Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nina profilbild

Nina

Kvinna ·

29 dec, 2014

Vi som skall operera oss i mars 2015:)

Bröstförstoring

Som rubriken lyder :) Kan vara kul att följa varandra både före och efter! Jag skall operera mig den 13 mars, Laser & Estetik, Patrik Höijer! Mentor eller Silimed, runt 450cc och anatomiska :) Någon mer?

339

Sortera efter

Nina

Kvinna ·

09 feb, 2015

N-n skrev:
Nina skrev:
N-n skrev:
Tycker det är så många som verkar kunna bestämma sig på op dagen vilka implantat man vill ha? Jag va på kliniken igen förra veckan och träffade en sköterska, hon sa att jag måste bestämma mig samtidigt som papperna ska va påskrivna (3 v innan op). Vilket är väldigt snart för mig och jag vet inte alls hur jag ska göra, börjar bli nervös att det strax är dags och jag vet inte alls vad jag ska ha för implantat. (Ska inte dra hela historien här) men tror inte dom det är bestämt nu kommer passa min bröstbredd. (Har bytt från droppformade till runda och måtten i runda passar inte min bröstbredd tror jag).. Det va alltså inte dom han valde ut egentligen, bytte över telefon.
Det är nog vanligast. Min kompis gjorde också hos Jonas och han beställde hem hennes implantat sa han. Patrik höijer tar hem(och har många hemma) alla implantat jag funderar på så får jag bestämma mig på operationsdagen :) Jonas är jätte duktig och super noga med bröstbredden, så det behöver du inte oroa dig för :) Han väljer ju ett par runda i din bröstbredd :)
Jaha okej:) tack för svar! Hade vart skönt att kunna testa olika innan operation faktiskt:) men men.. Ja, jag tror absolut att han vet vad han gör:) men tror det kan ha blivit knas då jag bytte över telefon (pratade alltså inte med Jonas då). Så rädd att dom beställer "fel" om jag inte ringer och säger till om byte. Tror verkligen dom det blev nu blir för smala. Men annars är jag så glad att det äntligen börjar närma sig, det här är ju nåt jag funderat på till och från i ungefär 10 års tid! :)
Men maila Jonas om vilken storlek du vill ha och fråga vad implantatet har för bröstbredd. Han var väldigt noga med detta på konsultationen för min kompis så det borde ju vara han som beställer och fixar i slutändan. Men maila dina oros tankar och om tex ett implantat är 0,5 cm mindre i bredd kanske du väljer att gå upp till nästa storlek tex. Eller maila och be han ringa dig! Det ordnar sig :)
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

10 feb, 2015

Nina skrev:
Mojjan skrev:
Nina skrev:
Mojjan skrev:

Nina skrev:
Nu har jag betalt allt. Operationen, hotellet och tågresan :) Låt nu tiden rusa fram :D Betalade för anatomiska så kan jag välja vad jag vill på operationsdagen :) Hur går det för er andra?

Vad spännande :) Jag har bokat en extra konsultation nästa fredag för att förhoppningsvis kunna bestämma mig för vad jag vill lägga in.

Ja hoppas att tiden går fort :)

Va spännande!! Vad står det emellan?! Jag står emellan 450-550 anatomiska eller runda :))
Jag velar mellan 345 mp framför eller 400 hp bakom. Får se vad Peter säger på fredag efter min andra konsultation :)
Skall du få se 3D då? Eller diskutera och testa i behån?! Skoj med en till konsultation :) Vad talar för och emot? Tänker det är ju ganska stor skillnad på 55cc när det är mp och hp som jag har förstått :)

Jag ska bara disskutera placering och prova inläggen igen. Jag trivdes bra med 345 men om man lägger bakom så försvinner ju en del och då blir 400 bra. Men om jag ska lägga framför så får det bli 345. Jag gillar all fysisk aktivitet och funderar därför på att lägga framför. Hoppas jag blir mer säker på mitt val efter fredag :)

Gilla

Anonym användare

10 feb, 2015

Kolla med er kirurg för är inte säkert att 50cc försvinner. På mig kommer det inte göra det säger Patrik. Och ang implantatbredd så kan man ha -+1 cm än sin egna bröstbredd Jag kommer ha -1 cm
Gilla

Redo.nu

Kvinna ·

10 feb, 2015

Varför kommer du att ha 1cm smalare än bröstbredd? Frågar bara då jag försöker förstå fördelar/nackdelar med olika bredder 😕

Gilla

Anonym användare

10 feb, 2015

Jag vill absolut inte ha sideboobs då jag är bredaxlad och skulle se både framtung och ännu mer bredaxlad ut om jag hade Sideboobs, personligen tycker jag bara det är snyggt om man har bredare höfter än axlar om man ska ha bredare implantat än bröstbredd. Jag har även sagt att jag inte vill ha motorväg mellan brösten, så får hoppas att det funkar! Han sa att jag även kunde ha 11.1 i bredd (min bredd är 12,5) men så mycket vill jag inte gå ner..
Gilla

Anonym användare

10 feb, 2015

cosmolover skrev:
Kolla med er kirurg för är inte säkert att 50cc försvinner. På mig kommer det inte göra det säger Patrik. Och ang implantatbredd så kan man ha -+1 cm än sin egna bröstbredd Jag kommer ha -1 cm

Varför sa han att det inte skulle hända just på dig??

Gilla

Anonym användare

10 feb, 2015

han sa att det oftast kan försvinna hos dom som har mer underhudsfett. Jag har 165-174 eget cc så om jag lägger på 325 HP så blir det typ samma storlek m inläggen i bh jag provade, alltså försvinner inget. Antingen för att jag är benig på bröstkorgen eller för att jag är liten eller för att han räknar in att jag har eget cc. Fick aldrig något svar på det där, han bara sa att det är vanligare att det försvinner om man har mer fett
Gilla

Anonym användare

10 feb, 2015

Hehe ok,hade varit intressant att höra hans förklaring! Alla verkar tycka olika om det där heeeela tiden.

Gilla

Nina

Kvinna ·

10 feb, 2015

Hur mycket som försvinner bakom måste ju även bero på hur ens bröstmuskler är. Ju starkare och större de är ju mer lär de dölja. Jag tror det är svårt att svara på hur mycket som "försvinner". Alla kroppar är ju olika men lite lär ju alltid försvinna bakom. Men mer hos vissa och mindre hos andra.
Gilla

Mojjan

Kvinna ·

17 feb, 2015

Hej tjejer. Nu är det bestämt, 400 hp bakom musklen, hoppas verkligen det kommer ge mig ett naturligt useende när de är färdigläkta :) Snart är vår månad här.... Som jag längtar :)
Gilla

Nina

Kvinna ·

17 feb, 2015

Mojjan skrev:
Hej tjejer. Nu är det bestämt, 400 hp bakom musklen, hoppas verkligen det kommer ge mig ett naturligt useende när de är färdigläkta :) Snart är vår månad här.... Som jag längtar :)
Åå, va spännande :) Det kommer nog blir gör bra! Vilket märke blir det? Och vilken fasthet? (Har du kanske skrivit till mig tidigare)
Gilla

Marstuttar2015

Kvinna ·

17 feb, 2015

Snart är det dags!!! Kollar nedräkningen på mobilen varje dag och längtar mer och mer för varje dag som går. Vissa dagar är jag lite pirrig och nervös. Andra dagar bara glider förbi. Kikar redan på massa snygga underkläder och känningar som kommer sitta så mycket bättre. Åh ja jisses.. Låt dagarna gå foooort!! :D (23 dagar kvaaar för min del)
Gilla

aljua

Kvinna ·

18 feb, 2015

hej tjejer! snart är det dags, den 9:e mars är det dags för mig på citadellkliniken! :D

Gilla

Mojjan

Kvinna ·

18 feb, 2015

Nina skrev:
Mojjan skrev:
Åå, va spännande :) Det kommer nog blir gör bra! Vilket märke blir det? Och vilken fasthet? (Har du kanske skrivit till mig tidigare)

Ja som jag längtar😀 Det blev de Peter rekomenderade, Mentor coh1. Vilket märke ska du välja?

Gilla

Mojjan

Kvinna ·

18 feb, 2015

Marstuttar2015 skrev:
Snart är det dags!!! Kollar nedräkningen på mobilen varje dag och längtar mer och mer för varje dag som går. Vissa dagar är jag lite pirrig och nervös. Andra dagar bara glider förbi. Kikar redan på massa snygga underkläder och känningar som kommer sitta så mycket bättre. Åh ja jisses.. Låt dagarna gå foooort!! :D (23 dagar kvaaar för min del)

Det är ju snart 👍Vad skönt att ha dagar som glider förbi, jag tycker det går alldeles för lååångsamt.🙂

Gilla

Mojjan

Kvinna ·

18 feb, 2015

aljua skrev:

hej tjejer! snart är det dags, den 9:e mars är det dags för mig på citadellkliniken! :D

Härligt, snart dags🙂

Gilla

Sabiinchen

Kvinna ·

18 feb, 2015

Här hakar jag på!! :) jag ska göra bukplastik och nya bröst den 16 Mars!! :) hos Peter cosmo på citadellkliniken! Längtar som en dåre. Jag ska lyfta och lägga in 485 ultra hög profil inlägg. Så sjukt svårt o veta om de kommer bli för stor?! Vad tror ni? Jag är 163 lång, väger 61 kilo och har ca 200 cc i varjeb bröst naturligt! Hjälp!!! Dör nervositetsdöden.
Gilla

Rubyw

Kvinna ·

18 feb, 2015

Jag hänger på här! Ska opereras v 11, önskar tiden kunde gå lite snabbare nu :)
Gilla

Nina

Kvinna ·

18 feb, 2015

Mojjan skrev:

Nina skrev:
Mojjan skrev:

Ja som jag längtar😀 Det blev de Peter rekomenderade, Mentor coh1. Vilket märke ska du välja?

Jag med :) Aha, jag skall också ha mentor fast coh 2 :D
Gilla

Jew

Kvinna ·

18 feb, 2015

Ska också opereras i mars, men har fortfarande inte bestämt vilket implantat jag ska ha! Det står mellan mentor coh 1 och coh 2. 

Helst vill jag ju ha coh 1 då det är mjukare och ger ett naturligare resultat, dock så har jag väldigt liten egen vävnad och stor chans för rippling om jag väljer dessa. Men tar jag coh 2 då är jag rädd för att det ska se så fejk ut då dom är mycket hårdare och blir fylligare upptill, men även mindre chans för rippling..Så svårt val! Självklart vill jag ju unvika rippling men frågan är om de är värt att ta ett fastare implantat för de, när jag verkligen är ute efter så naturligt som möjligt, hur hade ni gjort? Ni som har mentor coh 2, upplever ni att dom är väldigt fylliga upptill eller mjuknar även dom tillslut och ser naturligare ut?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem