Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boobi profilbild

boobi

Kvinna ·

29 jul, 2013

Alla som ska operera sig i oktober 2013

Bröstförstoring
Jag har inte bestämt hos vem till 100% ännu men det blir antingen Proforma eller kkab i Oktober då båda dessa kliniker hade tider då .. Tänkte kolla vilka tjejer som planerat in op i Oktober ? Kramisar
342

Sortera efter

Liljan23

Kvinna ·

10 sep, 2013

boobi skrev:
Ja verkligen , men är det sant att man går upp i vikt av att sluta röka eller är det att man äter mer ?
                                                                                   Det är nog att man äter mer :P Men jag kör stenhård träning innan op för att motverka att gå upp i vikt. Men det är skitjobbigt att inte få en cigg vissa stunder på dagen. Jag tuggar mina nico-tugg.. Men dom är inte ett dugg goda :(
Gilla

Azzalur.96

Kvinna ·

10 sep, 2013

Jag ska göra både lyft och förstoring 21 oktober hos Lars Bölander i Örebro. Har valt Mentor Hp 455cc/480cc. Har ganska mycket häng nu så det skulle bli ett bättre resultat med ett lyft än utan. Därför gör jag både och. Hoppas allt går bra är nervös för hur det blir .
Gilla

Mini_Me

Kvinna ·

10 sep, 2013

Jag velar så mycket över fastheten.. Hur ska man kunna välja! Jag ska ha Allergan 415 textuerade runda och har i dagsläget valt soft touch men nu börjar jag vela, tänk om de blir alldeles för hårda. Jag vill gärna ha de fasta men det får inte bli två bollar som inte går att röra på. Hur ska jag kunna välja!? Jag blir tokig!!!
Gilla

Anonym användare

10 sep, 2013

Mini_Me skrev:
Jag velar så mycket över fastheten.. Hur ska man kunna välja! Jag ska ha Allergan 415 textuerade runda och har i dagsläget valt soft touch men nu börjar jag vela, tänk om de blir alldeles för hårda. Jag vill gärna ha de fasta men det får inte bli två bollar som inte går att röra på. Hur ska jag kunna välja!? Jag blir tokig!!!
Hur hårda brösten blir beror mest på hur din kropp kapslar in implantaten. Känner man på ett par anatomiska implantat (som jag ska ha) utanför kroppen så är dom väldigt mjuka (coh 3) men mer trögflytande än ex soft touch och responsive. Så det känns ju i princip omöjligt att säga hur det blir väl inne i kroppen.. åh vad man önskar att man kunde se in i framtiden ibland ;-P
Gilla

Carrooo

Kvinna ·

10 sep, 2013

Jag ska oxå köpa tuttar i oktober! 31:a är det dax hos Patrik på L&E Sthlm. Har valt Silimed 360cc, runda. Men ibland får jag för mig att jag ska ta 420cc... Jo Java, jag velar ännu, vissa dagar!!! Jobbigt att man har tusen val..
Gilla

Anonym användare

10 sep, 2013

Carrooo skrev:
Jag ska oxå köpa tuttar i oktober! 31:a är det dax hos Patrik på L&E Sthlm. Har valt Silimed 360cc, runda. Men ibland får jag för mig att jag ska ta 420cc... Jo Java, jag velar ännu, vissa dagar!!! Jobbigt att man har tusen val..
Hi hi, det gör jag också vissa dagar :-) typ alla dagar... ;-) du vet att ALLA säger att man ska ta det större om man velar... och 420 är inte mycket över smärtgränsen 400cc som i alla fall jag har som maxtak... har du bett Patrik ta hem både 360 och 420 inför din op?
Gilla

Mama42

Kvinna ·

10 sep, 2013

För min del blir det att ja äter mer, men nu kämpar ja med tuggummi hela tiden istället går så där:s
Gilla

83Tina

Kvinna ·

11 sep, 2013

Hakar på här då jag bokade en preliminär tid hos Patrik Höijer den 10 oktober. Har funderat på bröstförstoring i ca 5 år nu och bestämde mig helt plötsligt förra veckan för att se till och få det gjort nu.
Gilla

Nattfrost

Kvinna ·

11 sep, 2013

83christina skrev:
Hakar på här då jag bokade en preliminär tid hos Patrik Höijer den 10 oktober. Har funderat på bröstförstoring i ca 5 år nu och bestämde mig helt plötsligt förra veckan för att se till och få det gjort nu.
Åh va roligt då blir vi en till som opas den 10, tror att det är populäraste datumet i oktober hittills ;) Några tankar om implantat?
Gilla

Carrooo

Kvinna ·

11 sep, 2013

Java skrev:
Carrooo skrev:
Hi hi, det gör jag också vissa dagar :-) typ alla dagar... ;-) du vet att ALLA säger att man ska ta det större om man velar... och 420 är inte mycket över smärtgränsen 400cc som i alla fall jag har som maxtak... har du bett Patrik ta hem både 360 och 420 inför din op?
Jag ska göra det, bara utifallatt lixom. Så man har en chans.. Samtidigt är 420 lite väl saftigt om jag funderade runt 250, fast då visste man ju inget om bröstbredd, placeringar osv. Men jag har fortfarande 250 i mitt ristest och det känns ju faktiskt lite små i kläder. Du kör ju oxå på två olika val, det är nog inte så dumt ändå. Man vill ju inte känna sig begränsad på op dagen! Och så får vi hoppas man väljer innan man får lugnande ;-)
Gilla

Anonym användare

11 sep, 2013

Carrooo skrev:
Java skrev:
Carrooo skrev:
Jag ska göra det, bara utifallatt lixom. Så man har en chans.. Samtidigt är 420 lite väl saftigt om jag funderade runt 250, fast då visste man ju inget om bröstbredd, placeringar osv. Men jag har fortfarande 250 i mitt ristest och det känns ju faktiskt lite små i kläder. Du kör ju oxå på två olika val, det är nog inte så dumt ändå. Man vill ju inte känna sig begränsad på op dagen! Och så får vi hoppas man väljer innan man får lugnande ;-)
Ja men gör det! Patrik sa att det lättare att se där och då vilket implantat som passar bäst, när han har ritat och så. Det kan vara så att bröstbredden är mindre i verkligheten än på 3D-bilden eftersom att man står med armarna utåt och liksom "bröstar upp sig" ;-) välja efter lugnande, ha ha! Det skulle nog bli kul :-) Känn efter vad DU vill innerst inne... själv vill jag inte ha så stora bröst i kläder, men prova 420 i ristest och tight linne och ha det ett tag... sen känner väl många att ristestet ofta känns större än i verkligheten med implantat i samma storlek??? Lite tid finns det än att vela.. ;-)
Gilla

Heidi_88

Kvinna ·

11 sep, 2013

Ska oxå korra och byta implantat på Bellakliniken den 29oktober. Vad ska du byta till och vad har du nu? :-)
Gilla

Boobiee

Kvinna ·

11 sep, 2013

Hänger också på här, ska opa mig den 3e oktober på Proforma. :) är otroligt nervös men samtidigt längtar jag något enormt. Känner igen mig, det är det ända jag tänker på särskilt nu när det börja dra ihop sig. :p
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

11 sep, 2013

Heidi_88 skrev:
Ska oxå korra och byta implantat på Bellakliniken den 29oktober. Vad ska du byta till och vad har du nu? :-)

Oh, du ska dit dagen efter mig :D. 
Varför ska du korrigera :)?
Gilla

Heidi_88

Kvinna ·

11 sep, 2013

Ska korra för stor ficka...! Och då byter jag samtidigt till fastare då jag tycker Perthese jag har nu är för mjuka och plattas till! Själv då? Vilka implantat? :-)
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

11 sep, 2013

Aha! 
Men du ska inte ändra storlek eller så?
Nej ska korra mitt V börst för dte sitter 2mm för högt och sen öppna upp lite vid sidan för dte har inte viljat bli lika brett som det andra eller något.
Sen ska jag förstora med, ska lägga i allergan 910cc mp.....finns inte i hp eller up :(
Gilla

83Tina

Kvinna ·

11 sep, 2013

Har läst en hel del men tycker bara man blir mer förvirrad ju mer man läser, jag vet iallafall att jag vill ha ca 250-300 och så har jag läst om många som ångra att dom inte hade mer put på brösten så det ska jag tänka på 😀. Ska på konsultation 26e september så får se vad läkaren tycker. Jag är ju inte så lång och väger inte så mycket heller och vill inte att det ska bli för stort. Har du nåt önskemål om vilken kupa du vill hamna på ungefär?
Gilla

Nattfrost

Kvinna ·

11 sep, 2013

83christina skrev:
Har läst en hel del men tycker bara man blir mer förvirrad ju mer man läser, jag vet iallafall att jag vill ha ca 250-300 och så har jag läst om många som ångra att dom inte hade mer put på brösten så det ska jag tänka på 😀. Ska på konsultation 26e september så får se vad läkaren tycker. Jag är ju inte så lång och väger inte så mycket heller och vill inte att det ska bli för stort. Har du nåt önskemål om vilken kupa du vill hamna på ungefär?
Jag vill ha en visuell stor c-liten D kupa. Tydligen drar ju implantat mycket större kupa än vanliga bröst så det lär väl bli ganska stor kupa "på riktigt". Men jag önskar lite större bröst än genomsnittet och tror att jag kommer få det. Jag har ju extra hög projektion, ska bli spännande att se resultat så småningom!
Gilla

Heidi_88

Kvinna ·

11 sep, 2013

Jo, det blir allergan soft touch 615... Kanske ändrar mig till 695! :-) Har perthese 500 nu! Stannar du över natten? :)
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

11 sep, 2013

Fast det är andra gången så kommer jag stanna över natten, tycker det är bättre än att bara åka hem :O
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem