2kidslater
Kvinna ·
06 feb, 2018
Bröstförstoring April 2018
BröstförstoringJag har bokat in min operation till 10 April 2018 och nu tänkte jag starta en pepptråd här för alla oss som ska opereras i April! Jag har bokat hos Patrik Höijer på Nordiska kliniken i Sthlm. Någon mer som ska dit den dagen? Jag har varit jättepeppad och gjort konsultationer på tre ställen samt läst på massor. Men sen när jag väl hade bokat så tappade jag gnistan lite. Har nog fått lite kalla fötter. Men nu börjar jag känna mig peppad igen! Det var nog bara en liten chock över att det faktiskt är på gång nu. Men än är det rätt länge kvar. Ska hinna spara mer pengar också. Jag säljer massa ägodelar som ändå inte används. Win win! :D Ni andra som bokat i April, vad har ni för tankar och känslor?
Sortera efter
Lady_Cazz
Kvinna ·
09 apr, 2018
Linalina1
Kvinna ·
09 apr, 2018
Hej alla! Nu har jag betalat och nu känns det på riktigt!!
Men jag behöver pepp. Haha. Känner mig lite osäker. Alltså har egentligen aldrig haft drömmen om stora bröst men efter barn så kändes brösten lite tomma och hängiga. Är rädd för att ångra mig att de blir sååå stora. Kalla fötter :)Coor: stort lycka till nu!!
Lady cazz: Också osäker på storleken!! Dock inte jag som valt så stort utan kirurgen.
Osäker på kirurgen? Vad är det med Patrik Höijer du känner dig osäker på, för det är väl han som ska operera dig?
Jag känner mig helt säker på min kirurg faktiskt. Jag valde Peter Cosmo som många här inne ogillar. Klickar dock skitbra med honom och litar till 100 % på att han vet vad han gör så det känns bra iaf:)Nej inte osäker på kirurgen, utan 550cc känns så stort. Hade tänkt mig 3-400cc. Men har så breda bröst så måste ha större för det inte ska se konstigt ut! Känner mig supernöjd med Patrik och litar 100% på honom! Därför kommer jag köra på 550cc. Men olika storlekar ser ju så olika ut beroende på kroppen de sitter på! Tycker bara det låter så stort men det kommer säkert bli bra. :) lycka till när det är dags för dig :)
Jaha förlåt, nu fattade jag när jag läste igen :) Hur bred bröstbredd har du? Jag tycker 550 kan se superfint ut på de som har lite mer hull o längd än mig själv. Tack o lycka till du med:)
Sweety71
Kvinna ·
09 apr, 2018
intressant
Kvinna ·
09 apr, 2018
Hill
Kvinna ·
09 apr, 2018
Nita
Kvinna ·
09 apr, 2018
MeraMia
Kvinna ·
09 apr, 2018
Jag opererades i torsdags på citadellkliniken utav Jens. Supernöjd med allt. Ingen större smärta bara extremt stel och väldigt försiktig med att använda armarna. Väldigt glad över valet utav kliniken då alla var helt fantastiska där samt att man fick bli kvar en natt tyckte jag var otroligt skönt. Lycka till allesammans!!! Bara fråga om
Någon undrar något, hade själv typ hundra frågor innan.
MeraMia
Kvinna ·
09 apr, 2018
Dagens innan doppare dagen!
Det är verkligen så jag känner mig, som ett barn dagen innan julafton.
Imorgon kl13.30 har jag operationstid, idag jobbar jag 12-20 och jag har massor att göra så jag hoppas att tiden går snabbt. Nu har jag lakanen i tvätten, sen ska jag jaga runt dammsugaren innan jag åker till jobbet. I eftermiddag hämtar jag ut recepten från apoteket och köper descutan/hibiscrub sen ikväll så gör jag första tvätten.
Det enda som oroar mig är att barnen lekte med ett barn igår som senare på kvällen kräktes. Om dem blir magsjuka försvinner min skjuts till och från kliniken (20mil) och om jag blir magsjuk så måste jag ju skjuta upp operationen och det vill jag verkligen inte. Det är så nära perfekt tajming som det kan bli att göra den nu. Ah hoppas att allt ska gå enligt planerna iaf
I'm so excited!!
Cherry18
Kvinna ·
09 apr, 2018
Jag är också nyopererad idag på Akademikliniken. Så nöjd med hela upplevelsen, personalen, bemötandet och framförallt kirurgen.
Än så länge har jag inte så ont. Men känner mig lite mör.
Kände mig framför allt väldigt lugn och inte alls orolig under operationen. Nu ser jag fram emot att dessa ”enorma” bröst ska lägga sig lite och komma på plats!
Pillans
Kvinna ·
09 apr, 2018
2kidslater
Kvinna ·
09 apr, 2018
Coor
Kvinna ·
09 apr, 2018
Nu har jag varit på konsultationen. Patrik var väldigt lugn och professionell så han känns helt rätt. Men det blev lite ändringar i planeringen. Över telefon så rekommenderade han Motiva ultra hög profil, mellan 550-590-650 cc. Nu när han har träffat mig och mätt mig så tyckte han att det räcker med hög profil mellan 500-550-625 cc. Det behövdes inte lika mycket lyfteffekt som han först trodde. Nu velar jag mellan 550 eller 625 cc. Är så kluven. Måste bestämma mig tills imorgon bitti... Ska kika mer på mina 3D bilder jag fick och sova på saken.
Har nyss gjort min Descutan dusch också :)
Nita
Kvinna ·
10 apr, 2018
Jag är också nyopererad idag på Akademikliniken. Så nöjd med hela upplevelsen, personalen, bemötandet och framförallt kirurgen.
Än så länge har jag inte så ont. Men känner mig lite mör.
Kände mig framför allt väldigt lugn och inte alls orolig under operationen. Nu ser jag fram emot att dessa ”enorma” bröst ska lägga sig lite och komma på plats!
Grattis till operationen! hoppas du inte har allt för ont.
Vem var din kirurg?
Ska också op mig på ak i april..
Sf88
Kvinna ·
10 apr, 2018
Coor
Kvinna ·
10 apr, 2018
Monchichi
Kvinna ·
10 apr, 2018
Silmaril
Kvinna ·
10 apr, 2018
Hej tjejer!
Nu är det snart dags för mig att åka hem. Fick mina nya efterlängtade bröst igår vid 13 tiden. Jag hade ont när jag vaknade, fick smärtlindring som hjälpte. Efter det hade jag inte så ont, men fick ändå morfin vid 2 tiden inatt. Vaknade varje timme under natten, men kunde somna om snabbt igen. Nu på morgonen har jag knappt ont alls och har bara tagit 2 alvedon och någon antiflammatorisk tablett. Jag var rädd för att inte kunna resa mig från sängen utan hjälp och att jag inte skulle kunna röra armarna, men jag kan röra mig som innan :) Det känns ungefär som det gör 2 dagar efter ett gympass med bröstträning. Jörg sa nu på morgonen någonting om min bröstmuskel, förstod inte riktigt vad han sa, men det var något positivt iallafall, för jag fick röra armarna som jag ville och fick lyfta 8 kg. Nästa vecka kunde jag lyfta mina 2 åring till och från bilstolen ( väger ca 13 kg ).
All personal på Citadell i Landskrona har varit så underbara och verkligen tagit bra hand om mig, det känns faktiskt lite tråkigt att åka här ifrån.
Jag har lagt upp en ny bild på min sida från idag ifall någon är nyfiken :) Och undrar ni något så bara fråga på :D
MeraMia
Kvinna ·
10 apr, 2018
Hej tjejer!
Nu är det snart dags för mig att åka hem. Fick mina nya efterlängtade bröst igår vid 13 tiden. Jag hade ont när jag vaknade, fick smärtlindring som hjälpte. Efter det hade jag inte så ont, men fick ändå morfin vid 2 tiden inatt. Vaknade varje timme under natten, men kunde somna om snabbt igen. Nu på morgonen har jag knappt ont alls och har bara tagit 2 alvedon och någon antiflammatorisk tablett. Jag var rädd för att inte kunna resa mig från sängen utan hjälp och att jag inte skulle kunna röra armarna, men jag kan röra mig som innan :) Det känns ungefär som det gör 2 dagar efter ett gympass med bröstträning. Jörg sa nu på morgonen någonting om min bröstmuskel, förstod inte riktigt vad han sa, men det var något positivt iallafall, för jag fick röra armarna som jag ville och fick lyfta 8 kg. Nästa vecka kunde jag lyfta mina 2 åring till och från bilstolen ( väger ca 13 kg ).
All personal på Citadell i Landskrona har varit så underbara och verkligen tagit bra hand om mig, det känns faktiskt lite tråkigt att åka här ifrån.
Jag har lagt upp en ny bild på min sida från idag ifall någon är nyfiken :) Och undrar ni något så bara fråga på :D
Sf88
Kvinna ·
10 apr, 2018
Hej tjejer!
Åh vad skönt detta var att läsa! Ska operera mig hos Jörg nästa tisdag så behövde verkligen läsa detta, haha! Är galet nervös, har aldrig opererats i hela mitt liv och ska dessutom åka till Landskrona och sova på hotell natten innan så det blir lite extra tid att vara ensam och då börjar lätt hjärnspökena.. :)
Coor
Kvinna ·
11 apr, 2018
Nej inte osäker på kirurgen, utan 550cc känns så stort. Hade tänkt mig 3-400cc. Men har så breda bröst så måste ha större för det inte ska se konstigt ut! Känner mig supernöjd med Patrik och litar 100% på honom! Därför kommer jag köra på 550cc. Men olika storlekar ser ju så olika ut beroende på kroppen de sitter på! Tycker bara det låter så stort men det kommer säkert bli bra. :) lycka till när det är dags för dig :)