Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
miljano profilbild

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Vi som vill ha små och naturliga bröst 2012

Bröstförstoring

Provar att skapa en tråd för att se om vi som är i samma sitation kan följas åt på vägen. Jag vill få ett så naturligt resultat som möjligt. Har A-kupa nu och önskar bara en liten förstoring, vill inte se opererad ut.

211

Sortera efter

MiniSmultron

Kvinna ·

03 feb, 2012

Samma här! Gärna en fyllig B o väldigt naturlig. Så man kan ha bh någon gång, använder det aldrig :( obekvämt när man inte har något att "lyfta".

Har du varit på konsultation någonstans?

Gilla

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Hej MiniSmultron! Jag använder BH med inlägg till vardags, men blir helt platt i sport-BH och det tycker jag är en pina! Bröstmuskeln är liksom större än bröstet och då ser jag nästan ut som en vältränad man! :-O Om det inte vore för det skulle jag tycke mina små bröst är ok som de är, vill bara ha liiite mer i dem.

Har bara varit på ArtClinic i Jkpg än så länge. Etersom det var en sjuksköterska jag träffade så gav det inte mig något. Sen har jag ringt och kollat läget på Öland, det samtalet kändes väldigt bra, både tryggt och professionellt. Jag försöker nu läsa på och försöka förstå vad jag är ute efter och vilka möjligheter som finns. Sen när jag är redo för det gå på konsultationer hos några olika kirurger och ställa riktigt "kniviga" frågor ;-). Vilka det blir har jag ingen aning om än.

Eftersom jag gillar att träna är jag rädd för muskelpåverkan vid bakomplacering. Men samtidigt har jag inte så mycket egen vävnad. Men jag hoppas att det är möjligt at få ett bra resultat med framförplacering. Då väljer jag hellre det.

Gilla

BettyBoobs

Kvinna ·

03 feb, 2012

åh bra tråd! Känner precis som övriga i sällskapet här!

Vill så gärna ha naturliga fina små bröst men är rädd för känselbortfallet och att det ska synas då jag inte har mkt att dölja implantatet med. Att sköra i en fullt frisk bröstmuskel är för mej HELT uteslutet, så tränar jag mkt oxå och skulle aldrig förlåta mej sj om jag gjorde något som förhindrar min träning!

tkr just nu att Proforma, Michael Ohlenius verkar vara en bra kirurg när det gäller små impl på tjejer utan egen vävnad! :)

Gilla

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

BettyBoobs skrev:

tkr just nu att Proforma, Michael Ohlenius verkar vara en bra kirurg när det gäller små impl på tjejer utan egen vävnad! :)

Intressant info BettyBoobs! Hur har du kommit fram till den kirurgen? Har du sett bilder någonstans?

Gilla

BettyBoobs

Kvinna ·

03 feb, 2012

Jaa :) Sök uppe i bilder på bröst efter kirurger och välj michael ohlenius och skriv in impl strl.150 - 250 lr nott sånt så kmr alla bilderna upp o de flesta är på framförbröst!

FAN såg nu att du inte e silvermedlem men när du blir d gå in o kolla!! :) Kolla även den andra kirurgen fr proforma, han gör oxå grymma bröst har jag sett. :):) Dem verkar även ha bra dealar (livstid garanti på impl och 5 års kapselförsäkring och så). Men för nott/några år sen när jag började söka så tkte jag att Citadell verkade bra men efter att varit i kontakt med "där man kollar upp kirurger och så(glömt vad d heter)" Så fick jag ett dokument med en patient som blivit så illa behandlad av en av läkarna att jag blev klart avskräckt. Dock har jag inte kollat upp michael!

Gilla

BettyBoobs

Kvinna ·

03 feb, 2012

Ska tillägga att när jag kollat på framförbröst (här i forumet) har jag alltid fastnat för vissa och när jag har kollat vem som e kirurgen så har det ofta varit michael O. D e så jag kommit fram till att jag tkr han e bra och tjejerna har ofta haft liten byst innan :)
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

03 feb, 2012

Tack så mycket BettyBoobs! Skönt att få lite tips o råd till oss oopererade!

Och Miljano, www.quinna.info är en bra sida tycker jag! Där finns frågor man ska ställa vid konsultation med mera.

Som sagt gör ju Charles Randquist på Victoriakliniken naturliga, men jag gillar inte profilen trots att de är anatomiska (alltså profilen ser så platt o rund ut) Inte riktigt min smak!

Sen kollade jag Magnus Hober på Improva, bilderna ser fina ut MEN många av dem har ju olika stora bröst! Och det har man sett kvinnor på forumet som varit med om, att han inte informerat om att man kan ta olika storlekar och så. Dåligt :(

Men Proforma är jag intresserad av! Örjan eller Michael då. Bra pris o alla verkar vara nöjda! Priset spelar ingen roll egentligen... Skönt med livstid garanti o kapselförsäkring! (För jag uppfattar det som att kapselbildning kommer inom 6 - 12 mån?) BRA!

Gilla

Tillslut

Kvinna ·

03 feb, 2012

Jag vill också vara med här! :-) Har efter 6 velande år bestämt mig att göra slag i saken, 2 barn senare och knappt en halv 75A-kupa utan häng kvar. Vill bara få känna mig bekväm och kvinnlig för en gång skull! Var helt fantastiskt när jag ammade och hade 70C/D - då gillade jag mig själv;-) Kul om vi kunde följas åt lite.....ska på konsultation på torsdag, Art Clinic i Uppsala.
Gilla

Natural

Kvinna ·

03 feb, 2012

Mycket bra tråd! :) Jag ska på konsultation på citadellkliniken om två veckor hos Tuve. Vill ha naturligt stora bröst men fyller knappt ut en A-kupa just nu. Är dock lite tveksam till om jag ska ha framför eller bakomplacering? Har hört att dom inte rekommenderar folk med små bröst att lägga framför pga att kanterna kan bli synligare, men samtidigt tränar jag mycket och är rädd för muskelpåverkan av bakomplacering? Är det vanligt med muskelpåverkan?
Gilla

BettyBoobs

Kvinna ·

03 feb, 2012

jag vet inte HUR vanligt d e men tänk dig själv när dem skär sönder en fullt frisk bröstmuskel för att trycka in ett främmande föremål därunder, tror d påverkar mer eller mindre. sen om man hämmas av det är väl olika!

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

03 feb, 2012

miljano skrev:

Hej MiniSmultron! Jag använder BH med inlägg till vardags, men blir helt platt i sport-BH och det tycker jag är en pina! Bröstmuskeln är liksom större än bröstet och då ser jag nästan ut som en vältränad man! :-O Om det inte vore för det skulle jag tycke mina små bröst är ok som de är, vill bara ha liiite mer i dem.

Har bara varit på ArtClinic i Jkpg än så länge. Etersom det var en sjuksköterska jag träffade så gav det inte mig något. Sen har jag ringt och kollat läget på Öland, det samtalet kändes väldigt bra, både tryggt och professionellt. Jag försöker nu läsa på och försöka förstå vad jag är ute efter och vilka möjligheter som finns. Sen när jag är redo för det gå på konsultationer hos några olika kirurger och ställa riktigt "kniviga" frågor ;-). Vilka det blir har jag ingen aning om än.

Eftersom jag gillar att träna är jag rädd för muskelpåverkan vid bakomplacering. Men samtidigt har jag inte så mycket egen vävnad. Men jag hoppas att det är möjligt at få ett bra resultat med framförplacering. Då väljer jag hellre det.

Jag "kan inte" heller ha sportbh på mig ser precis ut som du säger som en man i överkroppen och särskilt nu när jag börjar bygga muskler på överkroppen.

Jag sa faktiskt till maken häromdagen att det är inte lätt att köpa nya träningstoppar eftersom de flesta är brottarlinnen och under dem ska man ha sportbh!

Gilla

Anonym användare

03 feb, 2012

Hej på er! Här har ni ännu en som vill göra en bröstförstoring med så naturligt resultat som möjligt. Tycker också det känns jobbigt att behöva skära i muskeln, men i mitt fall är det nog det jag behöver göra för att få ett så bra och naturligt resultat som går.

Ska på konsultation på onsdag, blir spännande att se vad de har att säga!

Gilla

Natural

Kvinna ·

03 feb, 2012

Angie9: känner precis likadant! verkar som att bakomplacering ger det mest naturliga resultatet. Spännande med konsultation, får nog svaren på de flesta frågorna där! :)
Gilla

FrökenB

Kvinna ·

03 feb, 2012

Vilken bra tråd, jag är gärna med här jag också! Toppen ifall vi kan tipsa varandra längs vägen vad gäller kliniker, kirurg, placering, storlek, mm. Visst, alla är vi unika och har olika förutsättningar men utgångsläget och önskat resultat verkar ju vara väldigt lika i alla fall. Jag kan heller inte ha sport BH, blir totalt platt :( Använder 75A med ilägg, ser ok ut med kläder på men när jag tar av mig - usch vad det är trist. Dessutom skär BH bygeln in eftersom jag är tvungen att spänna ganska hårt då jag inte har något som håller emot. BH åker lixom upp på sjävla bröstet annars. Nej, jag blir mer o mer övertygad om att jag nu ska göra slag i saken! Även om jag vet att jagkommer känna mig jätterädd så vill jag detta så otroligt mycket!

Jag kommer att boka in konsultationer på Victoriakliniken, Proforma och Akademikliniken alt. Art Clinic. Känner att jag nog vill träffa tre olika innan jag bestämmer mig i alla fall. Så fort jag är silvermedlem så ska jag också kolla in lite olika bilder för att få en känsla för vilken kirurg som gör såna bröst som jag önskar mig... !

Gilla

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Hej Tillslut! Spännande, du får rapportera sen. :)

Jag fick också D-kupa när jag födde första barnet. Vilken chock det var från att ha haft A. Faktiskt tyckte jag inte de stora tuttarna passade alls på min kropp då de såg ut som två stora hårda bollar... ;-) Med nästa barn fick jag lite mer lagom storlek. Men nu blir det inga fler bebisar, så nu har man två små flickbröst igen. Kupa-D-erfarenheten fick mig iaf inse att jag inte bör operera in för stora bröst, då jag inte tycker att jag passar i det. Vill inte heller att de ska vara "i vägen" eller synas för mycket.

Kul att vi blir fler här! :)

Gilla

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Så bra att vi har samma "mål" och kan dela erfarenheter på vägen. Jag väntar också på att få bli silvermedlem. Dagarna sniglar sig fram... ;-) Smålandstös: Jag såg en svart kryssbh med lite fyllning i på HM.se som jag tänkte man kunde ha under ett träningslinne (alltid dessa brottarryggar!). Men i affären dit jag gick fanns ju inga sådana alls. Alla BH:ar var vanliga. Suck! Så häromnatten funderade jag på om man kunde ta fyllningen/kupan från en BH och sy fast på insidan av en sport-BH. Haha! Låter jag inte lite desperat, eller? ;-)
Gilla

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Är det någon här som kan tipsa om en bild där man ser kanterna som många säger är en anledning till varför man väljer bakomplacering om man har väldigt lite egen vävnad? Jag har svårt att föreställa mig hur den där kanten ser ut... Om jag skulle välja mellan risken att få en kant eller muskelpåverkan så vet jag vilken risk skulle föredra. Det skulle vara väldigt intressant att se statistik över hur vanligt det är med olika komplikationer.
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

03 feb, 2012

Jag vill gärna tillägga en sak till er som vill ha mindra implantat, det é inte alltid volymen som é det viktiga i ett naturligt resultat. Vill säga att för att uppnå ett så naturligt resultat som möjligt är det me än bara volymen som splar roll, det har troligen mindre betydelse... Det viktigaste för ett naturligt resultat är bredden på implantatet. Ett naturligt bröst går ut mot sidorna uta att sticka ut för mycket och de kommer även "nära" varanda i klyftan. Väljer man ett för smalt implantat ser det väldigt onaturlgt ut, jag gör en jämnförelse mé vindruvor, apelsiner och meloner, vindruvorna blir som små knölar som inte kommer ut i sidorna eller in mot mitten vilket ger ett mycket fult resultat. Apelsinerna blir lagom då de sticker ut 1-2mm ut på sidorna eller går jämns mé den "kanten" och de når tillräckligt långt in mot mitten, alltså ett optimalt resultat för naturliga bröst. Väljer man melonerna sticker de ut för mycket ut på sidornaoch går ihop i mitten, blir ett väldigt vulgärt och onaturligt resultat. 😉

Ville bara säga att det inte enbart har mé volymen att göra, bredden tjejer, tänk på den och putet har en mindre betydelse. Lycka till mé era val.

Läste även om en tjej här uppe som vägrar en bakomplasering, önskar jag själv hade varit lia bestämnd från början, tipsar dig att välja ett mycket mjukt implantat, gärna mjkare än mentors coh 1, typ Pertheses implantat eller dyligt. Ett mjukt implantat blir mer droppformat i kroppen än ett fastare...

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

03 feb, 2012

miljano skrev:
Är det någon här som kan tipsa om en bild där man ser kanterna som många säger är en anledning till varför man väljer bakomplacering om man har väldigt lite egen vävnad? Jag har svårt att föreställa mig hur den där kanten ser ut... Om jag skulle välja mellan risken att få en kant eller muskelpåverkan så vet jag vilken risk skulle föredra. Det skulle vara väldigt intressant att se statistik över hur vanligt det är med olika komplikationer.

Ja kanter é ett vnligt argument emot framförplasering mé nada egen vävnad, dock en dålig sådan enligt mig! Fy på kirurgena... Det som däremot man kan räkna mé om man har tunn hud är rippling, det é något de borde förvana om mera. Men mé en bakomplasering får man räkna mé muskelpåverkan i någon grad... Kommer själv korra till framför muskeln på måndag och har nada egen vävnad. Så snart får jag reda på hur detta kommer se ut...

Gilla

Tillslut

Kvinna ·

03 feb, 2012

Ja usch! för det där med muskelpåverkan...jag hoppas hoppas det känns bra efter konsultationen på torsdag. Dr jag ska träffa gör bägge placeringarna och jag hoppas jag kommer att kunna argumentera för "framför" :-) (jag rapporterar sen) Skulle gärna vilja se bilder på framförplaceringar där de berömda "kanterna" syns så jag vet vad jag eventuellt har att vänta mig. Men muskelpåverkan vill jag än mindre ha....så går det så vill jag lägga framför. Jag är ute efter en naturlig storlek, full B-kupa skulle jag vilja ha men ärligt talat så är jag glad för vad jag kan få (inte alls desperat;-)) Allt är mer än vad jag någonsin kommer att få.. Tänk er tjejer! Bikini utan att behöva trycka ut vattnet ur vadderingen innan man kliver ur vattnet ;-);-) eller kunna ha urringat utan att riskera att bh'n visar bröstvårtorna om man lutar sig framåt;-) ....eller hur...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem