Nina
Kvinna ·
29 dec, 2014
Vi som skall operera oss i mars 2015:)
BröstförstoringSom rubriken lyder :) Kan vara kul att följa varandra både före och efter! Jag skall operera mig den 13 mars, Laser & Estetik, Patrik Höijer! Mentor eller Silimed, runt 450cc och anatomiska :) Någon mer?
Sortera efter
Hanna_ceo
Kvinna ·
09 mar, 2015
Asirnas
Kvinna ·
09 mar, 2015
Tack Mojjan!
Är min tur imorgon :3
LillaPyret
Kvinna ·
09 mar, 2015
Usch...jag hade inte så ont i brösten direkt efter operationen, sa själv "jag mår hur bra som helst" och kunde lyfta armarna högt osv, men dagen efter och varje morgon är mest smärtsam nu. Dock började jag efter nån timme må riktigt dåligt och jag hade tur som hade min mamma med, för jag satte mig upp och hela världen snurrade, hade druckit blåbärssoppa och hann precis säga till min mamma att ge mig en spypåse innan första spyan kom....sen vilade jag, försökte få i mig mer blåbärssoppa och yoghurt...kliniken hjälpte mig och mamma att ringa efter en taxi till hotellet vi skulle bo på och i hissen på väg ner till taxin spydde jag igen. Mamma hade då smugglat med 2 spypåsar så vi hade med oss ifall det skulle hända igen...men efter de mådde jag bättre. Låg på hotellet och mamma gick ut på stan och köpte mat åt oss så jag låg i sängen på hotellet och åt sushi :) Vet inte vad det var som fick mig att må så illa om det var bristen på all mat jag inte fått äta eller om det var narkosen.!
Smärtstillande är min räddning och det måste jag ta typ 15min innan jag kan resa mig ur sängen annars kommer jag inte upp. Har dock en brännande/svidande/stickande känsla uppe vid armhålan på höger sida som jag ska ta upp vid återbesöket nu på torsdag om det inte släppt.
Hoppas du känner dig nöjd med operationen och att du slipper ha väldigt ont. :)
Anonym användare
09 mar, 2015
Är det någon annan som är nervös över sitt val av strl?
Jag var nervös inför storleken men jag fick göra sån 3D-simulering på konsultationen och fick se ungefär hur jag skulle se ut. Är faktiskt väldigt nöjd redan nu trots att det bara gått 4 dagar sen jag opererades.
Vilket implantat och storlek har ni valt att lägga in?
Jag la in Allergan MF 335. Det var maxgränsen för vad som gick in och på konsultationen stod valet mellan MM 320 och MF 335 och både jag och kirurgen tyckte MF 335 var mycket bättre och det känns jättebra :)
Okej, det finns inte på den klinik jag valt men verkar som en bra grej!
400, vilket implantat vet jag inte riktigt då min kirurg sa att jag inte behövde oroa mig om det utan han hade koll. Ganska säker på att det är runda med hög profil men vet som sagt inte exakt..
Vi diskuterade också 425(vilket är max vad jag kan lägga in och få ett naturligt resultat) bara för att jag inte ville att det skulle bli för små, när man väl gör de så vill man ju ha resultat! Jag är väldigt liten till en början, fyller ganska precis ut en 65 A beroende på märke coh modell, men nu börjar jag bli orolig för att det ska bli för stort..
Hanna_ceo
Kvinna ·
09 mar, 2015
Nina
Kvinna ·
09 mar, 2015
Elle
Kvinna ·
09 mar, 2015
Nina
Kvinna ·
09 mar, 2015
LillaPyret
Kvinna ·
09 mar, 2015
Det var bara första timmarna efter operationen som jag mådde så illa. När vi kom till hotellet la jag mig i sängen och min mamma gick ut på stan på jakt efter mat men då jag inte hade någon större aptit köpte hon sushi åt mig och de låg jag ner i hotellsängen och åt :D Dagen efter mådde jag bra och vi gick runt på stan i några timmar innan det var dags att ta tåget hem.
Oj 600 cc låter faktiskt väldigt mycket men om man har kroppen för det så är det ju bra :) Och kirurgerna gör ju de dom tycker är estetiskt snyggt också :) Min kirurg tog faktiskt bort två större leverfläckar som satt runt mina bröst, ena frågade han innan om medans de andra såg jag efteråt men jag är faktiskt glad att dom är borta då jag irriterat mig länge på dom :)
För mig stod valet mellan Allergan MM 320 och Allergan MF 335 och det blev tillslut MF 335 som var det som både jag och kirurgen tyckte var finast. Ska bli spännande att åka dit på återbesök på torsdag men då träffar jag nog bara en sjuksköterska. Kirurgen träffade jag inte efter operationen utan sista minnet jag har av honom är att han rita på mig och sen sa han "vi syns alldeles snart"....men jag sov ju redan när han kom in i salen så jag antar att jag träffar honom på ett återbesök senare kanske.
Allt kommer gå bra...ät bara smärtstillande regelbundet så ska det gå bra :) Jag har det jobbigast på morgonen när jag ska ur sängen så jag får ta mina smärtstillande sen ligga kvar typ 10-15min innan jag reser på mig så går det lättare :) Men det är svårt att känna riktig glädje över dem just nu men jag vet att detta är dom bäst välspenderade pengar jag någonsin gjort! :)
Mojjan
Kvinna ·
10 mar, 2015
Tack Mojjan!
Hur har det gått för dig? Såå nyfiken!🙂
bijoh
Kvinna ·
10 mar, 2015
Ok, jag är på!
Har en bukplastik inbokad nästa fredag (20/3) ... men till imorgon måste jag oxå ha bestämt mig om jag ska köra brösten samtidigt. Hjälp!! Jag velar bara fram och tillbaka...
Asirnas
Kvinna ·
10 mar, 2015
Tack Mojjan!
Hur har det gått för dig? Såå nyfiken!🙂
Har gåttt bra hitills! :)
Mojjan
Kvinna ·
10 mar, 2015
Tack Mojjan!