Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

22 dec, 2011

800cc bakom muskeln.OBS.Brösten är bara 5 dagar gamla sedan op.Kika på mina bilder då och efter=)

Bröstförstoring

Hej på er tjejer!

19 december bytte jag till större proteser 800cc i vänstra bröst och 650cc i högra bröst. Innan det hade jag 500cc i vänstra och 400cc i högra. Mitt högra bröst har mer bröstvävnad.Denna gång blev det 150cc i skillnad.Tidigare så gjorde inte skillnad på 100cc rätt balans. 

Men ändå idag när jag kollade mig i spegeln så såg jag att bröstet som har 800cc är större än det som har 650cc. 

Kanske är det för tidigt att säga någonting. Hur lång tid tar det med bakom placering tills silikonerna satt sig på plats?Nu har jag ganska platt bröst,pga silikonerna är bakom muskeln.Kommer silikonerna åka framåt?När kan jag gå och mäta min bh storlek?

Kan ni vara ärliga och säga vad ni tycker om mina bröst.Jag blir inte sur.

Tack för era svar.

mvh

Elvira

68

Sortera efter

Anonym användare

25 dec, 2011

Jag har Mentor.Kollade här på olika märken, känns de som har annat än Mentor deras bröst ser större ut.Är det pga att de kan välja ultra hög profil, det vad man inte kan göra med Mentor.Jag måste gå ner i vikt, då blir brösten större.När jag gjorde första min op alltså 9 månader sen vägde jag 58 kg, nu väger jag med alla svullnader typ 65 kg.därför brösten syns inte.Vågar jag gå ner i vikt?kanske förstör man formen på brösten.Hellst att göra det innan op, och det gjorde jag.men nu igen gick jag upp.Blir tokig ju=)

Gilla

sara82

Kvinna ·

25 dec, 2011

Det är nog bara du som har läst den tre gånger..den finns inte TRE gånger!!!! Kolla med marina/admin...så det där säger du bara för att du tog åt dig verkar det som...men som sagt...va nöjd oavsett vad andra tycker annars så ska du inte lägga ut bilder o vilja att folk kommenterar de ärligt. O Opticruise...jag hade inte såååå  hängiga innan men det e klart när man har egen vävnad såklart de ser mer naturliga och större ut trots mindre cc..thats it! =) Nog diskuterat om detta!

Gilla

sara82

Kvinna ·

25 dec, 2011

O jag ser iallafall inte det, men det kan nog vara så o jag har hängt på detta forum läääääääänge..så om du gör det ett tag så kommer du märka att det är sånt som kan uppstå på det här forumet att det blir två tre gånger..det är inte för att JAG vills kriva tre gånger och gör det med flit...tycker du borde förstått det! VF skulle jag göra det? O se det som ett plus att få höra det flera gånger da??? =) Att dina bröst ÄR fina =)

Gilla

sara82

Kvinna ·

25 dec, 2011

Nu skriver jag inte mer på denna tråd!
Gilla

ELIT

Man ·

25 dec, 2011

Ser bra ut till din kropp...och de är stooora! Men det var väl det du ville ;)

Gilla

Anonym användare

25 dec, 2011

Tack.Tycker du att de är stora?=)hihi.

Gilla

Malin88

Kvinna ·

25 dec, 2011

Ella: ja måtten kan skilja väldigt mkt på olika märken. Som tex 390cc i perthese har exakt samma mptt som 425cc i mentor. Och 495cc i allergan har nöstan identiska mått som 590cc i mentor. Och där skiljer ändå 100cc. Så jag hade likagärna ha 590cc nu. Men allergan har mer storlekar i ultra high än mentor. Det finns max 800cc som är 15.5 i bredd och 6.8 i put. Så det skiljer 1 mm och 5mm på putet. Så endel skillnad är det, men den skillnaden hade du knappt märkt ändå. Så de du har nu tror jag va det bästa valet, eller allergan 800. Men de hade gett i stort sett samma resultat. Innan du går ner i vikt är de bäst o låta brösten läka riktigt. De kommer säkert uppfattas större om du går ner, men samtidigt kan du få mindre bröstvävnad och formen ändras om du går ner mkt. Men jag ska med gå ner i vikt, några kilo bara. Har fått upp massa sen korren :(
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

25 dec, 2011

ella skrev:

Tack.Tycker du att de är stora?=)hihi.

JJag tycker dom är STORA RUNDA och galet snygga,bland det snyggaste på forumet..  =)

Gilla

Anonym användare

26 dec, 2011

Är det så?=)tack.bland det snyggaste på forumet?hihi.hoppas att d är en ärlig komplimang.tycker att alla tjejer här på forumet har snygga bröst.
Gilla

MiNiMiNi

Kvinna ·

26 dec, 2011

Ella sjukt snygga och vilken form, du ska vara mycket nöjd! 👍 Och det verkar du vara, tror inte du behöver vara orolig om du har rätt storlek. När jag opades då fick jag se implantaten i förpackningen och godkänna dem.

Jag tycker att dina bröst är snyggare nu efter att du har gjort dem större, grattis! Plus att dina verkar sitta riktigt snyggt redan. Du har op förut, hur lång tid tog de för dig innan de blev "färdiga" dvs inte sjönk längre?  Jag opades 14e dec och mina har inte förändrats nån värst :-( Vill så klart att de ska sjunka pronto, vad är din erfarenhet? Tack för svar 

Gilla

Anonym användare

26 dec, 2011

Hej.Jag har köpt idag en ny sport bh på Triumph.Så skön och inte alls dyr.Så det blev 75F för sport bhn alltså.Säljaren sa att om jag köper en vanlig BH så blir det 75G KANSKE.Jag blev så ledsen.Jag hade 70G när jag hade 500cc.Vad är det som händer?Varför är det samma typ stolek med 800cc?Men omkretsen är större nu-75.Eller blir de större, är det för tidigt nu gå och prova bh?

Gilla

Anonym användare

26 dec, 2011

Hej.Jag är presic som du "grön" med bakom placering.Väntar oxå när brösten sjunker ner, när de börjar växa.innan hade ju ja framför muskeln.För varje dag blev mina bröst bättre och finare.Efter 3 månader blev de redan "färdiga". Jag började ju träna direkt efter 2 veckor efter op och tränade bröstmuskeln.Mina ojämna bröst blev mkt jämnare.Min kirurg förstod inte vad jag gjorde, att brösten blev så fina. Nu mår jag väldigt dåligt att jag inte får träna och speciellt inte träna brösten och armar.Vänta i 6 månader för det, ush.Jag vet inte om det var rätt att jag tog bakom placering, men det ser mkt finare ut än framför. Jag är bara orolig över att jag har gått upp i vikt och mina bröst ser ut att vara 800cc. Vet inte när brösten sjunker har inge erfarenhet med bakom placering. Vi får vänta då.Är du nöjd med dina?Hur känns det med storleken?Fråga på om du har flera frågor. 

Gilla

Malin88

Kvinna ·

26 dec, 2011

När du går upp i underband ökar kupan. Så 75G är samma som 70H. Sen lär du få större kupa när du har wn bygelbh än sportbh. Jag ökade en kupa med 100cc. Men det tog nån månad, efter korren kunde jag ha samma bhstorlek som innan. Sen bör du ha väldigt tajt underband för rätt stöd. Man ska ha ca 5cm mindre underband än sin omkrets under brösten. De flesta här har 65 i underband. Så om du haft 65 hade du då haft minst 65I so är rätt stort :P
Gilla

Anonym användare

26 dec, 2011

Hej.Jag kan inte ens ha 70, för att jag har hemma mina gamla 70G bh som inte ens går att stänga.65 skulle inte alls gå bra att stänga.Och det gör ont mot ärren när något sitter för tajt under brösten.Kanske jag får prova med 70 senare när ärren har läkt. Får vänta en månad som du, kanske får man ännu större bröst=)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

26 dec, 2011

ah då är de nog bäst du kör på 75 i underband nu början. man är också väldigt svullen osv. men när du går ner i underband får du öka i kupan :) ja de kommer säkert se större ut senare, jag tänkte lägga ut bilder från före, och med mina 390cc och de jag har nu för att se skillnaden :) och de är rätt stor skillnad för bara va 100cc och fastare implantat
Gilla

Anonym användare

26 dec, 2011

Det blir spännande att se=)

vet du om det är dåligt att gå ner i vikt nu?Kommer brösten vara mindre?

Gilla

Malin88

Kvinna ·

26 dec, 2011

om jag va du hade jag väntat med att gå ner i vikt tills brösten är läkta. fast du kan ju äta hälsosamt och röra på dig lite lätt. bara man inte går ner för mkt. Tror det är bra brösten är läkta först :) men nåt kilo gör säkert inget.

om brösten kommer ändras beror på om dina bröst brukar ändra storlek när du går ner och om du kommer gå ner nåt på brösten. Men brösten ser större ut destu smalare man är. propotionerna blir annorlunda :)

Gilla

Anonym användare

26 dec, 2011

Tack för rådet.Jag tänker från imorgon börja äta hälsosamt, inge mer julmat=)

Jag rör på mig hela tiden.Jag är int den som sitter.Redan tredje dagen eft op började jag städa, laga mat, gör det fortfarande och sedan skriker av smärta på nätterna.Ja, men jag kan inte sitta stillt, men ändå går upp i vikt.Det är säkert pga jul.ush

Gilla

Rosamoln

Kvinna ·

27 dec, 2011

ella skrev:

Tack för rådet.Jag tänker från imorgon börja äta hälsosamt, inge mer julmat=)

Jag rör på mig hela tiden.Jag är int den som sitter.Redan tredje dagen eft op började jag städa, laga mat, gör det fortfarande och sedan skriker av smärta på nätterna.Ja, men jag kan inte sitta stillt, men ändå går upp i vikt.Det är säkert pga jul.ush

Det där låter som mig;) Jag är väldigt nervös hur jag ska klara av och vara stilla efter op haha! Har så mycket energi och måste röra på mig hela tiden annars blir jag galen;)

Gilla

Anonym användare

27 dec, 2011

Idag mår jag mkt bättre.Känns att magen börjar bli bättre och lite plattare.Idag tog jag bort tejpen från op.Det gjorde jäkla ont.Trådar sticker överallt, jag var orolig att inte dra ut dem med tejp. Men det gick bra.Min pojkvän hjälpte mig=)

Men jag börjar ångra mig att jag inte tog anatomiska implantat.Mitt högra bröst är ovalt och inga runda implantat gör det rundare.Och med anatomiska behöver man inte göra lyft på mitt ena hängiga bröst. Och kanske skulle jag ha det framför för att träna regelbunden som jag gjorde förrut och framför med 800cc skulle se ut mkt större som på Linda Rosing än vad jag har nu.Ja...Skit(Sorry)Vill inte ha igen nya planer att ändra brösten.Mina bröst är ju bara 8 dagar.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem