Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nina profilbild

Nina

Kvinna ·

29 dec, 2014

Vi som skall operera oss i mars 2015:)

Bröstförstoring

Som rubriken lyder :) Kan vara kul att följa varandra både före och efter! Jag skall operera mig den 13 mars, Laser & Estetik, Patrik Höijer! Mentor eller Silimed, runt 450cc och anatomiska :) Någon mer?

339

Sortera efter

Hotvirus

Kvinna ·

07 feb, 2015

Tackar. Ja, det kommer bli väldigt spännande. Det kommer kosta 43 600:-

Blir en påkostad 30års present till mig själv. 😀

Gilla

Nina

Kvinna ·

08 feb, 2015

Hotvirus skrev:

Blir en påkostad 30års present till mig själv. 😀

Häftigt :) Kostar som en "vanlig" förstoring då :) Hur funkar det med garantier? Hur många cc större kan man få? Alltså kan inte så mycket om det. Men vad jag har förstått så överlever bara vissa fettceller :) Är det en operation och ett försök eller får man fylla på, om du förstår vad jag menar :) Samma här en påkostad 30års present :D fyller dock inte än men i år :)
Gilla

Hotvirus

Kvinna ·

08 feb, 2015

Nina skrev:
Hotvirus skrev:

Blir en påkostad 30års present till mig själv.😀

Häftigt :) Kostar som en "vanlig" förstoring då :) Hur funkar det med garantier? Hur många cc större kan man få? Alltså kan inte så mycket om det. Men vad jag har förstått så överlever bara vissa fettceller :) Är det en operation och ett försök eller får man fylla på, om du förstår vad jag menar :) Samma här en påkostad 30års present :D fyller dock inte än men i år :)

Ja tycker det verkar ligga ganska lika i pris. De räknar med att mellan 60-70% av det som transplateras in överlever. Detta är en metod som lämpar sig bäst vid bröst som förlorat lite volym under årens lopp. Som mina amningsbröst. Ju fastare hud desto mindre kan man transplantera och risk för midre överlevnad. Fettet får inte utsättas för får hårt tryck i början när det ska fästa sig. Sedan fungerar det som ett vanligt bröst går du upp i vikt blir dom större och går du ner i vikt minskar volymen. Du kan göra fler gånger. Man brukar få mer att fästa sig andra gången vad jag har förstått. Men allting förutsätter ju givetvis att man har fett att ta av.

Jag hoppas att jag kan få ungefär 1,5-2dl i vardera bröst att fästa sig. Då kanske de måste suga ut ungefär 5-6dl fett som kan transplanteras. Så vi får se vad mina envisa fettreserver kan ge. Så det blir ju ingen jätteskillnad i storlek men jag klarar mig att bara få tillbaka volymen och fastheten. De rikare områdena får donera lite till de fattigare.👍

Gilla

Nina

Kvinna ·

08 feb, 2015

Hotvirus skrev:

Nina skrev:
Hotvirus skrev:

Ja tycker det verkar ligga ganska lika i pris. De räknar med att mellan 60-70% av det som transplateras in överlever. Detta är en metod som lämpar sig bäst vid bröst som förlorat lite volym under årens lopp. Som mina amningsbröst. Ju fastare hud desto mindre kan man transplantera och risk för midre överlevnad. Fettet får inte utsättas för får hårt tryck i början när det ska fästa sig. Sedan fungerar det som ett vanligt bröst går du upp i vikt blir dom större och går du ner i vikt minskar volymen. Du kan göra fler gånger. Man brukar få mer att fästa sig andra gången vad jag har förstått. Men allting förutsätter ju givetvis att man har fett att ta av.

Jag hoppas att jag kan få ungefär 1,5-2dl i vardera bröst att fästa sig. Då kanske de måste suga ut ungefär 5-6dl fett som kan transplanteras. Så vi får se vad mina envisa fettreserver kan ge. Så det blir ju ingen jätteskillnad i storlek men jag klarar mig att bara få tillbaka volymen och fastheten. De rikare områdena får donera lite till de fattigare.👍

Precis, inte mer än rättvist att de får donera ;) Men om du tex vill fylla på igen ingår det eller får du betala lika mycket igen?
Gilla

Hotvirus

Kvinna ·

08 feb, 2015

Nina skrev:
Hotvirus skrev:

Nina skrev:
Hotvirus skrev:

Precis, inte mer än rättvist att de får donera ;) Men om du tex vill fylla på igen ingår det eller får du betala lika mycket igen?

Om jag vill fylla på igen har jag för mig att det var en kostnad på ca 32000:-

Gilla

Mojjan

Kvinna ·

08 feb, 2015

Nina skrev:
Mojjan skrev:

Nina skrev:
Nu har jag betalt allt. Operationen, hotellet och tågresan :) Låt nu tiden rusa fram :D Betalade för anatomiska så kan jag välja vad jag vill på operationsdagen :) Hur går det för er andra?

Vad spännande :) Jag har bokat en extra konsultation nästa fredag för att förhoppningsvis kunna bestämma mig för vad jag vill lägga in.

Ja hoppas att tiden går fort :)

Va spännande!! Vad står det emellan?! Jag står emellan 450-550 anatomiska eller runda :))
Jag velar mellan 345 mp framför eller 400 hp bakom. Får se vad Peter säger på fredag efter min andra konsultation :)
Gilla

Majan

Kvinna ·

08 feb, 2015

Vilken rolig tråd:) Jag hoppas att kunna få en optid precis före påsk, helst 27/3 men väntar på svar.. Kan inte fatta att jag ska göra detta?!?!
Gilla

Nina

Kvinna ·

08 feb, 2015

Hotvirus skrev:

Nina skrev:
Hotvirus skrev:

Nina skrev:
Hotvirus skrev:

Om jag vill fylla på igen har jag för mig att det var en kostnad på ca 32000:-

Till rabatterat pris kan man säga då :) Jätte spännande! Skall bli kul att följa dig :)
Gilla

Nina

Kvinna ·

08 feb, 2015

Mojjan skrev:
Nina skrev:
Mojjan skrev:

Nina skrev:
Nu har jag betalt allt. Operationen, hotellet och tågresan :) Låt nu tiden rusa fram :D Betalade för anatomiska så kan jag välja vad jag vill på operationsdagen :) Hur går det för er andra?

Vad spännande :) Jag har bokat en extra konsultation nästa fredag för att förhoppningsvis kunna bestämma mig för vad jag vill lägga in.

Ja hoppas att tiden går fort :)

Va spännande!! Vad står det emellan?! Jag står emellan 450-550 anatomiska eller runda :))
Jag velar mellan 345 mp framför eller 400 hp bakom. Får se vad Peter säger på fredag efter min andra konsultation :)
Skall du få se 3D då? Eller diskutera och testa i behån?! Skoj med en till konsultation :) Vad talar för och emot? Tänker det är ju ganska stor skillnad på 55cc när det är mp och hp som jag har förstått :)
Gilla

Ellmay

Kvinna ·

09 feb, 2015

Jag ska OP datum den 11 mars hos Örjan på Proforma! Längtar samtidigt som jag försöker läsa på om allt möjligt som har att göra med bröstoperationer! Är lite nervös för att få DB då jag har lite häng, men har ändå bestämt mig för att inte göra lyft, tror det kommer bli snyggt ändå! :)

Gilla

Ellmay

Kvinna ·

09 feb, 2015

Tycker det är väldigt svårt att se på andras bilder, upplever att en som lagt in 500 cc ser helt annorlunda ut jämfört med en annan med andra förutsättningar! Verkligen jättesvårt, speciellt när man ska lägga bakom muskel, att göra ristest då känns inte direkt realistiskt.. Bestämde från början 375 cc mellanprofil, nu är jag inne på 425 hög, alt 450, vilket jag kommer fråga om på OP dagen vad min kirurg tycker!

Gilla

Majan

Kvinna ·

09 feb, 2015

Nu har jag bokat konsultation (igen) hos Patrik Höijer nu på lördag och de håller en op tid 27/3 till mig om jag bokar den i veckan. Nu blev jag jättenervös och alla tankar bara snurrar i huvudet...!
Gilla

Anonym användare

09 feb, 2015

Tycker det är så många som verkar kunna bestämma sig på op dagen vilka implantat man vill ha? Jag va på kliniken igen förra veckan och träffade en sköterska, hon sa att jag måste bestämma mig samtidigt som papperna ska va påskrivna (3 v innan op). Vilket är väldigt snart för mig och jag vet inte alls hur jag ska göra, börjar bli nervös att det strax är dags och jag vet inte alls vad jag ska ha för implantat. (Ska inte dra hela historien här) men tror inte dom det är bestämt nu kommer passa min bröstbredd. (Har bytt från droppformade till runda och måtten i runda passar inte min bröstbredd tror jag).. Det va alltså inte dom han valde ut egentligen, bytte över telefon.
Gilla

Ellmay

Kvinna ·

09 feb, 2015

Jag valde 375 cc på konsultationen men provade även 425 cc högprofil, nu när man har haft tid att tänka över valet och läst om hur andra valt och upplevt så är jag mer säker på det större alternativet då det passar till min kropp, hellre lite för stora än för "små" :)

Gilla

Nina

Kvinna ·

09 feb, 2015

Ellmay skrev:

Jag valde 375 cc på konsultationen men provade även 425 cc högprofil, nu när man har haft tid att tänka över valet och läst om hur andra valt och upplevt så är jag mer säker på det större alternativet då det passar till min kropp, hellre lite för stora än för "små" :)

Välkommen :D Visst är det svårt att bestämma sig. Jag skall också bestämma mig på operationsdagen :) Har också lite häng och går hellre upp 50-100cc och får snyggare än att de blir för små. Sett många som känt att "om jag lagt in lite till hade det blivit bättre" :) Jag är lång med och jag tror faktiskt att min kropp kommer sluka storleken ordentligt :) Spännande :)
Gilla

Nina

Kvinna ·

09 feb, 2015

Majan skrev:
Nu har jag bokat konsultation (igen) hos Patrik Höijer nu på lördag och de håller en op tid 27/3 till mig om jag bokar den i veckan. Nu blev jag jättenervös och alla tankar bara snurrar i huvudet...!
Spännande :D (Igen)?! Har du varit där innan eller avbokat och ombokat? :)
Gilla

flowerpower91

Kvinna ·

09 feb, 2015

hallåå :)

Blir en operation hos paolo montemurro på ak den 18 mars, är supernervös!

400 cc runda extra full projektion som han sa skulle passa och det känns bra!

Någon som gjort samma här? :)

Gilla

Nina

Kvinna ·

09 feb, 2015

N-n skrev:
Tycker det är så många som verkar kunna bestämma sig på op dagen vilka implantat man vill ha? Jag va på kliniken igen förra veckan och träffade en sköterska, hon sa att jag måste bestämma mig samtidigt som papperna ska va påskrivna (3 v innan op). Vilket är väldigt snart för mig och jag vet inte alls hur jag ska göra, börjar bli nervös att det strax är dags och jag vet inte alls vad jag ska ha för implantat. (Ska inte dra hela historien här) men tror inte dom det är bestämt nu kommer passa min bröstbredd. (Har bytt från droppformade till runda och måtten i runda passar inte min bröstbredd tror jag).. Det va alltså inte dom han valde ut egentligen, bytte över telefon.
Det är nog vanligast. Min kompis gjorde också hos Jonas och han beställde hem hennes implantat sa han. Patrik höijer tar hem(och har många hemma) alla implantat jag funderar på så får jag bestämma mig på operationsdagen :) Jonas är jätte duktig och super noga med bröstbredden, så det behöver du inte oroa dig för :) Han väljer ju ett par runda i din bröstbredd :)
Gilla

Anonym användare

09 feb, 2015

Nina skrev:
N-n skrev:
Det är nog vanligast. Min kompis gjorde också hos Jonas och han beställde hem hennes implantat sa han. Patrik höijer tar hem(och har många hemma) alla implantat jag funderar på så får jag bestämma mig på operationsdagen :) Jonas är jätte duktig och super noga med bröstbredden, så det behöver du inte oroa dig för :) Han väljer ju ett par runda i din bröstbredd :)
Jaha okej:) tack för svar! Hade vart skönt att kunna testa olika innan operation faktiskt:) men men.. Ja, jag tror absolut att han vet vad han gör:) men tror det kan ha blivit knas då jag bytte över telefon (pratade alltså inte med Jonas då). Så rädd att dom beställer "fel" om jag inte ringer och säger till om byte. Tror verkligen dom det blev nu blir för smala. Men annars är jag så glad att det äntligen börjar närma sig, det här är ju nåt jag funderat på till och från i ungefär 10 års tid! :)
Gilla

dize65

Kvinna ·

09 feb, 2015

Ska också operara mig den 13 mars. Står dock och är lite osäker på hur mycket jag ska lägga i. I nuläget ska jag lägga i 370 anatomiska, vill inte att det ska bli för litet men inte för stort heller :/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem