2kidslater
Kvinna ·
06 feb, 2018
Bröstförstoring April 2018
BröstförstoringJag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?
Sortera efter
Coor
Kvinna ·
11 apr, 2018
Sf88
Kvinna ·
11 apr, 2018
Hej tjejer!
Nu är det snart dags för mig att åka hem. Fick mina nya efterlängtade bröst igår vid 13 tiden. Jag hade ont när jag vaknade, fick smärtlindring som hjälpte. Efter det hade jag inte så ont, men fick ändå morfin vid 2 tiden inatt. Vaknade varje timme under natten, men kunde somna om snabbt igen. Nu på morgonen har jag knappt ont alls och har bara tagit 2 alvedon och någon antiflammatorisk tablett. Jag var rädd för att inte kunna resa mig från sängen utan hjälp och att jag inte skulle kunna röra armarna, men jag kan röra mig som innan :) Det känns ungefär som det gör 2 dagar efter ett gympass med bröstträning. Jörg sa nu på morgonen någonting om min bröstmuskel, förstod inte riktigt vad han sa, men det var något positivt iallafall, för jag fick röra armarna som jag ville och fick lyfta 8 kg. Nästa vecka kunde jag lyfta mina 2 åring till och från bilstolen ( väger ca 13 kg ).
All personal på Citadell i Landskrona har varit så underbara och verkligen tagit bra hand om mig, det känns faktiskt lite tråkigt att åka här ifrån.
Jag har lagt upp en ny bild på min sida från idag ifall någon är nyfiken :) Och undrar ni något så bara fråga på :D
Va lovande dina bilder ser ut! Man ser att slutliga resultatet kommer bli snyggt och naturligt! Hur känner du själv och hur mår du nu?
Sf88
Kvinna ·
11 apr, 2018
Coor
Kvinna ·
11 apr, 2018
Hej tjejer!
Nu är det snart dags för mig att åka hem. Fick mina nya efterlängtade bröst igår vid 13 tiden. Jag hade ont när jag vaknade, fick smärtlindring som hjälpte. Efter det hade jag inte så ont, men fick ändå morfin vid 2 tiden inatt. Vaknade varje timme under natten, men kunde somna om snabbt igen. Nu på morgonen har jag knappt ont alls och har bara tagit 2 alvedon och någon antiflammatorisk tablett. Jag var rädd för att inte kunna resa mig från sängen utan hjälp och att jag inte skulle kunna röra armarna, men jag kan röra mig som innan :) Det känns ungefär som det gör 2 dagar efter ett gympass med bröstträning. Jörg sa nu på morgonen någonting om min bröstmuskel, förstod inte riktigt vad han sa, men det var något positivt iallafall, för jag fick röra armarna som jag ville och fick lyfta 8 kg. Nästa vecka kunde jag lyfta mina 2 åring till och från bilstolen ( väger ca 13 kg ).
All personal på Citadell i Landskrona har varit så underbara och verkligen tagit bra hand om mig, det känns faktiskt lite tråkigt att åka här ifrån.
Jag har lagt upp en ny bild på min sida från idag ifall någon är nyfiken :) Och undrar ni något så bara fråga på :DVa lovande dina bilder ser ut! Man ser att slutliga resultatet kommer bli snyggt och naturligt! Hur känner du själv och hur mår du nu?
Tack vad glad jag blir :) Jag är jättenöjd redan, har känslan av att detta kommer bli bra. Drar lite i stygnen när jag gör vissa rörelser, annars känns det ungefär som träningsvärk. Och brösten är väldigt hårda och spända, fast har börjat mjukna lite på vissa delar. På Onsdag ska jag på återbesök och få ett bröstband som trycker ner implantaten så att jag få mer underpool och bröstvårtorna kommer lite högre upp.
Linalina1
Kvinna ·
11 apr, 2018
Jojo1993
Kvinna ·
11 apr, 2018
Siljan
Kvinna ·
11 apr, 2018
Grattis till er tjejer som har ert gjort nu! Ser finfint ut på bägge två! Nu är jag både laddad och nervös... Coor: hur lång tid efter operationen kunde du åka hem? Min sambo ska hämta mig men vi behöver planera lite med barnvakt osv. Tror du det är nåt problem om man vill stanna nån timme mer?
Coor
Kvinna ·
11 apr, 2018
Heeej igen alla aprilare!
Opererades för en vecka sedan och skrev om min upplevelse då den 4/4 i den här tråden :) Har nu gått en vecka och jag har idag varit på återbesök hos en sköterska på akademikliniken och ärren såg jättefina ut och hade typ läkt ihop redan. Tänkte uppdatera er hur veckan har varit också. Var orolig att det onda skulle komma några dagar efter då min operation gick så smärtfri. MEN har knappt haft ont alls, och mått så mycket bättre än förväntat. Redan dagen efter var jag ute på en kort promenad och har sedan dess promenerat varje dag (bra att göra för att undvika blodbropp och komma tillbaka snabbare) :). Det enda är att jag har varit spänd över bröstet och det kännts som att jag har på mig en supertight bh med mycket fyllning och sen att jag har varit lite stel och hindrad i vissa rörelser och lyft. SÅ hittills har allt gått MYCKET bättre och mindre smärtfritt än väntat och jag är så glad :) valde att ta det mindre alternativet av de två jag valde mellan (275 och 295) då jag ville ha små bröst och hellre ville vakna upp med lite för små än för stora. Nu i efterhand känner jag att jag lika gärna hade kunnat ta 295 då det inte hade gjort så stor skillnad, men är ändå nöjd med storleken. Längtar tills de har sjunkit ner och inte är så högt upp o svullna och jag kan sluta använda sportbh. En enda sak som jag är orolig över - det ena bröstet sitter mycket mer mot mitten än det andra. Detta syns när jag tagit av mig sportbhn. Är det någon som varit med om något liknande och att de sedan ändras? Det tar ju iaf ett halvår innan man kan se resultatet ordentligt men är orolig att han råkat sätta in implantatet lite för långt till vänster och att jag efter ett halvår måste göra om operationen om jag inte vill ha skeva bröst.......
Coor
Kvinna ·
11 apr, 2018
Grattis till er tjejer som har ert gjort nu! Ser finfint ut på bägge två! Nu är jag både laddad och nervös... Coor: hur lång tid efter operationen kunde du åka hem? Min sambo ska hämta mig men vi behöver planera lite med barnvakt osv. Tror du det är nåt problem om man vill stanna nån timme mer?
Linalina1
Kvinna ·
11 apr, 2018
Jag ska också op hos Patrik den 24/4 och jag är sjukt nervös men taggad! Min man ska följa mig dit, det känns tryggt att ha honom där då det blir min första op någonsin.. Vilken tid har du fått??
Linalina1
Kvinna ·
11 apr, 2018
Hmm jag hade op tid kl13.30 och 14.30 ringde jag mig sambo och berättade att det hade gått bra. Tror vi åkte därifrån ca 17.00 och då på mitt eget bevåg. Jag frågade när jag fick åka typ, så hade ju kunnat legat kvar längre. Sen vet jag inte hur ni tar er hem. Vi bor inte i Sthlm och hittar inte utan gps men även med gps va det otroligt mycket avstängda vägar så det tog en stund längre att hitta in och ut än vad vi trodde :P haha
Siljan
Kvinna ·
11 apr, 2018
Jag ska också op hos Patrik den 24/4 och jag är sjukt nervös men taggad! Min man ska följa mig dit, det känns tryggt att ha honom där då det blir min första op någonsin.. Vilken tid har du fått??
Vad bra att han kan följa med! Hade också gjort så om vi hade barnvakt men tyvärr inte! Jag ska op kl 14.00. Du?
Linalina1
Kvinna ·
11 apr, 2018
Jag har tid kl 12.30, precis innan dig då! Hoppas det inte blir några förseningar, man vill ju komma hem i tid då man inte bor i stan..
Siljan
Kvinna ·
11 apr, 2018
Förstår det! Stort lycka till vi kanske ses på NK :)
2kidslater
Kvinna ·
11 apr, 2018
Coor
Kvinna ·
12 apr, 2018
Hej tjejer! Jag opererades tisdag morgon så nu har det snart gått två dagar för mig. Operationen gick jättebra, och även den långa resan hem gick över förväntan. Åkte bil ca 100 mil. Började dock bli lite illamående igår kväll och idag har det bara blivit värre. Har fått spy några gånger och har varit yr och mått riktigt pyton i stort sett hela dagen. Ringde kliniken på förmiddagen och bad om att få något mot illamåendet. Tyvärr var Patrik upptagen med operation hela dagen så jag fick receptet först 18.30 och då hade det närmaste apoteket stängt. Men min älskade man satte sig i bilen och körde 10 mil enkel väg för att hinna till ett apotek som hade öppet. Tyvärr spydde jag nog upp tabletten ganska omgående och jag vågar inte ta nån mer tablett.
Får skriva mer sen när jag orkar. Ska försöka sova nu. Krafterna är inte riktigt på topp.
Coor
Kvinna ·
13 apr, 2018
Nat123
Kvinna ·
13 apr, 2018
Norrskenet87
Kvinna ·
13 apr, 2018
På måndag är det dags. Längtar jättemycket samtidigt som jag är jätteorolig över narkosen. Har aldrig varit sövd förut och är jätterädd att inte vakna upp och att mina två barn ska förlora sin mamma..
Har inte vågat googla narkos för då får man säkert upp alla skräckexempel...
Ni som redan opererar er. Hur kände ni inför narkosen och hur kändes det efteråt?
jhojho
Kvinna ·
13 apr, 2018
Hej tjejer!
Jag har lagt upp en ny bild på min sida från idag ifall någon är nyfiken :) Och undrar ni något så bara fråga på :D