Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nina profilbild

Nina

Kvinna ·

29 dec, 2014

Vi som skall operera oss i mars 2015:)

Bröstförstoring

Som rubriken lyder :) Kan vara kul att följa varandra både före och efter! Jag skall operera mig den 13 mars, Laser & Estetik, Patrik Höijer! Mentor eller Silimed, runt 450cc och anatomiska :) Någon mer?

339

Sortera efter

Nina

Kvinna ·

13 mar, 2015

Jag tycker smärtan är helt ok 4-5/10 kanske och nästan obefintlig när jag är stilla :) Däremot är man ju lite handikappad och orörlig. Sov i ett annat rum hemma i natt i vår stora dotters rum och hennes säng är väldigt låg så det är lit jobbigt att ta sig i och ur :) Bröstbandet jag har är det som är jobbigast, det är det som pressar men det gör ju nytta :D Stort lycka till till alla andra :)
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

13 mar, 2015

Nina skrev:
Jag tycker smärtan är helt ok 4-5/10 kanske och nästan obefintlig när jag är stilla :) Däremot är man ju lite handikappad och orörlig. Sov i ett annat rum hemma i natt i vår stora dotters rum och hennes säng är väldigt låg så det är lit jobbigt att ta sig i och ur :) Bröstbandet jag har är det som är jobbigast, det är det som pressar men det gör ju nytta :D Stort lycka till till alla andra :)

Skönt att höra att man inte behöver avlida av smärta... Den är jag lite nervös över! Lycka till med nya brösten🙂

Gilla

Nina

Kvinna ·

13 mar, 2015

Mojjan skrev:

Nina skrev:

Skönt att höra att man inte behöver avlida av smärta... Den är jag lite nervös över! Lycka till med nya brösten🙂

Tack :)
Gilla

dize65

Kvinna ·

13 mar, 2015

Wiiiiii en halvtimme kvar tills jag infinna mig på clinic. Op tid kl.14. Såååå förväntansfull och knappt nervös! :D
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

13 mar, 2015

dize65 skrev:
Wiiiiii en halvtimme kvar tills jag infinna mig på clinic. Op tid kl.14. Såååå förväntansfull och knappt nervös! :D
Lycka till :)
Gilla

Marstuttar2015

Kvinna ·

14 mar, 2015

Dag 2 idag efter op. Är så lycklig att brösten äntligen är på plats! Känns så spännande att få följa utvecklingen till sina egna snygga bröst nu och inte bara andras!! Hade inte lika ont idag på morgonen som tidigare.. Har en stor soffkudde under nacken så jag inte ligger så platt i sängen! Måste bara säga detta om Peter cosmo: han är en väldigt bestämd men "mysig" gubbe haha. Han var så rolig och trevlig på morgonen när jag skulle åka hem från kliniken. Vi hade dessutom bestämt på konsultationen 410cc mp+ och 450cc mp+. Sen när väl op var dags och jag låg där på bordet ändrade han mina implantat till 450cc mp+ och 550hp pga att det ej såg bra ut med tidigare bestämda storlekar. Känner mig så trygg med honom! Han är verkligen perfektionist ut i fingerspetsarna!
Gilla

Nina

Kvinna ·

14 mar, 2015

Nu har jag lagt ut en tråd med bilder på före och efter om någon är nyfiken :)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

14 mar, 2015

SKa jag ta och kolla! :)

Då föräldrarna inte är i samma rum :P

Har uppe bilder på mina en dagars bröst, ska nog lägga upp en ny bild imon :)

Op story kommer, är rätt seg de närmsta dagarna sen OP, beror väl på morfinet :P Skulle egentligen inte behöva ta morfinet varken idag eller igår, men hjälper mig inte känna skavet från tortyren så ^^ Har fortfarande kvar hälften av alla tabletterna av mrofinet :P

Gilla

Nina

Kvinna ·

14 mar, 2015

Asirnas skrev:

Op story kommer, är rätt seg de närmsta dagarna sen OP, beror väl på morfinet :P Skulle egentligen inte behöva ta morfinet varken idag eller igår, men hjälper mig inte känna skavet från tortyren så ^^ Har fortfarande kvar hälften av alla tabletterna av mrofinet :P

Bröstbandet tycker jag är jobbigt. Annars mår jag bra, stel och lite rädd för att röra mig för mycket :) Var inte riktigt beredd på att känna mig såpass handikappad. Tänkte mer att jag bara skulle ha ont, på något sätt. Min bild är tagen exakt ett dygn efter :)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

14 mar, 2015

Nina skrev:
Asirnas skrev:

Bröstbandet tycker jag är jobbigt. Annars mår jag bra, stel och lite rädd för att röra mig för mycket :) Var inte riktigt beredd på att känna mig såpass handikappad. Tänkte mer att jag bara skulle ha ont, på något sätt. Min bild är tagen exakt ett dygn efter :)

Ser riktigt fint ut redan tycker jag! :)

Tycker mer tortyren är jobbig vid sidan av brösten samt mellan då det skaver :/ Man vänjer sig säkert ^^

Är bra att vara igång mycket som möjligt så kroppen kommer igång o läka riktigt :)

Kunde röra mina armar någorlunda över huvudet redan efter operationen då jag vaknade, tvättade mitt hår första gången efter operationen igår, det var något jobbigt :P

Bandet är inte de roligaste heller, typ killar under det :P Min bild är också tagen efter ett dygn ^^ Var dina bröst också strutiga efter operationen? :o Mina såg ut som glass strutar, bokstavligen :P

Gilla

Nina

Kvinna ·

14 mar, 2015

Asirnas skrev:

Nina skrev:
Asirnas skrev:

Ser riktigt fint ut redan tycker jag! :)

Tycker mer tortyren är jobbig vid sidan av brösten samt mellan då det skaver :/ Man vänjer sig säkert ^^

Är bra att vara igång mycket som möjligt så kroppen kommer igång o läka riktigt :)

Kunde röra mina armar någorlunda över huvudet redan efter operationen då jag vaknade, tvättade mitt hår första gången efter operationen igår, det var något jobbigt :P

Bandet är inte de roligaste heller, typ killar under det :P Min bild är också tagen efter ett dygn ^^ Var dina bröst också strutiga efter operationen? :o Mina såg ut som glass strutar, bokstavligen :P

Så som mina ser ut på bilden efter ett dygn så såg de även ut direkt efter. Nu tycker jag det ser i princip likadana ut fortfarande men det känns som om de har sjunkit lite. Känner mig inte lika tung över bröstet. Barnen håller verkligen igång mig :/ Vilken storlek tror du att du kommer ha? Blev det som du tänkte storleksmässigt?
Gilla

LillaPyret

Kvinna ·

14 mar, 2015

Är det någon av er som känner igen sig?

Jag opererades den 5/3 på Akademikliniken...en operation jag gått och längtat efter i 10år.

Nu hemma kan jag helt plötsligt börja gråta när jag tänker på vad jag gjort...att jag äntligen gjort de. Jag tror tårarna är av stor glädje för att jag äntligen tagit tag att fixa det som tyngt mig sen jag var 18år.

Känner mig som ett hormonellt monster som börjar gråta av bara tanken. Precis som när jag var gravid med sonen kunde jag börja gråta för ingenting.

Grattis till er som nyss opererat er! Känns verkligen som att livet tagit en nystart...iallafall för mig :)

Gilla

Nina

Kvinna ·

16 mar, 2015

Lycka till alla som skall operera sig denna veckan :) Längtar tills man kan röra sig helt normalt igen. Och tills brösten känns som mina riktigt :p
Gilla

Anonym användare

16 mar, 2015

Imorgon fm är det min tur, nu börjar verkligen nerverna komma!! 

Gilla

Sabiinchen

Kvinna ·

16 mar, 2015

Jag ligger och försöker sova för natten efter min bukplastik och bröstoperation jag gjorde kl 8 imorse! Har inte så ont, men de är sååå läskigt att röra sig!
Gilla

Balderina

Kvinna ·

16 mar, 2015

Ååh spännande! :D Lycka till nu!
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

17 mar, 2015

Småbär skrev:

Imorgon fm är det min tur, nu börjar verkligen nerverna komma!! 

Lycka till idag :)
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

17 mar, 2015

Hej tjejer. Op nästa vecka och ligger med influensa och hög feber. Tur panodil finns! Jag har inte varit sjuk på åratal. Tror ni jag hinner återhämta mig och känna mig som vanligt vid op nästa torsdag?
Gilla

Panacotta

Kvinna ·

17 mar, 2015

Tjejer hur har det gått för er? Stött på några komplikationer? 

Gilla

Elle

Kvinna ·

17 mar, 2015

Det har gått bra här! Har dock käkat för mycket smärtstillande så de börjar ta slut. Är bara 5 dagar sedan jag opererades. Är det ok att be kliniken om mer redan? Har så ont.. Mina bröst är inte de snyggaste i stan. Ser sjukt roliga ut i profil. Hoppas de hänger till sig snart så man kan visa sig ute..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem