Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
miljano profilbild

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Vi som vill ha små och naturliga bröst 2012

Bröstförstoring

Provar att skapa en tråd för att se om vi som är i samma sitation kan följas åt på vägen. Jag vill få ett så naturligt resultat som möjligt. Har A-kupa nu och önskar bara en liten förstoring, vill inte se opererad ut.

211

Sortera efter

lilla-My

Kvinna ·

21 aug, 2012

Minns inte alls om jag skrivit i denna tråd tidigare. Men i alla fall, här är en till som vill ha ett naturligt resultat och "små" bröst. Var på konsultation 18 maj och opereras om 2 veckor. Ska opereras av Örjan på Proforma och har valt 275 cc mod. Har velat och velat och velat, provade även 225 cc på kons men de kändes för smala för min bröstbredd. 325 kändes alldeles för stort. Jag hoppas att 275 ska bli ok, även om ristestet hemma med 250 känns lite väl.. 250 gick förresten inte att få i mod eller mod+, de var för smala. Annars hade jag nog gått på det. Har nästan ingen vävnad alls idag, fyller ingen A-kupa. Hoppas på en fyllig B och helst inte större än så.

Vill bara att det ska gå över så man slipper nojja mer ;)

Gilla

Skruttan84

Kvinna ·

21 aug, 2012

Eva82: vilka drömbröst! Vart har du opererats? Jag var på konsultation hos victoriakliniken, Charles tyckte 315 skulle passa mig. Är jätterädd att det ska kännas för stort! Jag hade 300 som absolut största gräns. Han lovade dock att det skulle bli perfekt på mig.
Gilla

Vikarika

Kvinna ·

21 aug, 2012

Vill också ha naturliga "små" bröst. Vill att de ska se ut som de gör med vadderad BH när jag är utan BH. Vill absolut inte att det ska synas att jag gjort nåt :) drömmen är att kunna gå utan BH helt bekväm någon gång...
Gilla

Eva82

Kvinna ·

22 aug, 2012

Depend och Skruttan 84: Tack :)! Jag har opererats på Proforma. Bytte ut 325/350 mot 235 g efter en månad. Har varit orolig över resultatet, men det verkar ju bli bra!

Gilla

Fuxie

Kvinna ·

22 aug, 2012

Eva82, är det framför eller bakom placering? Jättefint!

Gilla

Fuxie

Kvinna ·

22 aug, 2012

Livia: Hej ja tusen tack :) Tyckte de tredje uppifrån var snyggast, även om bara marginellt jämfört med de andra.

Förresten intressant presentation, själv är jag snart färdigutbildad psykolog och funderar också mycket kring ideal etc.

Gilla

Blondie79

Kvinna ·

23 aug, 2012

Mailade en bilden på mina drömbröst (se min presentation) till Örjan, men har inte fått något svar, än. Hoppas han får bättre förståelde vad det är jag vill ha, och att jag får positivt besked.

Gilla

Eva82

Kvinna ·

23 aug, 2012

Fuxie: Tack! Det är bakomplacering.
Gilla

Nallon

Kvinna ·

08 sep, 2012

Blondie79: Du har breda bröst, breda bröst drar många cc speciellt om man är rädd att de ska se "platta" ut om man tar för låg profil. Jag är helt säker på att du får ett mer naturligt resultat om du tar ett större implantat som passar dina bröst än om du tar ett mindre implantat bara för att du tycker det är för mycket cc. Jag gick med i denna gruppen för min önskan var att få så naturliga bröst som möjligt och inte för stora. Jag sitter idag med 500 cc i varje tutte och det känns superbra, de är inte ivägen när jag spelar fotboll (känns precis som innan) och man kan både klä ner eller klä upp beroende på humör. =)

Jag var livrädd att de skulle bli gigantiska men det tycker jag inte de blev. Man vänjer sig oerhört snabbt.

Gilla

miljano

Kvinna ·

07 okt, 2012

Hej tjejer!
Jag har nu fått hjälp att hitta "min" storlek och form som passar till min kropp och mina önskemål. Jag är muskulös och har bred bröstbredd.
Det blir mentors anatomiska över muskeln, 12 cm breda, 235 cc, låg profil (och låg implantathöjd eftersom jag är ute efter att fylla ut underpolen och vill inte ha så mycket fyllnad uppåt). Första gången jag provade tyckte jag de var lagom stora till min kropp. Andra gången tyckte jag att de såg lite för stora ut, men det blir nog alldeles bra när de kommer på plats. ;)
Har inte bokat tid för operation än, men känns bra att ha hittat vad som känns rätt både när det gäller kirurg och implantat.
Gilla

miljano

Kvinna ·

07 okt, 2012

Eva82, vad glad att jag hittade någon mer med 235cc här på forumet. Det var vad kirurgen rekommenderade mig och han visade också bilder på tjejer som hade samma storleken. De var alla jättefina tycker jag, precis som dina, och det är vad jag hoppas kunna få en dag! :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem