremot gör det lite ont i när jag skrattar! ;)
Gilla

Jojja

Kvinna ·

21 mar, 2013

Förresten hur klarar ni andra er? Om jag inte haft min sambo som hjälpande hade jag aldrig fått på mig en ziphood/jacka själv! I så fall skulle det säkert ta väldigt lång tid och vara otroligt omständligt? Men rörligheten i armarna blir kanske bättre för varje dag som går? :)
Gilla

Bazuna

Kvinna ·

21 mar, 2013

Har inte haft problem med påklädning, däremot har jag fastnat liggandes i sängen några gånger, och gör det ibland ännu haha! Ta ner saker från höga hyllor har också varit en utmaning. Men i övrigt har det gått bra. Hade karln hemma med mig och barnen 4a första dagarna, och efter det har jag varit själv dagtid. Barnen har väl kanske inte varit så jätteimponerade av att jag inte gått omkring och burit på dom, men nu ha dom vant sig, och ända gången jag lyfter yngsta som är 1 år är då hon ska i och ur säng och matstol. Till sonen på snart 3 år sa jag att "mamma har varit till doktorn och lagat sina bröst, och nu har mamma plåster och det tar ont" Fungerade utmärkt för att han sku förstå. Lite för bra, för nu berättar han för alla som stiger innanför dörren att mamma ha lagat brösten haha!

Gilla

Bazuna

Kvinna ·

21 mar, 2013

Och japps, så länge man kommer ihåg att röra lite lätt på armarna, och inte blir liggandes helst stilla så mjuknar det hela tiden :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem